Skocz do zawartości

F10/F11 LCI - Facelifting


Dawid S

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli już jesteśmy przy offtop to ja bym nie brał F01 przy obecnym wyborze - tj. nowym MB S i aktualnym Audi A8. Oczywiście, jeśli kasa nie miałaby znaczenia. Natomiast F10 nieustannie jest dla mnie numerem 1 w swojej klasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 414
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ledy w leonie i to seryjnie od wersji bodajże reference to naprawdę już coś. A w tym modelu 90% samochodów będzie jeździć na belce skrętnej, bo wielowahacz montują tylko w wersjach powyżej 150KM :) ...

 

belka to porażka :cry2: :duh: rozwiązanie z poprzedniego wieku ale z drugiej strony LEON to chyba marka, która z założenia nie ma być królem zakrętów...

 

ledy nawet dla małych prędkości co widać na filmie to "potęga"...

 

jak BMW dla swoich skrętnych ksenonów zrobiło taki marketing, że większość kupuje choć to w realu NIC nie daje (skręt wyłącza się przy 60km/h a zmianę strumienia robi jedynie przysłona) to aż strach pomyśleć o nagonce sprzedawców na rozwiązanie ledowe :mrgreen:

 

Dla mnie polityka aktualizacji BMW jest bardzo fajna, co 3 lata nowy model,

 

fajne to by było gdybyś to Ty decydował czy chcesz wymienić :cool2: a tak jesteśmy zmuszeni do wymiany a dla mnie nie ma w tym nic fajnego,

 

wychodzi, że aby obecnie się "popisać" autem, musisz kupić nowy model od razu po premierze i sprzedać go po roku aby "sąsiedzi" wiedzieli, że sprzedajesz bo chcesz a nie, że musisz bo się sypie...dla mnie do bani :(

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pracują soczewki...

Ja widzę niesamowita różnice w stosunku do zwykłych xenonów. Faktycznie podczas jazdy powyżej bodajże 40km/h wyłącza się doświetlanie zakrętów ale cały czas pracują na silniczkach soczewki które kierują strumień światła we właściwym kierunku.

Widać to podczas jazdy na krętej drodze.

 

 

Wysyłane z mojego Q10 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak BMW dla swoich skrętnych ksenonów zrobiło taki marketing, że większość kupuje choć to w realu NIC nie daje (skręt wyłącza się przy 60km/h a zmianę strumienia robi jedynie przysłona) to aż strach pomyśleć o nagonce sprzedawców na rozwiązanie ledowe :mrgreen:

 

wychodzi, że aby obecnie się "popisać" autem, musisz kupić nowy model od razu po premierze i sprzedać go po roku aby "sąsiedzi" wiedzieli, że sprzedajesz bo chcesz a nie, że musisz bo się sypie...dla mnie do bani :(

Dla mnie skrętne są też czymś co za co warto zapłacić, na co dzień tego nie widzę, ale jak po 3 latach się przejechałem innym "ksenonem" to miałem wrażenie, że ma bardzo wąski strumień światła.

 

Akurat polityka zmian bmw, wg mnie, jest w porządku. Lci bardzo mało się zmienia, jak kupisz od razu po premierze, to masz pełne 7 lat lansu aktualnym modelem :P . Tak jest od E34. 7 lat jazdy jednym autem to rozsądny okres. Kupujesz za 270-300tys, sprzedajesz za 50 jak masz ładną i zadbaną wersję.

A np taki Merc tak zmienił lci E, że ja bym się wkurzył jakbym miał E.

Edytowane przez monogramus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachwycacie się ledami a tak naprawdę jeszcze nie wiadomo jak będą świeciły w F10/11, to znaczy czy lepiej od ksenona.

Bo w przypadku A6 to narazie ksenon wygrywa ma większy zasięg ,przy najmniej tak było w modelach 2011/2012 i nie ma problemów w okresach zimowych. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A6 są nawiewy ciepłego powietrza na lampy, ale nie zawsze się to sprawdza. :?

Nie no super technologia...

Przypomina mi to dowcip: Baco, jak wy liczycie te wszystkie kozy? A bardzo prosto, liczę wszystkie kopytka i dzielę przez cztery :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachwycacie się ledami a tak naprawdę jeszcze nie wiadomo jak będą świeciły w F10/11, to znaczy czy lepiej od ksenona.

Bo w przypadku A6 to narazie ksenon wygrywa ma większy zasięg ,przy najmniej tak było w modelach 2011/2012 i nie ma problemów w okresach zimowych. :mrgreen:

 

Kolega ma serie 6 i twierdzi LEDy mu znacznie lepiej swieca niz standardowe xenony

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X6 był jeden forumowicz tutaj który zakładał poliftowe LEDy to przedlifta, i pisał że nie widzi różnicy w świeceniu, głównie w wyglądzie zewnętrznym auta.

Ale może w serii 5/6/7 coś poprawili w stosunku do X6.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do różnic należy użyć przyrządów lub popatrzeć na krzywe fotometryczne,

 

obrazowo przedstawił to AUTOMANIAK gdzie na "zaczerniony" stadion wjechały 3 auta z grupy premium (LEXUS, MERC, PROSIAK) i te z ledami rozjaśniło murawę najmocnej :wink:

 

wg wykresów fotometrycznych oprawa ledowa wykazuje natężenie większe o 30% od ksenonu, dodatkowa zaleta to, że ledy zapewniają więcej stref o zdecydowanie innym kształcie niż dostępne z ksenonu (nawet tego super ruchomego)....

 

mega wada to układ chłodzenia: aby led świecił dobrze to należy utrzymywać go w stałej temperaturze z racji, że ciepło z ledów idzie do tyłu (odwrotnie niż w halogenach czy ksenonach) należy chłodzić od tyłu lampy bo jak led się przegrzeje to "świruje".... idąc w drugą stronę: jak grzeje tył to nie grzeje przód (klosz) co jak słusznie zauważył kolega Alpin firmy montujące takie oprawy muszą mocno myśleć o warunkach zimowych...

 

jednak nie zmienia to faktu, że "full ledy" to przełom, który jak zostanie dopracowany to będzie przyszłością w oświetleniu aut, z racji, że BMW :cool2: wprowadziło "full ledy" jako ostanie z grupy premium można mieć nadzieję, że ich rozwiązanie będzie najbardziej dopracowane/najlepsze :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko ze nie bierzemy pod uwage ze polskie drogi w 90% są dziurawe. Jedziesz slalomem i skrętne ledy "wariują" i walą na oślep po wszystkich i wszystkim jak omijasz dziury.

 

Zresztą, co tam ledy - 3/4 aut i tam ma żle ustawione reflektory wiec i tak cie oślepia. Potrzeba jeszcze z 15 lat na zmiane polskiej mentalności.

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, obecny asystent działa tak sobie w dynamicznych (polskich) warunkach, często muszę wyłączać długie, żeby nie oślepiać, a na symulacji z filmu promującego działa świetnie.

Ksenony też poszły do przodu, te sprzed 10 lat świeciły trochę jaśniej od żarówek i na niebiesko, obecne dają naprawdę naturalne, dzienne światło, nie wiem jak led ma to przeskoczyć. Jest różnica nawet między e90 i f10.

Nie mylmy też źródła światła (led/ksenon) z nowym asystentem świateł.

Problem z chłodzeniem/podgrzewaniem tych ledów będzie, przynajmniej w pierwszych wersjach, myślę, że rozsądnie kupić coś takiego za 2-3 lata.

 

AO, jesteś marketingowcem z bmw czy masz już katalog f10 lci? Tak ładnie piszesz o tych ledach, że aż chce się uwierzyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam katalogów, uważam, że wszelkie "artykuły" to większa lub mniejsza marketingowa ściema, czytam "wyniki" a wnioski dla siebie wyciągam sam,

 

z zawodu jestem konstruktorem, technologiem materiałów metalicznych ale przez 4 lata "błąkając się" pracowałem w dużej firmie oświetleniowej i pozostało mi "zboczenie" zawodowe....

 

za wyjątkiem zimy mój kontakt z F10 jest b. znikomy (jeżdżę z sąsiadem jego F10 3.0d "poślizgać" się na placyk obok domu), auto wizualnie podoba mi się bardzo ale patrząc na wersję LCI jako sporadyczny użytkownik/"podglądacz za płotu" wersJI PRE LCI za wyjątkiem delikatnej korekty pasa przedniego NIE widzę żadnych różnic...LCI wykonane w stylu minimalnym z minimalnego :duh: albo auto jest tak dopracowane albo BMW patrząc na b. dobre wyniki sprzedaży "położyło lachę"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo auto jest tak dopracowane albo BMW patrząc na b. dobre wyniki sprzedaży "położyło lachę"...

 

Raczej to pierwsze. Nie chciałbym jeździć przedliftem, tak jak jest w przypadku MB E212.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

projekt jest opozniony, gdyz George Lucas podkupil inzynierow BMW w celu realizacji nastepnej czesci Star Wars

 

Czy ktoś może wie co z projektem bmw aby stosować oświetlenie laserowe?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.