Skocz do zawartości

323i silniki benz. R6 + doładowanie kompresorem od Mercedesa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dziś mój dobry kolega pozbywa sie gratów z rozwalonego mercedesa i chce mi zaoferować doładowanie z mercedesa CLK 208 które wygląda tak jak na tych fotkach: http://images39.fotosik.pl/1336/e11523d54904f906.jpg

i tu sie pojawia moje pytanie czy taki kompresor da sie za adoptować do mojego bolidu :P i co mi jest jeszcze potrzebne z tego mietka. Co prawda nie za dużo z niego zostało ale taki kompresor bym chapnął jeśli by sie dało to zaadoptować w moim M52B25tu. Czy ktoś posiada tu z obecnych jakiś DIY jak założyć turbo z listą potrzebnych rzeczy i czy taką operacje mogę zrobić na seryjnych gratach i czy muszę odprężać silnik. Wiem że zaraz znawcy tematu pewnie mnie zjadą że sie porywam z motyką na słońce bo pewnie sam kompresor to tylko jedna z wielu ważnych i droższych rzeczy która jest do tego potrzebna. Wiem że trzeba zrobić coś takiego jak coś w rodzaju odprężenia gdy zdejmę noge z gazu by nie rozerwało kolektora ciśnienie robione przez kompresor. Bardzo proszę o naświetlenie sytuacji i o wyrozumiałość bo nigdy nie zajmowałem sie modami silnika pod względem doładowania. Oczywiście mój M52 ma tylko żeliwne tuleje a blok jest aluminiowy i wiem że to nie jest idealny do tego typu modyfikacji motor ale widze filmiki po necie że ludzie zakładają kompresory co prawda nie ten który jest na zdjęciu ale może i on sie nada...

Pozdrawiam Przemek

Opublikowano

napewno się da . możesz np zrezygnować z kompresora klimatyzacji a w jego miejsce zamontować ten od mercedesa ale w praktyce powinieneś jeszcze wiele zrobić np pompa paliwa , wtryski , wałki rozrządu , cały dolot jak i wydech - wydech w zasadzie mozna pominać jak i większosc czynności , tylko że bez sensu było by pomijać , do tego masa wężyków , IC i co najgorsze to strojenie , zakup świnki lub całego kompa

 

co do odpręzenia to montując ostre wałki rozrządu unikniesz odprężania , bo cisnienie sprężania spadnie ale może się okazać że będziesz jezdził na PB98 , nie wiem jaki stopien spreżania ma twoj silnik , ani jak bardzo nie p&p jest taki kompresor bo pewnie samemu byś tego nie montował . myśle że i tak pasowało by odpręzyć silnik i zmodyfikować kompresor

Opublikowano

Mniej więcej można ten pomysł porównać do sytuacji "kolega ma fotele z rozbitego M3. Co jeszcze muszę dokupić żeby mieć prawdziwe M3?"

 

Są gotowe zestawy do e46

Opublikowano

Montował bym to wszystko sam bo z żyje z mechaniki ale nie bawiłem sie nigdy w doładowywanie silnika.

Mniej więcej można ten pomysł porównać do sytuacji "kolega ma fotele z rozbitego M3. Co jeszcze muszę dokupić żeby mieć prawdziwe M3?"

Są gotowe zestawy do e46

źle mnie trochę zrozumiał kolega jakub gdyż nie chodziło mi o takie poboczne graty jak IC czy tym podobne ale o jakieś ważne rzeczy które powinienem wyciągnąć z tego mietka ... można powiedzieć już ogarnąłem trochę temat po za problemem tzw. zaworem upustowym no i najgorsza sprawa to chyba ogarnięcie strojenia tego wszystkiego co trzeba zostawić fachowcom...

Opublikowano

Trochę źle się wyraziłem...w sumie to do odważnych świat należy.

 

Wzorowalbym się na gotowych zestawach z e46.

Opublikowano
Trochę źle się wyraziłem...w sumie to do odważnych świat należy.

 

Wzorowalbym się na gotowych zestawach z e46.

 

A czy któryś z tych producentów ma jakiś schemat instalacyjny(montażu) czy coś ? chodzi mi najbardziej o miejsce montażu tego zaworu upustowego

Opublikowano
Martwisz się BOVem, a nie ogarnąłeś tematu montażu i strojenia kompresora :cool2: BOV montujesz przed przepustnicą i dajesz na niego podciśnienie z dodatkowego króćca w kolektorze ssącym.
Opublikowano
no właśnie, wyspawanie łap do zamontowania kompresora to będzie największy problem...
Opublikowano
Martwisz się BOVem, a nie ogarnąłeś tematu montażu i strojenia kompresora :cool2: BOV montujesz przed przepustnicą i dajesz na niego podciśnienie z dodatkowego króćca w kolektorze ssącym.

To uważam za najmniejszy problem gdyż kółko napędzające dobiorę (dorobię) sobie sam ewentualnie w najgorszym przypadku są firmy które dorabiają koła napędzające na wymiar. Jeśli chodzi o sposób montażu zgapiłem z projektu Michała Małeckiego czyli wykorzystam mocowania alternatora i tworząc szkielet by obok(miejsce filtra powietrza) i tam będzie siedział kompresor.

Kolejnym problemem jest problem sterowania całością i w tym jestem zielony. Znając życie to nie da rady tego tak złożyć aby sterował tym standardowy komp i trzeba dołożyć coś takiego jak DET III tak jak to w przypadku projektu M. Małeckeigo wiec nawet nie chce sie wypowiadać żeby nie palnąć jakiejś głupoty. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.