Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Byłem dzisiaj ustawiać geometrię w aucie (530d touring e39). Wszystko niby ok ale po około 3 godzinach koleś powiedział że w tym modelu nie ma możliwości korekcji kąta pochylenia swożnia zwrotnicy. W sumie biorąc pod uwagę sprzęt na jakim to robił (Hunter) to w zwykłym zakładzie nikt by tego nawet nie zauważył, auto prowadzi się całkiem ok, ale na wydruku rażą te czerwone parametry (3 z kawałkiem po prawej i 5 z kawałkiem po lewej), no i dodatkowo pochylenie koła poza normą po prawej. Koleś twierdzi że samochód był uderzone z prawej... 100% pewności nie mam ale nie wydaje mi się. Wie ktoś może czy rzeczywiście nie ma możliwości korekcji tego parametru geometrii, a jeśli jest możliwość to może jakaś porada jak to zrobić. A może problem zignorować... w końcu auto prowadzi się ok.

Edytowane przez sebcyc
Opublikowano
Z przodu można ustwić tylko zbieżność, z tyłu wszystko. Jeśli jest taka rozbieżność to mogło coś mieć w przeszłości, nie koniecznie poważnego bo BMW mają raczej delikatne podłużniczki.
Opublikowano

Hehe sam sobie odpowiadam - koleś prawdopodobnie nie ma odpowiedniego klucza:

 

"A do kąta pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia zwrotnicy służy regulacja na 3 śrubach które mamy na kielichu amortyzatora pod maską. 

Fabrycznie w e46 te dwie wartości jeśli chodzi o przednią oś: pochylenie koła i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy są zablokowane, przez taki pin w kielichu widoczny na foto. Jeśli jest potrzeba regulacji tych kątów pin należy usunąć 

( ściąć fabryczne zblokowanie) aby było możliwe przeprowadzenie regulacji. Do tego celu służy specjalny klucz bmw. Wygląda on tak. Bez niego niestety nie ma możliwości aby cokolwiek przestawić w tym zakresie tzn. pochylenie koła i wyprzedzeni sworznia zwrotnicy." Źródło - http://www.bmwklubkielce.pl/printview.php?t=3402&start=0&sid=568f3ebaef5bb454679316c5954ed188>

 

http://img854.imageshack.us/img854/7233/tool.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem skąd to wziąłeś,ale z przodu nie ma regulacji kąta pochylenia i jak kolega wyżej napisał ustawia się tylko zbieżność.Jest możliwość regulacji kiedy jest zmienione całe zawieszenie na sportowe/wyczynowe np. takie ma kol. Stano.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Nie no ten klucz i instrukcja jest z oryginalnego manuela do BMW, więc żadna ściema.

A geometria wygląda tak:

20120222

Opublikowano

w sumie to regulacji nie ma ale by kąt był taki jak zakłada fabryka musisz mieć poprawnie zamontowane amortyzatory

na SACHSAch masz naklejke z pionowym paskiem i oznaczeniem "L" "R"

kreska musi być dokładnie w szczelinie zwrotnicy

tu nawet na tych badziewiakach widać naklejkę z ustawieniami

http://moto.allegro.pl/amortyzatory-przod-2szt-bmw-5-e39-osl-odb-gazowe-i2116604675.html

Opublikowano
w sumie to regulacji nie ma ale by kąt był taki jak zakłada fabryka musisz mieć poprawnie zamontowane amortyzatory

na SACHSAch masz naklejke z pionowym paskiem i oznaczeniem "L" "R"

kreska musi być dokładnie w szczelinie zwrotnicy

tu nawet na tych badziewiakach widać naklejkę z ustawieniami

http://moto.allegro.pl/amortyzatory-przod-2szt-bmw-5-e39-osl-odb-gazowe-i2116604675.html

 

Właśnie o to chodzi ,wspominam o tym w innym temacie o wymianie amortyzatorów.Nie wszyscy o tym wiedzą.Jak ktoś źle zamontuje amory albo źle przekręci sprężynę w kielichu to kąt pochylenia koła się zmieni.W e46 można regulować kąt z przodu ale w e39 nie słyszałem,bynajmniej w mojej nie ma takiej możliwości.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Zadzwoniłem do serwisu - albo się da albo trzeba pół auta wymieni, a ustawienie geometrii to u nas w specjalnej promocyjnej cenie dla pana 500 złotych, no bo wie pan to po rabacie 30%... okazja. Bo to w sumie 2 godziny pracy są. Jestem lekarzem. Boże spraw żeby kiedyś ratowanie ludzkiego zdrowia i życia było tyle warte co roboczogodzina w serwisie BMW.
Opublikowano
bynajmniej w mojej nie ma takiej możliwości.

 

http://d.asset.soup.io/asset/0555/6237_7460.gif[/quote

 

PRZYNAJMNIEJ wiesz o co chodzi,bystre oko polonisty :D

:cool2: :cool2:

Opublikowano
Nie no ten klucz i instrukcja jest z oryginalnego manuela do BMW, więc żadna ściema.

A geometria wygląda tak:

20120222

 

Ta beemka miala przygodę z kraweznikiem prawdopodobnie.

Na Twoim miejscu pojechalbym najpeirw do blacharza na płyte, zeby sprawdził czy kielichy mają wymiar, jeśli bedą OK, to możesz od razu kupić zwrotnicę prawą, albo zwrotnicę + wahacze najlepiej

W najgorszym przypadku to bezdie zwrotnica prawa + wahacze prawe + naciąganie kielicha.

 

Ale nadmieniam, ze konstrukcja przednia w e39 jest pancerna niczym czołg. Wiec tak łatwo byle nawet spory kraweznik nie pozmienia podstawowych geometrii (konstrukcji)

Opublikowano
Powiem wam że zastanawiam sięczy sprawy nie zignorowac. Auto prowadzi sie dobrze, nie sciaga, nie wiem jak z darciem opon... okaze sie. co myslicie o takim rozwiazaniu? A swoją drogą straszna kicha z tym, że nie można ustawić wszystkich parametrów geometrii.
Opublikowano

nie sciaga ci jej delikatnie w lewo przy wiekszych predkosciach?

Niewlasciwy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powoduje slabsze odbijanie kierownicy do jazdy na wprost.

 

 

Ja bym najpierw sprawdził geometrie konstrukcji, przynajmniej wiezdialbym czym jezdzę.

Jesli twierdzisz, ze jezdzi sie ok, to wiedz, że z wlasciwymi kątami bedzie jezdzila jeszcze lepiej. Twoj wybór

Opublikowano
Nie no po prostu na razie straciłem cierpliwość. 3 razy ustawiałem geometrię w przeciągu 2 tygodni i nic. Auto było na stacji diadnostycznej na trzepakach - zadnych luzow itp. tylko te katy. chyba ze ktos zna zaufany warsztat w okolicach torunia. Zawsze jeżdziłęm do Hoppe... w sumie to jeszcze do niego podjade. O! dobry pomysł.
Opublikowano

Nie rozumiem nad czym ta dyskusja. Po wynikach pomiaru widać ewidętnie, że jakis element jest skrzywiony, a jaki to już niestety metodą prób i błędów trzeba dojść (przynajmniej wiemy która strona).

sebcyc jeżdżenie w kółko na geometrię bez konkretnych dzialań nic nie da.

Spróbuj na kanale porownać wahacze z lewej z prawą, sówmiarka i metr do reki i porównuj, to na poczatek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
juz Ci odpowiadam robisz tak i zapominasz o sprawie jezeli twoje auto nie miało dzwona to masz do wymiany sprezyny i tylko ori Ci polecam jak chcesz miec idealne kąty a sprawdzisz to tak ze musisz jechac do goscia który ustawia na sprzecie Beissbarth i tam jak wejdzie w program do e39 będzie podana wysokosc od ziemi do błotnika i bedzie wiadomo ale stawiam 98% ze to spręzyny auto prowadzi się dobrze i mozesz olac temat ale niestety będzie cieło oponki jak jestes z Wawy albo okolic mogę Ci polecic goscia od geometri za samo sprawdzenie wysokosci nie zapłacisz nic albo inaczej bo dokopałem się do wykresu zmierz z przodu odległosc od ziemi do błotnika na idealnie prostym podłozu koła ori muszą byc prarametry podaje Ci dla kół 16 cali cisnienie z przodu takie jak zaleca producent 590mm czyli 59cm przed wymianą spręzyn lewa 582mm prawa 557mm prawa zawsze bardziej dostaje
Opublikowano

gorik79 jest to też prawdopodobne, ale to wyprzedzenie sworznia jest za bardzo w tyle, a wątpię aby sprezyna miała aż taki wpływ na WSZ.

 

sebcyc jeszcze jakbyś wrzucił wydruk z przesunięciami kół i osi, a konkretnie czy prawe koło w stosunku do lewego jest w przodzie czy w tyle.

Opublikowano

marbie - wydruk jest na poprzedniej stronie, ale spoko podpinam jeszcze raz.

20120222

I jeszcze jedno - koleś od którego kupiłem auto wymieniał końcówki drążków i amory. Może to kwestia złego montażu, bo słyszałem że amory trzeba dokładnie ustawić, bo inaczej wychodzą właśnie takie kwiatki z ustawieniem geometrii. Nie no rozwiązanie zawsze jest (blacharz i inne barbażyńskkie metody), ale biorąc pod uwagę że auto nie było walone (tego jestem pewny na 99%) to wolałbym zostawić to sobie na koniec. Po prostu potrzebuje warsztatu w okolicach Torunia/Bydgoszczy który bez ściemniania mi to zrobi. Najlepiej z użyciem głowy a nie młota i łańcucha.

Opublikowano

Czyli zgadza się z błędem WSZ, koło pójdzie do przodu i wyprzedzenie się zwiększy. Jak wahacze też są nowe to istnieje mozliwość skrzywionej piasty.

Ciekawe czemu amorki były wymieniane? Może akurat jakis mały dzwon był, który skrzywił coś w prawym zawieszeniu.

Opublikowano
zakladam ze byly wymieniane bo na stacji diagnostycznej wyszlo po 40% z tylu i po 70 % z przodu, a to raczej przod sie pierwszy zuzywa wiec... nie rozmawialez o tym z poprzednim wlascicielem ale fakty zdaja sie mowic same za siebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.