Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja mam N47 od 5 lat w trzech roznych autach I tez centa nie wlozylem w naprawy silnika czy osprzetu. W sumie przejechalem tymi silnikami 250 tys km. Spalanie w trójce poniżej 5l/100 średnio a w trasie jak sie postaram poniżej 4. Tak samo bylo w poprzedniej jedynce. W aktualnej mam wyzsze z powodu automatu i braku żaluzji.

 

 

Policz na forum tych co włożyli w M47 na turbo wtryski panewki i zestaw z tymi którzy maja problemy z łańcuchem w N47 i zastanów się kto bredzi i ma w temacie większe doświadczenia. :mad2:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

taki spor nie ma sensu

N47 jest nowszy i technologicznie lepszy. bardziej interesuje mnie dlaczego rozrzad przeniesiono do tylu.

na temat turbin i calej raszty osprzetu poczekajmy az te auta beda mialy najechane tyle co M47

Na dynamike i spalanie najwiekszy wplyw maja piezoelektryczne wtryskiwacze i na pewno nie rozrzad.

jesli mozecie mi napisac jakiej produkcji sa turbosprezarki, wiem jedynie ze w 123d jest BorgWarner system a w reszcie?

Opublikowano

Problem ze sprezarkami w M47 to nie była kwestia wadliwych sprezarek lecz źle zaprojektowanego smarowania. Problemy pojawiały się czesto już po stukilkudziesieciu tys km. N47 wiele ma już znacznie większe przebiegi. Na razie padu turbo w N47 nie zgłosił nikt. Padnietych łańcuchów tez jest zgłoszonych raptem kilka.

Co do przeniesienia rozrzadu raczej jest to związane z poprawianiem rozkładu masy a nie ekonomią. Wtryski piezzo są dopiero w wersjach 177KM i mocniejszych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Co do przeniesienia rozrzadu raczej jest to związane z poprawianiem rozkładu masy a nie ekonomią. Wtryski piezzo są dopiero w wersjach 177KM i mocniejszych.

 

Ja z kolei wyczytałem, że przeniesienie rozrządu do tyłu ma być bezpieczniejsze dla pieszego w czasie wypadku :?

Sprzedam:
Opublikowano
Witam mam pytanie, co sądzicie koledzy rozwiązaniu w naszych autach jakim jest "Start Stop"? Czy on nie ma wpływu na problemy z rozrządem jak samochód jest eksploatowany w mieście i silnik gaśnie i włącza się nieustannie, nie mówię już o turbinie którą należy schładzać kilka minut przed wyłączeniem???
Opublikowano
Ja dopiero mam zamiar kupić BMW a już wiem, że jak będę miał tą opcję to ją wyłączę. Poza tym gdzieś czytałem, że po ostrej jeździe auto się nie wyłączy, ale nie wiem ile w tym prawdy. No bo trochę to śmieszne, jakby faktycznie przy każdym postoju auto się wyłączało. Chyba, że ta cała sprawa ma drugie dno i chodzi oczywiście o nasze pieniądze :duh:

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano
Ja mam Start Stop wyłączony tzn zawsze ja sam go sobie wyłączam przyciskiem jest taka opcja. Kupuj śmiało nie ma źle samochód jest super !!!
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja mam u siebie zakodowane, żeby był non stop wyłączony i włączam go sobię ew guziczkiem jeżeli mam taką ochotę. Druga sprawa że to nie jest tak że pędzisz jak wiatr na trasie, zjeżdzasz na światłach z rozgrzaną turbinką i on sobie gaśnie, na szczęście jest to dosyć logicznie przemyślane i są dwie opcje :

 

1. Silnik po prostu się nie wyłączy

2. Silnik się wyłącza ale nie mylcie S7S z wyłączeniem zapłonu, to działa trochę inaczej bo obieg oleju jest podtrzymywany cały czas , to wbrew pozorom fajnie zrobiony system i nie ma co się bać o rozrząd, turbinę itp.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano (edytowane)

No prosze Was...o systemie start&stop jest tyle na tym forum, ze pisanie o jakims schladzaniu (ciekawe czym ja chlodzicie?) turbiny itd. jest troche smieszne. Tym bardziej kiedy to pisze jeszcze wlaciciel auta z takim systemem :duh:

Dla jasnosci rozumiem tych, ktorych denerwuje gasnace auto na swiatlach. Ja do nich bynajmniej nie naleze.

Edytowane przez hassassyn
Opublikowano

OOO tego nie wiedziałem dzięki za info kolego, a pro po kodowania tego start stop można to zrobić samemu?

 

ok to już koniec tematu.

Opublikowano

Analizując doświadczenia użytkowników, dane techniczne silnika N47 oraz zdjęcia zużytych elementów w tym również z forów zagranicznych dochodzę do następującego wniosku:

Rozciąganie łańcucha jest spowodowane częściowo słabą jakością materiałów użytych do wykonania elementów rozrządu ale przede wszystkim przeciążeniami układu tłokowo-korbowego jakie panują przy niewłaściwym użytkowaniu tego silnika. Dzieję się tak za sprawą zastosowania dłuższych przełożeń skrzyni oraz przełączaniem biegów zgodnie ze wskaźnikiem zmiany biegu dla uzyskania niskiego zużycia paliwa. Owy wskaźnik podpowiada aby przełączać bieg na wyższy przy ok 2000obr, a po przełączeniu biegu obroty spadają do ok 1300, na wyższych biegach do ok 1500-1600.

Przy takich obrotach i wysokim biegu dochodzi do takich właśnie przeciążeń (czuć ze auto na 6 biegu przy obrotach nawet ok 1800 ma bardzo ciężko). Dodam tylko że wg danych technicznych max moment jest dostępny w zakresie 1750-3000obr i najefektywniej ten silnik pracuje w takim zakresie.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Oprócz tego że czuć że ciężko pracuje to słychać to również no i drgania dochodza jeżeli ktoś jest wyczulony to czuje że silnik się męczy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
w porzadku ale jaki to ma wplyw na lancuch?

Układ wał korbowy napędza łańcuch rozrządu...prosty przykład z dzieciństwa z rowerem...pamiętam te naprężenia łańcucha przy podjeżdżaniu pod górkę (zębatki się wycierały a łańcuch rozciągał)

Opublikowano

tak. tylko w rowerze przenosles cale obciazenie lancuchem czyli lancuch napedowy. w twoim autku sluzy do tego sprzeglo, wal, dyfer i polosie.

uklad korbowy jest tylko sprzegniety lancuchem z ukladem rozrzadu (nie przenoszacy tych obciazen) i pompa oleju (tak samo) czyli oporem dla lancucow (jest ich 3) sa walki rozrzadu i pompa oleju. mam teorie na ten temat ...ale...

Opublikowano

Nie wiem jak działa automat w E90, ale w MB E-klasie automat przyśpiesza wyłącznie od 2000 obrotów w górę.

Zejście poniżej tej wartości to rzadkość.

Opublikowano

Powiem wam, że idzie się na tym forum nieźle zakręcić. Niedawno tutaj czytałem i nie wiem czy przypadkiem nie w tym wątku, że łańcuchy padają od zbyt ostrej jazdy. Teraz czytam, że powodem może być nieustanna jazda na niskich obrotach, a na pewno przyjdzie 10 innych i wymieni inne powody. Nie mam większego doświadczenia jeśli chodzi o te sprawy, tyle jedynie co poczytałem od niedawna, ale to całe gadanie co jest winne nie ma sensu z prostego logicznego powodu - kiedyś w samochodach BMW były montowane rozrządy na łańcuchach i nikomu nawet przez myśl nie przeszło, że może on się zerwać. Jak powiedziałem kumplowi (fan starych BMW), że w nowych betach zrywają się łańcuchy, to patrzył na mnie jak na idiotę i zapytał, czy coś mi się nie pomyliło... Myślicie, że kiedyś ludzie jeździli inaczej?, że to dzięki ich technice jazdy te rozrządy były takie bezawaryjne? Wniosek nasuwa się jeden - winę za awaryjność tego rozrządu ( o ile w ogóle można to tak nazwać ), patrząc na przestrzeni lat na tę markę, ponosi tylko i wyłącznie producent. Gdzieś popełnili błąd, może materiał z jakiego jest wykonany sam łańcuch, może coś innego w silniku. Chyba ,że zaraz ktoś mnie wyprowadzi z błędu i powie, że łańcuchy zawsze strzelały. Ale jeśli nie strzelały wcześniej,to winny jest producent! i niech ktoś mi wytłumaczy, że może jest inaczej? Słuchajcie, każdy ma pewnie swoje zdanie, ale słyszałem o teorii, że to mógł być celowy manewr - autorowi chodziło pewnie o to, że ten rozrząd miał się zacząć sypać po okresie gwarancyjnym, ale inżynierowie BMW chyba się mocno przeliczyli - to tak zupełnie na marginesie, bo ta teoria jest mocno kontrowersyjna.

Pozdrawiam T

p.s. za niedługo kupuje BMW z silnikiem N47 :mad2:

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano
Może. Ale szczerze wątpię by o to chodziło. Silniki 6 cylindrowe są limitem jeśli idzie o miejsce pod maską, a nie R4.

 

Ale 6 cylindrowe N tez maja rozrząd przeniesiony do tyłu.

I wbrew temu co jest napisane kilka stron wcześniej także maja problemy z rozrządem.

Jest ich narazie mniej niż 2.0 tak wiec żadko sie o nich slyszy.

Trzeba wejsc na zachodnie fora - np angielskie.

Ostatnio pod marketem słyszałem X5 co pracowało jak sieczkarnia.

Poczekamy to niedługo na forum usłyszymy o 3.0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.