Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Manual. Rolki to u mnie na pewno nie są. Pierwsze co zrobiłem po zakupie zainteresowałem się rolkami. Po wymianie rozrządu cisza, po wymianie silnika cisza ale odgłos wracał jak senny koszmar. Tak jak pisze mój poprzednik nie można dać się zwariować. Po moich przygodach traktuję ten dźwięk jako TTTM i tyle. Mam w piwnicy rozrząd z 1 silnika który szurał strasznie a jak się porówna go z nowym to różnice są symboliczne. Jedyne zużycie widać na plastikowych ślizgach a i to niewielkie....
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

vakial u mnie wyciągali skrzynie biegów choć twierdzili, że większość łańcuchów zmieniali po wyciągnieciu silnika. Moje było 3 autem, w którym postanowili tylko skrzynie zdemontować.

k8v8m generacja części to pewnie główna przyczyna u mnie w 2012r poprawione były łańcuchy i koła chyba (choć łańcuchy dziś są znów inne więc pewnie jeszxze raz poprawione). Co do roboty myśle, że jeśli mechanik jest mechanikiem a nie papudrakiem i zdaje sobie sprawę, że naprawia bądź co bądź nieco droższe auta niz fiaty uno to nie musi być wszechwiedzącym znawcą marki a jedynie rzetelnie i uczciwie podejść do tematu z dużą dozą dokładności i zrobi to dobrze. Moi nie twierdzili, że wiedzą wszystko o BMW (i to mi się podobało), ale rozrzadów zrobili ok 10-12.

mich4el co do histerii myśle, że gdy już usłyszysz swój rozrząd (oby do tego nigdy nie doszło) to zapewniam, że sam zaczniesz w nią wpadać i przestaniesz widziec tylko rozdmuchany problem. Nie sądze, aby rolke można pomylić z łańcuchem zwłaszcza gdy posłuchasz tak jak proponuje kolega gorik znawca tematu z forum czyli na kanale. A przy 214 tys. mimo wszystko na Twoim miejscu zacząłbym się zastanawiać nad wymianą zanim zacznie szurać (bez szurania też pękają).

Jesli chodzi o mechaników byłem u 7 (w 2 aso) 1 aso nie wiedzą czy coś w ogóle słychać, 2 aso słychać drżacą szynę, ale nie ma tragedii. Pozostali zwykli mechanicy 3 nic nie słyszało, 1 słyszał i to wyraźnie z kanału (ale uczciwie przyznał, że zna problem, ale nigdy tego nie robił i się nie podejmie)i ostatni ten co wymieniał twierdził, że słyszy ale lekko a ten hałas lekkiego stukania który miałem na letnim nie do końca wierzył, że to z rozrzadu.

Tak wiec widzisz gdybym trafił tylko do tych 3 którzy nic nie słyszeli też bym napisał dziś, że nikt nic nie słyszał ( a różnica po wymianie ogromna)

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy w e90 325d 204KM z silnikiem o oznaczeniu n57d30u0 z data produkcji 11.2010 też występuje problem z rozrządem? Jeśli tak to jaki jest koszt samych części?
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
gorik dzięki za odpowiedź ale "później" to znaczy przy jakim przebiegu? Aktualnie samochód ma 160 więc kiedy to może nastąpić? No i taki sam koszt to znaczy jaki bo nie śledzę tematu a ciężko będzie mi to gdzieś wynaleźć pośród 130 stron :|.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
słychać szuranie od 150 wzyż, bo w n47 rekordzista miał 40tkm oryginalnego przebiegu, są to tylko i wyłącznie moje spostrzeżenia więc za mocno też nie można się sugerować poza tym N47 jest nieporównywalnie więcej
Opublikowano

Podejrzewam, że późniejsze, jak to określasz występowanie problemu w N57 wynika z dwóch rzeczy:

1 bardzo sporadyczne konfiguracje z manualem, a tym samym systemem start/stop

2 znacznie częstsze używanie aut z silnikiem 3,0 w trasach.

n57 pracuje przez to w o wiele bardziej komfortowych dla napędu rozrządu warunkach.

Dodatkowo jeśli się nie mylę N57 wszedł do produkcji później niż N47 i pewne wnioski już wyciągnięto i rozrząd zmodyfikowano (podobnie jak w późniejszych N47). Obstawiam jednak że silniki z tego samego rocznika i tak samo traktowane będą miały rozrządu o zbliżonej lub takiej samej trwałości. Jak wiadomo są nawet wspólne części (np. jeden z łańcuchów).

Tak czy inaczej ja bym rozrządu wymienił natychmiast po kupnie auta używanego, jeśli ma pojeździć dłużej. Nie jest to gigantyczny koszt (ok 3000 z małym groszem), a po wymianie można liczyć na spokoj pewnie przez 200kkm.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

przez przypadek spotkalem dawno niewidzianego mojego starego znajomego mechnika Pana Miecia vel "złota rączka". ma taryfikator 50% ceny serwisu za robocizne. gatka szmatka i na temat bmw stwierdził że to są teraz komdomy i żebym szybko pozbył sie swojego 320d.

rozrzad w bmw robi srednio 4 razy w miesiacu. dał mi zestaw rozrzadu na pamiątke z 320d o przebiegu 100 tys km: gruby łańcuch, cienki łancuch, 2 napinacze, ślizgi i do tego ten aluminiowy stelarz z głowicy gdzie wchodzą wałki.

faktycznie ten długi cienki łańcuch jest chyba bardziej tandetny niż ten co jest w chińskim rowerze. ślizgi wyrobione od skaczacego łancucha. na napinaczu slady od ślizgu. na tym stelarzu glowicy rozpieprzony od jednego walka ograniczik

Pan Miecio twierdzi, że trzeba też prawie zawsze wymienić ten stelarz pod wałkami, w serwisie kosztuje cos koło 1600zł on ma dostep za połowe ceny.

nie wiem ile w tym prawdy co mowil, czesto konfabuluje, ale zurzyty rozrzad ktory mi dał, zasiał ziarno niepewnosci.

Opublikowano

Witam

 

...wiem że pewnie było już o tym pisane w tym temacie, ale nie mam czasu czytać wszystkiego od początku (bo czas mnie nagli)... :mrgreen:

Mam do wymiany silnik w E81 118 143KM z 2007.06 o oznaczeniu A. Znalazłem silnik z Bmw X1 z 2011 roku o mocy 143KM i oznaczeniu N47D20C. Wielu z was pisze że ten silnik C podejdzie zamiast silnika A. Jak jest w rzeczywistości z taką wymianą, na jakie problemy można napotkać i czy coś trzeba zmienić / przerobić.

Chodzi mi o zakup "gołego słupka" bez osprzętu.

 

Dziękuję i pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czy silniki 2.0d 184KM tez mają problem z rozrządem? Nie znam dokładnego oznaczenia, jak wiadomo jest do N47 ale czy to jest N47d20C? Jak to jest z tymi silnikami i od kiedy silniki N47 były wolne od problemu z rozrządem?
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano (edytowane)

bbrys gubię się również tych oznaczeniach bo mamy n47d20a które maja 177KM, n47d20c, które na pewno mają 184KM i na pewno 163 (wersja ED), ale ktos kiedys pisał, że n47d20c moze też mieć 177KM. Poza tym była kiedyś mowa także o silnikach n47d20b i n47d20d, ale chyba to niezbyt częste jednostki. Jest jeszcze podział na n47 i n47N sam bym chciał aby ktos to wreszcie jasno i dokładnie wyjaśnił jak jest z tymi wersjami silnikowymi i ich mocą.

 

Jedna rzecz jest pewna i to Cie mogę zapewnić, że bez względu czy masz n47d20a czy c czy masz n47 czy n47n to ZAWSZE jest problem rozrządu. Co prawda wersja a to wersja gdzie łańcuchy się urywają (wydaje mi sie że jest jeden forumowicz któremu także urwał się w c ale głowy nie daje) natomiast szurają wszędzie.

Jestem żywym przykładem na to. Mam n47n i wersje c i już 2 raz wymieniony rozrząd pierwszy na gwarancji przy 90 tys drugi miesiąc temu przy przebiegu 164 bo znów szurał i szlag mnie trafiał.

 

Mimo to 3 po lifcie jest i tak super autem choć ma wade rozrządu. W każdym razie jedno wiem, że następnym razem zastanowię się nad zakupem używanej Bemki. - choćby przez problem z rozrzadem i brakiem akcji serwisowej.

W domu przymierzamy się do drugiego auta i wiem, że będzie na pewno nowe i prawdopodobnie japończyk lub nawet koreańczyk - wiadomo, strata wartości duża, ale brak zmartwień przez 5 lat jest tego warte wg mnie. A do nowej Beemki ojca nie namówie bo niezbyt dobrze na nią patrzy właśnie przez te jaja z rozrządem...

 

 

K8V8M wyjaśnij nam o co biega z tymi oznaczeniami. Albo jeszcze widze oznaczenia 123d"A" co to za twór bbrys też masz 320dA może ja też mam dA? a o tym nie wiem?

Edytowane przez tomek877
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

No czy w wersjach 184KM też szura łancuch/pęka z taką częstotliwością jak w N47D20A?

Czy może nie stwarza problemów tak jak w M47?

 

 

Jedna rzecz jest pewna i to Cie mogę zapewnić, że bez względu czy masz n47d20a czy c czy masz n47 czy n47n to ZAWSZE jest problem rozrządu. Co prawda wersja a to wersja gdzie łańcuchy się urywają (wydaje mi sie że jest jeden forumowicz któremu także urwał się w c ale głowy nie daje) natomiast szurają wszędzie.

Jestem żywym przykładem na to. Mam n47n i wersje c i już 2 raz wymieniony rozrząd pierwszy na gwarancji przy 90 tys drugi miesiąc temu przy przebiegu 164 bo znów szurał i szlag mnie trafiał.

 

A nie było jakieś poprawionej wersji N47 w którymś roku (2012?) gdzie łancuch już nie szurał?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

bbrys nawet w F-kach szura.

Ja miałem wymieniony w 10.2012 wiec czesci zasadniczo te same co w montowanych wówczas choćby e90, f10 (chyba się nie mylę?) i co szurał mi i musiałem wymienić. Ostatnie poprawki były w 2013 r i jestem bardzo ciekawy czy w autach z lat 2013 i 2014 łańcuch szura , pewnie w 90% nie ,bo maja po 50-100tys w wiekszosci przypadkow, ale czy w autach powyzej 100tys problem chocby szurania sie pojawia?

 

W e90 na pewno licz sie ze szurać może, bo w 2013 juz ich nie robili.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

Rozrządy w wersji N47D20A są najbardziej narażone na zerwania - w mojej ocenie to plaga i konkretna wtopa (i nie jest to tylko moje zdanie, ale też wielu mechaników zza zachodniej granicy). Od 2010 roku (ale nie we wszystkich modelach) jest już lepiej np w wersji 184KM, ale szura praktycznie we wszystkich, zrywa się na pewno rzadziej.

 

Dodatkowo następnym problemem w N47 jest pękający blok pomiędzy 2 a 3 cylindrem.

Później zacierające się i opiłkujące pompy CR Bosch CP4 (nienaprawialne) i co się z tym wiąże zaopiłkowane wtryski, które nadają się najczęściej do wymiany (zresztą większość wtryskiwaczy w tych silnikach to piezoelektryki których nikt nie naprawia).

 

No i najciekawsze na koniec (a w Polsce raczej przemilczane - zwłaszcza przez ASO): zacierające się pompy olejowe tzw. Zespół pompy olejowo-próżniowej:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4072-doplyw-olejupompa-olejowa-z-napedem/vVE75985

W zachodnich serwisach były na to nawet akcje serwisowe (tak twierdzi mój kolega, który pracował wiele lat w warsztatach w DE - nie wiem ile w tym prawdy).

Kolega nawet niedawno rozkręcał F10/11 z podobną rozwaloną pompą - silnik oczywiście do wymiany.

 

W aucie do którego szukam silnika, przytrafiło się zatarcie pompy olejowej - odpadła zębatka (chyba się ukręciła), którą napędza łańcuch rozrządu i dodatkowo poważnie uszkodziła miskę olejową. Dostały dwa tłoki (luz 2 mm w pionie), oczywiście panewki i wał...nie wiem co jeszcze już nawet nie chce mi się dalej rozgrzebywać silnika. Rozrząd był wymieniony wcześniej. Na dodatek wysiadła też pompa CR (przestała tworzyć ciśnienie).

 

Silniki podobno fajne...ale kruche i potrafią skutecznie zniechęcić do marki.

Na podstawie obserwacji napiszę, że M47 było ogólnie mniej problematyczne (przynajmniej do naprawienia) - często padają turbiny oraz mówi się o pękających wałach (ale ja osobiście się z nie spotkałem z pękniętym wałem). Dodam też że nie znam osobiście przypadku zerwania łańcucha w M47 - co nie mogę absolutnie powiedzieć o N47...

 

Może ktoś konkretnie podpowie, czym zastąpić silnik N47D20A w E81? (cena niestety jest jakąś przeszkodą)

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tomek to A na końcu to od automatu. Kiedyś BMW stosowało takie oznaczenie modelu, teraz to tylko takie mrugnięcie oczkiem odnoszące sie do tamtych czasów.

Miałem n47 z 2007 i 2008 roku i nawet przy 140 tysiącach nie szurały, ale dbałem o nie właściwie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Myślę, że częsta wymiana oleju (a nie jak w serwisach co 30 tyś km) powinna wydłużyć żywotność łańcucha.

 

Może ktoś napisze, co konkretnie kupić (silnik) do E81 118d. Jakiś link lub namiary.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
K8v8m trudno porownywac Ciebie do przecietnego uzytkownika bo Ty jak niewielu z nas (wydaje mi sie) uzytkujesz auta od nowosci czyli przez pierwsze 100 tys a 90% nas uzytkuje je w przedziale 100-300 tys km kiedy to przez pierwsze 100-200 tys uzytkowal nie wiadomo kto i nie wiadomo jak serwisowal.
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano
Od nowości albo prawie od nowości. Tu jednak nie chodzi o porównywanie użytkownika tylko sposobu eksploatacji. Wszystko wskazuje na to ze łańcuch w N47 jesli go odpowiednio traktować (czyli tak jak sie zawsze traktowało ) bedzie miał trwałość zbliżona do starszych jednostek. Znam przypadki przebiegu powyzej 400kkm na oryginalnym rozrządzie tyle ze 90 procent w trasie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Wszystko wskazuje na to ze łańcuch w N47 jesli go odpowiednio traktować (czyli tak jak sie zawsze traktowało ) bedzie miał trwałość zbliżona do starszych jednostek.

 

Uważasz, że użytkownicy M47 lepiej traktują swoje silniki i dlatego łancuch tam praktycznie nie strzela?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano (edytowane)
No to ze wszystkie N47 maja problemy z rozrzadem to gruba przesada. Jeżdę N47 od 3 lat, prawie 200tys przebiegu nic nie szura ani nie grzechocze. Łańcuch nigdy nie wymieniany. Na osiedlu są jeszcze dwa E60 i kilka E90. Z dwoma mam kontakt jeden ma N47A i jeden ma N47C (tak jak mój), żaden z nich nic nigdy nie wymieniał w żadnym łańcuch nie dzwoni. Ten od N47A twierdzi, że nie zna przebiegu bo pewnie był przekręcony i szacuje na jakieś 300-400 tys. Tak, że z tymi "wszystkimi" to trzeba wziąć poprawkę. To że u kogoś występują problemy nie znaczy że wszyscy je mają. Inna sprawa, że N47A częściej ulegają awarii rozrządu ze względu na inną technologię obróbki kół zębatych wałka rozrządu. N47 z niezmienionym rozrządem jest produkowany i montowany chyba do dzisiaj. Edytowane przez stapoz
Opublikowano
stapoz wszystkie szurają w znaczeniu że wszystkie typy silnika "a" "c" w każdym roczniku co nie znaczy, że w każdym egzemplarzu tych silników problem występuje.
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano
O właśnie o tym mówię. W "C" jest montowany nowy rozrząd i jak pisałem awarie zdarzają się tam znacznie rzadziej co nie znaczy że nie może się przytrafić komuś np przy 50tys km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.