Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie przypadkiem od wtryskiwacza na 4 cylindrze? Podaj jak wyglądają korekcje na rozgrzanym, będzie pewność. Zrób czyszczenie wtryskiwaczy lm diesel spulung, ale nie wlewając do baku tylko na krótko, odłączając paliwo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mniejsza z tym, czy to mogą być wtryski skoro hałas dobiega z tyłu silnika?

Silnik pracuje ladnie i rowno.Rozrzadu nie slychac.

Albo ci wydmuchalo uszczelke pod glowica albo pod kolektorem wydechowym lub kolektor gdzies peknal albo urwnely sie jego sruby mocujace ewentualnie nastepne polaczenie wydechu...

Lusterko i szukaj okopconego miejsca lub na zimnym silniku odpal i szukaj reka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie żartuję, wlałem w proporcji 1:300, sam mechanik mi polecił, na forach też polecali i chwalili to sobie

A ja myslalem ze ci mechanicy juz sa na emeryturach albo poumierali...

Te 20 lat temu tak sie robilo ale byly inne pompy i wtryski i mozna bylo jezdzic nawet na oleju po frytkach ale od tego czasu troszke sie w silnikach pozmienialo.

Na forum moze pisac kazdy bez wzgledu na to czy ma o tym jakies pojecie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej Wszystkim

Jako że przeleciałem wątek i jestem umówiony na wymianę chcialem jakkolwiek abyście posłuchali mojego n47 .

Pierwszy link jest to dźwięk silnika z grudnia 2013 przy przebiegu 115 000km https://youtu.be/PJhCBnHnByg

Drugi link z teraz przy przebiegu 172 000 km https://youtu.be/KFFwWhGAW5M

Mnie sie wydaje ze przyszedł czas gdy przykładam stetoskopem na wtryski pierwszy i drugi od maski to wyraźnie słyszę ze cos tam stuka mocno pewnie zawory od juz troszkę wyciągniętego łańcucha . Z uwagi na to ze słuchałem go przez ostatnie 4 lata regularnie wydaje mi sie ze jest różnica .

Jak myślicie czy słychać różnice . Auto odkąd mam ma olej i filtr wymieniany co około 10 -16 000 km.

Pozdrawiam wszystkich kochających markę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma tragedii, bywało gorzej, u ciebie jest wręcz cichy ten rozrząd...

ps. nagraj jeszcze raz filmik i zwiekszaj obroty do ok 2500, wowczas powinno byc slychac szum...

Opublikowano
Hejka

https://youtu.be/Lmh59V5ktn0

Tu jest filmik z dźwiękiem tylu silnika z podbiesiona maska.

Mam nadzieje ze dotrwa do wymiany we wrześniu.

Pozdrawiam

 

Rozrząd pracuje jak należy natomiast musisz pamiętać o tym ze twój egzemplarz jest w grupie ryzyka gdybyś miał auto po marcu 2011 to mógłbyś dać sobie spokój ale w Twoim przypadku przydałoby się go wymienić na ten poprawiony co nie znaczy ze te przed 2011 się nagminnie zrywają znajomy niemiec z pracy ma e90 z 2009 i ma nalatane 330tys i olej zmienia co 30-35tys i rozrządu nie ruszał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

hej Panowie (i Panie?)

 

stałam sie posiadaczką E91 LCi 2008 (końcówka roku). 143hp silnik z oznaczeniem C.

 

Przekulane 180kkm, jedyny właściciel (starszy Pan w PL) który autkiem śmigał do pracy 30km i od czasu do czasu do rodziny w niemczech. To już któreś kolejne BMW tego Pana i był on typowym BMW maniakiem dbającym o auto.

 

Ale wracając do tematu.

 

U mnie po zapaleniu auta słychac delikatną hmmmm prace łańcucha. Nie jest to szuranie, świszczenie, tarcie. Tylko delikatne równomierne cykanie. Podobne do dźwieku jaki wydaje łańcuch w rowerze górskim jak jedziemy i pokrecimy sobie pedałami do tyłu.

 

Tylko w wiele ciszej. W garażu jak zamkne maske to ledwie słyszalny. Trzeba sie wsłuchiwac nawet przy nadkolu. Jak otworze maske to dzwiek ten slyszalny jest po prawej ale jakby w górnej czesci silnika.

 

Nie sądze że jest taka opcja że łańcucha w ogóle nie słychac?

 

Pan serwisował w ASO - ostatni przegląd przy 170kkm, Stwierdzili że wszystko ok. Napinacz wymieniony przy 140kkm.

 

Jutro zaprowadze do Bosch service na olej i przegląd całego auta to ocenią.

 

Według mnie normalna praca łańcucha i jest o WIELE ciszej niż w mojej poprzeniej E87 z 300kkm przelotu (tam było lekkie dzwonienie, szuranie, etc).

( . )( . )
Opublikowano
TTTM, takie cykanie jest zupełnie normalne, nie wiem nawet czy to pochodzi od rozrządu, może którąś cewkę elektromagnetyczną wtryskiwacza słychać (?)
Opublikowano

tak mi sie wydawało.

 

poza tym objawów brak. Bardzo cichy jak na diesela. Zupełnie inna kultura pracy niż M47 ale przebieg też prawie połowe mniejszy. No i jeździ na shellu a tego oleju nie znam wiec jutro wymienią na bardziej sprawdzone

( . )( . )
Opublikowano
Jeśli ten shell spełnia normę BMW LL-04 to nie ma sensu ruszać, jeśli jeszcze nie czas na wymianę. N47 jest bardziej cichy i bardziej oszczędny od M47.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Jesli słychać po prawej to moze to byc mocowanie rury od intercollera przy kolektorze . Sprobój ja przytrzymać ręką i zobacz czy ucichnie . U mnie pojawiło sie od strony pasażera czyli z lewej stojąc na wprost do silnika . Chodź słychać cykanie przez pierwsze 5 sekund zanim ciśnienie oleju zwiększy napięcie w napinaczu. Przy sprawnym napinaczu i nie wyciągniętym łańcuchu tez nie powinno byc tego słychać . Dobre ucho usłyszy tez delikatnie stukające zawory od wyciągniętego łańcucha.

Pozdrawiam

Opublikowano

Więc rozrząd rozebrany i przy 180kkm (silnik 143hp automat) cały rozrząd ma minimalne zużycie - ślizgi w stanie dobrym, łańcuch bardzo dobrym.

 

Oczywiście i tak wymieniam bo po 180kkm łańcuch może być juz po prostu słabszy. Ślizgi widzę, że są już trochę zmodyfikowane w porównaniu do Ori (mówię o rozrządzie INA)

( . )( . )
Opublikowano
Pewnie byl niedawno wymieniany...

 

 

Kurczę Oli jak ja lubię takie internetowe mądrości jak ktoś nawet nie widzi sprzętu. A co uważasz ze niemożliwe jest aby był w dobrym stanie przy takim przebiegu? Jeśli oleje były wymieniane częściej niż 30k, to śmiało może być to oryginalny rozrząd z pierwszego montażu. Samochodów z n47 jezdzi miliony i myślisz ze w każdym przy przebiegu 120-150 tys km rozrząd jak w stanie wymagającym natychmiastowej wymiany?

Opublikowano
Zgadza się. Parę stron wcześniej opisywałem swoją wymianę rozrządu. Przy 300tys oryginalne elementy rozrządu były w dobrym stanie. Jedynie łańcuchy rozciągnięte i luźne - po złożeniu było widać różnicę w wysunięciu napinacza. Żadnych śladów wcześniejszej ingerencji w rozrząd nie znalazłem, poza tym ślizgi były starego typu. Przy takim przebiegu jak mój lepiej jednak wymienić i spać spokojnie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Po dłuższej przerwie , jestem juz po wymianie rozrządu. Po zdemontowaniu moim okiem laika zestaw wyglada dobrze . Silnik był w miarę cichy przed wymiana jak to słychać na filmikach 2 strony wcześniej w tym wątku i tak zostało tez po wymianie . http://i67.tinypic.com/311ql9i.jpg

Zdjecie koła zębatego . Auto ma 173000 km przebiegu silnik z oznaczeniem C. Niestety ciezko określić na słuch kiedy to ustrojstwo wymienić mysle ze tak do 200000 o juz górna granica , co ciekawe firma iwis na swojej stronie daje gwarancje na 100000 km na łańcuch.

Łańcuch wyglada na solidny i ciężki a ślizgi miały minimalne ślady tarcia w kanalikach jak na łańcuch który po nich sie ślizgał przez tyle kilometrów na wysokich obrotach to według mnie normalne zużycie. Spodziewałem sie większego zużycia.

http://i68.tinypic.com/2j2z343.jpg

http://i64.tinypic.com/oau5hz.jpg

http://i64.tinypic.com/9zx09d.jpg

http://i67.tinypic.com/346kvog.jpg

http://i66.tinypic.com/xpbmrt.jpg

http://i67.tinypic.com/n2o6tz.jpg

Kilka zdjęć zdemontowanych części .

Ogólnie polecam wymianę dla świetego spokoju i gdyby nie przypadki pękania bez oznak to sugerowałbym czekać az bedzie cos słychać ale nigdy nie wiadomo.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Oczywiście wymieniali zestaw bracia Fąfara , bardzo jestem zadowolony z usługi . Mnostwo ludzi świadczących usługi powinno uczyć sie obsługi klientów od tych panów. A technicznie wymiana dla nich to jak spacer w parku sprawnie sie z nią uporali . Odstawiłem auto rano i o 13 juz było gotowe jak widac na zdjęciach powyżej dostałem swoje części spowrotem na ślizgach jest 2008 rok wiec na bank nikt tam od nowosci nie zaglądał , wszystkim którzy sie wahają proponuje zadzwonić do tych panów i po prostu sie umówić. Nawet gdyby sie okazało ze stan po wyglądzie jest dobry to i tak warto oszczędzać kolo na wale i zafundować sobie nowy rozrzad. Ja juz teraz co 100 000km po prostu bede go wymieniał u tych wlasnie panów.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e87 kolezanka byla u nich we czwartek - czas 4h, koszt 2600pln, gratis przegląd auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.