Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gdyby założyć nawet że ten luk pasuje ale musze wymienic jeszcze sprzeglo to daje mi samo ponad 3k + rozrzad plus wymiana to robi mi sie juz b grubo. Gdybym jeszcze miał pewność, że to ta dwumasa. Zdaniem mechanikow luzu ona nie ma tylko cos jakby w niej słychac jakby latało. Mogło się cos ukruszyć? Czemu nie mam objawow zuzytej dwumasy? Moze byc tak, że założe nowy rozrzad nowa dwumase sprzegło i bede miec nadal lekkie stukanie na letnim. Temu wiec pomyslałem dać do regenracji lub zalożyc uzywke i zobaczyc czy hałasuje. Tylko musze właśnie też wiedzieć jak poznać sprawna uzywana dwumase od szmelcu.
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Gdy będziesz robił rozrząd, to weź dwumasę na sprawdzenie do specjalistycznej firmy i wtedy będziesz wiedział w jakim jest stanie.

Jaki masz przebieg?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
przebieg 164 tys wg ASO pewny. Hałas tak jak na załączonym filmiku kilka stron wczesniej. Zacząłem go słyszeć 3-4tys temu. Jaak sie rozgrzeje to cisza.
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

 

Dźwięk się pojawił po wymianie oleju, nie wiem czy to ma znaczenie,. Olej uzupelniony do górnego stanu.

Rozrząd czy dwumasa?

 

Dzięki

Opublikowano
Nikt Ci nie potwierdzi na 100% jeśli nie rozkręci i sprawdzi, ale na ucho moim zdaniem również jest to rozrząd. Ze sprzęgła i dwumasy słychać by było inne klekotanie.
Opublikowano
100 % ? Czy to przypuszczenia?

 

Nikt ci tego nie potwierdzi na 100%, zwłaszcza po odsłuchaniu tylko dźwięków z filmiku.

 

Możesz jeszcze sprawdzić w jakim stanie są rolki paska 6DPK, bo z nich również mogą pochodzić niepokojące dźwięki.

Jeśli masz przebieg 150+, to myślę że trzeba pomału liczyć się z koniecznością wymiany rozrządu, ale w mojej ocenie nie jest jeszcze źle (po odsłuchaniu i obejrzeniu filmiku z YT).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Mam przeleciane 320tys. Rozrzad bym sprawdzany przy 290 i bylo ok

Ogólnie rolki i pasek nie pamietam kiedy były wymieniane

Opublikowano
Hej a czy łańcuch w 116 d z 2009 z listopada jest już poprawiony, z góry dzięki za odpowiedź

Tak jest poprawiony. Co nie znaczy że nie należy go kontrolować i w razie czego wymienic.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Hej a czy łańcuch w 116 d z 2009 z listopada jest już poprawiony, z góry dzięki za odpowiedź

Tak jest poprawiony. Co nie znaczy że nie należy go kontrolować i w razie czego wymienic.

 

Ten poprawiony łańcuch został już ponownie poprawiony po 04.2013...więc może dopiero w B47 będzie znacząca poprawa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

szczepokrk jak dla mnie masz ten sam dźwięk co ja (wrzuciłem film gdzies ok 128-130 strony), czyli nie typowe szuranie a to cykliczne ja bym nazwał stukanie. Problem u mnie zauważyłem po wymianie oleju podobnie jak Ty.

Rozebrany został i stwierdzono z racji tego, że to nie typowe szuranie (choć u mnie po rozgrzaniu też było je słychać ale raczej niezbyt głośno), że to dwumas. Dwumas ściągnięto i przy potrząsaniu nim stwierdzono, że to on bo coś w nim ewidentnie latało. Udało się załatwić 2 używki i okazało się, że w nich nic nie lata, wieć diagnoza była prawie pewna (mimo, że auto moim jak i zdaniem mechaników żadnych objawów walniętej dwumasy nie dawało oprócz tego hałasu który mógł ich zdaniem pochodzić z dwumasy). Ale... był pewien drobiazg dwumasy załatwione były to typowe nazwijmy je dwumasy od n47 (nr takie jak chyba chris podawał strone wcześniej). Przyszło więc nowe koło dwumasowe (zamiennik mojego nr kat LUka) i okazało się, że w tym nowym tez coś lata jak się nim potrząsa. Może to dlatego, że w moim przypadku jest koło trójmasowe i tak ma (nie udało mi się znaleźć w necie schmatu budowy więc nie wiem co jest tą trzecią masa jak nazwa wskazuje). Zalożyliśmy więc moje stare koło dwumasowe (luzy takie jak nówka).

 

Przechodząc powoli :mrgreen: do rzeczy wymieniłem tylko rozrząd i hałasów żadnych nie mam (tzn oprócz rolki paska z przodu :duh:, którą wymienie na poczatku stycznia). Narazie zrobiłem tylko 300 km i mam nadzieje, że hałas nie wróci. Rozrząd nie miał żadnych objawów zużycia oprócz napinacza górnego łańcucha choć nie wiem po czym mechanik to stwierdził. Dodam tylko, że moje auto miało już raz zmieniony rozrzad 70k km temu w 10.2012r

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano
Nasłuchałem się tego dźwięku u siebie i jest to na 99,9% rozrząd (kurtuazyjnie zostawiam ten 0,01%). U mnie słyszę to już od 30 tys km.
Opublikowano
vakial ja po ok 2-3 tys nie moglem tego znieść i wymieniłem oby spokój trwał wiecznie. Jaki masz przebieg?
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

127 tkm obecnie, kupiony z przebiegiem 65 tkm zweryfikowany w ASO - cały serwis tylko ASO. Po kupnie zacząłem czytać to forum i usłyszałem rozrząd - wcześniej nie słyszałem. Łańcuchy, ślizgi i koła zębate wymieniłem od razu niestety dźwięk powrócił po 10-15 tys. a po 20 tys od wymiany musiałem wymienić silnik (pęknięty blok).

Znalazłem silnik z 05/2011 po założeniu cichy jak pszczółka ale.....po 15 tys znowu zacząłem słyszeć łańcuch. Tak się wq...łem, że już wystawiłem hebla na Allegro i zacząłem szukać czegoś innego dla siebie. Obejrzałem parę aut w pieniądzach za jakie mogłem sprzedać swoje- wtedy okolo 40-50 tys i przeraziłem się tym co ludzie sprzedają za w sumie niemałe pieniądze. Jakieś ulepy niesprawne, powypadkowe i ani w połowie nie prowadzące się tak jak BMW - napęd na tył robi robotę.

Przeprosiłem się z autem (naprawdę zadbana sztuka praktycznie jak nowy mimo że ma już 7 lat), ściągnąłem ogłoszenie. Nabiłem juz prawie 25 tys z szumiącym łańcuchem i czekam, aż dojadę do 150 tkm i wtedy wymienię.

 

Wiem o czym mówisz, że nie mogłeś wytrzymać. Ja sam całe lato nie mogłem przez ten dzwięk jeździć z otwartym oknem bo mnie szlag trafiał. Pocieszam się tylko, że mój pierwszy silnik przed wymianą dużo głośniej hałasował a po rozebraniu silnika do wymiany rozrządu zero śladów zużycia.. Łańcuchy napięte, napinacze z ogromnym jeszcze zapasem. Podejrzewam, że za hałasy odpowiadają źle zaprojektowane ślizgi które po lekkim wyrobieniu powodują, że łańcuch hałasuje.

 

Z lektury forum można stwierdzić że łańcuchy pękają niektórym mimo, że nic nie było słychać u innych znowu coś było słychać - nie ma reguły. Jedni robią 30 tys i szumi inni 300 i cisza. Przestałem sie tym tak przejmować bo tak naprawdę, żebym miał spokój musiał bym zmieniać rozrząd wraz z wymianą oleju co 15 tys. Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń....

 

U Ciebie też to nie wygląda ciekawie auto z 2010 i w 2012 rozrząd i teraz znowu w 2014 rozrząd.... Czyli też bez mała co druga wymiana oleju jeśli stosować się do wskazań komputera :). Przy okazji zapytam czy mechanik jak Ci zmieniał rozrząd to wyciągał silnik z auta czy zrobił to od strony skrzyni biegów? Pytam z ciekawości bo w moim przypadku wybebeszali silnik na wierzch.

Opublikowano

A kto Ci ten rozrząd wymieniał ? Być moze nie było to dobrze zrobione lub nie zostały użyte najnowsze części ? Owszem zdarza sie ze po wymianie dość szybko powraca szuranie łańcucha ale nie spotkałem sie z sytuacja by sie łańcuch zerwał. Zreszta z tego co opisujesz po rozebraniu i sprawdzeniu stan napędu rozrządu był bardzo dobry a mimo to szurał. Z moich doświadczeń wynika jednak, że nie musi tak być jak u ciebie. Tzn rozrząd nie musi szurać ponownie po 30 tysiącach km. Niestety nie jestem w stanie wskazać od czego to zależy.

Co najwyżej moge podejrzewać użycie starszej generacji części lub jakiś błąd w robocie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Robiłem to w mobil-klimat w Katowicach w Maju 2012. Części sam kupowałem w ASO. Łańcuch mi się nie zerwał bo po ok 20 tys od wymiany okazało się, że blok jest pęknięty i silnik został wymieniony. Po wsadzeniu nowego silnika też była cisza przez około 15 tys km i szuranie się pojawiło. Nie wiem może mam złą technikę jazdy, której rozrządy nie lubią :).
Opublikowano
Od roku przestałem się tym przejmować, z dźwiękiem się oswoiłem i nawet wydaje mi się, że od jakiegoś czasu jest ciszej - na pewno się nie nasila. Po prostu postanowiłem robić rozrząd po określonym przebiegu i tyle. Liczę, że do 150 tkm się nie zerwie.
Opublikowano (edytowane)

mam e90 lci z 2009 kupiony przy 120tys przebiegu, teraz mam 214tys

silnik n47d20c.

lancucha wogole nie slychac, kontroluje go przy kazdej zmianie oleju co 15tys km.

sledze temat od jakiegos czasu, ale wydaje mi sie ze jest to za bardzo rozdmuchany problem.. jest garstka osob ktorym lancuch sie zerwal (maly procent ogolu) oraz masa ludzi ktorzy delikatnie mowiac "sraja ogniem" i wzajemnie sie nakrecaja cala ta sytuacja.

sam wkoncu zaczynalem swirowac i jak debil otwieralem okno i nasluchiwalem silnik, ale stwierdzilem ze nie dam sie poniesc zbiorowej histerii.

moj mechanik, nie zaden pan Miecio, tylko osoba ktora naprawde na marce bmw sie zna, powiedzial, ze jak cos bedzie nie tak z rozrzadem to bedzie to slychac, silnik zacznie gorzej pracowac, napewno to zauwaze, wtedy bedzie czas na wymiane.

Nastepna sprawa, odglos szurajacego lancucha, ktory wiekszosc osob tu slyszy, tez myslalem ze to slysze, okazalo sie ze rolka od paska z przodu halasowala, chce powiedziec ze jesli nasluchujemy silnik, to odglosow jest bardzo wiele, nie jestesmy w stanie powiedziec jako laicy ze to lancuch, a juz napewno bezsensowene jest wrzucanie tu filmikow z odglosami, ktore wogole nie sa miarodajne. Przyklad: kiedys wrzucilem tu filmik: jedna osoba napisala ze masakrycznie mi rozrzad halsuje, druga ze cisza, pojechalem do 3 mechanikow na sprawdzenie, kazdy powiedzial ze rozrzadu nie slychac.

Temat ma 130stron, co kilka stron sa powtrzane te same kwestie, po co o tym wszystkim pieprzyc tyle, jesli lancuch halasuje to jedz i go wymien, jesli nic nie slychac to po co wymieniac?

Podsumowujac, nie mowie ze problem rozrzadu w n47 nie istnieje, bo istnieje, trzeba to kontrolowac.

Silnik jest fajny, dynamiczny, malo pali, za kazdym razem gdy wsiadam do auta to sie ciesze bo daje frajde z jazdy, a o to w autach wlasnie chodzi, aby dawaly radosc z jazdy.

Dbajcie o swoje auta, kontrolujcie na bierzaco ich stan, cieszcie sie z uzytkowania.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mich4el

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.