Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiem ci, że tak samo myślałem z tym pierścieniem, ale wydawało mi się że ma on średnicę mniejszą niż łożysko...ale nie będę tego na razie sprawdzał :wink: póki na razie wszystko chodzi.

Gdy wyciągnąłem górną cześć pompki ze szczotkami, to właśnie ten pierścień znalazł się pomiędzy szczotkami i tak się trzymał pomiędzy nimi.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tej dodatkowej pompie wody szczotki lecą dosyć szybko i w każdym modelu BMW gdzie tylko ona jest.... chyba specjalnie nie przewidzieli wymiany szczotek w tym silniczku bo nowa pompa kosztuje w ASO około 500PLN :duh: a szczotki 25PLN :norty:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Hehe ;) podana cena to szacunkowa cena szczotek plus koszt wysyłki bo ja akurat swoje kupiłem na aledrogo Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Tak z ciekawości, przed nieuniknionym zabiegiem, chciałem zapytać Was, w jakim obiegu jest ta pompka? Bo jeśli tam stale przepływa woda pchana zasadniczą pompą wodną, to nie dziwne, że szczotki szybko padają. W końcu wirnik przez cały czas pracy silnika, kręci się, a szczotki wycierają się na komutatorze. To jak mają się nie wycierać... Chyba, że jest to jakiś równoległy, o niewielkim ruchu wody, obieg. Może ktoś wie?

 

Pozdrawiam Świątecznie :)

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chociaż nie rozwiązałem zagadki poprzedniego postu, to szczęśliwie dołączyłem do grona zadowolonych z samodzielnej naprawy pompki, która robi to co powinna i tak jak powinna.

Dziękuję wszystkim za pomocne wskazówki.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej,

wymieniał ktoś już te szczotki w N47?

 

64216917700

Nr. 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=64_1527&hg=64&fg=18&lang=pl

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/224_zpschg2slni.png

 

Mogę jeździć bez tej obudowy? Chyba się nic nie stanie bo i tak nie działa :)

 

Tak chyba powinna wygladac, Porownalem nr. i była montowane w silnikach M i N

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Mobile%20Uploads/_1_zpsfsdr3kqi.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pompa wody jest ta sama w M i N 47, wymieniałem razem z kulfonem i u niego w n47 i u mnie w m47 wyglądało to identycznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to spoko :) sprawdzę jeszcze czy pompka działa i zamawiam :)

 

PS. Właśnie sprawdzałem, ani nie drgnie :( tylko kurcze muszę ją wybudować bo obudowa jest skierowana e dół pojazdu.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Nie wiem jak w 2.0d ale w e60 3.0d jest bezszczotkowa. Padła kiedyś.. Nierozbieralne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To mnie teraz zmartwiles. Miałeś całą plastikową obudowę tak jak na zdjęciu wyżej?

Te co da się rozebrać to mają kurcze chyba metalową obudowę z takim kółkiem metalowym u góry?

Sprawdzę jeszcze bezpiecznik, a nóż widelec.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?lang=pl&part=64216917700

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jeśli sam zwarcia nie zrobiłeś to na 98% pompa. Ja wymieniłem na nową i po sprawie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie pojawił się znany błąd A6D1. Wykasowałem ale powrócił. Przeczyściłem wtyczkę, sprawdziłem funkcję REST i działa. Może czasami warto zacząć od najprostrzej kwestii, czyli czyszczenia styków we wtyczce do tej pompki.

-------------------

Artur

Opublikowano
U mnie pojawił się znany błąd A6D1. Wykasowałem ale powrócił. Przeczyściłem wtyczkę, sprawdziłem funkcję REST i działa. Może czasami warto zacząć od najprostrzej kwestii, czyli czyszczenia styków we wtyczce do tej pompki.

 

Funkcja REST bedzie sie wlaczala nawet jesli pompa jest uszkodzona.

To nie jest wyznacznik faktu naprawienia tej usterki.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- Podlaczyc pompe pod 12V

- Sprawdzic wtyczke

- Sprawdzic kable

- Wymienic pompe

 

 

Pompa nie ma oddzielnego bezpiecznika.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Pompka z silnikiem bezszczotkowym czyli takim jak na zdjęciach powyżej jest rozbieralna i można ją łatwo naprawić. W 90% pada elektronika pompki. Nie trzeba być mistrzem lutownicy. Ale potrzebny jest miernik i logiczne myślenie. Naprawa jest prosta. Cały zabieg zajmuje nie więcej niż 40h wraz w wyjęciem z auta i wsadzeniem.

 

Pozdr. G

 

P.S. Czas dotyczy mojego autka w którym dostęp do pompki jest bajecznie prosty.

 

Edit: Oczywiście 40 min a nie godzin.

Edytowane przez Bezio
Opublikowano
Pompka z silnikiem bezszczotkowym czyli takim jak na zdjęciach powyżej jest rozbieralna i można ją łatwo naprawić. W 90% pada elektronika pompki. Nie trzeba być mistrzem lutownicy. Ale potrzebny jest miernik i logiczne myślenie. Naprawa jest prosta. Cały zabieg zajmuje nie więcej niż 40h wraz w wyjęciem z auta i wsadzeniem.

 

Pozdr. G

 

P.S. Czas dotyczy mojego autka w którym dostęp do pompki jest bajecznie prosty.

40h? :shock: :D .....pewnie 40min :wink:

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już kupiłem nową ale i tak będę ją próbować rozebrać i naprawić. Jak tak szybko padła to przyda się zapas :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Żonie padło przy przebiegu 312kkm jak zmieniłeś na nowe to raczej już się nie przyda
Opublikowano (edytowane)

Oczywiscie że 40min. Czeski błąd. Zrobię tutorial i podeśle.

 

Pozdr. G

Edytowane przez Bezio
Opublikowano
A wiecie że tam muszą być szczotki węglowe ? Większość widzę zakłada miedziane od rozruszników itd a te szczotki są za twarde i zaraz komutator zjedzą.
Opublikowano
A wiecie że tam muszą być szczotki węglowe ? Większość widzę zakłada miedziane od rozruszników itd a te szczotki są za twarde i zaraz komutator zjedzą.

 

 

Jeśli powiadasz pompke taka jak na foto wyżej to w niej nie ma szczotek. Zastosowano silnik bezszczotkowy.

 

Pozdr. G

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.