Skocz do zawartości

Roznica w czujnikach ? Walu korbowego i walka rozrzadu ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie o roznice w czujnikach ?

Czym sie roznia objawy uszkodzonego czujnika walka rozrzadu od uszkodzonego czujnika walu korbowego ? Jesli M52 rok 96 pojedynczy vanos (bez gazu) odpalal zawsze na zimnym idealnie, a nie odpalal za kazdym razem przez ostatni tydzien na cieplym, tylko trzeba bylo krecic po 4-5 razy , no i wczoraj niestety nie odpalila na zimnym po 8h postoju . Na ktory czujnik stawiac ? Nie mam jak podlaczyc pod komp , aby sprawdzic bledy .

Opublikowano

Dzieki, tez stawialem na poczatku na ten czujnik walka rozrzadu, wiekszosc tematow jest wlasnie zwiazanych z jego problemem. Dziwne tylko ze mi juz nawet na zimnym nie odpala, przed chwila sprawdzilem auto, stalo caly dzien na dworzu od wczoraj i nie odpala. Rozrusznik kreci, pompa paliwa dziala, bezpieczniki tj od pompy ok i nic...

Dodam tylko ze wczesniej obroty mi nie falowaly, nie gasl w czasie jazdy itd . Troche wiecej palil...

Opublikowano
Ezekiel mi fura gorzej paliła na ciepłym właśnie jak miałem walnięty czujnik wału korbowego, na zimnym odpalał za pierwszym razem a po rozgrzaniu to już różnie bywało, czasem za drugim lub trzecim a zdarzało Się że i za pierwszym. W każdym przypadku odpalania na ciepłym musiałem trochę dłużej kręcić nim zaskoczył, dodatkowo po odpaleniu w pierwszej chwili chodził jak by nie na wszystkie cylindry. Mechanior który sprawdzał mi kompem czujniki, twierdził że jak korbowy padnie całkiem to auto może gasnąć nawet podczas jazdy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

No wlasnie porozmawialem dzisiaj ze znajomymi i ludzmi z warsztatu gdzie naprawiaja bmw. Tak przez telefon nie dali mi 100% gwarancji , ale prawie wszyscy stawiaja na czujnik walu korbowego :x , a ja juz zakupilem ten od walka rozrzadu :?

Jutro znajomy podjedzie z laptopem i podepnie interfejs, tylko nie wiem czy odczyta sie wtedy bledy, bo silnik nie odpala. Kreci tylko rozrusznikiem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie tak właśnie padał czujnik wału.

U mnie wystarczyło go polać zimną woda by znowu działał. Naprostrzy test.

Byle komp to wyjaśnia i kupować w ciemno to głupota.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dlatego wreszcie udalo mi sie znalezc kogos z interfejsem , podjedzie, sprawdzi bledy i moze cos wyjdzie .

Zauwazylem ze niestety plyn lekko saczy sie kropla po kropli z termostatu wlasnie na ten czujnik . Jak wymienialem termostat to bylo ok, teraz cos musialo puscic po tych mrozach, i wlasnie po tych mrozach wyszla ta awaria.

Opublikowano
trochę Się pospieszyłeś z tym zakupem :nienie: ale może będziesz mógł go zwrócić lub wymienić na ten właściwy, tylko zastanawia mnie dlaczego zakupiłeś ten od wałka rozrządu :?: czyżby po tym temacie co wstawił cravcu? bo tam pisali ze komuś gasła fura i miał niby rozrządu uwalony
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Posiedzialem pare godzin w necie, poczytalem tematy z podobnymi objawami, gdy e39 ciezko palilo na cieplym silniku , wiec zasugerowalem sie czujnikiem walka rozrzadu, najwiecej takich chyba bylo przypadkow ... z tym ze tamte e39 odpalaly ciezko bo ciezko, a moja kaput .
Opublikowano

Wyskoczyly u mnie 2 bledy :

 

83 engine speed/crankshaft position sensor

 

69 Relay Fuel pump

 

Pierwszy to raczej czujnik polozenia walu korbowego, a drugi to przekaznik pompy paliwa czy bezpiecznik ( bo bezpiecznik jest caly, sprawdzalem w schowku ) ? Czy moze cos innego ?

Opublikowano
jest dokładnie tak jak piszesz, pierwszy błąd to czujnik wału korbowego, natomiast drugi to przekaźnik pompy paliwowej, niesprawnego bezpiecznika komputer raczej by nie wykrył
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A ma ktos pomysl dlaczego wyskoczyl blad przekaznika pompy, jesli np przekaznik i pompa dziala ? Przez odlaczanie i podlaczanie akumulatora ? Przez bardzo dlugie krecenie kilkakrotnie zaplonem ...bez skutku oczywiscie ?
Opublikowano
Czujnik walu korbowego wymieniony, najwiekszy problem to byl przy wyjmowaniu wtyczki, reka doszla do polowy i zaciela sie na przedramieniu. Odkrecilem gore od obudowy filtra oleju, dalej bylo ciezko, bo na czuja wyjalem i na slepo wlozylem. Odpalila idealnie.
Opublikowano
ale błędy byłeś skasować już po wymianie?? czy włożyłeś nowy czujnik i od razu poprawa
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
ale błędy byłeś skasować już po wymianie?? czy włożyłeś nowy czujnik i od razu poprawa

 

Poprawa będzie widoczna natychmiast. Ja u siebie wymieniałem czujnik i wału i wałka i od razu poprawa. A błędy wykasowałem sobie później przy zabawie z NCS expert :D

Opublikowano
Bledy jade skasowac jutro do kumpla, swoj interfejs zakupie dopiero w poniedzialek . Najwazniejsze , ze odpala i jezdzi jak powinna .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.