Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja kupilem z czescidobmw.pl za podobna cene marki aqua i smiga. Kup sobie slikon do tej uszczelki i ta mala uszczelke na rurke
Opublikowano
Podłączę się do tematu, muszę wymienić pompę wody bo szlak ją trafił, cud że rolka jeszcze nie odpadła bo lata na każdą stronę. Przy okazji wymienię też termostat główny i tu mam pytanie, czy oprócz uszczelki załączonej do pompy potrzeba wymienić jeszcze jakieś inne uszczelki lub o-ringi? Czy mogą być stare?
Opublikowano
Ok masz rację, zastanawiam się czy w zestawie z termostatem są już uszczelki, może ktoś się orientuję?
Opublikowano

Hmm też oglądałem aukcje z allegro i jest chyba tylko jedna uszczelka a na schemacie są jeszcze dwa o-ringi?

 

Uszczelka - numer 5

O-ring - numer 6

Backup ring - numer 7

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTI3MjAyX3A=.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Więc jestem po wymianie pompy wody (Ruville) i termostatu (oryginał BMW), jeśli chodzi o uszczelki termostatu to wszystko jest w komplecie. Nie wiem jak jest w przypadku zamienników. Pompa była już w opłakanym stanie, rolka razem z wirnikiem latała na boki przez co wirnik zeszlifował trochę materiału z pompy. Nie udało mi się spuścić całego płynu (nie mogłem odkręcić śruby z bloku silnika), w związku z tym nasuwa mi się pytanie czy mam się przejmować tym syfem w układzie. Z zasady lubię robić wszystko tak jak należy, więc mam zamiar podejść drugi raz do tematu i tym razem spuścić cały płyn oraz zrobić płukankę. Tylko czy warto? Dodam że silnik się nie grzeje, max temp 93 stopnie, jedynie mam problem z podskakującym wężem od nagrzewnicy (nagrzewnica grzeje). Poniżej zdjęcia pompy:

 

W ten sposób pompa pracowała w silniku i szlifowała materiał:

http://i.imgur.com/glb8Q.jpg

 

 

Tutaj widać zeszlifowany wirnik i pompę:

http://i.imgur.com/7CBII.jpg

Opublikowano
Trochę z innej beczki, pompę montowałeś na jakiś sylikon czy sama uszczelka? Czeka mnie tez wymiana i się zastanawiam nad sylikonem bo ponoć lubi ciec bez sylikonu.
BMW E46 320D 2000r.
  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Czy to normalne że na wolnych obrotach nie ma strumienia wpadającego do zbiorniczka? Pojawia się po dodaniu gazu ale po puszczeniu gazu zanika po dłuższej chwili.
Opublikowano

W prawdzie pytanie dotyczy E46 318i z silnikiem m43 118KM ale szkoda tworzyć nowy temat więc podepnę się pod istniejący.

Przy okazji zmiany termostatu postanowiłem wymienić pompę wody, która lekko hałasuje.

Zastanawiam się nad dwoma pompami z firm Kraft i Ruville:

Kraft: http://allegro.pl/pompa-wody-bmw-e30-e36-e46-e34-316-318-518-z3-1-9-i3177095263.html

Ruville: http://allegro.pl/ruville-pompa-wody-bmw-e30-e36-e46-e34-316-318-518-i3177090731.html

 

Z tego co wiem oba mają metalowe wirniki. Chciałem spytać czy ktoś montował pompy którejś z tych firm i ewentualnie którą wybrać? Przeglądając fora niektórzy ludzie narzekają, że w pompach z metalowym wirnikiem robią się luzy na wałku, inni, że warto wymienić pompę na taką z metalowym wirnikiem, jak np tu: http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Water-Pump/E36-water-pump.htm

Jakie jest wasze zdanie?

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wracam do tematu bo chciałbym podzielić się doświadczeniem odnośnie pompy Ruville. W moim aucie nie wytrzymała nawet roku, Ewidentnie ciekło z niej a dystrybutor trzymał ją na "reklamacji" ponad 3 miesiące. W końcu udało się odzyskać część pieniędzy :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.