Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to można się sprzeczać czy to koło w ogóle jest elementem napędu rozrządu .Raczej za "rozrząd" rozumie sie to co spina wał korbowy z wałkami rozrządu.Ale dobrze że zwróciłeś uwagę na tą różnice

nazywaj sobie jak chcesz ale przy wymianie ma bardzo istotne znaczenie wiec każdy kto pyta ma i te elementy na uwadze tym bardziej że też się zużywają

a w jakich modelach z N47 wystepuje inne koło niż to ?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7798019-kolo-lancuchowe-pompy-oleju/i50492/kL/sN/r2007/m04

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Gwarancja na usługę biegnie 2 lata od momentu jej wykonania. Wiec spóźnione 2 miesiące. Ja bym jednak próbował.

 

Myślę, żę to co ustaliłem i co napiszę przyda się potomnym.

Zasady gwarancji udzielanej w BMW (taką odpowiedź uzyskałem z BMW Group na Wołoskiej i z ASO DM w Bydgoszczy):

Gwarancja standardowo trwa 2 lata. W ramach gwarancji uszkodzoną cześć wymienia się na nową. I teraz:

Jeżeli auto zostało kupione w zagranicznym salonie i tam część została wymieniona w ramach gwarancji (klient nie płacił za wymianę) to gwarancja na tę wymienioną część kończy się w dniu końca gwarancji na auto (w moim przypadku było to tydzień albo 2). Tak stanowi tam prawo.

Natomiast jeżeli auto część miało wymienioną w ramach gwarancji w PL to tutaj prawo nakazuje na wymienioną część dać gwarancję taką jak była standardowa na tę część gdy auto było nowe ( gwarancja to 2lata, więc na wymienioną część znów należy się 2 lata)

 

Okazuję się, żę nasze prawo jest bardziej prokonsumenckie. I jeżeli mamy wymieniony rozrzad w polskim salonie w ramach gwarancji to znów mamy gwarancje, a za granicą już nie.

a jakiś odnosny paragraf KC potwierdzajacy to co napisałeś możesz zamieścić?

 

NIe mogę, ponieważ to są informacje uzyskane ze źródeł w/w spradzałem jedynie u rzecznik praw konsumenta to ta z kolei twierdzi, że w kwestii gwarancji mamy dziki zachód i jest ona zawsze tylko dobrą wolą sprzedawcy i jak chce to nam jej udziela a jak nie chce to nie udziela a szczegółowych przepisów nie ma :shock: co z kolei się kłóci z tym co można znaleleźć w internecie na różnego rodzaju forach.

Kłoci sie pozornie. Mamy dwa a w zasadzie trzy terminy prawne związane z szeroko pojętą gwarancją.

1 gwarancja. Tu faktycznie moze jej nie być.

2 rękojmia - jest uregulowana dość ogólnie bodajże przez kodeks cywilny i obejmuje takze klientów prowadzących działalnosc gospodarcza. Dotyczy zarówno towarów jak i usług

3 zgodność towaru z umowa - jest częścią bodajże ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Ma zastosowanie tylko gdy klientem jest osoba prywatna. Być moze takze gdy towar jest nabywany w ramach działaności ale na cele nie związane z profilem działania firmy (na potrzeby własne a nie do działaności zarobkowej ). Nie jestem prawnikiem być moze gdzies jest jakieś przekłamanie, ale chciałem przedstawić ogólne zasady.

Co ważne to kient decyduje z jakich uprawnień korzysta. Jesli warunki gwarancji są niekorzystne to moze wybrać drogę reklamacji poprzez niezgodność towaru z umowa.

W tym konkretnym wypadku mimo wszystko próbował bym reklamować w ASO ktore te wymiane robiło. A jesli sie nie zgodzą to w centrali BMW w kraju gdzie naprawa została wykonana. Jest imho spora szansa na powodzenie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

k8v8m ja też nie jestem prawnikiem. Chodziło mi o to, że kłóci się fakt tego, że ten rzecznik twierdzi, że gwarancja jest wtedy, gdy producent chce ja dać a nie ma jej gdy nie chce dać z tym, że w necie piszą, żę na wszystko jest gwarancja.

Ale zmienrzam do czego innego.

1. gwarancja skoro tak twierdzi, rzecznik może być nie udzielona lub udzielona. BMW twierdzi, żę przepisy mówia w Polsce, że jak wymienia to jest gwarancja. Za granica czesc wymieniana nie dostaje gwarancji.

2. rekojmia zdaniem rzecznik termin obecnie już nie istnieje,ale od chyba lutego przyszłego roku zacznie znów istnieć, ale dotyczy on okresu 24 m-cy na rzecz w tym wypadku auto i oznacza to tyle że w ciagu 24 m-cy moge w ramach rekojmi reklamowac rozrzad co miesiac i maja obowiazek gdy jest z nim cos nie tak co miesiac a nawet co tydzięń wymieniać na nowy (wielokrotnie) ale przez 24m-ce od daty zakupu nowego auta.

3 niezgodność tak, ale i tu nie da rady mojego przypadku jej zdaniem podciagnąć

 

Kwestia latania po świecie i szukania dealera, który wymieniłby w ramach gwarancji także mija się z celem, bo tak czy inaczej 2 lata już mineły. Kolejna sprawa dealer to holandia. Wyjazd zakładajac, że wyraziłby chęć wymiany wiazałaby się raczej z okazaniem dobrej woli po gwarancji a wiec np koszt czesci pokryty przeze mnie + do tego wyjazd trwajacy kilka dni = strata czasu i kasy. Okazałoby się potem, że sumie wydałem tyle co poza ASO w Polsce a czas i strata nerwów niepotrzebne.

 

Dla mnie teraz kluczowa sprawa to co innego bo gwarancje i walke z ASO odpuszczam. Teraz sprawa tego czy mam powód do wymiany. ASO mówi, delikatnie drży szyna, ale tragedii nie ma zaleca obserwować (znow gadałem z serwisantem). Mechanicy: 1 mówi że słyszy szuranie lekkie, ale na BMW sie nie zna. 2 mówi bardzo lekkie szuranie na pograniczu słyszalności ( 1 raz w życiu wymieniał rozrzad w n47 przy 300k, gdzie bardzo mocno hałasował) więc mówi, że mam nie wymyślać tylko jeździć. 3 dzisiaj mówi, że szura, ale też b lekko i skoro 70 tys temu wymieniony to mam zostawić ( ten mówi że wymienił już co najmniej kilka łąńcuchów i ogólnie określa to plagą n47, robi dobre wrażenie, co do znajomości n47, jak zobaczył że przyjechałem e90 to pyta na wejściu : co łańcuch hałasuje?). Problem w tym, że nikt poza mną nie usłyszał odgłosu silnika na zimnym (a raczej mało rozgrzanym bo na kompletnie zimnym tego też nigdy nie słychać) i tego nie szurania a lekkiego pukania, czasem i na ciepłym sie pojawi po odpaleniu na 4-5 sek. Na filmiku, który wrzuciłem 2str wczesniej to słychać. Ogladam yt i nigdzie nic podobnego nie znalazłem, wiem, że to nie panewka bo ona to wali nie puka, typowy rozrzad czyli szuranie to też nie jest.

Może to przypadek, ale rozrząd czyli określane mianem lekkiego szurania przez mechaników zaobserwowałem po zmianie oleju, ten stukot też. Wlany Mobil ESP formula 5w-30, wczesniej płukanka.

Teraz bede kombinował w wolnej chwili jak zaciagnać auto do mechanika, żeby usłyszał prace na zimnym i ten halas. Jak stwierdzi, że rozrzad to wymieniam bo ten dźwiek doprowadza mnie do szału. Będe wtedy znów mieć 2 lata gwarancji choc może i nie bo okazuje się, że warunki konieczne do spełnienia aby mieć gwarancje nie są takie proste i wyłączają wymianę byle gdzie ( czyt. u Pana Mietka)...

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

Szkoda kolego że masz taki kawał drogi do Warszawy (Legionowa), bo mógłbym polecić naszego forumowego kolegę gorik'a (Adama), który podobnych przypadków (rozrządów) przerobił dziesiątki, do tego specjalizuje się w naprawach BMW więc z pewnością by ocenił Twój rozrząd.

 

Niestety u mnie padła ta negatywna diagnoza i czeka mnie wymiana, termin umówiony na stycznia. Przebieg obecnie na blacie 140tkm (a ile faktycznie tego nie wie nikt). Dotychczas jeszcze nigdy nie był wymieniany.

Opublikowano
Szkoda kolego że masz taki kawał drogi do Warszawy (Legionowa), bo mógłbym polecić naszego forumowego kolegę gorik'a (Adama), który podobnych przypadków (rozrządów) przerobił dziesiątki, do tego specjalizuje się w naprawach BMW więc z pewnością by ocenił Twój rozrząd.

 

Niestety u mnie padła ta negatywna diagnoza i czeka mnie wymiana, termin umówiony na stycznia. Przebieg obecnie na blacie 140tkm (a ile faktycznie tego nie wie nikt). Dotychczas jeszcze nigdy nie był wymieniany.

 

Gdybym miał niedaleko już bym u niego był ;). Jak nie znajde nic w pobliżu to kto wie czy sie do niego nie udam. Narazie doradza mi na PW i byc może się umówimy, a terminy ma na stycznia też mi mówił ;)

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

Tak czytam o tych łańcuchach w N47 i mnie ciarki przechodzą...

Czy jest możliwość sprawdzenia czy łańcuch był już wymieniony przez BMW ? bo w książce nie mogę nic znaleźć na ten temat. Auto sprowadzone z Niemiec we wrześniu

Opublikowano

Idź z dowodem rejestracyjnym do najbliższego ASO BMW i zapytaj co było robione z Twoim autem.

I nie dramatyzuj tak,kupiłeś furę za 40-60 tys i nie stać Cię(w razie potrzeby oczywiście)na zrobienie rozrządu za 3 tysie :wink:

Opublikowano
Z wymianą to nie problem . Chodzi mi o to , że mogłem kupić A4 B8 gdzie rozrząd (150kkm) wymienia się co określony przebieg a nie za każdym razem rano wysłuchiwać czy rozrząd nie hałasuje.
Opublikowano

To teraz już po zawodach,trzeba było faktycznie Audi kupić :mad2:

Naczytałeś się i masz obawy,to normalne,też tak miałem na początku.

Teraz jeżdżę i nie osłuchuje silnika co rano,Tobie też tego samego życzę :wink:

Opublikowano

Idz do aso Ci powiedza czy byl wymieniony. Jak befziesz miec szczescie i trafisx na dobre aso to dadza Ci wydruk jakie dokladnie czesci byly wymienione z nr kat. Tak ja dostalem. Z tym osluchiwaniem mozna na glowe dostac wiec to nie jest zdrowe. Z A4 b8 mam czasem podobne mysli... wyglada naprawde dobrz. Nie wiem tylko jak jezdzi...tylko wiesz moze sie martwisz sie rozrzadem bmw bo wpadles na forum i czytasz. Lancuch w a4 Ci nie peknie to pewne. Tylko moze jakbys sie zaglebil w temat audi to by sie okazalo ze ma ono swoje, nie mniejsze problemy....

sorry za pisownie (tel)

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

W audi jest pasek rozrzadu latwy do wymiany, ale to i tak tylko TDi - chodzi jak traktor, jezdzi jak traktor, a sypie sie sporo jak to w nowych autach.

Wymien rozrzad jak sie to drazni i nie placz. Pojezdzisz troche to pokochasz tyl naped.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

turbojajko jeśli porównywać nowe b8 do traktora to powinno się porównywać do nowego traktora (na traktorach, że tak powiem znam się odrobinę :) ) a ten myślę, że kulturą pracy zawstydziłby nie tylko tdi, ale i n47 n 57 i wiele innych. No z tym, że cena takiej zabawki to nie raz kilka takich nowych samochodzików to i nawet brzmieć musi już dobrze :mrgreen:

 

Rozrząd prawdopodobnie do świąt będę mieć już nowy jeśli dobrze pójdzie.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

bell tak naprawde to lamborghini nie robi traktorów lamborghini a dzisiejsze traktory lamborghini to czysty DF ubrany w blachy lambo :norty:

Żeby nie było offtopu. Dziś gość który ma mi wymienić rozrząd stwierdził jednak, żę dla niego na 100% to nie musi być rozrząd choć w pierwszej kolejnosci na to stawia. Twierdzi, że może to być np pompa (rozumiem, że chodziło mu o pompe wys ciśnienia). Czy to możliwe ktoś miał z czymś takim problem? Znalazłem w necie filmik z tym samym stukiem cyklicznym co mój. Na tym filmie lepiej to nagrał niż ja i wyraźniej słychać.

https://www.youtube.com/watch?v=eYq4475OGec&list=UUVXWv4fxIJPVW_G3XZMWQag

 

Tam gość pisze, że w jego przypadku problemem był rozrząd i ubywajacy płyn chłodniczy " w jednym z cylindrów" (trudno przetłumaczyć dosłownie). Problem mial na ciepłym silniku a ja raczej na prawie zimnym. Można jakoś zdiagnozować tę pompę? Hałas jak dla mnie ewidentnie dobiega z lewej strony silnika (od strony kierowcy poniżej podszybia). Boje się, żeby nie było tak, że wymienie rozrząd a hałas bede mieć taki sam jak wcześniej :cry2: .

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie auto rozebrane i skrzynia wywalona. Mechanik twierdzi, że rozrzad delikatnie hałasuje natomiast ten charakterystyczny stukot na letnim silniku to dwumasa a właściwie trójmasa (u mnie). jak się porusza tym kołem to słychać lekki hałas w nim (postaram się wrzucić filmik). Sądzi on, że główna wiec przyczyna to nie rozrzad. Auto zdaniem moim i jego zresztą też poza hałasem przy poruszaniu nie ma żadnych objawów padniętej dwumasy w stylu choćby drgań. Teraz pytanie co zrobić z tym kołem? Nowe 5,3k w ASO (lekka przesada) zamiennika nie ma. Zostaje jeszcze regeneracja, ale mój mechanik odradza to zupełnie. Zostaje jeszcze używka choć i z nią może być problem (moze być cieżko trafić) oraz poprostu jeżdzenie tak skoro nie daje objawów, poza tym lekkim stukotem na letnim silniku.

 

Ktoś potrafi doradzić coś? Może ktoś regenerował ma jakas w zwiazku z tym opinie (moze zna jakas firmę ktora to dobrze robi) a może ktoś jeździł na używce? Gdyby było to mozna za 2k kupić to bym sie nie zastanawiał ale ponad 5 to przesada...

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Musi byc zamienik,rozrzad sobie tez wymien jak masz wszytsko rozkopana bo za chwile bedziesz znow grzebal :cool2: Edytowane przez krzysiek555
Opublikowano
Może to troche offtop, ale hałas wskazywał na rozrzad więc trochę tu piszę. Mechanika nie niepokoi luz czy coś tylko to gruchanie- prawdopoodnie sprezyna pekla czy cos. Sam nie wiem On mowi, że wymiana dwumasy w kwestii roboty to nie koniec swiata gdybym odpuscil teraz temat natomiast czy moze to grozic naglym trwalym kalectwem auta skoro objawow uszkodzonej dwumasy nie odczuwam? Wiadomo rozrzad peknie i jest kaput a dwumasa moze zrobic nagle kaput? Czytam w necie na temat regeneracji i widze, ze z teoretycznego pkt widzenia takie cos nie jest zle. a co z praktyka? traflem na sprzeglo-service w Poznaniu robil ktos u nich?
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano
Ktoś potrafi doradzić coś? Może ktoś regenerował ma jakas w zwiazku z tym opinie (moze zna jakas firmę ktora to dobrze robi) a może ktoś jeździł na używce? Gdyby było to mozna za 2k kupić to bym sie nie zastanawiał ale ponad 5 to przesada...

 

Prawdopodobnie potrzebujesz koło o numerze:

 

21 20 7 594 958

21 20 7 616 014

21 20 4 588 471 (to robi LUK)

 

Jeśli się nie mylę, to takie koło robi np firma LUK, i można je kupić po dobrych zniżkach za 2200zł:

Koło zamachowe LuK ZMS - KOLO BMW DWUMASOWE E90/F10/F25 Nr kat: 415 0477 10 Producent: LuK

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Moje jest LUK, ale nie spisalem nr czesci z koła wg bmwstore.pl ma nr 21 20 7 638 349 wiec zaden z których podałes
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano
Moje jest LUK, ale nie spisalem nr czesci z koła wg bmwstore.pl ma nr 21 20 7 638 349 wiec zaden z których podałes

 

Numer części:

21 20 7 638 349

 

cena katalogowa:

5 204,72 zł

 

Część zastępuje

 

21 20 7 594 958

21 20 7 616 014

21 20 4 588 471

 

Gwarantuje ci że na 99% nie będziesz miał tego numeru o którym piszesz.

 

Ten numer co podałeś to aktualny numer części. W 2010 był pewnie któryś z tych trzech i LUK pasuje do tego trzeciego - czyli powinien być OK.

 

Co do regeneracji koła, to zdania są bardzo podzielone. Moim zdaniem na dłuższą metę tylko nowe, bo często regeneracja kosztuje 50-70% nowego koła i wystarcza na jakiś rok.

Np koło dwumasowe do BMW E60 530d 218KM - cena za regenerację w dosyć znanej firmie 950zł, nowe:

Koło zamachowe dwumasowe LUK Symbol: 415 0362 10

Koło zamachowe dwumasowe BMW OE 21207533869 - 1686,35zł

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
chriss ten nr co podalem to nr po vinie wiec powinien byc w aucie pamietam tylko, że zaczynała się od cyfr 76, wiec byłoby to zgodne ze stanem wg bmwstore. Opinie widze na temat regenracji sa bardzo rózne z tego czytam na różnych forach. Wymiana nie wiem czy dobrze myśle na nowe wiazałoby sie chyba z koniecznościa wymiany sprzegła? Jaki jest luz na nowym dwumasie i jaki jest dopuszczalny jeśli brałbym pod uwagę używkę?
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano

jeśli wymieniał byś dwumasę, a sprzęgło też jeszcze nie ruszane, to najlepiej wymienić oba elementy jednocześnie - bo później koszt wymiany będzie niewiele niższy niż cena samego sprzęgła - a tak cena za wymianę: dwumasy lub dwumasy + sprzęgło będzie taka sama.

 

Wszystkie cztery numery dwumasy które podałem pasują do twojego auta, więc to LUKa musi się też zgadzać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.