Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

OK już jestem po wymianie tych szczotek, na chwilę obecną wszystko działa jak należy, tzn nie ma błędu. Jak się przejadę i zagrzeje silnik to sprawdzę czy działa funkcja grzania na postoju i czy potem nie ma błędu :) No chyba, że ktoś mi podpowie który to silniczek trzeba uruchomić w INPA wchodząc do modułu klimatyzacji :norty:

 

A bym zapomniał... u mnie nie było tej blaszki, widocznie ktoś ją zgubił przy poprzedniej wymianie a była robiona bo wąsy były lekko zdezelowane ;) ale sposobem na zamrożenie udało mi się złożyć wszystko do kupy.

 

Dla zainteresowanych... szczotki po obróbce powinny mieć wymiary 5x5x11 oczywiście milimetrów :) A na tych moich starych miałem oznaczenie L47 cokolwiek to znaczy :)

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
czym mroziles? wystarczy suchy lod (-78 stopni) ktory mozna zdobyc w kazdym sklepie z artykulami biurowymi czy stosowales cos mocniejszego i trudniej dostepnego?
Opublikowano
czym mroziles? wystarczy suchy lod (-78 stopni) ktory mozna zdobyc w kazdym sklepie z artykulami biurowymi czy stosowales cos mocniejszego i trudniej dostepnego?

 

Niestety nie miałem tych gadżetów rodem z NASA o których piszesz :norty: dlatego zastosowałem dwie krople wody z kranu i lodówkę z zamrażarką :mrgreen: Godzina mrożenia wystarczy... jedyny myk jaki trzeba zrobić to na czas mrożenia między szczotki należy włożyć odpowiedniej długości "patyczek" aby szczotki zamarzły w odpowiedniej pozycji ewentualnie zdjąć sprężyny ale wydaje mi się że wersja z patyczkiem jest lepsza i szybsza. Bo potem przy zakładaniu sprężyn po zmrożeniu możemy zruszyć lód albo na tyle ogrzać rękoma to wszystko, że rozmarznie zanim zaczniemy składać...

 

P.S. Mam rozumieć, że nie masz tej okrągłej blaszki? Jeżeli ją masz to nie musisz mrozić.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Moja dodatkowa pompa wody nie działała od ponad roku, w końcu się za to zabrałem. Największym problemem dla mnie było wyciągnięcie dekielka z korpusu silniczka elektrycznego. Tak jak kolega wyspiarz wcześniej pisał wyciągnięcie dekielka blokują szczotki zapierające się o pierścień łożyska nad komutatorem. Chyba nie ma innego sposobu jak rozsądnie wyciągnięcie na siłe. Ale niestety nie tylko resztki szczotek mogą się pokruszyć, u mnie ułamał się kawałek szczotkotrzymacza przy prowadnicy jednej ze szczotek

http://img62.imageshack.us/img62/1215/64x6.jpg

 

http://img6.imageshack.us/img6/489/gbpm.jpg

 

Na szczęście na tyle nieznacznie, że udało się to skleić. Potem oczywiście zabawa z dopasowaniem szczotek, szlifowaniem i bardzo ważne, żeby właściwie umieścić blaszkę trzymającą szczotki we własciwym miejscu. Ale ja i tak mialem problem z poskładaniem tego. Generalnie jest to źle zaprojektowane, nie przewidziane do naprawy tylko do wymiany całosci. Poza ty 560 PLN za nową pompkę skladającą się z malego prostego silniczka elektrycznego i wiatraczka pchającego płyn to ostra przesada. Kolejny sposób na golenie klientów ASO BMW.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mam pytanie, ja też nie dawno wymieniałem szczotki i zauważyłem że spalony (zwęglony) jest jeszcze ten element elektroniczny , na zdjęciu powyżej u kolegi koloru niebieskiego, powiedzcie mi co to jest i do czego? Nadmienię że po poskładaniu pompa działa.
Opublikowano
Mam pytanie, ja też nie dawno wymieniałem szczotki i zauważyłem że spalony (zwęglony) jest jeszcze ten element elektroniczny , na zdjęciu powyżej u kolegi koloru niebieskiego, powiedzcie mi co to jest i do czego? Nadmienię że po poskładaniu pompa działa.

Pewnie jakiś opornik? ale skoro działa wszystko ok to po co się martwic :mrgreen:

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie, ja też nie dawno wymieniałem szczotki i zauważyłem że spalony (zwęglony) jest jeszcze ten element elektroniczny , na zdjęciu powyżej u kolegi koloru niebieskiego, powiedzcie mi co to jest i do czego? Nadmienię że po poskładaniu pompa działa.

 

Mnie to bardziej wygląda na kondensator przeciw zakłóceniowy. Nie powinien mieć wpływu na działanie silnika, ale może być słyszany w radiu w postaci świstu, gwizdu itp. Może nie jest zwęglony tylko ubrudzony pyłem grafitowym?

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mam pytanie, które mnie męczy :wink:

Skoro są to pompy do funkcji REST i włącza się je kilka razy w życiu (bo po co to komu na co dzień) to dlaczego zużywają się te szczotki?

 

Nie sądzę żeby pompa była uruchamiana w innych sytuacjach (nie mówię tu o autach z ogrzewaniem postojowym) bo w moim 320d nie ma ani funkcji REST ani tej dodatkowej pompy i wszystko działa.

Może ktoś ma jakiś pomysł na wytłumaczenie padania pomp, które się używa sporadycznie lub koledzy którym padła pompa napiszą jak często je włączali.

 

PZDR

Opublikowano

Było kilka razy na forum. Funkcja REST to jedno. Ponadto ta pompa jest używana do szybszego nagrzania kabiny np. w zimie. Płyn chłodniczy i silnik nagrzewają się wtedy dość wolno, ale wydech i spaliny są gorące od razu. Ta pompka pozwala na wstępne (szybsze) dogrzanie kabiny korzystając właśnie z tego efektu. Dlatego pada. Ja u siebie z funkcji REST skorzystałem może ze 3 razy w życiu, głównie z ciekawości.

 

Spójrz tu: viewtopic.php?f=70&t=150339

 

DIY (po niemiecku - nie w BMW ale pompka jest identyczna) do wymiany szczotek tu: https://www.sgaf.de/node/253241

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Było kilka razy na forum. Funkcja REST to jedno. Ponadto ta pompa jest używana do szybszego nagrzania kabiny np. w zimie. Płyn chłodniczy i silnik nagrzewają się wtedy dość wolno, ale wydech i spaliny są gorące od razu. Ta pompka pozwala na wstępne (szybsze) dogrzanie kabiny korzystając właśnie z tego efektu. Dlatego pada. Ja u siebie z funkcji REST skorzystałem może ze 3 razy w życiu, głównie z ciekawości.

 

Spójrz tu: viewtopic.php?f=70&t=150339

 

Fakt, napisane jest. Powinienem poszukać :duh: Ale to znaczy że w moim E91 z 2010 zaoszczędzili na tym "wynalazku" lub mam wersję z południowych Włoch.

Opublikowano
Czy ta pompa jest w każdym e90????bo u mnie jest gdzieś głęboko zapisany błąd ale tuner mówił mi że jej niema.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

czy do tej pompki jest jakiś bezpiecznik?

 

podczas regeneracji i składania na pewno zrobiłem zwarcie (dałem za długie szczotki).

 

Pompka po poprawieniu szczotek nie działa, dodatkowo teraz nie włącza się dioda REST.

Opublikowano
Panowie m57 pompka była zamocowana od wewntrznej strony lewego nadkola,w n 47 to miejsce jest puste,więc gdzie znajduje sie dodatkowa pompą wody w n47
icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Było kilka razy na forum. Funkcja REST to jedno. Ponadto ta pompa jest używana do szybszego nagrzania kabiny np. w zimie. Płyn chłodniczy i silnik nagrzewają się wtedy dość wolno, ale wydech i spaliny są gorące od razu. Ta pompka pozwala na wstępne (szybsze) dogrzanie kabiny korzystając właśnie z tego efektu. Dlatego pada. Ja u siebie z funkcji REST skorzystałem może ze 3 razy w życiu, głównie z ciekawości.

 

Spójrz tu: viewtopic.php?f=70&t=150339

 

DIY (po niemiecku - nie w BMW ale pompka jest identyczna) do wymiany szczotek tu: https://www.sgaf.de/node/253241

 

Co miałeś na myśli pisząc o wydechu i spalinach?

Opublikowano

Panowie szybkie pytanie co do naprawy tej pompy. Chodzi mi o dekiel czy tu chodzi o ściągnięcie tego całego elementu zaznaczonego na obrazku:

http://images63.fotosik.pl/429/fce77a2afac5cce1med.jpg

 

Czyli generalnie przewody i tak trzeba odpinać?

 

Czy też dekiel wchodzi do środka od strony górnej:

http://images65.fotosik.pl/429/d539d917edc10ebemed.jpg

 

Podejrzewam, że druga wersja ale che się upewnić.

Opublikowano

chodzi o dekiel, na obrazku drugim czyli sama góra,

ps. jak jeszcze tego nie robiłeś, to proponuję wyjąć pompę i zrobić to gdzieś na stole, wygodniej,

a roboty przy demontażu dużo nie ma odkręcić dwie opaski i wyjąć pompę.

Opublikowano
Było kilka razy na forum. Funkcja REST to jedno. Ponadto ta pompa jest używana do szybszego nagrzania kabiny np. w zimie. Płyn chłodniczy i silnik nagrzewają się wtedy dość wolno, ale wydech i spaliny są gorące od razu. Ta pompka pozwala na wstępne (szybsze) dogrzanie kabiny korzystając właśnie z tego efektu. Dlatego pada. Ja u siebie z funkcji REST skorzystałem może ze 3 razy w życiu, głównie z ciekawości.

 

Spójrz tu: viewtopic.php?f=70&t=150339

 

DIY (po niemiecku - nie w BMW ale pompka jest identyczna) do wymiany szczotek tu: https://www.sgaf.de/node/253241

 

 

wiesz możę czy ją się jakoś włącza by szybciej dogrzewała kabinę? np jakaś konkretna temperatura na klimatroniku (max?)

ja zmieniłem szczotki w swojej i pompa działą po kliknięciu przycisku rest, natomiast jak rano odpale auto to pompa wg nie działa(sprawdzam to w taki sposób, że jak docisnę dekielek do pompy to wtedy szczotki chyba o coś jeszcze obcierają i pompa wyje, a pompa nie wyła rano po odpaleniu auta)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.