Skocz do zawartości

DRGANIE KIEROWNICY 80-95


mumia17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Szukam pomocy!!!W moim e38 w przedziale prędkości 80-95 pojawiają się drgania kierownicy.Całe zawieszenie już sprawdziłem i koła oryginalne zimowe założyłem i nic :( Kilkanaście razy wyważałem i nic :( Czy ktoś też miał już taki problem.Już nie wiem co wymieniać.Może to coś z przekładnia kierowniczą?Trochę mnie to denerwuję aż mi się nie chce jeżdzić .Testowałem ostatnio na równej drodze i aż mnie szlag trafił że BMW 7 a tu jakieś telepanie kiery.Masakra doradżcie mi coś.Amorki,tarcze,łożyska wykluczam,na szarpakach tez nic nie wychodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyn moze byc wiele , wymieniac cos bez pewnosci nie ma sensu, bo tak mozna wymienic połowe samochodu wachacz przod dolny mało prawdopodobne zeby powodował bicie na kierownicy w takim przedziale predkosci , bardziej stuk przy gwałtownym ruszaniu i wyczuwalny luz, takie objawy moga byc spowodowane , krzywe tarcze , zle wywazone koła ,wspornik drazka kierownicy, ale jesli to wykluczasz i jak piszesz zawieszenie tez było dobrze sprawdzone , to zaczał bym od najprostrzych rzeczy czyli zmiana przodnich koł naprzykład na letnie i sprawdzic czy sie cos zmieni bo przyczyna moga byc opony,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szarpakach nic nie widać,wszyscy mówią że zawieszenie jest idealne i nie ma się do czego przyczepić.Opony i felgi też wykluczam bo pracuje w wulkanizacji i próbowałem przekładać opony i wyważać na wszelkie różne sposoby i nic :( Na zimę mam założone oryginalne felgi 16 cali z super oponami a letnie 19 cali. Faktycznie słyszałem że te wahacze mogą mieć wpływ na drganie, ale luzu na nich nie ma.Nie wiem czy je wymienić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele razy spotykałem sie z luzami na wachaczach ale takich objawow nie było , ale skoro opony tez wykluczasz , i zawieszenie było sprawdzane na trzepakach , to sprobuj jeszcze podniesz auto i normalnie złap za koło i w miare silno poruszaj na boki czy nie ma luzu potem drugie , trzepaki tez dokładnie wszystkiego nie sprawdza , raz miałem taki przypadek ze na trzepakach wszyscy mowili igła zawieszenie a koło prawe po podniesieniu auta i sprawdzeniu normalnie reka na boki miało luzy i był wybity wspornik drazka kierownicy a dokładnie tuleje bo jest wymienialna nie trzeba zmieniac drazka całego,,, to duzo trudu nie kosztuje wiedzc mozesz jeszcze tak sprawdzic, a własnie to powodowało tez takie objawy jak u ciebie , drgała kierownica w przedziale 80-90 i 130-140,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam silentbloki dolnego wachacza [bumerang] te wchodzące do nadwozia na trzepakach luzu nie będzie widać kupować orginał w aso koszt ok 190 zl za komplet sprzedawane w komplecie ewentualnie lemforder ale cena praktycznie taka sama jeżdże na 20 i ten temat mam opanowany wymieniałem kilku krotnie [chyba że opona ma peknięty kort na wyważarce to nie wyjdzie a też może bić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o tuleję wspornika,drążek środkowy trzeba wyciągać ?mam podnośnik na warsztacie więc jutro zobaczę.Ciężko się ją wymienia? Auto mam nie cały rok i można powiedzieć że się dopiero uczę tego samochodu.Ale dzięki forum jest to łatwiejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.A więc postanowiłem zmienić tuleje wahacza tak jak radziliście i co ? Kupiłem Lemfordery,zamontowałem i jazda próbna.Przy prędkości 80-90 Wszystko gra tak jak powinno być czyli IDEALNIE :) Dzięki za cenne rady bo jak jeżdziłem na stacje diagnostyczne na szarpaki to mi nic nie wykryli a jak sprawdziłem tradycyjną metodą czyli BRECHĄ dopiero było widać naderwane tuleje.Jak je wybiłem to guma była naderwana.Także dzięki bardzo :) Noo teraz to się jedzie SUPER !!! Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dzięki, wstepnie zamówiłem całe wahacze, ale widzę że same tuleje są o wiele tańsze. mam pytanie czy lepiej kupic już cały wachacz bo chyba swożeń jest nie wymienny tylko tuleja czy kupić tylko tuleje i mieć nadzieję że swożeń tak szybko się nie rozsypie? cały wahacz 720 zl x 2 daje 1440 zł i najgorsze że nie ma do e63 żadnych sensownych zamienników w kraju. pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wymieniłem same tuleje bo sworznie mam ok,więc nie było potrzeby wymiany całości.Teraz to zupełnie inna jazda :)

Witam mam jeszcze jedno pytanie jak wymieniałes te tuleje do dokrecałes je na podniesionych kołach czyli na podnosniku czy czy samochod byl opuszczony -normalnie stał na kołach?? , bo spotkałem sie z roznymi opiniami ,jedni uwazaja ze niedopuszczalne jest skrecanie tuleji wachacza na podniesionym aucie ,,, dlatego pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo spotkałem sie z roznymi opiniami ,jedni uwazaja ze niedopuszczalne jest skrecanie tuleji wachacza na podniesionym aucie ,,, dlatego pytam

I to jest słuszna opinia, gdyż dokręcenie tulei przy podniesionym aucie jast najczęstszą przyczyną ich przedwczesnego zużycia. Tak dokręcone tuleje rzadko przejadą więcej niz 20tys, natomiast gdy zostaną dokręcone przy aucie stojącym na kołach, to przejadą wielokrotnie więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.