Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

o to auto :

http://otomoto.pl/bmw-318-2-0ccm-143km-lift-klimatronic-C22998621.html

 

Czy na pierwszy rzut oka widać jakieś nieścisłości ? Generalnie taka cena nie jest "za niska"?

 

Ma też bardzo duży dylemat w sprawie silników.

 

Interesuje mnie jakość/żywotność oraz obsługa tego N42B20.valvetronic (!!)

Mam też na oku 320 (2.2 - 170ps)

I tu moja prośba o poradę.

Dodam, że nie chodzi mi o moc oraz spalanie. 143ps w zupełności mi wystarczy, 170ps było by takim bonusem.

Spalanie też jest wałkowane przy okazji każdego postu na forum dotyczącego silników ( i nie tylko :) ) także w tym zakresie wszystko wiem.

 

Z jednej strony obawiam się R6 bo to większy silnik, więcej problemów, więcej obsługi itp

z drugiej strony obawiam się valvetronica, naczytałem się, że póki nic się nie dzieje to jest ok, ale jak już zacznie to najdroższy w naprawach ze wszystkiego. I mało kto potrafi to fachowo naprawić.

 

Zaznaczę, że auto użytkuję głównie w mieście ( Wrocław ).

dzwięk R6, i wszystkie inne jego zalety są mile widziane, ale dla mnie najważniejszy jest święty spokój :)

Także który silnik byście mi koledzy bardziej polecili?

 

 

Dodam że 320 mam od dalekiego ale jednak znajomego i na dość dużym wypasie, oczywiście odpowiednio droższa, a tutaj 318 od handlarza.. ale może warto.

 

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano
Odpowiedz sobie na jedno pytanie: za ile kupił ją handlarz skoro ją sprzedaje za te 15400? Jak już sobie odpowiesz, to wejdź na mobile.eu i zobacz jakie egzemplarze 318i w tej cenie można znaleźć... Z przebiegami po 300tkm lub jakieś w tureckich komisach po przygodach godnych Indiany Jonesa.
Opublikowano

Słuszna uwaga.

Panowie, ponieważ nie jestem jeszcze obyty dobrze z forum, poradźcie w jakim dziale zadać lub szukać porad w sprawie tych dwóch silników - pod kątem wyboru jednego z nich? nie chcę śmietnika robić, a z poziomu wyszukiwarki nie mogę trafić nic sensownego.

Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano
Słuszna uwaga.

Panowie, ponieważ nie jestem jeszcze obyty dobrze z forum, poradźcie w jakim dziale zadać lub szukać porad w sprawie tych dwóch silników - pod kątem wyboru jednego z nich? nie chcę śmietnika robić, a z poziomu wyszukiwarki nie mogę trafić nic sensownego.

 

Polecam lekturę działu o e46 na tym forum. Jest tam sporo info o tych samochodach/silnikach/itp. Mówisz, że masz pewną 320i od kolegi - moim zdaniem to byłby lepszy wybór, skoro jesteś pewny auta. Dopłacisz parę groszy, ale spokój ducha bezcenny :)

Opublikowano
To już tuż tuż :) szukam pół roku - ale wygląda na to, że zaraz będę się w końcu mógł pochwalić :D
Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano

jesli stać Cie żeby dopłacic do tego 320i od dalekiego znajomego - to sprawdz te auto , kupuj je i ciesz się i odpusc handlarskie wynalazki...

 

Silnik M54 (czyli ten w 320i) jest jednym z najtrwalszych benzyniaków w historii. Czy R6 to wiecej problemow niz R4? Zdecydowanie nie! Jedyna powazna wada R6 to paliwozernosc, odczuwalna szczególnie w miescie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Ma też bardzo duży dylemat w sprawie silników.

 

Ktos na forum sprzedaje ładne 318i kombi po lifcie z malym przebiegiem... może warto sie zainteresowac i sprawdzic te auto ?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

 

Ktos na forum sprzedaje ładne 318i kombi po lifcie z malym przebiegiem... może warto sie zainteresowac i sprawdzic te auto ?

 

Znalazłem. http://moto.allegro.pl/bmw-e46-touring-318i-b-g-maly-przebig-i2160299187.html

No jest piękna. Trochę goła wersja.

Ten przebieg jest dla mnie mocno intrygujący. Szczerze mówiąc, gdyby to była oferta handlarza, to bym raczej zignorował tą aukcje. Ale że właściciel jest na forum, zapytam o co chodzi.

 

Jeśli auto stało gdzieś kilka lat - to też nie dobrze.

 

Oprócz tego, że się boje Valvetronica to sztuka jest bardzo ok.

Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano

Przebieg moze byc prawdziwy, auto nie musiało duzo stac... starczy ze ktos mial blisko do pracy... albo jezdzil autem 2 razy w tygodniu. Gdyby diesel (najlepiej 330d) mial taki przebieg to by bylo smieszne, ale podstawowy benzyniak? Zdarza sie i to nawet nie tak rzadko.

Wnętrze wygląda na idealne...

 

Na pewno ta oferta wygląda ciekawiej niz ta z Lubina.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Na pewno ta oferta wygląda ciekawiej niz ta z Lubina.

 

To na pewno.

Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano
LPG zakładała jakaś sierota bez rąk i oczu ... burdel pod maską , że nie da się patrzeć ... weź vin i sprawdź przebieg w serwisie ... jak nie będzie w bazie danych to zadzwoń pod numer z pieczątki ...
Kamil
Opublikowano
Jak dla mnie totalny golas, trudno potem będzie sprzedać takie auto bo będzie starsze i straci na wartości a brak wyposażenia będzie na minus.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

golas jak golas.

klimatronic ma i multifunkcję z tempomatem.

że muszą być skórzane kubełki albo grzane fotele?

nie każdy z tego korzysta.

to czym jest klima na guzik i brak multifunkcji bo sporo osób takie wersje też ma?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
golas jak golas.

klimatronic ma i multifunkcję z tempomatem.

że muszą być skórzane kubełki albo grzane fotele?

nie każdy z tego korzysta.

to czym jest klima na guzik i brak multifunkcji bo sporo osób takie wersje też ma?

 

 

Ja tam nie widzę tempomatu i multifunkcji.

 

Kubełkowe owszem mile widziane, najlepiej jak nie są skórzane.. Ale najważniejszy jest leniwiec czyli podłokietnik :8)

 

 

Oglądałem dziś tą 320. znajomego.

Przyznaje się, że pierwszy raz prowadziłem E46 ;)

Generalnie się rozczarowałem mocno.

Auto sprawia wrażenie strasznie ociężałego. Nie jestem amatorem głębokich przeciążeń podczas ruszania itp, ale wg mnie tam cholernie brakowało dynamiki na dole. Trzeba dać dobrze w obroty przy ruszaniu by się nie zdusiła. Ja wiem, że to Benzynowy silnik a nie Diesla - ale swój moment obrotowy ma przecież - jeśli chodzi o cyfry i dane fabryczne.

Teraz nie wiem, czy to faktycznie tak ciężkie auto, czy w tej silnik coś nie halo.. Zastanawiam się jak może sobie radzić 143ps w LPG ?!?

 

Wyszło jeszcze trochę drobiazgów.. Ale to nie w tym dziale chyba.

 

 

PZDR !

Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano
Przy poprawnie dobranym i założonym LPG nie masz prawa zauważyć różnicy w osiągach. Jeśli coś jest nie halo z instalacją to owszem. Ale można to równie dobrze złożyć na karb tego, że faktycznie mniejsze benzyniaki od dołu ni ch..... nie ciągną :( No bo i jak mają ciągnąć zresztą... Chociaż z mojego porównania 316i do 318i to jednak różnica jest naprawdę zauważalna. Co jednak 143 KM to nie 116 KM :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

o tej pierwszej od góry pisałem.

ta druga to rzeczywiście golas.

a co do osiągów to 143Km szału nie robią ale niektórzy na forum mówią że dynamika w 316 jest wystarczająca.

zależy czym jeździłeś wcześniej :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Oglądałem dziś tą 320. znajomego.

Przyznaje się, że pierwszy raz prowadziłem E46 ;)

Generalnie się rozczarowałem mocno.

Auto sprawia wrażenie strasznie ociężałego. Nie jestem amatorem głębokich przeciążeń podczas ruszania itp, ale wg mnie tam cholernie brakowało dynamiki na dole.

 

320i po 2000 roku ma 170 koni. Może ten egzemplarz ma cos nie tak ze tak słabo idzie? Fakt że mocny dół to nie jest zaleta tych samochodów, ale to niestety nie jest diesel.

 

Ja jak pierwszy raz wsiadłem do 320i, to byłem zachwycony dynamiką. Ale wczesniej jezdzilem kompaktami z silnikami 1.3 i 1.6.

 

Testowalem tez kiedys 318i 143 konie i wg mnie jedzie przyjemnie. Subiektywnie na niskich obrotach jest mocna jak na benzyniaka z tą pojemnością.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
o tej pierwszej od góry pisałem.

ta druga to rzeczywiście golas.

a co do osiągów to 143Km szału nie robią ale niektórzy na forum mówią że dynamika w 316 jest wystarczająca.

zależy czym jeździłeś wcześniej :D

 

 

No dobra.. potraktujcie to jako chwalenie lub żalenie się :) :

 

Od 9 lat mam Opla Kadetta :) na swoje usprawiedliwienie dodam, że to Cabrio by BERTONE.. 92r 100% oryginał bez styropianowych spojlerów i wiadra zamiast wydechu.

 

Niestety nie GSI

silnik 1.6 75ps 8 zaworów

Nie jest to demon mocy. Ze mną na pokładzie waży cos około 1050kg. Po wczorajszym teście 320 zauważyłem też, że przełożenia 1 i 2 są chyba w identycznej proporcji jak u mnie. Tym bardziej zaszokował mnie brak dynamiki.

Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano

Dynamike trzeba by zmierzyć. Gdyż wrażenia osobiste nie zawsze oddają prawdziwe osiagi auta - chocby wtedy, gdy auto rozwija moc i moment wyjątkowo plynnie - własnie jak silniki R6 M52 i M54. Subiektywnie nawet slabszy turbodiesel jest dynamiczniejszy od 320i. Ale po zmierzeniu wyników lub małej próbie sprintu, 320i wygrywa. Podobnie moze być z Kadetem vs. BMW 320i.

 

Dodatkowo auta lżejsze, gorzej wyciszone, z gorszym zawieszeniem dają inne wrażenia przy przyspieszaniu niz BMW.

 

Poza tym, faktem jest, ze silniki M52 czy M54 łapią pełny oddech dopiero przy 3000 obrotów...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Nie jest to demon mocy. Ze mną na pokładzie waży cos około 1050kg. Po wczorajszym teście 320 zauważyłem też, że przełożenia 1 i 2 są chyba w identycznej proporcji jak u mnie. Tym bardziej zaszokował mnie brak dynamiki.

 

Poza tym warto zawuazyc, ze dynamika to nie tylko start od zera. To także - a raczej przede wszystkim elastycznosc i dynamika przy predkosciach powyzej 100 km/h. Jestem pewien że przy wyzszych predkosciach Kadett troche się meczy, a w tych warunkach 320i dopiero rozwija swoje skrzydła.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie ma porównania dokładnego ale 318is jest lepsza od astry cabrio 1,8.

http://www.zeperfs.com/en/duel2110-1005.htm

że o silniku 2.2 już nie wspomnę.

więc albo masz subiektywne odczucia (wtedy stoper się przyda i gps) albo coś z tamtą bryką nie tak.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Nie zastanawiaj się wiele, tylko bierz 320i ! :) Silnik rewelacja, 170km wystarczajace, chociaz z czasem zaczyna brakowac :( dzwiek r6 nie do porównania z r4.

Relacja osiągów do spalania na akceptowalnym poziomie, jedynie przygotuj sie na dolewki oleju ! :)

A ta która jechałes mogła mieć coś nie tak, z dołu już ładnie przyspiesza, może jak dynamicznie ruszyłeś to DSC sie włączyło i zdusiło moc?

Opublikowano

no ochłonąłem trochę po wczorajszym jeżdżeniu i teraz na zimno rozważam...

 

Mam do was pytanie. Może to nie miejsce na nie - ale dyskusja się już mocno rozwinęła to zadam je tutaj.

 

1. Czy wg tego VINu jest multifunkcja w kierownicy?

2. Czy puknięcie w oklicach tylnego mostu/dyfra przy wbijaniu 1-nki to poważna sprawa?

3. zawieszenie. wg winu jest "sportowe dostrojenie" . Czy to już tak na zawsze? pytam pod kontem serwisu. Czy to oznacza, ze przy wymianie zawieszenia jestem skazany na jakieś szczególne części? czy to jest kwestia charakterystyki samego amortyzatora?

 

Oto zdecodowany VIN:

 

Kod typu EN11

Typ 320I (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.20

Moc 125

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor SCHWARZ 2 (668)

Tapicerka STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)

Data prod. 2002-10-18

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU 4

S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S273A LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 43 Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 43

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional CD

S674A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON System HiFi Harman Kardon

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

P972A COMFORT PACKAGE Pakiet komfort

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !
Opublikowano (edytowane)

jeszcze przypomniało mi się, że przy zmianie świec było zmierzone ciśnienie na cylindrach.

 

Na dwóch jest 13bar a reszta około 11-12bar.

 

Po pierwsze to więcej niż dane fabryczne po drugie taka różnica wg mnie nie jest dobra. Podobno grozi to uszkodzeniem/pęknięciem korbowodu.. (?!?)

 

Pozdówki

Edytowane przez hihat
Pozdrawiam Wszystkich Miłośników Marki !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.