Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w temacie, potrzebuję wskazówek dotyczących wymiany uszczelki pod miską olejową oraz pod obudową filtra oleju.

Na łączeniu miski z blokiem zrobiło się zapocenie, z pod obudowy filtra też coś już lekko podcieka.

Co muszę wykręcić, odkręcić, zdemontować, podnieść, opuścić żeby zdjąć miskę?

Konieczne będą jakieś nietypowe narzędzia?

To samo dotyczy tej obudowy filtra, są jakieś trudności po drodze?

Jestem w stanie sam temu podołać, czy lepiej zlecić komuś?

Opublikowano
Przy wymianie miski na pewno musisz unieść silnik do góry jakieś 15cm inaczej nie wyjdzie,z obudowa filtra to pójdzie jak z płatka,oleju nie musisz spuszczać zleci tylko to co jest w filtrze,ja jeszcze demontowałem przewód powrotny nr.5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2331&hg=11&fg=35 ogólnie prosta sprawa :cool2: Tylko z tą miską trochę kręcenia :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, 15cm, to dużo. Jest jakaś opcja podnieść silnik od spodu, czy zostaje mi tylko podciągnąć go za uchwyt żurawikiem do góry? Mam tylko uchwyt w suficie do prostej wyciągarki, obawiam się że tym będzie ciężko :?

Jako tako sam byłbym to w stanie wymienić, tylko kwestia podnośnika, a jeśli mam się męczyć to rozważam jeszcze opcję oddać do mechanika... orientuje się ktoś ile średnio taka przyjemność kosztuje, i czy jest sens ryzykować wymianę samemu?

 

EDIT:

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika który siedzi głównie w BMW, dowiedziałem się tyle, że najsensowniej będzie rozebrać zawieszenie z przodu, bo nie będę w stanie podnieść na tyle silnika, żeby wyciągnąć miskę.

Co ciekawe, gość stwierdził że M57 ma wałki wyrównoważające, które dodatkowo komplikują wymianę uszczelki, czy to prawda? Na realoem nie widziałem tego na żadnym schemacie :?

Opublikowano
najsensowniej będzie rozebrać zawieszenie z przodu, bo nie będę w stanie podnieść na tyle silnika, żeby wyciągnąć miskę.

Sanki pod silnikiem też rozbierzesz?

Co ciekawe, gość stwierdził że M57 ma wałki wyrównoważające

:shock: ...pierwsze słyszę,może tylko ja taki nie doinformowany jestem :mrgreen: Nie zauważyłem u siebie takiego cuda....wiem że trzeba pamiętać o smoku od pompy olejowej i nic po za tym 8-)

tutaj temat co prawda z 3 litrową benzyną ale ta sama sytuacja viewtopic.php?f=72&t=151656

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sanki pod silnikiem też rozbierzesz?

A mam inne wyjście?

Co do tych wałków to sam jestem zaskoczony, zawsze wydawało mi się że takowych nie ma.

  • 2 lata później...
Opublikowano
odgrzeje kotleta bo mam to samo pytanie tylko z e46 330d, poradziłeś sobie z tym?
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miski nie ruszałem, okazało się że to spod filtra tak zaciekało, a pęd powietrza podczas jazdy rozdmuchiwał po silniku, i wyglądało to jakby miska puszczała.

A z podstawą filtra to bajka, od razu zawory nagrzewnicy ogarnąłem, i parę innych dupereli :wink:

3 godzinki na spokojnie z browarkiem w ręce :mrgreen:

Opublikowano

Żeby wymienić uszczelkę miski trzeba unieść silnik, mechanicy mają takie podpory co zakładasię nad silnikiem na rantach błotników żeby nie trzeba było odkręcać maski. Trzeba też opuścić sanki na których zamontowany jest silnik, oraz pomaga wysunięcie pod górę rurkę bagnetu, no i do demontażu pompa wspomy.

Mi mechanior wziął 200zł za robociznę, stracił na to prawie cały dzień- stałem przy nim i dodam że były to najlepiej wydane pieniądze. Z góry radzę dogadywać się do ceny przed robotą :)

Pzdr

Opublikowano

W którym miejscu sączył ci się olej?

u mnie w tym miejscu http://i.imgur.com/PiFPxnB.jpg?1

 

 

i nie wiem teraz czy uszczelka pod pokrywą, czy uszczelniacz wału?

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
  • 1 rok później...
Opublikowano
Wymieniłem uszczelniacz ELRING 110zł i dalej cieknie. Muszę się zabrać za zdjęcie miski i wymianę uszczelki :duh: . Czy może ktoś podesłać procedure zdjęcia miski :?:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
kolego tutaj masz wymianę w M52, myślę że trochę rozjaśni temat wymiany w Twoim wypadku http://www.bmw-klub-ostrowiec.pl/viewtopic.php?p=13005 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=73150
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.