Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dlatego tez, tak dlugo dziala prawidlowo rozrzad.

 

Myślę że to pewne uproszczenie ale pewnie coś wspólnego może mieć, dołożyłbym bezwarunkowe wymiany oleju i filtrów co 10tkm, 80% przebiegu to trasy, brak użytkowania na krótkich odcinkach czyli pracy na zimno, brak upalania i zamulania samochodu i zmiana biegów z międzygazem :)

No i oczywiście każda nawet drobna usterka czy błąd natychmiast usuwana.

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Masz działająca funkcje start /stop?

 

Jeśli to do mnie to tak, mam ale odruchowo zawsze wyłączam po starcie. Gdzieś nie lubię jak mi auto gaśnie...

 

Zakoduj sobie tę opcję automatycznie. Jak masz interfejs i NCS Dummy to zrobisz to w 15 minut :P

Opublikowano

Zakoduj sobie tę opcję automatycznie. Jak masz interfejs i NCS Dummy to zrobisz to w 15 minut :P

 

Mam carly i mogę to zrobić tylko zawsze zapomnę a po tylu kilometrach to już odruch bezwarunkowy :)

Opublikowano

Wytrzymują i ponad 400tys przynajmniej moj :) i jeszcze nawet nie szura.

 

Planujesz wymianę rozrządu, czy jednak myślisz że twoje łańcuchy są niezniszczalne :wink: ?

W 118d mam na silniku ok 130 tyś km i pomału zastanawiam się nad wymianą kompletu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Planujesz wymianę rozrządu, czy jednak myślisz że twoje łańcuchy są niezniszczalne :wink: ?

W 118d mam na silniku ok 130 tyś km i pomału zastanawiam się nad wymianą kompletu.

 

Nie planuję. Jestem ciekaw kiedy padną, jak wymienię to się nie dowiem :twisted:

Opublikowano
Masz poczucie humoru :D

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaki olej polecanie do n47 ?? 5w40 ? 5w30 ??
Opublikowano
mam n47 bez dpf i leje 5w-40 penrite hpr 5 + xado turbolube chodzi normalnie :) jak jest dpf to np penrite enviro + 5w30
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zastanawiam który będzie lepszy do tych napinaczy. ktoś gdzieś napisał że wlali do testów 10w40 i mocno wyciszyło silnik... Ja przeszedłem z castrola, którego lał poprzedni właściciel, na motula 5w30 i silnik ciężko pracuje w porównaniu do tego co było.

n47 każdy ma dpf...

Opublikowano
moj nie ma ani dpfa ani egra... nie leje juz ani motula ani castrola ani mobila bo podrabiaja to na potege... wole kupic niszowy olej. najlepiej dla napinaczy jest wymieniac co max 15kkm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
n47 każdy ma dpf...

Jak wyjeżdżał z fabryki to tak.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
To i ja dorzucę swoje parę groszy do dyskusji... mam e91 320d (177KM) z 2008 - auto kupione w polskim salonie AUTO FUS w Warszawie. Oryginalny przebieg 211 000 km. Auto nie było objęte akcją serwisową bmw na wymianę rozrządów. W BMW powiedzieli, ze w tym egzemplarzu nie było awaryjnych elementów. Jednak zaniepokojony tymi wszystkimi negatywnymi opiniami o silniku, dość często nasłuchuje dźwięki jakie wydostają się z okolic silnika. Nie jest może doskonała metoda, ale na YT jest sporo nagrań jak hałasuje łańcuch, który jest na wykończeniu i można sobie porównać. U mnie jest tak jak u zdrowego. Zastanawiam się ile inni użytkownicy jeździli swoimi n47 zanim wymienili rozrząd. Przeszukałem wątek, ale nie znalazłem polecanych serwisów specjalizujących się w n47 w Wawie. Chętnie bym podjechał na oględziny. Ktoś może jakiś polecić?
Opublikowano
Zastanawiam się ile inni użytkownicy jeździli swoimi n47 zanim wymienili rozrząd.

 

u mnie 405tkm nie wymieniony nie szura

Opublikowano
A z akcji serwisowej BMW korzystałeś? Bo oprócz wymiany kompletnych rozrządów - to wiem, że dokonywali wymiany jakiś poszczególnych elementów.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich bardzo serdecznie jutro będę tzn. Dziś oglądał BMW 318d 143 km z 2009 r. Proszę powiedzcie jeżeli przebieg ori 210 tys. Auto od prywatnego wlasciciela który cały czas serwisujemy w aso. Jeśli rozrzad nie będzie halsowal na ciepłym ani zimnym silniku to raczej powinien być ok ?. Czyli nie ruszać puki nie zacznie halsowal? .
Opublikowano

To w sumie nic nie oznacza, masz tak dobry słuch? Wymienić i mieć spokój. Lepiej trochę się potargować o cenę :)


Chyba, że brał udział w akcji serwisowej, w której za darmo wymieniali rozrządy w tych jednostkach, to wtedy problem z głowy - właściciel powinien wiedzieć.


Powodzenia

Opublikowano
Wymienić i mieć spokój.

 

Z takim podejściem to lepiej wymienić cały silnik na nowy i dopiero mieć spokój. Przeciez nie tylko rozrząd może się popsuć.


Podjechać do aso na przegląd przedzakupwy niech powiedzą czy trzeba czy nie. Po co naprawiać coś co nie jest zepsute. W tych rocznikach łańcuchy fabryczne potrafią wytrzymać długo (mój np. ma już 408tkm). Wymienianie na siłę bo wszyscy dookoła straszą jest moim zdaniem trochę bez sensu.

Zmieniać olej co 10tkm, robić regularne przeglądy i powinno być ok.

Opublikowano
Wymienić i mieć spokój.

 

Z takim podejściem to lepiej wymienić cały silnik na nowy i dopiero mieć spokój. Przeciez nie tylko rozrząd może się popsuć.


Podjechać do aso na przegląd przedzakupwy niech powiedzą czy trzeba czy nie. Po co naprawiać coś co nie jest zepsute. W tych rocznikach łańcuchy fabryczne potrafią wytrzymać długo (mój np. ma już 408tkm). Wymienianie na siłę bo wszyscy dookoła straszą jest moim zdaniem trochę bez sensu.

Zmieniać olej co 10tkm, robić regularne przeglądy i powinno być ok.

Naprawdę masz nalatane ponad 400 tkm na łańcuchu od nowości?? Obecnie mam 260 tkm i zastanawiam sie nad wymianą, mimo ze nic nie słychać, olej zmienaim co 15 tkm.

Ps. Jakie miałeś poważne usterki przy tym przebiegu??

Opublikowano
No i stało się . Kupiłem 318d z 2010r . Przebieg 228 tys. Rozrząd na wolnych obrotach cichy, Ala jak jadę i mam obroty około 1500-2000 to szumi :/ . Poza tym dzisiaj miałem sytuacje że auto przez chwile nie chciało wejść na obroty, po dodaniu mocniej gazu wszystko wróciło do normy . Pojechałem do mechanika który stwierdził ze to może być wina rozciągniętego łańcucha . Jestem na poniedziałek umówiony na wymianę . Czy myślicie ze ten problem może być spowodowany łańcuchem ?? Teraz boje się jeździć żeby coś nie strzeliło :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.