Skocz do zawartości

320d - turbo późno wstaje


marian_320

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam wszystkich serdecznie - to mój pierwszy post na forum.

W tygodniu stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW 320d z 2003roku. Mój problem polega tym że na 1 i 2 biegu turbo nie wstaje wcale lub wstaje późno tj. 2,5-3tys obrotów.

Poza tym komputer pokazuje mi spalanie 10-12 litrów - więc chyba troche za dużo...

 

Pierwsze co zrobiłem to szukałem rozwiązania na forum i wykonałem następujące czynności - wymieniłem wężyki podciśnienia, wyczyściłem elektrozawór, EGR czysty, po zdjęciu kolektora okazało się że już mnie ktoś wyprzedził z "klapkami" w kolektorze. Jutro jestem już umówiony na wywalenie katalizatorów.

 

Auto jak turbo się załącza to idzie jak strzała, natomiast czasami na 1 i 2 biegu jest lipa. na 1 wstaje przeważnie ok 3tys. a na 2 ok 2,5-3tys. Czytałem że turbo w tych silnikach wstaje późno ale u mnie jest chyba coś nie tak...

Przy jakich obrotach turbo wstaje jeżeli jest wszystko OK?

Co jeszcze mogę zrobić żeby wyeliminować lub zdiagnozować gdzie leży u mnie problem?

 

Z góry dzięki za info

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mario musisz sobie sprawdzić autko pod kompem (INPA, Carsoft). Sprawdzić czy wszystkie wartości mieszczą się w wartościach żądanych przez ECU i czy narastają w tym samym czasie.

właśnie w piątek zamówiłem kabelek i mam nadzieję że jutro przyjdzie to wtedy będą sprawdzał co i jak wygląda.

 

mi rowniez turbo zaczyna prace od 2,5tys obrotow myslalem,ze to normalne i rowniez pali 10-12L w zimie nie wiem jak w lecie bo nie dlugo mam autko ale w miescie ta wartosc to norma mam 99

 

z tego co czytałem opinie o aucie to chyba nie jest normalne...

 

a jak przepływomierz ??

 

przepływomierz jeszcze nie dotykałem - szczerze powiem że do tego tematu jeszcze nie doszedłem. dzisiaj poczytałem trochę na forum o adaptacji i zmianie oprogramowania tylko nie jestem pewien czy mnie to dotyczy skoro mam auto z 2003 roku??? może mi ktoś podpowie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To radze już ściągać pliki bo dis trochę "waży" i za pierwszym razem trochę trudno go zainstalować i skonfigurować ale wszystko jest na forum więc dasz rade. Zainstalować możesz bez kabla. Ściągnij VM na początek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To radze już ściągać pliki bo dis trochę "waży" i za pierwszym razem trochę trudno go zainstalować i skonfigurować ale wszystko jest na forum więc dasz rade. Zainstalować możesz bez kabla. Ściągnij VM na początek.

jeszcze nie poruszam się po forum dość sprawnie więc gdybyś był tak miły i pokazał mi skąd pobrać programy to bedę bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś jeszcze był tak miły i napisał co w którym programie powinienem sprawdzić to byłoby super...

na początek zaglądnij za programem INPA do Kolegi TRANDOLFA ( z Jego opisu i kierował się według Jego wskazówek). INPA jest prostym programem diagnostycznym, w którym bardzo szybko się połapiesz o co chodzi. Tutaj masz link do tego Kolegi: memberlist.php?mode=viewprofile&u=42402

 

Za pomocą klawiszy F1-F5 będziesz sobie wybierał poszczególne zakładki, które będą Cię interesować pod kątem diagnozy. Dasz sobie radę! :wink: Będziesz musiał obserwować słupki wartości wymaganych i te które są uzyskiwane i wiadomo że będą musiały się pokrywać w czasie. Do tego także do sprawdzenia rejestr błędów... najlepiej zrobić sobie screeny błędów i wkleić do wątku, abyśmy wiedzieli kiedy występują. Po tym wszystkim będziemy wiedzieli co dalej. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

 

pytanie troche z innej beczki:

 

Czy wywalenie obu katalizatorów ma jakieś skutki uboczne?

Czytałem tutaj że turbo zaczyna bardziej świszczeć co mi akurat nie przeszkadza ale "tłumikarz" mnie trochę przestraszył bo powiedział że turbo będzie dostawać po dup.e bo kat jest przy samym turbo.

Czy to prawda? Mam jeszcze czas wycofać auto w razie czego?

 

z góry dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tlumikarz nie zna zasad działania turbiny z VTG. Oprócz soczystszego dźwięku turbo, w zimę dojdzie większe zadymienie po odpaleniu. Silnik szybciej reaguje na obciążenie, co doskonale wpływa na komfort przy wyprzedzaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tlumikarz nie zna zasad działania turbiny z VTG. Oprócz soczystszego dźwięku turbo, w zimę dojdzie większe zadymienie po odpaleniu. Silnik szybciej reaguje na obciążenie, co doskonale wpływa na komfort przy wyprzedzaniu.

 

no tak właśnie czytałem ale jeszcze chciałem się upewnić na 100%, aczkolwiek teraz auto i tak już pewnie stoi na kanale...

zdam relację jak odbiorę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przepływomierz, u mnie turbo wstaje od 1500

 

czy przepływka wyjdzie mi na diagnostyce przez INPA lub DIS-a?

 

odebrałem auto z wycięcia katów - tłumikarze z dystansem podchodzili do tego zabiegu i jeszcze przy odbiorze mówili że nie wiedzą czy to będzie dobrze skoro od razu za turbo nie ma kata...

Wrażenia z jazdy POZYTYWNE aczkolwiek to nie rozwiązało mojego problemu - świstu turbiny nie słyszałem

dalej z 1 biegu turbo wstaje koło 3tyś., na 2 biegu jakby dopiero 2,6tys.

W miarę przejeżdżanych km mam wrażenie, że jakby troche problem ustępował - już mi przyszło do głowy że może auto jest zamulone i musi się rozjeździć - czy jest taka opcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie z tym bywa z tego co wiem. Sprawdź najlepiej czy masz pod maską w okolicy kielicha po stronie pasażera takie cuś. To jest piątka ale u nas to wygląda tak samo. Jak nie masz tego tylko złącze w środku pod kierownicą to bez przejściówki.

http://secondsun.pl/forum/E39_zlacze.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

dzisiaj w końcu dostałem zamówiony kabel - siedziałem ponad 2h w garażu i nic - nie mogłem się połączyć z IMPA. Kombinowałem z różnymi sterownikami i ciągle nic.

Kupiłem kabel "multifunkcyjny" z firmy Viaken. Czy ktoś z Was ma taki kabelek i może wie jaki sterownik lub jakie ustawienia są potrzebne żeby się podłączyć do auta?

 

Od razu powiem że IMPA pobrałem wg wskazówek od Kolegi TRANDOLFA. zainstalowałem wg instrukcji ale komunikacji z autem brak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.