Skocz do zawartości

320d - turbo późno wstaje


marian_320

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

żadna bezwładność , za długo to trwało ... popatrz na przepływkę ..

Moim zdaniem wszystko wygląda "prawie" idealnie - w pewnym momencie jest za duża zwłoka - opóźnienie między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania. Tak jak mówi TC zaczyna powoli przymulać przepływkę lub zawiesza się EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 330D i u mnie turbo włącza się od około 1500 na 1 i 2 a dopiero od 2500 auto zaczyna przyśpieszać / wciskać w siedzenie. Wydawało mi się to normalne... czy może to nie jest tak jak powinno być? Niedługo wstawiam auto do MR Motors na wirusa więc chyba powinno wykryć na hamowni jak będzie coś nie tak...? Być może wpływ na to ma również że najprawdopodobniej mam pęknięty kolektor wydechowy ponieważ czuje spaliny w kabinie i widzę jak mi dym wylatuje z okolicy lamp na postoju.

 

Może to coś wprowadzi do tematu: viewtopic.php?t=29414&highlight=zaworki

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakich obrotów auto powinno wciskać w siedzenie? Niżej niż 2500?

 

Hmm chyba będę musiał pojechać do ASO na komputer bo żaden elektromechanik to nie ogarnie tematu.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zaślepienie weżyka od EGR-a teoretycznie powinno w jakimś stopniu zniwelować tego LAGA?? dobrze rozumiem

teoretycznie tak ponieważ cała zmierzona masa powietrza wędruje bezpośrednio do gardzieli cylindrów, a pomiar ciśnienia doładowania jest stały i precyzyjny - struga doładowanego powietrza nie ulega zawirowaniu w zaworze EGR oraz nie jest dodatkowo ogrzewana przez spaliny z EGR. Marian w momencie kiedy nastąpiła bezwładność dałeś pełny ciąg i widać to po obliczeniu przez ECU zapotrzebowania na powietrze, ale silnik z doładowaniem turbiną nie zareaguje OD RAZU na Twoje max "życzenie" tym bardziej, że recyrkulacja jest wyłączana dopiero PO 2,5 tys obr/min i to jest właśnie to TĄPNIĘCIE mocy - czyste zimne powietrze w komorach spalania. Stąd też zobacz co się dzieje chwilę później! Wszystkie wartości pikują poza normy w celu jak najszybszego osiągnięcia Twojego "życzenia". Niska wartość zasysanej masy powietrza była tylko konsekwencją bezwładności wirnika sprężarki na to co się dzieje (a raczej co się nie dzieje) po stronie gorącej dmuchawki - czyli MAP wpływa na MAF i na odwrót. Jak ten test z odpiętym EGR??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był to log obciążeniowy na który wpływają wszystkie możliwe warunki: opory toczenia, aktualny bieg, prędkość auta, prędkość obrotowa silnika, położenie PWG, stopień otwarcia zaworu EGR, stopień pochylenia VTG, kąt natarcia auta, technika jazdy Kolegi Mariana, warunki atmosferyczne itd itp i naturalnie obliczane w odpowiednich korelacjach do siebie. TC wiesz doskonale o co mi chodzi :wink: Gdyby odbywał się w warunkach laboratoryjnych ze stałymi obciążeniowymi to podejrzewam, że wszystkie pomiary byłyby podobne, a śmiem stwierdzić że identyczne. Ponadto zobacz co ta turbina potrafi kiedy pojawia się kickdown przy zmiennych obciążeniowych! w overbooście miała ok 1,8 bara! :shock: i tym samym widzimy jak chciała nadrobić stratę początkową wynikającą z bezwładności mas wirujących turbosprężarki.

http://images50.fotosik.pl/1456/c7f1d36cb6e1d771m.jpg

Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? ewentualnie co mogło przyczynić się do zwłoki turbiny (mimo, że to VTG) w tak krótkim odstępie czasu, mając na uwadze fakt że selenoid N75 jak i MAF zostały podmienione nie dając żadnej poprawy w przyspieszeniu z niskich obrotów silnika.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłem wężyk od EGR i jest SUKCES!!!

INNE AUTO!!! zbiera sie płynnie do 2,5tys i dalej jest "kop w plecy"

 

Teraz mam kilka pytań:

czy to oznacza że mam uszkodzony EGR? czy ewentualnie co?

czy mogę tak jeździć i czy nie będzie żadnych konsekwencji z tego tytułu?

 

Próbowałem się podpiąć kompem i nagrać jeszcze jeden filmik ale wyskakuje mi jakiś błąd w INPA i nie dałem rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:8) Możesz tak jeździć tylko musisz się liczyć z zapisanym błędem za dużej dawki powietrza w konsoli błędów sterownika. Najrozsądniejszym i prawidłowym rozwiązaniem jest ograniczenie udziału spalin za pomocą DIS. Może to oznaczać usterkę: elektrozaworu N18, nieszczelność układu vacum (wężyki), uszkodzenie zaworu EGR. Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:8) Możesz tak jeździć tylko musisz się liczyć z zapisanym błędem za dużej dawki powietrza w konsoli błędów sterownika. Najrozsądniejszym i prawidłowym rozwiązaniem jest ograniczenie udziału spalin za pomocą DIS. Może to oznaczać usterkę: elektrozaworu N18, nieszczelność układu vacum (wężyki), uszkodzenie zaworu EGR. Pozdr.

 

dzięki za całą okazaną pomoc!! :D

 

co może oznaczać usterkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak najlepiej zaślepić EGR, bo chyba też mnie ten zabieg czeka?

 

Najlepiej to wyłączyć go programowo DISem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak najlepiej zaślepić EGR, bo chyba też mnie ten zabieg czeka?

 

Najlepiej to wyłączyć go programowo DISem :mrgreen:

 

:mrgreen:

Najpierw zacznę od zaślepienia w celu diagnozy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z testowania i muszę powiedzieć że jest o niebo lepiej ale jeszcze czasami łapie laga szczególnie na 1.

mam zapiętą 1 toczę się i but do końca to jeszcze nie zawsze zbiera się jak powinna.

na 2 jest raczej wszystko OK i ciągnie dobrze.

 

co do tego co może być walnięte to wężyki bym wykluczył bo są nowe - chodzi o ten który zaślepiłem.

 

czyli jaka jeszcze może być przyczyna? czy wyjdzie to na jakimś dobrym kompie czy po protu metodą prób i błędów po kolei trzeba wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo sprawdzić czy twoje elektrozaworki nie popadały. Do tego czyszczenie EGR i dolotu no i zablokowanie EGR disem lub chiptuning :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.