Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem nie dawno beemke e36 318 tds z 98roku. Ale, silnik diesla się skończyl więc jakis pseudo "mechanik" wymienil silnik na benzynowy (1.6l E) niewiem z którego roku. Problem pojawil sie po krotkim czasie uzytkowania. Gotuje wodę.

 

Więc wzialem sie do roboty i wymienilem plyn, jak sie okazalo to nie bylo tunelu na chlodnicy ktory prowadzil cieple powietrze na visco. Posprawdzalem pompe,termostat itp. jednak problem nie zniknal. Zalozylem wentylator na chlodnice i spialem na krotko zeby sprawdzic co sie stanie. Wode dalej gotuje. Wyjalem termostat zeby sprawdzic jak bedzie wygladal obieg. W zbiorniczku jest plyn i miesci sie miedzy min a max, zaczalem go odpowietrzac no ale nie zdazylem bo juz zaczela sie wydostawac para ze zbiorniczka bo byl korek wlewowy odkrecony. Niewiem czy probowac odpowietrzac z zakreconym korkiem czy jak? Przez odpowietrznik przy obudowie termostatu zaczal leciec plyn wiec zakrecilem. Jak zakrecilem korek wlewowy i silnik chodzil to weze sie nadmuchiwaly jak cholera a jak odkrecilem korek to weze byly puste a strumien byl przerywany. Dodam ze nie ma sladu plynu w oleju ani odwrotnie. Jest sucho. W dodatku strasznie duzo plynu ucieka i niewiadomo gdzie. Jak szybko sprawdzic jakie sa przyczyny i jak dalej postepowac?

Opublikowano
Odpowietrzałem dokładnie z instrukcją na innym forum jeśli chcesz to skopiuje link i Ci podam. Byłem u mechanika dzis i mi powiedzial ze pompa ale pompe sprawdzalem w dodatku ma metalowe lopatki. :/
Opublikowano

skoro wlewasz płyn i ubywa Ci go i leci para przez odpowietrznik przy korku wlewu i drugi masz odpowietrznik na termostacie i też leci para to zapowietrzony układ.może masz nieszczelności w układzie sprawdz dobrze połączenia wszystkie i nagrzewnice czy nie masz mokrej tapicerki w aucie.Kiedy masz pewność,że jest ok pompa,visko,termostat i wszystkie połączenia i nagrzewnica to odpowietrz układ.Nawiew na max i do dzieła jeżeli te rzeczy masz sprawne to wina w złym odpowietrzeniu.

Może masz walniętą uszczelkę pod głowicą lub samą głowice pękniętą ale to ostateczność.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano (edytowane)
A i do autora strumień wody nie może być przerywany

Przerwy w strumieniu.

Powodem tych zachowań jest:

- odpowietrzający się układ,

- nieszczelności układu chłodzenia,

- kompresja w układzie

Ogólnie sprawdz wszystko według tego linku- viewtopic.php?f=15&t=42444. Do autora tematu,tytuł to raz- viewtopic.php?f=68&t=120678 .Dwa zacznij używać tradycyjnej czcionki :duh:.Bo oczy bolą :shock:

Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Opublikowano
Kupiłem nie dawno beemke e36 318 tds z 98roku. Ale, silnik diesla się skończyl więc jakis pseudo "mechanik" wymienil silnik na benzynowy (1.6l E) niewiem z którego roku. Problem pojawil sie po krotkim czasie uzytkowania. Gotuje wodę.

 

Więc wzialem sie do roboty i wymienilem plyn, jak sie okazalo to nie bylo tunelu na chlodnicy ktory prowadzil cieple powietrze na visco. Posprawdzalem pompe,termostat itp. jednak problem nie zniknal. Zalozylem wentylator na chlodnice i spialem na krotko zeby sprawdzic co sie stanie. Wode dalej gotuje. Wyjalem termostat zeby sprawdzic jak bedzie wygladal obieg. W zbiorniczku jest plyn i miesci sie miedzy min a max, zaczalem go odpowietrzac no ale nie zdazylem bo juz zaczela sie wydostawac para ze zbiorniczka bo byl korek wlewowy odkrecony. Niewiem czy probowac odpowietrzac z zakreconym korkiem czy jak? Przez odpowietrznik przy obudowie termostatu zaczal leciec plyn wiec zakrecilem. Jak zakrecilem korek wlewowy i silnik chodzil to weze sie nadmuchiwaly jak cholera a jak odkrecilem korek to weze byly puste a strumien byl przerywany. Dodam ze nie ma sladu plynu w oleju ani odwrotnie. Jest sucho. W dodatku strasznie duzo plynu ucieka i niewiadomo gdzie. Jak szybko sprawdzic jakie sa przyczyny i jak dalej postepowac?

 

Z doświadczenia wiem (trenowałem na E30), że wyjęcie termostatu powoduje brak ciśnienia w układzie - da się jeździć nawet przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego. Po włożeniu termostatu moja E30 gotowała płyn (wyciekał korkiem). Wymieniłem uszczelkę pod głowicą - to samo, nadal gotował.

Przyczyną był korek za 50 pln.

 

pozdr,

 

Mariusz.

Opublikowano

Wiecie co? Płynu nigdzie nie widać, ani w oleju, ani na tapicerce, ani na silniku... Nigdzie.. Z drugiej strony ktos pisal zeby sprawdzic jaka pokazuje temperature, a zatem niewiem jaka pokazuje bo nie bylo podpietego czujnika --> po 4 godzinach meki udalo mi sie go podpiac ale juz nie sprawdzalem bo boje sie o glowice czy tam uszczelke bo kilka razy juz mi zagotowal plyn.. ;( doradzcie mi czy teraz gdy mam juz wskaznik temperatury probowac Go zalac i odpowietrzac czy odrazu jechac do mechanika? Szczerze to zalezy mi na jak najtajszym usunieciu usterki..

 

 

Drugi problem mam z tym samym samochodem.. Kupilem go od handlarza.. Zgubilem wszystkie dokumenty jakie tylko mialem, dowod rejestracyjny, ubezpieczenie, umowe kupna sprzedazy doslownie wszystko. Powiedzcie mi ile kosztuje zalatwienie wszystkiego tak abym byl pelnoprawnym "opiekunem"?

 

 

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrowienia!

 

Looknijcie sobie:

http://sprzedajemy.pl/bmw-e36-316-compact,438907?_rp_RP=_rp_list_account_user_offers&offset=0

Opublikowano

Po co kupowałeś taki złom = mało kompaktów w dobrym stanie na rynku - tds z silnikiem na benzynę :D

 

Co do dokumentów - jeżeli nie zdążyłeś jej przerejestrować - a pewnie nie - i zgubiłeś wszystko łącznie z umową kupna-sprzedaży, to TY nic nie możesz zrobić - duplikaty dokumentów musi wyrobić jedynie jej poprzedni właściciel bo jej na siebie nie zarejestrujesz.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
sprawdz swiece, miałem tak samo. 4ta swiece miałem mokra, lekko pusciła uszczleka i wywalalo płyn przez rure.
Opublikowano
ja miałem ten sam problem i wymieniłem pompę ale nie potrzebnie bo na nowej było to samo.BMW strasznie ciężko jest odpowietrzyć musisz stanąć na wzniesieniu przodem i na zakręconym korku odkręć odpowietrznik i na biegu jałowym musi lecieć płyn
Opublikowano
Ok bede probowal tylko jak sie zrobi pogoda.. Narazie to mam deszcz a nie mam warsztatu.. Wszystko pod golym niebem.. :cry:
Opublikowano
układ na pewno masz zapowietrzony, najpierw odpowietrz :nienie: to że ci węże puchną to dlatego że nie ma obiegu wody i najzwyczajniej w świecie gotujesz wodę wytwarza się ciśnienie, sprawdź czy masz cyrkulację- czy leje się woda do zbiorniczka strumieniem ciągłym. Jeżeli odpowietrzysz prawidłowo i dalej będą ci puchły węże przy prawidłowej cyrkulacji to stawiam na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
No ok, powiedz mi w dwoch slowach jak ja jak najszybciej odpowietrzyc? Wiem ze duzo o tym pisalo ale jesli potrafisz mi w skrocie powiedziec to bardzo bym prosil. :lol: Mam nadzieje ze jak zrobie tak jak mowisz to bedzie :cool2:
Opublikowano
I jeszcze pytanie czy tunel jest konieczny do prawidlowego pracowania i nie przegrzewania sie silnika? :?: :norty:
Opublikowano
układ na pewno masz zapowietrzony, najpierw odpowietrz :nienie: to że ci węże puchną to dlatego że nie ma obiegu wody i najzwyczajniej w świecie gotujesz wodę wytwarza się ciśnienie, sprawdź czy masz cyrkulację- czy leje się woda do zbiorniczka strumieniem ciągłym. Jeżeli odpowietrzysz prawidłowo i dalej będą ci puchły węże przy prawidłowej cyrkulacji to stawiam na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

 

Co do strumienia to z tego co pamietam to byl ciagly a przy dodaniu gazu zwiekszal sie.. :norty:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie!

Powiem krótko:

Układ odpowietrzony, strumień ciągły, węże puchną ale dopiero po chwili a chłodnica jest zimna. Po załączeniu wentylatora na chłodnicy temperatura w dalszym ciągu rośnie z czasem dochodzi do czerwonego pola na końcu skali. Powietrze po włączeniu ogrzewania jest ciepłe ale nie gorące. Po wyłączeniu silnika i wentylatora chłodnica robi się powoli ciepła. Czy jest możliwe żeby chłodnica miała strumień ciągły a była zatkana?? Czy co i jak?? Proszę o szybką porade. Z góry dzięki!

Opublikowano

Kamil560 tak przy odpowietrzaniu włączyłem ogrzewanie w samochodzie ale nie leciało ciepłe tylko letnie powietrze..

Co do kolegi od filmiku to powiem że wkońcu ktoś pokazał mi jakie kolwiek objawy na filmiku a jak dla mnie "laika" w tych sprawach to najlepsza pomoc!

Powiem Wam że dzisiaj sprzątałem w środku samochodu i z ciekawości rozkręciłem troszkę deski rozdzielczej i jak się okazało, rury doprowadzające cieple/zimne powietrze do wylotów dmuchawy na szybę przednia nie pasują do siebie i jeden nie jest założony na drugi więc powietrze ucieka bokiem ale to pikuś.. Powiedzcie mi jeszcze dordzy forumowicze jak mogę sprawdzić pompę wody..??

Jak dotychczas dziękuję za pomoc.. :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.