Skocz do zawartości

<r>Czy warto założyć te sprężyny <URL url="http://tnij.org/pjwc">http://tnij.org/pjwc</URL></r>  

8 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Z moim autem jest cos nie tak.Najpierw dowiaduje sie w bmw ze nie jest przewidziany mpakiet do mojego auta a teraz mam problem ze sprezynami.Wyslalem zapytanie do sprzedawcy eibacha o dobranie modelu sprezyn obnizajacych do mojego e92 320d xdrive.I co sie dowiaduje?ze nie ma i ew H&R ma w ofercie 25mm/10mm.Czy ktos moze to potwierdzic ze jedyne sprezyny do mojego auta to te H&R?Duzo osob ma pro kity w swoich 330dx dlatego sie dziwie.

 

U GORY ANKIETA ZE ZDJECIAMI E92 XDRIVE BEZ SPREZYN(17"ZIMOWKI) ORAZ ZE SPREZYNAMI H&R (FELGI 18").PYTANIE CZY WARTO W OGOLE INSTALOWAC TE SPREZYNY?

Edytowane przez WuPe
Opublikowano

Do moje 335XI miałem ten sam problem

I dostałem takie same info jak Ty.

Poszperałem na forum e90post i zauważyłem że ludzie różne wynalazki wstawiają te same co do aut bez X-drive.

 

Zamówiłem do E92 Coupe 335XI zestaw Eibacha do E90 335D

Bo podobno ważne siły naciski na os i takie tam. - Dziwne, że np Vogtland dla wszytkich wersji silnikowych ma chyba jeden model sprężyn a Eibach i H&R Różne.

Auto teraz wygląda jak standardowe coupe z zawiasem M-Pakiet.

 

Na lato albo zamienie na Vogtlanda albo pogrzebię bo jeszcze dla mnie za wysoko, poza tym Eibach twardy.

Crejzus :)
Opublikowano

A M-pakiet możesz na 100% dołożyć nie ma takiej możliwości, że się nie da - to że BMW fabrycznie nie przygotowało doposażenia to nie znaczy, że się nie da sam doposażałem dwie E92 więc wiem.

Jeśli potrzebujesz jakieś info pisz śmiało.

Crejzus :)
Opublikowano

Sprawują się ok poza tym że chciałem obniżyć więcej i są troche twarde, ale podobno tak jest z Eibachem,

o Vogtlandach wszyscy mówią że bardziej komforotwe.

Moim zdaniem nie ma różnicy czy x-drive czy nie .

Sprężyny pasują i obniżają tyle samo.

ale to tylko moje zdanie.

Widać różni producenci twierdzą różnie - chodzi o siły nacisku na przednią oś.

X-drive jest ok 80-100kg cięższy.

Jeśli masz 320 weź te do 335d i po sprawie. - chociaż np własnie Vogtland jak się dowiadywałem miał takie same sprężyny do 320 i do 335 a z kolei Eibach już nie.

Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Crejzus :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W dalszym ciagu nie wiem jakie sprezyny mam kupic.Czy wziac te H&R ktore sa na zdjeciach i sa dedykowane do e92xdrive czy wziac eibachy prokity tylko jakie skoro nie ma do e92x :duh:

Z tego co widze te H&R sa takie same do e91x i e92x wiec moze eibachy od e90x beda pasowac? :roll:

Nie wiem na co sie zdecydowac zalozylem wczoraj 19" i nie moge patrzec na ten podniesiony przod :mad2:

Opublikowano
W dalszym ciagu nie wiem jakie sprezyny mam kupic.Czy wziac te H&R ktore sa na zdjeciach i sa dedykowane do e92xdrive czy wziac eibachy prokity tylko jakie skoro nie ma do e92x :duh:

Z tego co widze te H&R sa takie same do e91x i e92x wiec moze eibachy od e90x beda pasowac? :roll:

Nie wiem na co sie zdecydowac zalozylem wczoraj 19" i nie moge patrzec na ten podniesiony przod :mad2:

 

H&R bedziesz mial bardziej twarde. wejdz www.eibachpolska.pl i zadzwon czy do xdrive podejda.

Opublikowano

na e90forum.de pisza ze nie bez powodu nie jest przewidziana M-zawiecha do Xdrive-

nie zaleca sie obnizac takiego auta i po takiej czynnosci traci sie gwarancje.

Ma to zwiazek z napedem przednich kol ktory ma sie niby psuc po takiej operacji.

Chlopaki obnizaja ale delikatnie H§R -25/-10

albo montuja cale dedykowane zawieszenia np KW

Opublikowano

Nie obniżaj "ixa" to samo o czym pisze Bad_Boy, mówił mój mechanik, po obniżeniu półosie napędowe pracują pod innym kątem. Wpływa to negatywnie na ich stan. Kilka osób na tym forum jest zwolennikami obniżania. Ja natomiast miałem przez kilka tygodni sprężyny pro kit w "x-drajwie" i stanowczo tą formę tuningu odradzam, auto prowadziło się o wiele gorzej, zrobiło się twarde, pływało w koleinach. Przód jeszcze w miarę ale z tyłu było tragicznie. Żona po ich instalacji nie wiedząc że to zrobiłem stwierdziła "coś się popsuło w zawieszeniu"... ten komentarz chyba wystarczy...

Jestem zwolennikiem "fabryki" czyli opony, et felg, sprężyny itp... tylko takie jakie przewiduje fabryka, ktoś mądry to sprawdzał, testował, homologował...

  • 4 lata później...
Opublikowano

Temat troche umarł,

Jak to jest Panowie z tym xdrive, obniżać czy nie?

Mam e90 320d xd w M pakiecie już wiem że zawieszeni do XD jest seryjnie ponieważ do XD nie jest przewidziane to z m pakietu.

Nie wiem jak było w 2012r ale teraz eibach ma w ofercie E10-20-014-08-22 przód -30mm tył -15/20mm.

Ewentualnie H§R -25/-10, - nie mogę znaleźć ich do e90

Wspomnieliście ze chlopaki obniżali, komuś coś padło? Warto czy odpuścić??

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie,


Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odgrzeje kotleta.


Podbijam pytanie kolegi powyżej i

W związku powyższą dyskusją, dlaczego gwint KW jest dobrym rozwiązaniem? Zakładając gwint i obniżając auto przecież też zmieniamy kąty na półosiach, nie czuję różnicy.


Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Mam e91 2.0d xDrive

wysokość auta mi odpowiada, ale zawieszenie jest zdecydowanie za miękkie. Dobijam zawieszenie przy 50 km/h na nierówności na której żadnym innym autem nie dobijam. W sumie nigdy nie zdarzało mi się dobijać zawieszenia dopóki nie wsiadłem do e91.


Są do tego jakieś sztywniejsze sprężyny, ale bez obniżania? Nie od razu beton, ale też nie kisiel.

Edytowane przez ZiemniakofeL
Opublikowano

Hmm dziwna sprawa ja po przesiadce z vaga do e91 odczułem ze zawieszenie jest dużo sztywniejsze i nie miałem nigdy sytuacji w której by dobiło no może zdarzyło się kiedy zdechły amorki z przodu. Zweryfikuj dobrze amortyzatory e90 są dość sztywne i dobrze się prowadzą, być może twoje sprężyny są już zmęczone. Osobiście przesiadłem się na eibach pro kit i jestem bardzo zadowolony komfort nieznacznie ucierpiał auto lepiej się prowadzi i do tego jest ciut niżej.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Witam mam pytanie odnośnie sprężyn, w ostatnim czasie byłem zmuszony wymienić obecne, ponieważ muszę przejść przegląd w Niemczech a samochód bardzo nisko stoi (taki już kupiłem) zamówiłem sprężyny Eibach R10489 ale po złożeniu wszystkiego auto stoi bardzo wysoko co mnie zdziwiło a to była jeszcze niższa sprężyna (350mm) niż pozostałe. i moje pytanie jest takie jaką długość mają te sprężyny z prokit? Dodam że to nie jest m pakiet, proszę o pomoc zależy mi na czasie z góry dziękuję i pozdrawiam.
Opublikowano

Nie wiem jak nisko u ciebie było przed wymiana na eibach. Sprężyna jesli jest nowa musi przejechać kilkaset km żeby się „ułożyła” niżej wrzucę fotki jak to wyglądało u mnie


Seryjna sprężyna bez m paka


b31fcf091e7a1db60c1b84131173bc47.jpg


A tu eibach pro kit


579d5a10e2136d85643d499ff4eb8c0c.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Z tego co widzę chyba nie masz wersji xDrive tylko RWD. Czytając forum natknąłem się na informacje, że xDrive miały bardziej miękkie zawieszenie od RWD i wyższe. Nie zauważyłem skakania samochodu, które oznaczałoby zużyte amortyzatory, ale skorzystam z porady i sprawdzę je w najbliższym czasie. Dziwi mnie podejście BMW, że wersja napędem na 4 koła nie dostała sportowego zawieszenia. W takim razie co z X3, które jest sztywne jak szlak. Co z logiką inżynierów BMW? Moim zdaniem X3 powinno być ciut bardziej miękkie a e91 xDrive dużo bardziej sztywne. Wtopiłem i jestem niezadowolony z mojej e91 xDrive mimo, że jest w M pakiecie. Moje wcześniejsze auto e46 lepiej się prowadziło i dawało więcej frajdy, a wyposażenie było uboższe.
Opublikowano
Wydaje mi się że było jeszcze niżej niż u ciebie, czasami była obcierka od dołu. Co do ułożenia sprężyn to wiem o tym tylko że auto stoi na tyle wysoko że nawet gdy się ułożą to będzie nadal za wysoko i do tego jest mocno twardy, czego nie rozumiem bo jak patrzyłem to niby pasowały do tego modelu. Niestety nie wiem jak tu zdjęcie dodać bo bym pokazał ile jest miejsca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się że było jeszcze niżej niż u ciebie, czasami była obcierka od dołu. Co do ułożenia sprężyn to wiem o tym tylko że auto stoi na tyle wysoko że nawet gdy się ułożą to będzie nadal za wysoko i do tego jest mocno twardy, czego nie rozumiem bo jak patrzyłem to niby pasowały do tego modelu. Niestety nie wiem jak tu zdjęcie dodać bo bym pokazał ile jest miejsca.

jakieś dziwne te sprężyny...

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-bmw-3-e90-e10-20-014-02-22-pi-1109.html

Masz tam konfigurator wg auta wybierz to co powinieneś mieć i porównaj z tym co kupiłeś - jak wybierzesz odpowiednie sprężyny to będziesz miał tam TUV i w nim podane wymiary sprężyn.

spacer.png

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Z tego co widzę chyba nie masz wersji xDrive tylko RWD. Czytając forum natknąłem się na informacje, że xDrive miały bardziej miękkie zawieszenie od RWD i wyższe. Nie zauważyłem skakania samochodu, które oznaczałoby zużyte amortyzatory, ale skorzystam z porady i sprawdzę je w najbliższym czasie. Dziwi mnie podejście BMW, że wersja napędem na 4 koła nie dostała sportowego zawieszenia. W takim razie co z X3, które jest sztywne jak szlak. Co z logiką inżynierów BMW? Moim zdaniem X3 powinno być ciut bardziej miękkie a e91 xDrive dużo bardziej sztywne. Wtopiłem i jestem niezadowolony z mojej e91 xDrive mimo, że jest w M pakiecie. Moje wcześniejsze auto e46 lepiej się prowadziło i dawało więcej frajdy, a wyposażenie było uboższe.

 

Tak mam RWD ale wiele nie powinno się różnić zasada działania ta sama. Producent powinien dążyć by każdy wersja czy xDrive czy RWD prowadziła się niemalże identycznie dla swojej serii. No widzisz a to dziwne mówisz o x3 F25? W moich odczuciach F25 jest miękkie i komfortowe bynajmniej to którym jeździłem natomiast e70 na zwykłym zawiasie (było jeszcze pneumatyczne/adaptacyjne) jest mega sztywne za to jest bardzo szybkim klockiem w zakrętach.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Wydaje mi się że było jeszcze niżej niż u ciebie, czasami była obcierka od dołu. Co do ułożenia sprężyn to wiem o tym tylko że auto stoi na tyle wysoko że nawet gdy się ułożą to będzie nadal za wysoko i do tego jest mocno twardy, czego nie rozumiem bo jak patrzyłem to niby pasowały do tego modelu. Niestety nie wiem jak tu zdjęcie dodać bo bym pokazał ile jest miejsca.

jakieś dziwne te sprężyny...

https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-bmw-3-e90-e10-20-014-02-22-pi-1109.html

Masz tam konfigurator wg auta wybierz to co powinieneś mieć i porównaj z tym co kupiłeś - jak wybierzesz odpowiednie sprężyny to będziesz miał tam TUV i w nim podane wymiary sprężyn.

Wymieniłem dzisiaj sprężyny :D , na Eibach prokit auto stoi obecnie jak standard ułożą się i sobie fajnie siądzie. Nie wiem do jakiego modelu są moje poprzednie sprężyny R10489 może do F30? :roll: , ale raczej nie do e90, auto stało tak wysoko że szok a do tego był twardy, nie do ruszenia jak Pudzianowski :mad2:

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Z tego co widzę chyba nie masz wersji xDrive tylko RWD. Czytając forum natknąłem się na informacje, że xDrive miały bardziej miękkie zawieszenie od RWD i wyższe. Nie zauważyłem skakania samochodu, które oznaczałoby zużyte amortyzatory, ale skorzystam z porady i sprawdzę je w najbliższym czasie. Dziwi mnie podejście BMW, że wersja napędem na 4 koła nie dostała sportowego zawieszenia. W takim razie co z X3, które jest sztywne jak szlak. Co z logiką inżynierów BMW? Moim zdaniem X3 powinno być ciut bardziej miękkie a e91 xDrive dużo bardziej sztywne. Wtopiłem i jestem niezadowolony z mojej e91 xDrive mimo, że jest w M pakiecie. Moje wcześniejsze auto e46 lepiej się prowadziło i dawało więcej frajdy, a wyposażenie było uboższe.

 

Tak mam RWD ale wiele nie powinno się różnić zasada działania ta sama. Producent powinien dążyć by każdy wersja czy xDrive czy RWD prowadziła się niemalże identycznie dla swojej serii. No widzisz a to dziwne mówisz o x3 F25? W moich odczuciach F25 jest miękkie i komfortowe bynajmniej to którym jeździłem natomiast e70 na zwykłym zawiasie (było jeszcze pneumatyczne/adaptacyjne) jest mega sztywne za to jest bardzo szybkim klockiem w zakrętach.



Moje spostrzeżenia nt. X3 dotyczyły e83 3.0d 204km z 2004 r. X3 jest dużo sztywniejsze niż moje e91.

Wysokość mojego e91 jest katalogowa więc sprężyny są raczej seryjne. Nie wiem czy amortyzatory aż tak wpływałyby na sztywność zawieszenia. Postaram się przy okazji podjechać na stację diagnostyczną, żeby sprawdzić amortyzatory.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.