Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to kolega co wystawiał listę łańcuchy i napinacze były febi
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli śmiało można takie brać, możliwe, że febi robi je na pierwszy montaż.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale widzieliście osobiście te części Febi że mają zeszlifowane logo?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Zasłużeni forumowicze
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja tez zakładałem Febi, z niedokładnie startymi numerami BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wczoraj odebrałem swoją F10 z wymiany rozrządu. Wymienili wszystko czyli łańcuchy, koła, ślizgi, napinacze, śruby, uszczelki, olej i filtr. Przy okazji poszło nowe kompletne sprzęgło i dwumas. Wszystko na ori częściach BMW. Nowe ślizgi są z gumowanymi łożami, dużo ciszej pracuje silnik. Mają szary kolor zamiast tego bursztynowego. Jedno z kół miało zjechane zęby na wysokość, masakra. Jeszcze chwila i łańcuch by przeskoczył. Auto ma oryginalny przebieg 126 tyś km. Oprócz wymiany został przepłukany silnik ze syfu, który się zebrał z oleju. Żeby było śmieszniej rozrządu nie było słychać. Wymieniłem profilaktycznie. Cena części na rozrząd, bez oleju i filtra, wyszła niecałe 1400 zł po rabatach.
Krzysztof
Opublikowano
Ja wczoraj odebrałem swoją F10 z wymiany rozrządu. Wymienili wszystko czyli łańcuchy, koła, ślizgi, napinacze, śruby, uszczelki, olej i filtr. Przy okazji poszło nowe kompletne sprzęgło i dwumas. Wszystko na ori częściach BMW. Nowe ślizgi są z gumowanymi łożami, dużo ciszej pracuje silnik. Mają szary kolor zamiast tego bursztynowego. Jedno z kół miało zjechane zęby na wysokość, masakra. Jeszcze chwila i łańcuch by przeskoczył. Auto ma oryginalny przebieg 126 tyś km. Oprócz wymiany został przepłukany silnik ze syfu, który się zebrał z oleju. Żeby było śmieszniej rozrządu nie było słychać. Wymieniłem profilaktycznie. Cena części na rozrząd, bez oleju i filtra, wyszła niecałe 1400 zł po rabatach.

 

 

Jakoś zaskakująco tanio jeśli wszystko na oryginalnych częściach. Wszędzie gdzie pytałem to wyliczali na kwotę 2000-2300. Nawet mam gdzieś wycenę z BMW za części dla jednego z warszawskich warsztatów, ale za robotę powiedzieli 2700 wiec odpuściłem.

 

 

 

 

 

 

Kris masz silnik n47d20c?

W mojej X1 mam przebieg 113 tys, chodzi cicho, w ogóle nie ma niepokojących oznakow ale jak się tyle naczytałem to tez myśle aby zajrzeć tam profilaktycznie. Widzę ze z tym silnikami to prawdziwa loteria. Jedni jeżdżą setki tysięcy km a niektórzy ledwo co im się licznik ruszył a pojawiają się problemy.

Opublikowano
Ja wczoraj odebrałem swoją F10 z wymiany rozrządu. Wymienili wszystko czyli łańcuchy, koła, ślizgi, napinacze, śruby, uszczelki, olej i filtr. Przy okazji poszło nowe kompletne sprzęgło i dwumas. Wszystko na ori częściach BMW. Nowe ślizgi są z gumowanymi łożami, dużo ciszej pracuje silnik. Mają szary kolor zamiast tego bursztynowego. Jedno z kół miało zjechane zęby na wysokość, masakra. Jeszcze chwila i łańcuch by przeskoczył. Auto ma oryginalny przebieg 126 tyś km. Oprócz wymiany został przepłukany silnik ze syfu, który się zebrał z oleju. Żeby było śmieszniej rozrządu nie było słychać. Wymieniłem profilaktycznie. Cena części na rozrząd, bez oleju i filtra, wyszła niecałe 1400 zł po rabatach.

 

 

 

Jakoś zaskakująco tanio jeśli wszystko na oryginalnych częściach. Wszędzie gdzie pytałem to wyliczali na kwotę 2000-2300. Nawet mam gdzieś wycenę z BMW za części dla jednego z warszawskich warsztatów, ale za robotę powiedzieli 2700 wiec odpuściłem.

 

 

Kris masz silnik n47d20c?

W mojej X1 mam przebieg 113 tys, chodzi cicho, w ogóle nie ma niepokojących oznakow ale jak się tyle naczytałem to tez myśle aby zajrzeć tam profilaktycznie. Widzę ze z tym silnikami to prawdziwa loteria. Jedni jeżdżą setki tysięcy km a niektórzy ledwo co im się licznik ruszył a pojawiają się problemy.

 

Do Fafary pisalem i dostałem taka odpowiedz: " Witam, łańcuchy napinacze i płozy Iwis, koła i śruby BMW, uszczelki w.reinz, elring, bosch. Do serwisu olejowego dopłata 210zł {czstrol 5w30, filtr mahle lub man). Pozdrawiam" bo z tego co czytam to warto zrobic 300-400 km i ludzie jezdza do nich z calej Polski.

 

PS: sorry za powtórzony wpis wyzej ale nie potrafie go usunac. :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak mam n47 184km, w manualu zawsze bardziej dostaje szczególnie jak koło dwumasowe jest już na wykończeniu. W sumie części wychodzą Ok 2000 zł, mi robili to pracownicy serwisu Bmw. Oni rabat na czesci maja 30% wiec cena tez inna jak dla prywatnych czy warsztatów. Krótko mówiąc cena taka była dla mnie bo ich znam...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Krzysztof
Opublikowano

Jestem po wymianie rozrządu w 'najgorszym' silniku z końcówką 'A'. Auto ma przejechane 330 tys. Około rok temu w ramach akcji BMW wymieniło mi górny napinacz i poinformowało mnie że rozrząd jest OK. Moja radość nie trwała długo bo wkrótce zacząłem słyszeć łańcuch. Spodziewałem się że po zdjęciu dekla ujrzę obraz nędzy i rozpaczy. Nic z tych rzeczy. Koła zębate wyglądały bardzo dobrze. Na szynach jedynie niewielkie wytarcia. Dolny łańcuch rzeczywiście był trochę rozciągnięty i miał delikatne luzy ale bez tragedii. Wtryski dwa dni wcześniej zalałem WD40. Co prawda z użyciem ściągacza ale wyszły bez problemu.

Niema więc reguły, ten łańcuch potrafi dotrwać niespotykanych w Polsce przebiegów:) Dodam że mam automat.

Części brałem ori od czescidobmw.pl. Jak już wcześniej pisano, producentem łańcuchów i napinaczy jest firma IWIS. Jeśli w pudełku febi jest to samo to nie warto przepłacać.

 

5dbf7110d352.jpg

b1739004c868.jpg

4db760708dfb.jpg

de7fd369e1a0.jpg

26352c18f8e5.jpg

Opublikowano

@pawelgawel

Wymieniałeś wał z kołem zębatym ?

Na oryginalnym łańcuchu te 330tyś ? Czy może już był wymieniany?

Możesz zdradzić jakie koszty wymiany rozrządu?

 

Sam mam N47D20A, przebieg 155tyś, auto osobiście sprowadziłem z Francji i zastanawiam się czy wymieniać łańcuch czy nie.

Jeden mechanik pracujący w serwisie BMW, powiedział że jak wymieniać to tylko z wałem, tylko że koszty strasznie wzrastają i wymiana mija się z celem.

Dodam że BMW E81 końcówka 2007r. czyli pierwsze silniki N47D20A. :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego hophopkins - zadzwoń sobie do kolegi z forum Gorik albo do wspomnianych wielkokrotnie Fąfarów i zapytaj. zęby zjedli na tych rozrządach,nie robią na odp..l ,więc na pewno się dowiesz konkretnie czy jest sens wymieniać u Ciebiewał czy nie.
Opublikowano

@hophophopkins Miałem wątpliwości czy aby mój rozrząd nie był wcześniej zmieniany ale nic na to nie wskazuje. W książce serwisowej nic na ten temat, wszystkie śruby nietknięte, poza tym miałem stary typ prowadnic. Auto z 8.2008. Wału nie ruszałem, nie chciałem aż tak ingerować, poza tym byłby dodatkowe koszty. Wymianę robiłem razem z dobrym znajomym mechanikiem. Kosztowało mnie to po dobrej znajomości 500zł, regularna cena byłaby co najmniej 2 razy tyle.

Jeśli nie jesteś w stanie sam ocenić w jakiej kondycji jest rozrząd to rzeczywiskie warto popytać specjalistów.

 

A tu wykaz moich części:

Lp. Kod towaru Nazwa towaru Ilość Cena netto Cena brutto

1 11127807017 USZCZELKA 1 93,69 PLN 115,24 PLN

2 11137807302 USZCZELKA 1 74,37 PLN 91,48 PLN

3 11147797490 PIERŚCIEŃ USZCZELNIAJĄCY 1 85,47 PLN 105,13 PLN

4 11147797491 USZCZELKA METALOWA 1 74,37 PLN 91,48 PLN

5 11317797514 KOŁO ŁAŃCUCHOWE WAŁKA ROZRZĄDU 1 130,36 PLN 160,34 PLN

6 11317797516 ŚRUBA 3 3,01 PLN 3,70 PLN

7 11317797898 SZYNA NAPINAJĄCA 1 68,08 PLN 83,74 PLN

8 11317797899 SZYNA PROWADZĄCA 1 81,26 PLN 99,95 PLN

9 11317797900 SWORZEŃ ŁOŻYSKOWY 2 10,56 PLN 12,99 PLN

10 11318570649 ŁAŃCUCH ROZRZĄDU 1 330,96 PLN 407,08 PLN

11 11417797896 ŁAŃCUCH 1 115,08 PLN 141,55 PLN

12 11417798019 KOŁO ŁAŃCUCHOWE 1 67,87 PLN 83,48 PLN

13 11417807350 ŚRUBA 1 9,21 PLN 11,33 PLN

14 11437794698 O-RING 1 4,31 PLN 5,30 PLN

15 11618509115 O-RING 1 17,68 PLN 21,75 PLN

16 13527797905 NAPINACZ ŁAŃCUCHA 1 199,02 PLN 244,79 PLN

17 13527797906 KOŁO ŁAŃCUCHOWE 1 39,26 PLN 48,29 PLN

18 13527797908 SWORZEŃ 4 9,26 PLN 11,39 PLN

19 13527800395 ŚRUBA 1 7,85 PLN 9,66 PLN

20 13527800396 ŚRUBA 3 2,18 PLN 2,68 PLN

21 13528573158 SZYNA PROWADZĄCA 1 94,07 PLN 115,71 PLN

22 13528573159 SZYNA NAPINAJĄCA 1 68,08 PLN 83,74 PLN

23 13528589971 ŁAŃCUCH ROZRZĄDU 1 151,66 PLN 186,54 PLN

24 293.140/ELR PODKŁADKA TERMICZNA WTRYSKIWACZA 4 2,65 PLN 3,26 PLN

Całkowita wartość zamówienia (brutto): 2210,30 PLN

 

Dodatkowo wymieniłem płyn chłodniczy, uszczelki podstawy filtra oleju i chemicznie wyczyściłem DPF.

Opublikowano
Kupiłem dziś graty do wymiany.. W pudełkach Febi iwis i zeszlifowane numery.. Jako ciekawostka mój tata popatrzył na te klamoty i powiedział "przecież to k....wa zaraz znów będziesz musiał robić taki badziew" :p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez miałem okazje widziec taki komplet. Bardziej to do motoru lub roweru sie nadaje niz do auta... takie czasy
Opublikowano

panowie spokojnie :)

do motoru to pasuje łancuch z bmw 116i 1.6 benzyna to pasuje akurat do ktm 525...

sprawdzone przymierzone....

Opublikowano
Kolego w rieju 50 na am6 miałem konkretniejszy :p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
chyba napedowy.... ja mowie o tym ze łancuch z rozrzadu motocykla o pojemnosci 525 pasuje do rozrzadu zastosowanego w silniku o pojemnosci 1600 swoja droga firma DID produkuje rewelacyjne łancuchy podejrzewam ze swietnie spisałyby sie w N47 trzebaby tylko znac typ łancucha...
Opublikowano
chyba napedowy.... ja mowie o tym ze łancuch z rozrzadu motocykla o pojemnosci 525 pasuje do rozrzadu zastosowanego w silniku o pojemnosci 1600 swoja droga firma DID produkuje rewelacyjne łancuchy podejrzewam ze swietnie spisałyby sie w N47 trzebaby tylko znac typ łancucha...

 

Cypisek ja tez latam enduro na KTMie już pare lat w tej chwili 450 na wtrysku i właśnie do rozrządu nie polecają łańcuchów DIDa tylko oryginalne z KTMa które produkuje IWIS :-)

Opublikowano
no ciekawe ;) w honda i yamaha spisuje sie rewelacyjnie ale w motocross .... KTM wg mnie za cena / jakość wypada bardzo średnio a prowadzi się podobnie.. koniec offtopa o motocyklach
Opublikowano

Proszę o sugestie.. Nie mam kanału i..

Czy wyjąć silnik bez skrzyni biegów i tu drugie pytanie czy trzeba pas przedni zdejmować czy zamieszczę się.

Czy wyjąć że skrzynia biegów i rozebrać pas przedni?

Naturalnie samochód mogę lekko sobie wózkiem widłowym podnieść żeby odkręcić od spodu łapy skrzyni

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Wyciągałem sam silnik bez skrzyni (automat). Auto musisz podlewarować albo wjechać na jakieś klocki bo musisz wleźć pod auto i odkręcić parę śrub od skrzyni, rozłączyć dpf od wydechu, rozłączyć przewody paliwowe i odkręcić poduszki silnika. Najlepiej podwiesić silnik, wyjąć poduszki i opuścić go całkowicie - będzie więcej miejsca przy śrubach skrzyni ale nadal ciasno - nie wystraszy komplet kluczy z lidla... Potrzebne e-torxy nasadowe i oczkowe. Skrzynię podeprzeć od spodu. Przewodów klimatyzacji też nie ruszaj - wystarczy odkręcić kompresor i podwiesić go obok. Wiązkę silnika wypiąć z puszki. Pasa przedniego nie trzeba ruszać - jak wszystko po rozłączasz to jest dość miejsca żeby silnik wyjąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.