Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
za 500-600 zl to fajna naprawa dla handlarza !! kupi z zepsutym rozrzadem zmieni tylko lancuchy juz cisza... tylko problem powroci bardzo szybko!! to 100% druciarstwo!!

 

Wlasnie do tego zmierzam i dokladnie tak sie robi aby szybko srzedac auto.

Placac 500-600 za sama wymiane lancucha to i tak nawet za duzo...

Edytowane przez turbojajko

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Proszę powiedzcie coś więcej o pompie wysokiego ciśnienia. Inpa da radę to sprawdzić? jakie winno być ciśnienie?

czy jest jeszcze jakiś sposób by ją sprawdzić?

Póki co nie mam z autem najmniejszych problemów wolę jednak zapobiegać jak leczyć.

Szukałem na forum informacji o pompie w silniku n47 ale znalazłem tylko temat o awarii auta i komunikacie błędu na wyświetlaczu...

 

Siedze na tym forum juz od kilku lat i jeszcze nie spotklaem sie aby w n47 padla pompa cisnienia...

Moze za malo czytalem .. :lol:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Kolego turbojajko,to że Ty zapłaciłeś kupę kasy za wymianę rozrządu nie oznacza że się tego nie da zrobić taniej.

Uwierz,że sporo jest takich "Mirasów" którzy mają pojęcie o BMW i są w stanie wziąć za wymianę 500-600 zł.

 

Kolego nie placilem ,ze duzo tylko normalnie ... Podejrzewam ,ze we wschodniej Polsce mozna to zrobic za 1/3 tego co we WRO...

Wierz mi ze jest wiecej rzeczy do zrobienia przy wymianie lancucha jak wymiana samego lancucha. Kwestia jest taka czy chcesz tym autem jezdzic czy je sprzedac , bo jak jezdzic to radze sie lepiej zorientowac w temacie.

Ja robilem 2 lata temu i wtedy sam zestaw czesci zamiennych kosztowal ok 2500 PLN, a ten zestaw to troche wiecej niz 1 lancuch rozrzadu :norty:

Zrobilem jak trzeba , bez oszczedzania na pierdolach i przejechalem bez najmniejszego problemu juz 55kkm :cool2: silnik dalej chodzi cicho jak zaraz po wymianie..

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

O dzieki , doksztalcam sie w temacie :cool2:

 

A znalazles wiecej tematow o tym ... bo widze tylko 1, nowy bo z 30 wrz...

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

osobiście znalazłem tylko ten, który przytoczyłem. podobno jest tego jednak więcej...

 

Niestety póki co Nikt nie odpowiedział jak mogę sprawdzić tą pompę oczywiście nie rozbierając jej :wink:

Opublikowano

Dzięki ze u niektórych włącza się zdrowy rozsadek, a nie szydzenie z innych.

Sprawa jest prosta, za wyciagnięcie silnika i jego wymianę na inny płaci się u mnie w nysie 400-500zl. Dodatkowa stówka czy dwie nie grają roli, bo to kwestia jeszcze paru śrubek z miski olejowej i dekli. Cały rozrząd na wierzchu.

Jak wiec ktoś sra kasą na lewo i prawo, niech płaci za taśmy izolacyjne 1500zl. Reklamować się nie wolno na tym forum, ale jak kto chce namiar- nie ma problema. Wymiana w 10h. Rano zostawiasz o 7 00 i o 19 00 tego samego dnia odbierasz. Części oczywiście liczone osobne(łańcuchy, płyny chłodzące i inne takie drobiazgi.

 

Jasne ze jeżeli chodzi o naprawy dodatkowych podzespołów cena rośnie, ale w normalnie jeżdżącym silniku tak się to zamyka. Z pospawaniem pękniętego bloku zamknąłem się ostatnio w 950zl (rysa z wypadku a nie wyrwa po korbowodzie).

Opublikowano

Witam.

Panowie podłącze się do tematu.

Mam 2.0 diesla, 184KM z 2010r., rozumiem, że to jest N47.

Przebieg obecnie 194 tyś. i jestem go pewien.

Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że głośniej mi pracuje silnik.

Podjechałem do sprawdzonego mechanika, posłuchał i mówi, że to może być łańcuch i przy tym przebiegu trzeba by go wymienić.

Zdziwiłem się bo byłem pewien, że na łańcuchu to z 300 tyś. zrobię. Zadzwoniłem do ASO i mówią, że w tym modelu jest łańcuch bezobsługowy i to nie to.

Zapraszają na diagnostykę :)

Po przeczytaniu wątku widzę, że jednak trzeba uważać na łańcuch.

Co Wy o tym myślcie? Wymieniać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj ten dźwięk silnika i wrzuć tu na forum...
Opublikowano
Jasne najlepiej niech sprzeda bez diagnostyki i następny klient będzie w głębokiej dupie - brawo turbo i kogiel mogiel w głowie zamiast jajka :duh:
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

:roll: O ja pie... co sie czepisz czlowieku?

Czy ja mu radze robic kogos w balona? Czy doradzam mu nie robic diagnostyki ? Gdzie?

wyobradz sobie kolego ,ze nie wszyscy mysla tak jak ty.

 

Aha ... i popraw gumofilce bo sloma wystaje :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Nie wiem czy ktoś spróbował tu wyjaśnić dlaczego w ogóle ten łańcuch znalazł się z tyłu ale jesli nie to ja sprobuje to wyjasnic.Otóż wał korbowy nie jest idealnie sztywny- podczas suwu pracy wał skęca się o pewien kąt pod wpływem nacisku pochodzącego od korbowodu.Kąt ten jest tym wiekszy im wiekszy jest nacisk (ciśnienie w komorze spalania) oraz im wieksza jest odległość od koła zamachowego czyli w osi pierwszego cylindra wał będzie skręcał się bardziej niż w osi czwartego lub szóstego.Wał podczas silnego przyspieszania drga niczym struna.Im silnik dłuższy tym drgania te są wieksze i trudniejsze do ujażmienia.Rzędowe silniki sześciocylindrowe są więc silnikami najgorszymi w tej kwestii i w niczym nie pomaga im to że są pefrekcyjne pod względem wyrownoważenia mas.W dodatku dla przykładu najmocniejsza odmiana N57 ma 127km z litra pojemności.Duża moc z litra=duże ciśnienie w peaku w komorze spalania = skręcanie wału o duży kąt czyli silnik ten jest połączeniem bardzo duzej dlugosci wału oraz bardzo wysokich ciśnień roboczych.W takim silniku gdyby rozrzad byl umieszony w najbardziej oddalonym od koła zamachowego miejscu doporowadziło by to do bardzo gwałtownych zmian w naprężeniu łańcucha w trakcje silnego przyspieszania ponieważ jak wcześniej wspomniałem tam amplituda drgań jest najwieksza.Silnik N47 dotyczy to samo tyle że z jednej strony w nim długość wału jest mniejsza wiec mniejsze drgania skrętne z drugiej strony mniejsza ilość cylindrów powoduje bardziej nieregularną pracę .Celowo dałem tu na przykład N57 gdyż w nim problem drgań skrętnych wału jest najbardziej uciążliwy jednak silnik N47 będący mniejszym bratem załapał sie na takie samo rozwiązanie rozrzadu(z tyłu).Podejrzewam że inżynierowie przenosząc rozrząd na strone koła zamachowego tym samym redukując chwilowe naprężenia łańcucha z automatu uznali optymistycznie że nawet dość delikatny rozrząd będzie wystarczający a jednocześnie pozwoli zredukować tarcie.Stąd ta wpadka.Dodam jeszcze że silniki sześciocylindrowe o zapłonie iskrowym BMW mają o wiele niższe szczytowe wartości ciśnienia w komorze spalania dlatego w nich rozrząd mogł pozostać z przodu.
Opublikowano

Nikt tego nie wyjaśniał. Także dzięki, bo niektórzy twierdza ze rozrząd od strony skrzyni jest z powodu złośliwości bmw.

Jedna uwaga. W kwestia skręcania i drgań decydująca jest nie moc lecz moment obrotowy i to raczej tylko moment przypadający na pojedynczy cylinder (co wynika nawet z logiki twojego ostatniego zdania o silnikach benzynowych które maja wyższa moc lecz niższy moment. . Oczywiście dochodzi do tego problem dłuższego walu przy silnikach R6. Najmocniejsze silniki N47 maja jednak także bardzo duże obciążenia. A tak btw problemy z łańcuchem maja też jednostki M57, kto wie czy nie tak samo częste jak N47/N57 w przeliczeniu na ilość silników.

Najnowsze silniki benzynowe/diesla B37/47/57 też maja rozrząd od strony skrzyni. Zostało to ujednolicone.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

A ja czytałem w jakiejś publikacji że przyczyną przeniesienia rozrządu do tyłu była ochrona pieszego.

Tzn. Brak było miejsca no kontrolowaną strefę zgniotu maski - koło rozrządu.

Opublikowano
Silnik N55 jest zdecydowanie dłuższy niż N47 i ma rozrząd z przodu a maska ma dokładnie ten sam kształt także to wytłumaczenie jest niedorzeczne
Opublikowano
Nie mówie że tak jest tylko że tak wyczytałem. Natomiast znaczenie ma także wysokosc silnika.
Opublikowano

Jak byście trochę pomyśleli Panowie to mogli byście sobie wyobrazić iż te silniki wchodzą także do mniejszych samochodów.

Gdzie niekoniecznie jest sporo zapasu pod maską.

Niestety ale te silniki były projektowane razem z PSA gdzie jest całe gro małych samochodów.

Podaje wam adres do publikacji gdzie wyczytałem tą informację, ale czy to jest prawdą to już nie dam reki uciąć.

Proponuje poczytać rozdział o rozrządzie - jak ktos nie rozumie języka można wkleić do googla.

 

http://www.auto-innovations.com/site/dossier5/BMWn47t28print.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.