Skocz do zawartości

e90 320d dodatkowa pompa wody do wymiany


Wierzba_

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Gdyby Ci się zagotował to by się pokazała kontrolka a po niedługim czasie zgasł by silnik, to jest kluczowe. Jeżeli nic takiego nie było to raczej nie ma powodów do obaw, wystarczy naprawić to co cieknie.

 

Jeśli jest tak jak piszesz "wody" a nie płynu chłodzącego to masz odpowiedz. Temperatura wżenia płynu,to cos koło 130C , a wody wiadomo.

Układy chłodzenia w BMW pracują pod ciśnieniem a wtedy temperatura wrzenia jest wyższa, różnice między płynami a wodą nie są aż tak dramatyczne.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,


Ostatnimi czasy 'coś' mi pod maską klekocze/brzeczy (nie wiem jak to nazwać). Kilka dni temu byłem na wymianie klocków hamulcowych i poprosiłem aby sprawdzili co tam się dzieje. Okazało się, że - zacytuję, "rozsypuje Ci się pompa wody". Trochę poszperałem w necie i stwierdziłem za zadzowni do ASO z zapytaniem jakie to koszta. Powiedzili mi, że 2tyś. Powiem szczerze miałem śmierć kliniczną przed pare sekund jak to usłyszałem. Mechanik doradził mi jako alternatywę do oryginału pompa wody firmy HEPU.


e90 2010rok 2.0d 163KM.

Co sądzicie o takiej alternatywie?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszaleli z ta cena...

Pompę wody masz z przodu silnika napędzaną paskiem wymiana nie jest trudna, trochę chęci i cierpliwości. Na rynku jest wiele dobrych zamienników np ina, SKF, febi które kupisz w granicach 300-500zł. Pozostaje spuszczenie płynu, zdjęcie paska, odkręcenie kilku śrub i montaż nowej poskładanie. Jak jesteś sprawny manualnie to sam to sobie wymienisz.

Dobry zamiennik możesz śmiało brać



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Ostatnimi czasy 'coś' mi pod maską klekocze/brzeczy (nie wiem jak to nazwać). Kilka dni temu byłem na wymianie klocków hamulcowych i poprosiłem aby sprawdzili co tam się dzieje. Okazało się, że - zacytuję, "rozsypuje Ci się pompa wody". Trochę poszperałem w necie i stwierdziłem za zadzowni do ASO z zapytaniem jakie to koszta. Powiedzili mi, że 2tyś. Powiem szczerze miałem śmierć kliniczną przed pare sekund jak to usłyszałem. Mechanik doradził mi jako alternatywę do oryginału pompa wody firmy HEPU.


e90 2010rok 2.0d 163KM.

Co sądzicie o takiej alternatywie?


Pozdrawiam

 

Obczaj ile kosztuje elektryczna pompa wody w takim samym samochodzie w odmianie Efficient Dynamics i jaki jest koszt robocizny i kodowania, to poprawi ci się humor, że nie trafiłeś najgorzej :D


Sam jeżdżę z elektryczną, tylko w benzynie. Niby fajna, bo bez paska, bez rolki. Na mrozie tłoczy wodę dopiero po kilku minutach od startu jak temp silnika skoczy, a nie jak w zwykłej od razu nawet na zimnym tłoczy, więc oszczędność na benzynie i żywotności niby jest. Odliczam już jednak dni jak klęknie i zaczynamy zabawę. :8)


edit:


Chociaż widzę teraz dopiero, że masz moc 163 KM. To jest ED w dieslu?

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale temat dotyczy "dodatkowej pompy wody" czyli do ogrzewania.

Mity że chodzi ona tylko przy funkcji RESET .... gó...o prawda. przy każdym podniesieniu temperatury na klimatroniku załacza sie ona by dogrzać kabine. regeneracja koszt 5zł i dwa piwka. i satysfakcja z zaoszczedzonych 400zł. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale temat dotyczy "dodatkowej pompy wody" czyli do ogrzewania.

Mity że chodzi ona tylko przy funkcji RESET .... gó...o prawda. przy każdym podniesieniu temperatury na klimatroniku załacza sie ona by dogrzać kabine. regeneracja koszt 5zł i dwa piwka. i satysfakcja z zaoszczedzonych 400zł. :D

 

Że temat dotyczy dodatkowej pompy to oczywiste. Chciałem kolege pocieszyć, że nie trafił najgorzej z ceną :)

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Również jestem po wymianie szczotek węglowych (niskonapieciowych). Naprawa banalnie prosta, nie trzeba demontowac pompki z auta. Chce jednak poruszyc kwestie ważnego elementu, o ktorym nikt nigdzie nie wspomniał.


Chodzi o WARYSTOR 20K15 0636 w obwodzie elektrycznym silnika pompki. Jeśli u kogoś jest uszkodzony, to polecam go wymienić na sprawny, aby uniknąć i zabezpieczyć urządzenie przed przepięciami. Niestety nie udało mi sie znaleźć aż tak małego, ale "pastylkowy" też da się wmontować i działa. Pamiętajcie o dokładnym wyczyszczeniu układu i radiatorów szczotek (miedziane druciki przypominające sprężyny), aby dobrze odprowadziły temperaturę. Naturalnie po montażu należy usunąć błąd w sterowniku JBE i cieszyć się w pełni sprawną funkcją REST.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Również jestem po wymianie szczotek węglowych (niskonapieciowych). Naprawa banalnie prosta, nie trzeba demontowac pompki z auta. Chce jednak poruszyc kwestie ważnego elementu, o ktorym nikt nigdzie nie wspomniał.


Chodzi o WARYSTOR 20K15 0636 w obwodzie elektrycznym silnika pompki. Jeśli u kogoś jest uszkodzony, to polecam go wymienić na sprawny, aby uniknąć i zabezpieczyć urządzenie przed przepięciami. Niestety nie udało mi sie znaleźć aż tak małego, ale "pastylkowy" też da się wmontować i działa. Pamiętajcie o dokładnym wyczyszczeniu układu i radiatorów szczotek (miedziane druciki przypominające sprężyny), aby dobrze odprowadziły temperaturę. Naturalnie po montażu należy usunąć błąd w sterowniku JBE i cieszyć się w pełni sprawną funkcją REST.

możesz dokładniej opisać jak to się naprawia albo masz jakis filmik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko o filmik, sa tylko losowe zdjecia. Ogolnie, ciezko jest wymontowac gorna czesc pompki 'na aucie' (chyba ze szczotki juz sa totalnie zorane, bo to one blokuja). Ja eksperymentowalem w domu na zapasowej, poszlo latwo (bez podwazania srubokretem sie nie obedzie), ale z dzis bede z auta cala pompke wykrecal, bo w tej juz nie dalo rady. Sama wymiana szczotek do drobiazg (rozmiar 5x5x10mm), po wymianie rozpychasz je metalowa podkladka i nakladasz. Podkladke wypchnie metalowa nasadka i szczotki osiada na komutatorze. Po rozkreceniu pompki wszystko stanie sie jasne i klarowne. Porobie jakies zdjecia.
[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że bedziesz wyciągał całą pompke z auta, jeśli bedziesz poźniej rozbierał sama góre pompki to spoko,a jesli cała tak jak ja,to uwazaj. Śruby ida lekko a pękaja jak balony. Rozwiercanie podstawy pompki tragedia bo to aluminium.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=362180&start=45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polecam lepiej spróbować odgiąć te kilka blaszek, które trzymają - wyjąć środek z pompki, skoro jest błąd i szczotki padają to może nie będzie takiego problemu z wyjęciem. Ja wyjmowałem i naprawiałem swoją z 2 lata temu i jakoś nie przypominam sobie żadnych problemów.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie wyciagnac gorna czesc pompy 'na aucie', trzeba podwazyc srubokretem (troche na chama) i wychodzi. Po wymianie szczotek i zarobieniu koncowek wystarczy rozeprzec je metalowa podkladka (trzeba uwazac aby nie zgubic jej przy rozbieraniu). Przy skladaniu podkladka oprze sie na metalowym kole po czym zwolni szczotki, ktore zacisna sie na komutatorze i gotowe. Jako ze ponowne rozkrecenie pompki z nowymi szczotkami moze byc problematyczne z uwagi na ich dlugosc, warto sprawdzic, czy sie nie zacinaja, itp.


b3dfc20917d4d016gen.jpg


Pozniej trzeba skasowac blad i cieszyc sie cieplym powietrzem po minucie-dwoch od odpalenia auta, oraz cieplym nawiewem na tylne siedzenia.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe szczotki już w drodze, jednak nie znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie. Przeczytałem cały wątek i już sam nie wiem. Jak jest z tym lutowaniem? Przy wymianie szczotek jedni o nim piszą, drudzy nic. Zawsze trzeba lutować, czy tylko w przypadku niewymiarowych sztotek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Naprawiałem pół roku temu ta pompkę (Auxialary Water Pump).

Jedna uwaga! Zdecydowanie lepiej jest wyjąć pompkę z układu (z auta). Rozłączenie węży nie jest zbyt trudne, dostęp jest w miarę dobry.

Otóż zużyte szczotki powodują, że wewnątrz pompki jest dużo brudu. Pompkę po rozebraniu należy po odwróceniu "wytrząsnąć". I od razu lepiej!

Pozdrawiam

ZYGI

 

Zawsze lutowac. Jest to najpewniejszy sposob na bezposrednie połączenie układu.
ZYGI-BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Naprawiałem pół roku temu ta pompkę (Auxialary Water Pump).

Jedna uwaga! Zdecydowanie lepiej jest wyjąć pompkę z układu (z auta). Rozłączenie węży nie jest zbyt trudne, dostęp jest w miarę dobry.

Otóż zużyte szczotki powodują, że wewnątrz pompki jest dużo brudu. Pompkę po rozebraniu należy po odwróceniu "wytrząsnąć". I od razu lepiej!

Pozdrawiam

ZYGI

 

Zdjąłem u siebie górną część pompki, ale jak próbowałem zdjąć węże to ni cholery nie chciały zejść (przy demontażu całej pompki). Poluzowałem zaciski dosyć mocno, ale i tak miałem problem. Macie może jakąś sugestię?


Ten pierścień po całej operacji trzeba umieścić między szczotkami i normalnie założyć górę?

849CvzV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy demontazu górnej części pompy trochę się nameczylem, nie chciało wyjść. Jak już się udało, przy wyciąganiu wyleciała ta podkładka, która rozwierala szczotki. Leży do dzisiaj gdzieś pod silnikiem. Założenie tego z powrotem było przez to bardzo problematyczne. Skończyło się na tym, że włożyłem jakiś plastik pomiędzy szczotki (tak, aby były rozwarte), nastepnie na szczotkę umieściłem kilka kropel wody i calosc wrzuciłem do zamrażarki. Po 2h w zamrażarce, bezproblemowo złożyłem pompę do kupy. Oczywiscie po włożeniu zamrożonej części, rozgrzalem silnik zanim podłączyłem wtyczkę do pompy, aby uniknąć zwarciowych niespodzianek :D i nota bene musiałem roztopic jakoś lód na sztotkach ;) Mimo że opcji rest nie mam (lci), to jestem zadowolony z całej operacji. Jutro porównamy, czy rzeczywiście szybciej grzeje się w kabinie (porównam temperatury w btoolu :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje za prawidłowe działanie przycisku rest odpowiada pompa hamulcowa. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.