Skocz do zawartości

320d - turbo późno wstaje


marian_320

Rekomendowane odpowiedzi

zainstalowałeś sterowniki do kabla ?? Usb musi wykrywać jako virtualny port com. W ustawieniach potru szeregowego powinieneś ustawić na com 1 i powino grać. Umnie np inpa nie chciała chodzić na win 7 i śmigam przez vm. Od vikena powineś dostać płytke na której są sterowniki i instrukcja instalacji. Uważaj też żeby nie spalić interfejsu najpierw do spamochodu później pod kompa włączyć kompa i dopiero zapłon jak uruchomisz inpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Poczekamy na wyniki diagnostyki ... Może też być turbo źle zregenerowane ale nie ma co gdybac ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz, zaraz :lol: to ja od roku śmigam i największe pchnięcie w plecy zaczyna się od 2,5 tys. obr (faktycznie na pierwszym biegu troszkę później), ale auto zrywne raczej :shock: Vmax też bez problemu wyduszam. To znaczy, że też coś u mnie nie tak? Bo cały czas byłem przekonany, że od 2tys. rpm auto zaczyna się jakoś zbierać, ale prawdziwy zryw jest koło 2500rpm i że to jest zdrowe i normalne w m47 (136KM) :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz, zaraz :lol: to ja od roku śmigam i największe pchnięcie w plecy zaczyna się od 2,5 tys. obr (faktycznie na pierwszym biegu troszkę później), ale auto zrywne raczej :shock: Vmax też bez problemu wyduszam. To znaczy, że też coś u mnie nie tak? Bo cały czas byłem przekonany, że od 2tys. rpm auto zaczyna się jakoś zbierać, ale prawdziwy zryw jest koło 2500rpm i że to jest zdrowe i normalne w m47 (136KM) :shock:

Ja mam 150tkę i też prawdziwy kop zaczyna się od 2500-2600 obr, ale już ciągnie od 1800 obr - tak jak u ciebie wszystko sprawne. Po prostu tak jak pisał kiedyś TC te silniki tak mają - jak ktoś chce mieć lepszy dół jakby nie było musi zrobić mapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie,

 

w końcu się udało... podłączyłem się - INPA już działa.

Teraz co dokładnie mam sprawdzić? Czy jest jakiś ogólny test auta?

Na czym dokładnie powinienem się skupić?

 

PS. turbo jednak gwizdze :D - po prostu przy zamkniętych szybach go nie słyszałem.

Auto już lepiej zbiera się od dołu ale jeszcze jest coś nie tak.

 

Na 1 i 2 przy wciśnięciu w podłogę auto łąpie "muła" - jak się odpuści i znowu wciśnie to wtedy przeważnie zbiera się niesamowicie.

Przy wymianie częsci zawieszenia mechanik powiedział mi że to może byś sterownik wtrysków - podobno miał coś podobnego niedawno.

 

Czy idzie to zdiagnozować w INPA?

 

Z góry dzięki za info co i jak diagnozować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W inpie musisz się polączyć z odpowiednim DDE. Następnie odczytać(i wykasować) błędy i dopiero teraz najlepiej zrobić diagnostykę przepływomierza i turbiny w Read Status w zakładce: NOMINAL/ACTUAL values 1. Test najlepiej zrobić na 3-cim biegu i pedałem w podłodze. Dobrze by było jakbyś zrobił screeny z tego co ci wyszło i wrzucił na forum. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego stawiam na zawór EGR , ten ktory reguluje ciśnieniem turbiny, jest on brudny albo uszkodzony i nie podaje turbinie dokladnego cisnienia kiedy ma sie otwierać i stąd te szopki, sprawdz ten zawór (przetwornik cisnienia turbo) , na 99% jest to taka przyczyna jezeli juz tego nie wymieniałeś tak on wyglada : http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/zawor-przetwornik-cisnienia-turbosprezarki-agr-bmw-nowy-oryginalny.html , niedaje sobie rąk obciąć ale ja mialem wlasnie w swojej 1-ce taki problem, turbo nie wstawala tak jak trzeba, poprostu z opoznieniem, i co ? wymienilem ten zaworek + wszystkie wezyki podcisnieniowe i auto szaleje.... ciagnie od dolu do samego końca, rakieta!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W inpie musisz się polączyć z odpowiednim DDE. Następnie odczytać(i wykasować) błędy i dopiero teraz najlepiej zrobić diagnostykę przepływomierza i turbiny w Read Stus w zakładce: NOMINAL/ACTUAL values 1. Test najlepiej zrobić na 3-cim biegu i pedałem w podłodze. Dobrze by było jakbyś zrobił screeny z tego co ci wyszło i wrzucił na forum. Pozdrawiam.

 

OK. dzięki za info.

pytanie jeszcze mam takie - na 3 biegu mam zrobić screany od jakiś szczególnych obrotów np. od 2tys, podloga i robię screany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

screeny nam nic nie powiedza. Spraw sobie jakis program do zgrywania tego co sie dzieje na kompie, zrob logi i wrzuc do YT. Wtedy bedziemy wiedziec jak narastaja wartosci w czasie. Bo to ze osiagnie mac boost to tylko 50% sukcesu, wazne jest aby wiedziec z jakim opoznieniem nastepuje przyrost :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, w końcu nagrałem filmik z INPY.

niestety tylko na postoju bo bateria w moim laptopie jest skończona i musiałem być na kablu.

 

sfilmowane sa wszystkie zakładki i przy końcu dodałem gazu na ok. 2tys obrotów

 

Czy coś z tego wynika?

w weekend nagram pewnie tak jak radziliście filmik z 3 biegu i pedałem w podłogę

 

ogólnie jest brak mocy do niskich obrotów ale też nie zawsze - turbo wstaje jednak chyba dobrze (po wywaleniu kata słychać dobrze świst od ok. 1,5 tys.)

 

poniżej link

 

Z góry dzięki za analizy!!

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego stawiam na zawór EGR , ten ktory reguluje ciśnieniem turbiny, jest on brudny albo uszkodzony i nie podaje turbinie dokladnego cisnienia kiedy ma sie otwierać i stąd te szopki, sprawdz ten zawór (przetwornik cisnienia turbo) , na 99% jest to taka przyczyna jezeli juz tego nie wymieniałeś tak on wyglada : http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/zawor-przetwornik-cisnienia-turbosprezarki-agr-bmw-nowy-oryginalny.html , niedaje sobie rąk obciąć ale ja mialem wlasnie w swojej 1-ce taki problem, turbo nie wstawala tak jak trzeba, poprostu z opoznieniem, i co ? wymienilem ten zaworek + wszystkie wezyki podcisnieniowe i auto szaleje.... ciagnie od dolu do samego końca, rakieta!

 

Pozdrawiam

 

Witam,

 

wczoraj podmieniłem ten zaworek i przepływkę od Kumpla który ma ten sam silnik - niestety nie było różnicy.

Brakuje mi już koncepcji...

 

Jeden mechanik powiedział mi że to może być wtrysk sterujący :(

 

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik jest na zasilaniu CR. Wtryskiwacz sterujący w BMW występuje w silnikach zasilanych pompą wtryskową VP44. Ogólnie parametry biegu jałowego są perfekcyjne. Jednak nam zależy na pomiarze obciążeniowym (w ruchu na 3cim biegu do 4tys obr/min). Wtedy będzie widać jak się buduje doładowanie... być może sterownik silnika będzie wymagał tak powolnej reakcji i stąd też brak błędów. Sprawdź jeszcze jak zachowuje się auto w czasie jazdy z odłączoną recyrkulacją spalin, tj czy problem narastania doładowania będzie aż tak odczuwalny (po 2,5 tys obr/min).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik jest na zasilaniu CR. Wtryskiwacz sterujący w BMW występuje w silnikach zasilanych pompą wtryskową VP44. Ogólnie parametry biegu jałowego są perfekcyjne. Jednak nam zależy na pomiarze obciążeniowym (w ruchu na 3cim biegu do 4tys obr/min). Wtedy będzie widać jak się buduje doładowanie... być może sterownik silnika będzie wymagał tak powolnej reakcji i stąd też brak błędów. Sprawdź jeszcze jak zachowuje się auto w czasie jazdy z odłączoną recyrkulacją spalin, tj czy problem narastania doładowania będzie aż tak odczuwalny (po 2,5 tys obr/min).

 

dzięki za info.

którą zakładkę mam "nagrać" na tym 3 biegu? wszystkie po kolei czy którąś szczególna?

i drugie pytanie pewnie będzie śmieszne ale "odłączoną recyrkulacją spalin" - co dokładnie miałbym odłączyć?

 

z góry dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie chodzi o: desired/current values 1. Zdjąć wężyk podciśnienia z króćca zaworu EGR i zaślepić ten wężyk np kulką z łożyska. Zaznaczone w kółku gdzie to jest:

http://images38.fotosik.pl/1435/1f68fab6139e9058m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian Twoje auto jest okazem zdrowia! dawno nie widziałem tak dobrych i precyzyjnych wartości! Doładowanie doskonale się buduje, ciśnienie szyny oraz masa zasysanego powietrza są perfekcyjne. Spróbuj jeszcze z odpiętym wężykiem od zaworu EGR (nie musisz już logować auta przy tym). Chodzi o Twoje osobiste odczucia z przyspieszania bez udziału spalin w cyklach pracy silnika. Możesz także spróbować programowo ograniczyć udział EGR za pomocą DIS, bo to jego praca zamula te silniki do 2,5 tys obr/min.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... to popatrz jeszcze raz co dzieje się od 0:56 sekundy ... skoro tak jest wszystko ok ... :shock: :shock:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian Twoje auto jest okazem zdrowia! dawno nie widziałem tak dobrych i precyzyjnych wartości! Doładowanie doskonale się buduje, ciśnienie szyny oraz masa zasysanego powietrza są perfekcyjne. Spróbuj jeszcze z odpiętym wężykiem od zaworu EGR (nie musisz już logować auta przy tym). Chodzi o Twoje osobiste odczucia z przyspieszania bez udziału spalin w cyklach pracy silnika. Możesz także spróbować programowo ograniczyć udział EGR za pomocą DIS, bo to jego praca zamula te silniki do 2,5 tys obr/min.

 

To mnie naprawdę zdziwiłeś Kolego...

Kumpel ma taki motor tylko że w touringu z 2001 i nie ma takiego muła od dołu - u niego ciągnie od 1,5tyś. - nie jest to może pełna moc ale nie ma takiego LAGA...

czy on ma jakieś inne rozwiązania w silniku czy to jest identyczny silnik?

 

ide zaraz zaślepiać wężyk bo nie daje mi to spokoju...

 

a może jest coś nie tak z mapą? może program pomoże?

 

... to popatrz jeszcze raz co dzieje się od 0:56 sekundy ... skoro tak jest wszystko ok ... :shock: :shock:

 

no właśnie - też mnie to zmartwiło

 

co to może oznaczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TC ale zobacz jak za chwile pikuje ponad normę... dla mnie jest to zwykła bezwładność na której przebieg ma wpływ także działanie EGR. Kolega Marian dał pełny ciąg w tak krótkim czasie, ale skąd miało się wziąć ciśnienie spalin dla zbudowania wymaganego w tak krótkim czasie doładowania? Koledzy to nie jest kompresor, ani twin-turbo że można liczyć na natychmiastową reakcję doładowania. Do tego Kolega Marian napisał, że podmiana zaworka VTG jak i MAF nic nie dały, więc możliwość ich uszkodzenia można wykluczyć (na razie). Obstawiam działanie EGR, a tym samym zwłokę w doładowaniu. Zapewne w tym momencie poszło sporo czarnego dymu z wydechu. Mario sprawdź koniecznie z odpiętym EGRem przyspieszenie z szybkim "kickdown".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.