Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zawiozłem samochód do mechanika ponieważ odczuwałem niedobór mocy. Na hamowni wyszło, że jest tylko 100 KM ze 136. Diagnoza mechanika pompa do regeneracji i wymiana przepływomierza. Licząc się z kosztami zgodziłem się na regeneracje ale tylko w serwisie Boscha.

 

I teraz pytanie do was forumowicze. W jaki sposób po regeneracji pompy mogę stwierdzić, że była ona naprawdę regenerowana? Koszt jednak duży, z usług mechanika korzystałem parę razy ( dobry fachowiec ) ale nie mam do niego zaufania do końca. Oczywiście pytałem, czy dostanę jakieś dokumenty z Boscha stwierdzające poprawną kalibracje ale czy takiego dokumentu nie da się załatwić? Czy serwisy Boscha prowadzą jakąś ewidencję napraw, tak żebym mógł zadzwonić i potwierdzić robotę?

 

Mechanik stwierdził usterkę pompy, nawet nie wyciągając jej z samochodu. Podobno wgrał jakieś inne oprogramowanie i stwierdził że samochód odżył. Czy to możliwe?

Opublikowano
jesli tylko brak mocy to rzadko za to odpowiada sama pompa. Nie daj sie zrobić w konia bo cos mi tutaj własnie pachnie wałkiem. Wymieni ci przepływomierz, auto odzyska moc od razu albo jeszcze zrobi adaptacje a skasuje cie za pompe z tysiaka albo lepiej plus za przeplywke z 500 a nawet pompy nie tknie. Proponuje ci zabrac auto od niego na pare dni, znaleźć kogoś blisko kto ma inpe i zrobić podczas jazdy testy i wyjdzie czego brakuje w aucie czy powietrza czy paliwa czy turbo zle dmucha etc.
szukam
Opublikowano

Witam:)

Hmmm ja tez beda swoja regenerowal, tylko ze ja mam powaznijeszy objaw. Autko w ogole nie odpala. Mysle ze po regeneracji powinienes dostac stare wymienione czesci z tej pompy. No i oczywiscie gwarancje na wykonanana przez nich usługe. Bo koszty nie sa male.

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie dodatkowo podczas przyspieszania w przedziale 2100 a 2500 obrotów występowała przerwa w ciągnięciu:) Doskonale to było widać na ekonomizerze, gdzie z 20 l schodziło do 15 i dopiero znowu zaczynało ciągnąć. Może tutaj winna była pompa.

 

Dodam także, że wielkość spadku mocy (w moim odczuciu) uzależniona była od temperatury...im cieplej tym większy muł.

Opublikowano
Tez mam taki spad mocy w tym przedziale. Ale teraz i tak nie jsetem wstanie sie tym zajac. Wyszlo mi ze to przeplywomierz, ale o spadku mocy mozna sie tutaj na forum wiele naczytac a nie koniecznie musi byc winna przeplywka.
Opublikowano
Pompa ma być regenerowana w serwisie Boscha na ulicy Ujastek w Krakowie (transbud). Ktoś słyszał coś o tym zakładzie? Dobrzy fachowcy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez mam taki spad mocy w tym przedziale. Ale teraz i tak nie jsetem wstanie sie tym zajac. Wyszlo mi ze to przeplywomierz, ale o spadku mocy mozna sie tutaj na forum wiele naczytac a nie koniecznie musi byc winna przeplywka.

 

Też kiedyś miałem takie przymulenia w tym zakresie obrotów w E46 320d 98r. i okazało się że poprzedni właściciel wymienił przepływomierz ale nie zrobił Reprogramcji, po tym zabiegu problem zniknął.

 

 

Pompa ma być regenerowana w serwisie Boscha na ulicy Ujastek w Krakowie (transbud). Ktoś słyszał coś o tym zakładzie? Dobrzy fachowcy?

 

Nie słyszałem nic o tym zakładzie na Ujastek natomiast o Gładysku sporo dobrych opinii jest i wystarczy oglądnąć ich pracowanie jakie maszyny posiadają do regeneracji.

Opublikowano
kolego Lustek jezeli chodzi o brak mocy to jest troche podstawowych rzeczy do sprawdzenia a wszystko znajdziesz w tym temacie na forum. Robiles wogole cos w tym kierunku? Jezeli nie masz zadnych problemow z odpaleniem itp.to pompe zostaw w spokoju. Sprawdz bledy na kompie. Pozniej szukaj dalej. Ale najpierw podstawa
Opublikowano

nie rób tej pompy dopóki nie zrobisz diagnozy auta. Na pewno dużo kolegów w krakowie ma inpe. Przerwa w mocy i cofanie się ekonomizera to trzeba programować przepływke bo ma stary soft. Też to miałem i zrobiłem sobie to sam pod blokiem. Do sprawdzenia masz wszystko co opisane w dziale zrób to sam, jak masz ciepły garaż to ogarniesz wszystko sam teraz w ciągu jednego dnia. Wężyki podciśnienia, zaworek od turbo i czyszczenie EGR i sprawdzenie czy działa w ogóle.

 

Szukaj kogoś, jest temat gdzie można zajrzeć i ludzie ogłaszają sie jak maja kabel i mogą go udostepnic do diagnozy. Wszystko wyjdzie na komputerze. Poza tym mechanik powinien sam podłączyć auto pod komputer to jest podstawa. Co za mechanik z niego skoro wróży tylko. Auto samo ci powie co mu dolega, nie trzeba myśleć za wiele. Ten silnik już tyle razy był omawiany na forum że nie ma tajemnic nic co z nim związane. Jak się okaże że pompa to mu oddasz auto za tydzień i już. Ale problemy z pompa to auto nie zapala, auto kopci czy nie wkręca się na obroty i kaszle. I to też komputer wywali błędy od pompy wtryskowej.

 

Ja na twoim miejscu nie robiłbym tej pompy dopóki nie sprawdzisz dużo tańszych rzeczy.

 

Sprawdzasz nr na obudowie przepływomierza jeśli ma końcówke 527 to dobrze, potem ktoś z inpą i sprawdza numer softu przepływomierza (jakieś 2 minuty to zajmie) i potem tylko sprawdzasz w tabeli TIS czy masz numer w kolumnie stary czy kolumna nowy. Jak stary to reprogramacja zajmuje jakies 20 minut i auto całkiem inne się robi. Wiem bo sam tak robiłem i miałem problem z mocą.

szukam
Opublikowano

Panowie małe sprostowanie.

 

Z brakiem mocy borykam się już od dłuższego czasu. Przeczytałem wszystkie możliwe posty na ten temat. Wymieniłem wszystkie podstawowe rzeczy, tj. elektrozaworki do sterowania turbiną i EGRem, wężyki podciśnienia. Ponadto wyczyściłem EGR oraz czujnik doładowania (ten z tyłu kolektora ssącego). Pomimo tego samochód był dalej mułowaty.

 

Samochód był podpinany pod komputer ale nie było żadnych błędów. Przepływomierz jaki posiadam ma końcówkę 314, to ten z wadą fabryczną.

 

Problem z pompą mechanik zdiagnozował poprzez wgranie do niej jakiegoś nowego oprogramowania. Samochód niby po tym zaczął jeździć jak należy. Czy do diagnozy stosuje się takie techniki? I niby co miało by zostać zmienione w oprogramowaniu, że pompa zaczęła działać jak nowa?:)

Opublikowano

Ekonomizer dochodzi do 20l/100km na 4 biegu?

 

Jak nie to kup przeplywke z koncowka 527 i zrób adaptacje. Pompe zostaw w spokoju.

Opublikowano
ale masz uszkodzony przepływomierz pewnie i stąd brak mocy. Tym bardziej że masz ten wadliwy. Kupujesz nowy za ponad 400 (jego założenie trwa 5 minut) i potem reprogramacja map przepływomierza czy jak się to zwie (adaptacja) i auto jeździ jak nowe. Jak masz gaz do dechy to ekonomizer dochodzi do końca ? do 20l ? na 4 powinien przy okolo 100 byc do końca i wtedy wrzucasz 5 bieg i dochodzi do 16 i tyle.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.