Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dziwne ze Kia idzie ta droga, skoro Bawarczycy i tak sprzedali juz czesc linii technologicznej bezposrednio chinskiej marce. Z drugiej strony dobrze swiadczy to o BMW - kazdy chce im dorownac, nie ma sie zreszta co dziwic skoro przoduja w rankingach sprzedazy.
Opublikowano
Niedługo dojdzie do tego, ze ludzie bedą kupowali Kia i zmieniali tylko znaczki na bmw. :nienie:
Opublikowano
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,5409034.html a to chińskie x5, w chinach jest leganie sprzedawane i mimo pozwania przez bmw chiński rząd stwierdził że nie widzi podobieństwa..

 

Światowe koncerny pozywają, ale tylko dystrybutorów którzy chcieli by to sprzedawać np. w europie(chociaż chętnyn na to jest bardzo mało) W chinach nikt nie walczy z wiatrakiami, co więcej takie pozwy zachodnich producentów są bardzo źle odbierane i w efekcie obniżają sprzedaż pozywającego. Poprostu taka jest segmentacja rynku ktoś kogo stać na X5, kupi go, a obecność nieudolnych podróbek tylko podnosi wartosć orginału. Taka chińska mentalność...

Opublikowano

Żeby znaleźć kopie nie trzeba szukać w Chinach. Wystarczy spojrzeć na nowego Forda Mondeo:

http://www.chcekupicauto.pl/taki-bedzie-nowy-ford-mondeo,a237.html

Moim zdaniem ten grill może należeć tylko do Astona:

http://www.freecodesource.com/wallpapers/wallpaper/Flapping-Aston-martin-Db9/

 

Wracając do Chińczyków: zadałem im kiedyś pytanie o ich podróbki. Dowiedziałem się, że ich tradycja i mentalność każe im naśladować mistrza i kontynuować jego tradycję. Nie widzą nic złego w kopiowaniu celem doskonalenia się... :wink:

Opublikowano

Można się już zapisać na zakup KIA Optima- rozpoczęła się akcja promocyjna.

Dziś już nie ma różnic między jakością aut "niemieckich" i innych. Optima wygląda całkiem przyzwoicie, zresztą jak większość nowych modeli KIA. Teraz panuje moda na niewyrazistość czegokolwiek- wszystko jest takie samo- paskudne szare i jednorazowe. Produkowane z tych samych części i sprzedawane w różnych cenach w zależności od przyklejonego znaczka. Przyklad np vw touareg, audi Q7 i porshe cayenne. Koszt ich wyprodukowania jest dokładnie taki sam- produkowane są w tej samej fabryce na Słowacji przez romskich robotników, ale ze względu na segmentację rynku pan od porshe zapłaci 100% więcej.

 

KIA bardzo ładna, niestety na początek tylko dwa silniki do wyboru: znane już i sprawdzone 1,7 crdi 136km i 2,0litra benzyna 177km. Wnętrze super i stylistyka na zewnątrz też pociągająca.

 

Ja podobieństw nie widzę... a już na pewno nie do BMW bardziej przód do A6 ale to bardzo luźno

Opublikowano
Można się już zapisać na zakup KIA Optima- rozpoczęła się akcja promocyjna.

Dziś już nie ma różnic między jakością aut "niemieckich" i innych. Optima wygląda całkiem przyzwoicie, zresztą jak większość nowych modeli KIA. Teraz panuje moda na niewyrazistość czegokolwiek- wszystko jest takie samo- paskudne szare i jednorazowe. Produkowane z tych samych części i sprzedawane w różnych cenach w zależności od przyklejonego znaczka. Przyklad np vw touareg, audi Q7 i porshe cayenne. Koszt ich wyprodukowania jest dokładnie taki sam- produkowane są w tej samej fabryce na Słowacji przez romskich robotników, ale ze względu na segmentację rynku pan od porshe zapłaci 100% więcej.

 

KIA bardzo ładna, niestety na początek tylko dwa silniki do wyboru: znane już i sprawdzone 1,7 crdi 136km i 2,0litra benzyna 177km. Wnętrze super i stylistyka na zewnątrz też pociągająca.

 

Ja podobieństw nie widzę... a już na pewno nie do BMW bardziej przód do A6 ale to bardzo luźno

 

 

Nie wiem skad te informacje czerpiesz, pewnie to tresci zaslyszane, bo podobnych bzdur dawno nie slyszalem.

 

Tak sie sklada ze siedze w branzy a nawet w samym sercu BMW w MUC i widze jak wyglada segmentacja na rynku motoryzacyjnym w DE. JEsli mowisz ze jakosc porsche jest taka sama to wiedz ze na projekt Porsche sprzedawancyh jest okolo x3 wiecej roboczogodzin do firm ktore sa perelka - nie dostaja tego firmy sredniego segmentu. Np. wiekszosc samochodow kluczowych z BMW dostaje Magna Steyer a to koncer porownywalny wielkoscia do samego BMW. Samo Audi otwiera zcentralizowana jednostke Designersko-Projektowa, ktora zapewni jeszce lepsza jakosc w porownaniu do np. VW o ktorym wspomniales. Nie bede tu mowil o materialach, przebiegu jakosci, normach ISO o ktorych koranskie marki na dzien dzisiejszy moga zapomniec. Jedyne czym nie dorownuja niemcy koreancom to nadgorliwosc i praca 24/h ale powoli nadrabiaja to ludzie zza granicy ktorzy ciagna jak muchy do przezywajacego boom przemyslu motoryzacyjnego w DE.

 

 

A tak nawiasem produkcja w 80 % jest w dzisiejszych czasach zautomatyzowana, wazne sa materialy, design i rozwiazania technologiczne ktorymi wspomniane samochody sie roznia i to sprawia ze znaczaco roznia sie cenowo.

Opublikowano
Nie wiem skad te informacje czerpiesz, pewnie to tresci zaslyszane, bo podobnych bzdur dawno nie slyszalem.

 

Skąd czerpię informację o tym, że Audi q7, VW touareg i porsche cayenne to podobne auta współdzielące ze sobą silniki skrzynie osprzet itd? montowane w tej samej fabryce na Słowacji? Chcesz powiedzieć, że JAKOŚĆ tych aut jest różna? np wspólny podstawowy diesel 3,0 TDI V6 240KM jakimkolwiek szczegółem się różni? To dokłądnie to samo, skrzynie tak samo i wiele innych elementów. Zestawiając te auta z takim samym wyposażeniem i silnikami- koszt ich wyprodukowania jest podobny. Ale zawsze vw będzie tańszy audi droższe a porsche najdroższe ze względu właśnie na grupy docelowe. Ich jakość jest taka sama. Oczywiście wyposażenie Porsche będzie najbogatsze i najbardzej ekskluzywne. Segmentacja rynku wygląda w przypadku tych trzech bliźniaków tak, że połowa ceny porsche to prestiż marki bo trafić ma do ludzi, którzy nie wybierają auta z kalkulatorem w ręku.

Opublikowano

Odpowiedz jest prosta - wez sobie podstaowowy model BMW 5 - ok 50-70k Euro (w zaleznosci od rabatow itp) - doloz do tego z 70 % max wyposazenia - cena ok 110 120 k Euro. Z VV -> Audi -> Porsche jest podobnie modele maja podstawoawe elementy bazowe ale wyposazenie, a najbardziej proces projektowania (design i konstrukcja zarowno powlok widocznych jak i elementow nosnych wiazek kabli czy tez ilosc faz konstrukcyjnych) generuja wspomniane koszty. W Porsche nie do pomyslenia jest np zeby fuga miedzy maska a seitenwanda (sciana boczna) wahala sie przedziale wiekszym od 0,2-0,3 mm ( w procesie projektowym wazne sa nawet wielkosci rzedu 0,001 mm !!!) a to wszystko dlatego ze niemcy wychodza z zalozenia ze bledy powoduja i nawarstwiaja inne bledy i takie podejscie w drozszych samochodach kosztuje....

 

Tak nawiasem w Rolls Roysie wykorzystuje sie ok 30-40% rozwiazan z BMW 7 - czy to znaczy ze nabywcy doplacaja za znaczek ?

Opublikowano
Kiedyś Picasso, na rozłożone na ziemi płótno rozlał kilka farb w różnych kolorach, i to wszystko rozmazał. Zapytany co ma przedstawiać jego "dzieło" odpowiedział- 100tys dolarów.
Opublikowano

To właśnie jest takie proste.

Gdyby kowalski rozlał farbę to byłaby kupa, jeśli zrobiłby to Picasso to byłoby właśnie 100tys$. Tak samo jak z tym Cayenne i touaregiem- Porsche to picasso- płacisz 100% więcej za prestiż nazwiska/marki. Tak samo byłoby gdyby Picasso podpisał się pod rozlaną farbą kowalskiego- też 100tys$;) Marka kosztuje...

 

PS: kia optima 3generacji produkują już od końca 2010- dostępna w Korei, USA i chinach itd.

Opublikowano

Przeczytaj sobie mojego ostatniego posta z poprzedniej strony -tam masz wszystko wytlumaczone czemu co ile kosztuje.

 

W niektorych tygonikach samochodowych robia testy porownawcze roznych modeli - masz obiektywnie wypunktowane kilka kategorii wlacznie z cena/koncowa punktacja - wtedy da sie zrozumiec za co placisz.

 

W PL BMW to prestiz (wiadomo dlaczego) - tutaj w DE to standard za to KIA to marka dla nizszego (czyt. biedniejszego) odbiorcy - jakosc wykonczenia m.in zostawia w tych samochodach duzo do zyczenia.

Opublikowano
W niektorych tygonikach samochodowych robia testy porownawcze roznych modeli - masz obiektywnie wypunktowane kilka kategorii wlacznie z cena/koncowa punktacja - wtedy da sie zrozumiec za co placisz.

mam nadzieję, że nie mówisz o testach Auto Świata :norty:

 

Mówimy tu o KIA optima- zapewne samochód który dzięki stosunkowi jakość-wyposazenie/cena będzie się całkiem nieźle sprzedawał.

I tak zeszło na to, że przy markach takich jak np Porsche płaci się za prestiż marki czasami 50% wartości. Dlatego na jednym egzemplarzu touarega koncern zarabia dużo mniej niż na cayenne.

Chyba nie spotkałeś się z nowymi KIA- są dużo lepiej wykończone niż np droższy golf. (np ceed).

Dowodem na to że Porsche zarabia na prestiżu są wyniki finansowe- jednostkowo na jedno auto zarabia dużo więcej niż np vw. Przykładowo przychody Porsche to 7,4mld a ZYSK NETTO to aż 4,24mld euro(2007). Inne marki cieszą się z rentowności 20%. Porsche zarabia grubo ponad 50%. W najlepszym roku(2010) cała grupa vw zarobiła na czysto 7mld euro. Ale vw produkuje prawie 7milionów aut...

Opublikowano
W niektorych tygonikach samochodowych robia testy porownawcze roznych modeli - masz obiektywnie wypunktowane kilka kategorii wlacznie z cena/koncowa punktacja - wtedy da sie zrozumiec za co placisz.

mam nadzieję, że nie mówisz o testach Auto Świata :norty:

 

Mówimy tu o KIA optima- zapewne samochód który dzięki stosunkowi jakość-wyposazenie/cena będzie się całkiem nieźle sprzedawał.

I tak zeszło na to, że przy markach takich jak np Porsche płaci się za prestiż marki czasami 50% wartości. Dlatego na jednym egzemplarzu touarega koncern zarabia dużo mniej niż na cayenne.

Chyba nie spotkałeś się z nowymi KIA- są dużo lepiej wykończone niż np droższy golf. (np ceed).

Dowodem na to że Porsche zarabia na prestiżu są wyniki finansowe- jednostkowo na jedno auto zarabia dużo więcej niż np vw. Przykładowo przychody Porsche to 7,4mld a ZYSK NETTO to aż 4,24mld euro(2007). Inne marki cieszą się z rentowności 20%. Porsche zarabia grubo ponad 50%. W najlepszym roku(2010) cała grupa vw zarobiła na czysto 7mld euro. Ale vw produkuje prawie 7milionów aut...

 

 

Mowie tu o testach robionych w niemczech o raportach dekry i ADAC - pewnei powiesz ze stronnicze. Porsche zanotowalo ponad 0,5 mld straty w zeszlym roku. Powtarzam jesli samochody w testach i w zyciu codzinnym byly by tak dobre jak wspomniane niemieckie ktore w wiekszosci przypadkow lacza dobra technologie, jakosc wykonania i dobry design to ludzie przesiedli by sie do tanszych wozow. Wejdz do KIA i porownaj sobie materialy wykonczeniowe do BMW, Mercedesa czy Audi...

 

Mialem okazje pracowac w Honkongu i wiem ze Azjaci oprocz kopiowania i psucia tego co zostal odobrze zrobione (jesli juz kopiuja rozwiazania) nie potrafia zbyt wiele wniesc, jak wspominalem rowniez nadrabiaja pracowitoscia i tym co sami wymysla, Im wiecej inwencji tworczej tym blizej sa niemieckich wozow, ale systemu dzialajacego i uprawnianego od lat nie da sie dogonic w przeciagu 2-3 sezonow. Dobrze o tym wiedza i robia tansze alternatywy o gorszych parametrach dla ludzi o mniej zasobnych portfelach chcacych tez sie poczuc komfortowo.

 

Chcialbym zobaczyc porownanie jakiegokolwiek wozu z Azji do Audi A6 Quattro pod wzgledem trakcji i prowadzenia we wszystkich warunkach, dam konia z rzedem temu kto pokaze mi model ktory choc w 70 % ma takie wlasciwosci jezdne bo obecnie A6 jest uwazana za wzor do nasladowania.

Opublikowano

Dlatego koreańce przenoszą się z biurami projektowymi do europy i zatrudniają europejczyków (design Kii = ten sam człowiek, który odpowiadał za design Audi), gdzie projektują auta dla europejczyków. Proste.

 

A jak ktoś Porsche do Kii porównuje, to ma narąbane w bani :D

Opublikowano
Dlatego koreańce przenoszą się z biurami projektowymi do europy i zatrudniają europejczyków (design Kii = ten sam człowiek, który odpowiadał za design Audi), gdzie projektują auta dla europejczyków. Proste.

 

A jak ktoś Porsche do Kii porównuje, to ma narąbane w bani :D

 

Popieram kolege taka Kia lub inne koreanskie auto moze byc porownane co najwyzej do Opla Skody,ale nie do marek premium :cool2:

Pozdrawiam

Opublikowano
A jak ktoś Porsche do Kii porównuje, to ma narąbane w bani :D

Nikt tu KIA do Porsche nie porównywał, co najwyżej założyciel wątku zauważył podobieństwo wizualne KIA do BMW.

Opublikowano

Są gusta i guściki :)

Najładniejszy model BMW wg mnie to E46 póżniej jest F10

Najładniejsza deska roździelcza jest w BMW E39 (jeszcze delikatnie ustawiona w stronę kierowcy ale w E30 i E34 poezja) reszta ma takie kapliczki które mnie się za bardzo nie widzą.

brokat_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.