Skocz do zawartości

530i uszkodzony przepływomierz, awaria DSC Hak Oris, TV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od niedawna jestem posiadaczem BMW e39 530i Touring 530i 2001r. Borykam się z kilkoma problemami.

 

Po pierwsze problem z przepływomierzem.

 

Po zakupie auta świecił się check. Wymienione zostały świece, sprawdzone cewki i sondy lambda. Wszystko jest ok.

Przy podłączony przepływomierzu silnik pracuje nie równo, są błędy o wypadaniu zapłonu, sondy wskazują bardzo niskie wartości, świeci się check.

Po odłączeniu, silnik pracuje równo, brak błędów, jedynie błąd przepływomierza.

Po wymontowaniu przepływomierza uszkodziłem go. Zostały połamane cienkie elementy łączące zewnętrzne blaszki elektroniki z środkową.

Po zamontowaniu drugiego (używanego przepływomierza) błędy jak na poprzednim, silnik pracuje nie równo, są błędy o wypadaniu zapłonu, sondy wskazują bardzo niskie wartości, świeci się check.

Po zamontowaniu starego (uszkodzonego przepływomierza) brak błędów, silnik pracuje równo, występuje jedynie błąd uszkodzonego przepływomierza.

 

Liczę się z tym, że drugi który kupiłem również może być nie sprawny, ale chciał bym wiedzieć czy to oby na pewno przepływomierz jest winny. Koszt nowego około 1000zł więc chcę mieć pewność.

Pytanie moje brzmi: Czy ktoś może spotkał się z tym problemem, i jest mi w stanie udzielić pomocy, lub czy jest ktoś w Białymstoku kto mógłby się podjąć naprawy.

 

Po drugie problem z kontrolą trakcji DSC.

 

Na desce świeci się lampka od kontroli trakcji. Błąd czujnika kąta skrętu, "druck sensor" oraz "vorladepumpe". Sporadycznie zapalają się również (!) (ABS) Czy ktoś wie co może być przyczyną?

Wiem, że isnieje możliwość kalibracji tego czujnika, czy ktoś mógłby krok po kroku wytłumaczyć operację takiej kalibracji przy pomocy INPA 5.0 w jęzuku niemieckim, lub dokonać kalibraci w Białymstoku? Co jeszcze może być przyczyną braku DSC?

 

Po trzecie Hak.

 

Kupiłem hak oris z BMW e39 Tourning z 2000r. Kompletny hak wraz z instalacją i modułem siemens. Hak formy ORIS.

 

Montaż:

- wyjąć podłogę z bagażnika

- wyjąć koło zapasowe

- wyjąć boczki zakrywające akumulator i lewą strone bagażnika

- odkręcić plastikową puszkę z kluczem do kół i hakiem, oraz analogiczną puszkę po przeciwnej stronie

- w nadkolach należy wyjąć po trzy kołki plastikowe

- odkręcić po trzy nakrętki z każdej ze stron, w celu wyjęcia zderzaka, są one dość głęboko więc należy użyć przedłużki klucz 13

- po odkręceniu powoli wysunąć zderzak. Jeśli auto wyposażone jest w PDC, odpiąć wtyczkę od modułu PDC w bagażniku i przesadzić przez otwór w lewym błotniku

- zdjąć górną osłonę na zderzaku, od tyłu są zatrzaski, osłonę należy wysunąć "jak szufladę"

- usunąć wszystkie plastikowe kołki w celu wyjęcia belki wzmacniającej

- dokładnie wytrzeć miejsce w którym ma być klapka zakrywająca, ukażą nam się linie wzdłuż których należy wyciąć otwór

- ja osobiście wyciąłem zostawiając około 1cm do linii, po czym ostrym nożykiem delikatnie docinałem plasik do lini. Ostatecznie całość wyrównałem papierkiem ściernym, miejsca zaokrąglone szlifowałem pilnikiem okrągłym

- następnie należy przyciąć belkę, na niej również są znaczniki

- przy montować belkę do zderzaka

- włożyć i przy-montować hak

- do samochodu przykręcić elementy haka, które zastąpią oryginalne amortyzatory, wkłada się je przez otwory amortyzatorów, a na górze, od wewnątrz auta przykręca się dodatkowe blaszki, które powinny być w zestawie.

- całość poskładać i wraz ze zderzakiem założyć na auto. Instalację należy przeciągnąć przez okrągły otwór w lewym błotniku

- do do instalacji instrukcję podłączenia znalazłem w internecie: cytuję:

 

ryginalnie moduł przyczepki montowany jest po prawej stronie koła zapasowego. Ma jedno złącze 20pinowe.

,

Opis pinów:

1 - stop przyczepa 54A pin6 (czarny/biały)

2 - wsteczny przyczepa RSA pin8 (żółty/niebieski)

3 - przeciwmgielne przyczepa 55A pin2 (żółty/czerwony)

4 - lewe pozycyjne przyczepa 58AL pin7 (szary/czarny)

5 - prawy kierunkowskaz przyczepa 49AR pin4 (niebieski/żółty)

6 - prawe pozycyjne przyczepa 58AR pin5 (żółty/czerwony)

7 - lewy kierunkowskaz przyczepa 49AL pin1 (niebieski/czerwony)

8 - zasilanie, bezpiecznik F103 (czerwony)

9 - prawy stop (czarny/niebieski)

10 - tylny prawy kierunkowskaz (niebieski/brązowy)

11 - tylne lewe pozycyjne (szary/fioletowy)

12 - tylny lewy kierunkowskaz (niebieski/zielony)

13 - interfejs AHM/LM, moduł świateł (niebieski/brązowy/żółty)

14 - tylne prawe pozycyjne (szary/biały)

15 - masa (brązowy)

 

Do przyczepki idą:

- piny 1-7 z modułu oraz

- zasilanie, bezpiecznik F59 na przyczepa pin9 (czerwony/niebieski)

- masa na przyczepa pin13 (brązowy)

 

Piny 9,10,14 modułu podłączamy do tylnej prawej lampy

Piny 11,12 podłączamy do tylnej lewej lampy

Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), czarne złącze 54pinowe, pin35

 

Jako, że hak jest z przed liftu nie wiem czy moduł który posiadam będzie działał o w wersji poliftowej. Wie ktoś możę czy będzie działał?

Po czwarte Bordmonitor

 

Co do Bodrmonitora, czasami jest brak dźwięku w radiu i TV. Wie ktoś może czym to może czym to może być spowodowane? Mam TV i martwi mnie to że mają zabrać sygnał analogowy, myślał ktoś o dostawieniu w jakiś sposób dekodera dvbt do e39 ?

Edytowane przez Equation
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Opublikowano

Odpowiedź na ostatnie pytanie:

Za zanikanie dźwięku w TV i radiu odpowiedzialne są najprawdopodobniej padające końcówki mocy - mam to samo. O szczegółach możesz poczytać na www.bm54.pl

Jeśli chodzi o DVB-T to widziałem że są już oferty jakiś modułów na ebayu, ale koszt w przeliczeniu to jakieś 1000zł, ja czekam aż stanieje :)

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ja mam już pomysł na DVBT. Są już na allegro odpowiednie Tunery TV. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce "dvbt 12v". Pozostaje dorobić prosty kabel, z jednej strony gniazda czincze, z drugiej strony cienkie nasówki. Rozprowadzić ładnie kabelki, i jest cyfrowy tuner. Warto kupić troszkę lepszy, wówczas będzie można oglądać filmy z kart pamięci albo pen-drivów. koszt materiałów około 500zł. Jak zamontuję, pokażę jak to lata ;)
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Opublikowano
Ktoś, kto ma kombi z hakiem, mógłby mi wysłać zdjęcie, albo napisać, gdzie powinien być przykręcony oryginalny moduł od świateł od instalacji haka ?
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Opublikowano

Problem z układem rozwiązany. Podczas szukania przyczyny, wyeliminowałem teoretyczne uszkodzenia:

 

- kalibracja czujnika kąta skrętu

- wymiana sterownika

- wymiana druck sensor

 

Najpierw najlepiej zobaczyć błędy, i eliminować po kolei. W momencie gdy komputer wskazuje uszkodzenia czujnika abs, a takowy jest sprawny - uszkodzenie sterownika którego da się go zregenerować.

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez potwierdzam odp.na ostatnie pytanie koncówki mocy przepływke niestety musisz wymienic na nową w sumie troche pln musisz dołozyc ale moze chociaz auto w dobrej cenie kupiłes :wink:
Opublikowano
W mojej buni 520D objawy pracy silnika były podobne, dodatkowo bardzo mulił na wolnych obrotach, do 2000 obr/min. Komputer nie wykazywał błędu przepływomierza, który mechanik już wcześniej próbował wyczyścić w myjce ultradźwiękowej. Wymieniony został przepływomierz na nowy, nie z allegro, ale ze sklepu, na który dostałem gwarancję. Koszt z robocizną 450 zł, ale mam zupełnie inne auto. Odzyskało wigor, przyspieszenie i efekt przeszedł oczekiwania. Silnik pracuje równo. Początkowe podejrzenia czujnika ciśnienia na listwie okazały się pudłem, bo takowego czujnika po prostu nie mam. Inne auto z innym silnikiem, ale mam nadzieję, że komuś opinia się przyda. :)
Opublikowano (edytowane)
no do mnie kosztuje 1250zł VDO Siemens. Na szczęście przepływomierz okazał się sprawny. Edytowane przez Equation
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Opublikowano
Przepływomierz - sprzet na Allegro jest ... kiepski. Używany - też bardzo często. Przeplywomierze są bardzo wrażliwe na niewłasciwe traktowanie, jak na taki trafisz, to nawet nowy może być do kitu. Najwygodniej jest zrobić wymianę w warsztacie - jak kupią trefny, to od razu wymienia, jak padnie po czasie - tak samo. Jak to nie pomoże, to nie wina przeplywomierza, więc i płacic za niego nie musisz. A na koniec sprawdzą i oddadzą samochód działający. PS. Patrzenie na łapki w takim wypadku wskazane :mrgreen:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

właśnie o to chodzi, że gdyby nie jakaś tam własna wiedza + doszukiwanie informacji to miałbym już:

 

- nowe świece (ale i tak kupiłem)

- nowe cewki

- nowe sondy lambda

- nowego disa

- nowy przepływomierz

+ robocizna.

 

To właśnie usłyszałem latając po warsztatach. Oni mają w dup** ile to będzie kosztować, grunt żeby działało. A "wymieniacze" to nie to samo co mechanicy, o których ciężko ....

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Problem z przepływomierzem w rzeczywistości nie istniał. Problemem okazała się uszkodzona uszczelka pod pokrywą zaworów, lewe powietrze, stąd błędy. Edytowane przez Equation
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dla potomnych. W module świateł należy się podpiąć w pin 35 a nie 34
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.