Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chodzi o dekiel, na obrazku drugim czyli sama góra,

ps. jak jeszcze tego nie robiłeś, to proponuję wyjąć pompę i zrobić to gdzieś na stole, wygodniej,

a roboty przy demontażu dużo nie ma odkręcić dwie opaski i wyjąć pompę.

 

A jak wyciągnę pompę to jak wygląda temat z ubytkiem, wyciekiem z układu chłodzenia??

Opublikowano
ja zaciskałem oba przewody morsem co się okazało chyba niepotrzebnie, bo na samym początku jak wyjmowałem pompę to kapło może z 50ml max 100ml i potem nic już nie leciało, wiec bez obaw,
Opublikowano

Gdyby ktoś chciał sprawdzić swoją pompkę to można ją uruchomić inpą, mniej więcej tak:

- moduł Junction Box Driver

- f5 activation

- water pump test (30 sec). (w niemieckim zusatzwasserpumpe)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy w INPA mam błąd A6D1 - uszkodzona pomocnicza/ dodatkowa pompa wody...

od jakiegoś czasu gdy jest chłodniej co jakiś czas pojawia mi się komunikat informujący o niskim napięciu akumulatora...

dziennie pokonuję krótkie odcinki ok 10 km...

czy te dwa tematy mogą być ze sobą w jakiś sposób powiązane?

 

proszę o informację

Opublikowano
Koledzy w INPA mam błąd A6D1 - uszkodzona pomocnicza/ dodatkowa pompa wody...

od jakiegoś czasu gdy jest chłodniej co jakiś czas pojawia mi się komunikat informujący o niskim napięciu akumulatora...

dziennie pokonuję krótkie odcinki ok 10 km...

czy te dwa tematy mogą być ze sobą w jakiś sposób powiązane?

 

proszę o informację

 

 

Nie,raczej nie sa to powiazane problemy.

W pompie pewnie szczotki do wymiany,a aku radze dobrze naladowac lub wymienic bo pojawia sie inne problemy zwiazane z niskim napieciem.

icon4.png
Opublikowano

akumulator w zeszłym sezonie wymieniłem. niestety w tym sezonie znów muszę go doładowywać i robię to aż naładowany do końca...

 

ma Ktoś pomysły co może być przyczyną tego stanu ?

Opublikowano

A zrobiles adaptacje aku po wymianie?

A w sumie to nie temat o aku..... :nienie:

icon4.png
Opublikowano

wymieniłeś na tą samą wartość co była ? czy wiekszy mniejszy ?

oprucz resetu ibs, jeżeli aku jest wiekszy albo mniejszy trzeba zakodować to w cas zmieniająć jedną wartość

Opublikowano
tak robiłem za pomocą INPA.

myślałem, że może pompa wody może mieć jakiś związek...

 

 

W pompie na 99% skonczyly sie szczotki....latwy zabieg ,mozna samemu niewielkim kosztem wymienic

Z aku problemem moga byc te krotkie odcinki jakie jezdzisz, gdzies czytalem ze zima w momencie odpalania auto zabiera

tyle energii co odpowiada ok 20 km jazdy aby je odzyskac.....

icon4.png
Opublikowano
a u mnie mechanik szczotki wymienił a pompa chyba dalej nie działa

To sprawdz, czy zrobil to porzadnie.

Podaj napiecie bezposrednio na piny pompy.

Jesli nie bedzie sie krecila, to znaczy, ze srednio sobie poradzil.

Ja musialem dwa razy otwierac te nieszczesna pompe...

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Koledzy w INPA mam błąd A6D1 - uszkodzona pomocnicza/ dodatkowa pompa wody...

od jakiegoś czasu gdy jest chłodniej co jakiś czas pojawia mi się komunikat informujący o niskim napięciu akumulatora...

dziennie pokonuję krótkie odcinki ok 10 km...

czy te dwa tematy mogą być ze sobą w jakiś sposób powiązane?

 

proszę o informację

u mni tak sie tez pojawiało. wymieniłem akumulator i problem zniknął

Opublikowano

Witam,

Panowie jeszcze szybkie pytanie co do doboru szczotek. Nie chodzi mi o wymiar (te już znam), ale czy mogę użyć szczotek przeznaczonych do elektronarzędzi, pralki czy innych urządzeń tego typu??? Jest to związane z rodzajem prądu (zmienny, stały) czy jakoś tak. Czy szczotki muszą być dobrane z jakiegoś rozrusznika czy alternatora samochodowego?? Generalnie mam już ten dekiel na stole, niestety nie obyło się bez klejenia, dzisiaj planuję kupić i dostosować szczotki.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam,

Panowie jeszcze szybkie pytanie co do doboru szczotek. Nie chodzi mi o wymiar (te już znam), ale czy mogę użyć szczotek przeznaczonych do elektronarzędzi, pralki czy innych urządzeń tego typu??? Jest to związane z rodzajem prądu (zmienny, stały) czy jakoś tak. Czy szczotki muszą być dobrane z jakiegoś rozrusznika czy alternatora samochodowego?? Generalnie mam już ten dekiel na stole, niestety nie obyło się bez klejenia, dzisiaj planuję kupić i dostosować szczotki.

Szczotki mają przewodzić prąd - kropka. Wymiary muszą być ok bo inaczej można zwarcie zrobić lub się zaklinują. Jak masz opanowane wyciąganie ich z silniczka to kup na zapas i wymienisz znowu jak się pościerają. Najlepszy byłby silnik bezszczotkowy ale to trochę jak strzelanie z armaty do wróbla :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Szczotki mają przewodzić prąd - kropka. Wymiary muszą być ok bo inaczej można zwarcie zrobić lub się zaklinują. Jak masz opanowane wyciąganie ich z silniczka to kup na zapas i wymienisz znowu jak się pościerają. Najlepszy byłby silnik bezszczotkowy ale to trochę jak strzelanie z armaty do wróbla :)

Pozdrawiam

 

Czy ktoś potwierdzi informację jaką przekazał kolega. Przyznam, że byłem już w sklepie elektronicznym i sprzedawca powiedział właśnie coś o różnicach w prądzie i że szczotki jakie ma w ofercie nie będą dobre. Czyli jest jakaś różnica w tych szczotkach, czy nie. Może ktoś z forumowiczów wymieniał i zamontował szczotki np. z jakiejś wiertarki a nie z rozrusznika samochodu??

Opublikowano
robilem w jedynce ta pompe... bierzesz takie szczotki jakie masz pod reka i pilnik i po temacie... proste mega... chodzi juz 1.5 roku
Opublikowano
Jak ja szukałem szczotek dla siebie, to dzwoniłem m.in. do warsztatu zajmującego się przezwajaniem i naprawami silników elektrycznych. Tam się dowiedziałem, że do silników elektrycznych w samochodach powinny być stosowane szczotki tzw. niskoprądowe do 12/24v. Szczotki podobno różnią się materiałem z którego są wykonane. Ciężko mi stwierdzić, czy to ma jakieś znaczenie, teoretycznie każda szczotka przewodzi prąd i powinny działać wszystkie. W każdym razie ja kupiłem szczotki dedykowane do silniczków samochodowych, niczego nie musiałem dopasowywać, bo miały idealny wymiar, jedynie musiałem zrobić wycięcie na sprężynki dociskające. Jakby ktoś potrzebował to mogę podesłać na pw namiar na allegro, gdzie kupowałem.
Opublikowano

To ja poproszę o namiar na takie szczotki

 

robilem w jedynce ta pompe... bierzesz takie szczotki jakie masz pod reka i pilnik i po temacie... proste mega... chodzi juz 1.5 roku

 

Ja sobie trochę temat skomplikowałem, bo podczas demontażu tego dekla niestety ułamał się jeden z uchwytów na szczotkę. Skleiłem, wygląda solidnie. Mam nadzieję, że wielkie przeciążenia tam nie panują i wytrzyma.

Opublikowano

Widze, ze nie jedna osoba polamala te nieszczesne szczotkotrzymacze.

Czy macie jakis sposob na wyjecie korpusu bez ich uszkodzenia?

Jak wiadomo, szczotki leza na komutatorze ZA lozyskiem oski silnika i wyciaganie ich na sile wiaze sie z duzym ryzykiem uszkodzenia tych elementow.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
ja bym klejonego nie trzymał w aucie ale jesli chodzi..... jak szlak trafi to wywali błąd.... nie jest to wazna czesc ukladu :) takze spokojnie :)
Opublikowano
Wbrew pozorom temat wymiany szczotek w naszych pompach wody nie jest taki prosty jak piszą co niektórzy a to że im coś jakoś działa po naprawie to nie znaczy, że naprawa została zrobiona prawidłowo. Jak szczotki będą złe (czytaj za twarde) to zamiast nich będzie się ścierał komutator a to chyba gorsza opcja bo ciężej go wymienić niż szczotki :norty: dlatego jeżeli ktoś nie chce mieć problemów to proponuje kupić odpowiednie szczotki czyli do silników prądu stałego a nie przemiennego bo to praktycznie żadna różnica w cenie a w działaniu znacząca.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.