Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bardzo możliwe :) Prawie pewne jest nawet to, że po wymianie rozrządu po 10-30 tyś km szuranie wróci ponownie :)

Bez przesady. U mnie od nowości nie byl wymieniany łańcuch i nic nie szura. Rocznik 2010. Wiem jak słychać szurający łańcuch. Owszem szukanie zdarza się nawet w autach z 2012 roku ale nie jest to standard po 10-30 tysiącach km. A tak btw radzę zwrócić uwagę na wypowiedzi osób które nie słyszały szurania dopóki łańcuch w ich aucie nie został wymieniony nie wiedziały że szura.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Ja mówię to, co przekazał mi pracownik BMW Polska i serwisant w inchcape, oraz to co wyczytałem z opinii ludzi którzy takowy rozrząd wymieniali :) Twoje wywody na temat N47 są sławne na całym forum, bo w każdym temacie je zaczynasz. Nie twierdzę, że ja rację mam a ty nie, ale moje twierdzenia nie są bezpodstawne. Szuranie to nie wyrok na silnik. Edytowane przez luki19921
Opublikowano
Swoja droga ciekawe co czytam. Nieraz chciałem się przymierzyć do wymiany rozrządu tylko przez wyciagnięcie skrzyni biegów, tyle ze. Miejsca brak i gimnastyka jak szlag. Dwa miskę olejowa trza wykręcić, bo łańcuch pompy oleju jest pierwszy na zębatce słynnych silników N47D20A i N47D20C. Zastanawia mnie jaka to oszczędność czasu jak tak czy siak trza pokrywę zaworów ściągnąć i instalacje wypiąć wiec z oszczędności czasowych zostaje odkręcenie przewodów wodnych, kompresora klimatyzacji(3 śrubki), alternatora(2 śruby + wtyczka + przewód zasilania), lapy klimy i alternatora i pary śrub od lap silnika. Te czynności to raptem 1,5h i wszystko na wierzchu z łatwym dostępem. Sam robię takie wymiany i nie bardzo wierze w te 6h. Może za te 6h jest tylko wymieniany górny łańcuch rozrządu, bo to on najczęściej pada, a właściwie pada h...waty napinacz. Prowadzi to do zerwania góry i dziwnych dźwięków. Z doświadczenia wiem ze jak napinacze były OK to te silniki po 300.000km nie maja wcale tragicznych łańcuszków. 2tysia za sama robotę, no fakt wiedza kosztuje, ale za polowe tego tez można się cieszyć nowymi łańcuszkami oczywiście + części 240zl górny komplet (łańcuch + napinacz + prowadnice) 280zl dolny komplet (łańcuch + prowadnice + napinacz) no i 80zl uszczelniacz. No to tak zgadza się 1600zl kompletna wymiana z częściami wyjdzie na jednym z końców polski. Da rade w ciągu jednego dnia i dwóch spryciarzy mechaników to szybko obrobi, ale sam jestem ciekaw jak szybko wykręcają śruby ci od tych 6h z miski olejowej nad przekładnia kierownicza i jak łatwo im miska opada tak aby odkręcić zębatkę od pompy olejowej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie wymieniają koła zębatego i łańcucha na pompie oleju. W zasadzie jest to niepotrzebne.
Opublikowano

Wczoraj sprowadzone 118d 143KM, 2007.06, przebieg 205 tyś km.

Zerwany środkowy łańcuch.

Dostały zawory, podstawa wałków, Dźwigienka zaworowa - kilka sztuk...Pewnie po rozkręceniu wszystkiego będzie wiadomo więcej.

Na razie nie wiadomo co z tłokami.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
da sie zrobic w 6 godzin bo pierwa wymiane lancuchow, slizgow, napinaczy i zebatek robilem troche ponad 8 godzin. do wyjecia skrzyni jest potrzebna druga osoba a potem tylko pokrywa i miska olejowa :) jak ma sie caly zestaw dobrych grzechotek pneumatycznych to na szybkosci sie odkreca:) i malo co sie recznie kreci :) troszke silnik podlewarowac i jest dostep do sruby z lewym gwintem od pompy olejowej. nie da sie wymienic tylko gornego lancucha bo sie lacza na pompie paliwowe a doniej trzeba pokrywe sciagnac ;)
Opublikowano (edytowane)

Kolego Saico, jasne ze ludki oszczędzają i łańcuch pompy zostaje zawsze stary. Nawet jak się urwie nie robi spustoszenia, no chyba ze ktoś będzie dalej jechał bez ciśnienia oleju. Tyle ze środkowego łańcucha nie wyciągniesz bez przynajmniej spuszczenia miski olejowej na dół i odkręcenia zębatki pompy(przynajmniej). To jest oczywiście możliwe, tyle ze trza się nagimnastykować i przynajmniej lekko unieść silnik tak aby miska opadła po to żeby śrubę z pomy wyciągnąć i ściągnąć środkowy łańcuch.

Malo tego, po wyciagnięciu silnika można jeszcze jedna ważną rzecz sprawdzić- druga rzecz pod względem przyczyn wybuchnięcia silnika N47D20A/C- poluzowane stopki korbowodów. Doprowadza to do obrócenia panewki na korbowodzie. Ludki jada dalej, bo cos stuka-a co to może być i jeszcze na gaz i stopka odpada. Korbowód trafia pomiędzy wal a blok i po silniku. Dziura jak w dupie z rozległymi pęknięciami.

Z praktyki 40% urwanie górnego łańcuszka, potem 25% zerwanie środkowego łańcuszka i na koniec 15% stukająca panewka korbowodu. Pozostałe 10% na chociażby urywające się klapki w kolektorze dolotowym, pękające tłoki w pierwszej wersji z końcówka A lub pękające wały silnika w wersjach z manualna skrzynia biegów. Gdyby nie to, silnik byłby całkiem niezły

P.S.

Jak mam przegotowane części i idzie bez niespodzianek to w 10h jedna osoba daje rade z dwoma łańcuszkami. Warunkiem jest tez zimny silnik

Edytowane przez kontibox
Opublikowano

Jak się urwie łańcuch pompy olejowej, to po kilku/kilkunastu sekundach jest już po silniku. Silnik zgaśnie i pozostaje tylko remont, a najczęściej wymiana na drugi. Mam przykład z 118d (2007r) - odkręciła się śruba (lewy gwint) zębatki napędu pompy olejowej. Miska też dostała strzała i lekko pękła. Zatarł się na co najmniej dwóch panewkach (pierwszej i trzeciej). Wał był do szlifu, ale raczej prędzej do wymiany...Poszukałem inny silnik (z 2009/10, C)

 

Zdam niebawem relację z innej 118d (też 2007) z pękniętym środkowym łańcuchem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
We wrocku zrobią ci osiowanie panewek głównych bloku, ale to już nie to samo. Miałem tez podobny przypadek. Pomimo szlifu silnik po odpaleniu się zatrzymywał po 30 sekundach pracy. Te bloki aluminiowe są tak fantastyczne ze się krzywią przy zatarciu walu. Osiowanie pomaga, ale jak się koszty i czas policzy to lepiej się nie pierdzielic i kupić używkę
Opublikowano

Ja wyszedłem z takiego samego założenia: kupić i założyć nierozbierany wcześniej komplet, i jest względna pewność że silnik będzie pracował dobrze.

Ja nawet dokładnie nie sprawdzałem czy silnik dostał tylko na dwóch panewkach, czy jeszcze np.na podporach wału.

Sama uszczelka pod głowicę i szpilki to 500-700zł, a gdzie reszta...(szlif wału, panewki, u mnie jeszcze na pewno miska olejowa a u innych głowica, podstawa wałków rozrządu, dźwigienki zaworowe, czasem tłoki) - no i nie ma gwarancji ile taki silnik pochodzi po tak dużej ingerencji.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chris99 u Ciebie to była chyba z tego co pamiętam kwestia niefachowego montażu koła zębatego pompy, dlatego się odkręciło. Znane są komuś przykłady urwania łańcucha pompy?
Opublikowano

Tak, u mnie w E81 warsztat w DE źle przykręcił śrubę (lewy gwint) zębatki napędu pompy olejowej. Śruba się wykręciła :duh:

 

Teraz pisałem o innym przypadku 118d E87, 2007, 205 tyś km przebiegu. Zerwany łańcuch napędu pompy CR. Głowica w sprawdzeniu.

 

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/226/1924107_DSC_0806.JPG

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/226/1924128_DSC_0804.JPG

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/226/1924137_DSC_0805.JPG

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zaproponowano mi wymianę rozrządu bez wyciagania silnika za 2500 zł na częściach firmy SWAG. Warto?

Czy lepiej na oryginalnych częściach BMW?

 

Rozrząd chciałem wymienic profilaktycznie, gdyż niedlugo dobije do 200 tys km, a moje auto nie łapie się na akcje serwisowa, prod. 12.2009. Rozrzadu na razie nie slychac.

Opublikowano
Zaproponowano mi wymianę rozrządu bez wyciagania silnika za 2500 zł na częściach firmy SWAG. Warto?

Czy lepiej na oryginalnych częściach BMW?

 

Rozrząd chciałem wymienic profilaktycznie, gdyż niedlugo dobije do 200 tys km, a moje auto nie łapie się na akcje serwisowa, prod. 12.2009. Rozrzadu na razie nie slychac.

 

Prawie 200 tys i nie słychać? To znaczy że albo był wymieniany, albo Ty nie słyszysz. Fizycznie jest to na 99.9% niemożliwe aby z tego rocznika ori rozrząd przy 200 tys nie było słychać. Wrzuć nagranie z dźwięku silnika ciepły/zimny/na obrotach.

Opublikowano

Naprawdę nic nie słychać. Dwóch mechaników, których odwiedziłem też nic nie słyszało, jednak mimo 200 tys km przebiegu zastanawiam się nad wymianą. Podobno były przypadki, że nie słyszano wcześniej rozrządu, on i tak strzelił.

 

Wracając do mojego pytania, zdecydować się na wymianę rozrządu na częściach firmy SWAG?

Opublikowano

A ja bym kupi Febi, zawsze parę stów w kieszeni, a części te same co oryginał z serwisu.

Może SWAG to jest to samo co oryginał (jak w przypadku Febi), ale to trzeba sprawdzić.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
W jednych nie slychac przy 500tys km w drugich slychac przy 30 tys km. Nie ma reguly.

 

:lol: :lol: :lol:

 

500 tys w n47 na nieszurającym rozrządzie. You made my day :norty:

 

Te silniki tyle nie przejeżdzają (bez remontu,wymiany bloku) a Ty mi mówisz że rozrząd wytrzyma ( I GO NIE SŁYCHAĆ) przez 500 tys :mad2:

Opublikowano
Pokaż je. Przyjeżdżają owszem skręcone z 300-350 tys, albo i z 500 tys, ale po wymianie/remoncie/wymianie bloku tego silnika w 99,9%, a już napewno nie na ori rozrządzie - ja wiem, że propaganda trwa w najlepsze, ale nie wciskajcie ludziom kitu, że ten silnik robi 500 tys na ori rozrządzie. 200 tys to bardzo dobry wynik. I przy tym przebiegu jeśli dojechał, obowiązkowo trzeba wymienić rozrząd, którego zresztą koszta spadły do akceptowalnego/adekwatnego do poziomu auta pułapu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.