Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Awaryjność jest bardzo niska, jedyny względnie częsty problem to łańcuch, ktory trzeba po prostu traktować jak element eksploatacyjny.

prawda :cool2:

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mógłbyś pokazać te reklamę o której piszesz ? Bo ja sobie nie przypominam.

 

hehe no nie lapmy sie za slowka - oczywiscie ze nie bylo tu doslownej reklamy w TV. Litosci ...

Mialem na mysil raczej to, ze generlanie silniki z lancuchem byly uwaznane za bezoobslugowe, w kwesti rozrzadu. Az pojawil sie N47 :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Tyle, ze to taki sam mit bezobslugowosci jak ten, ze w skrzyni czy dyfrze nie zmienia sie oleju. Owszem producent auta tego nie przewiduje co nie znaczy ze nie trzeba tego robić. W starszych dieslach tez łańcuchy lecą. Moze zadziej ale jednak. Uważam ze dla pewności powinno sie je takze wymieniać co 200kkm.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
kolego a po co wymienac lancuch skoro nie jest rozciagniety? w jednej m47 mam obecnie 258kkm a w M57 312kkm jeden i drugi lancuch ma sie dobrze... oczywiscie sa pojedyncze urwane sztuki... wyjatek potwierdza regułe..... z tym ze lancuch jest bezobsługowy to totalna bzdura.. wiele koncernów wypuscilo na lancuchach silniki i w wielu sa z nimi problemy... opel.. vw tak z doswiadczenia wlasnego najblizszej okolicy....
Opublikowano
Po to należy go wymienić aby spać spokojnie. To że nie jest wyciągnięty nie znaczy ze nie pęknie Ci jutro. Koszty sa niewielkie wiec tym bardziej warto to zrobic. A jesli nie wymienić to przynajmniej dokładnie sprawdzać stan. To tez sa łańcuchy pojedyncze, prawda?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Niedawno stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bmw 123D (n47). Pomimo sprawdzenia auta w autoryzowanym serwisie po 1000 km wyszedł mały kwas a mianowicie przedostająca się kompresja do układu chłodzenia (twarde węze, CO2 w płynie chłodzniczym). Auto z 2007 r. 160 tyś przebiegu (potwierdzone w serwisie - stan auta poza silnikiem też na to wskazuje). Jesteście w stanie polecić kogoś z okolic Gorzowa Wlkp. kto mógłby się tym zająć plus wymiana rozrządu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co na to poprzedni wlasciciel auta?? oddaj mu rzęcha i niech oddaje $$$ ...
Opublikowano
moze byc tanio (uszczelka) a moze być do wymiany caly silnik... (pekniety blok lub glowica) nie ma co z fusów wróżyć.. albo oddaj auto albo rob...
Opublikowano
z poprzednim właścicielem jeszcze nie rozmawiałem. Uszczelka lub głowica to jeszcze pół biedy = stosunkowo tanio. Gorzej jak okaże się pęknięty blok :/
Opublikowano
A co na to poprzedni wlasciciel auta?? oddaj mu rzęcha i niech oddaje $$$ ...

 

Na pewno TY po sprzedaniu auta np. po tygodniu odebrałbyś od kupującego uszkodzone auto i oddał mu pieniądze.

Łatwo pisać ale stawiając się na miejscu sprzedającego nie jest tak różowo.

Zakup auta używanego to ryzyko.

I nie mam nic wspólnego z sprzedającym żeby było jasne.

Opublikowano
Auta nie chcę oddawać - zżyłem już się z nim :) Uszczelka pod głowicą aż tak mnie nie przeraża ale informacje w co niektórych postach na forum, że w tych silnikach pękają bloki już tak! Jako ciekawostkę dodam, że samochód normalnie jeździ, płynu nie wywala oraz nie ubywa. Odkąd zdiagnozowano co2 stoi i czeka na mechanika. Trochę się martwię tym blokiem…. bo to już grubszy temat $$$ To moja pierwsza bmka... hehe mam nadzieje, że się nie zraże do tej marki. Moje drugie auto do Accord, który przyzwyczaił mnie do bezawaryjnej jazdy:)
Opublikowano
Moje drugie auto do Accord, który przyzwyczaił mnie do bezawaryjnej jazdy:)

więc czas się odzwyczaić , w końcu BMW... :D

koszt jakiejkolwiek naprawy jest liczony w kPLN....

Opublikowano
Witam. Niedawno stałem się "szczęśliwym" posiadaczem bmw 123D (n47). Pomimo sprawdzenia auta w autoryzowanym serwisie po 1000 km wyszedł mały kwas a mianowicie przedostająca się kompresja do układu chłodzenia (twarde węze, CO2 w płynie chłodzniczym). Auto z 2007 r. 160 tyś przebiegu (potwierdzone w serwisie - stan auta poza silnikiem też na to wskazuje). Jesteście w stanie polecić kogoś z okolic Gorzowa Wlkp. kto mógłby się tym zająć plus wymiana rozrządu.

 

Muszę Cię zmartwić - na 90% pęknięty blok, więc szykuj się na wymianę grubszą + od razu pro forma nowy rozrząd.

Opublikowano
Muszę Cię zmartwić - na 90% pęknięty blok, więc szykuj się na wymianę grubszą + od razu pro forma nowy rozrząd.

A skąd aż 90% pewność, że to blok? tak często bloki pękają w tych silnikach?

Opublikowano
bo glowice nie siadaja.. blokom czasem sie to zdarza.... uszczelka mało prawdopodobne... ale oby koszty byly jak najniższe..
Opublikowano (edytowane)
Muszę Cię zmartwić - na 90% pęknięty blok, więc szykuj się na wymianę grubszą + od razu pro forma nowy rozrząd.

A skąd aż 90% pewność, że to blok? tak często bloki pękają w tych silnikach?

 

Z doświadczenia i obserwacji kilkunastu takich awarii. Czy często pękają? Z tego co widzę to ze średnią częstotliwością, ale i tak niektórzy powiedzą, że to rzadkość :cool2: Już dawno mówiłem, że problem z rozrządem to wierzchołek góry lodowej.

 

Ostatnio znajomy sprzedawał e90 z n47 na ta....blicy i dostał taką wiadomość:

 

Dzień Dobry, jednej rzeczy Pan nie wymienił pompy wysokiego ciśnienia wraz z całym układem paliwowym, wtryskami itd u mnie padła w tym silniku przy 80 000 km, auto kupione w salonie, koszt wymiany w BMW 25000 pln, no to tyle na temat tego silnika, niech Pan to sprzedaje i to szybko.

Pozdrawiam Robert

 

:cool2:

Edytowane przez qwertykk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic się nie dzieje bez przyczyny, może silnik został przegrzany w wyniku np. awarii układu chłodzenia wyciek itp. i dlatego później sprzedali samochód?
Opublikowano
Dokładnie nic się nie dzieje bez przyczyny. W tym przypadku przyczyną zarówno awarii rozrządu jak i pękających bloków jest wina po prostu zastosowanych mówiąc delikatnie słabych jakościowo części.
Opublikowano
Panowie nie ma co wróżyć z fusów. Jest 33% szans na uszczelkę, głowicę i nieszczęsny blok. Być może w przyszłym tygodniu będę coś już wiedział. Jak coś to dam znać. Blok z n47 177ps będzie pasował do wersji 204 ps?
Opublikowano (edytowane)

To nie jest wróżenie z fusów tylko doświadczenie oparte na kilkunastu takich awariach, ale oczwiście, życzę aby tak nie było.

 

Z numerów wychodzi coś innego:

 

 

11112179684 n47 z np. e90 2008

 

11112179680 n47 123d. Jeśli dobrze patrzę, ale i tak pewnie tak samo robi się.

 

Nie wiem jak w przypadku 123d dokładnie wygląda sprawa, choć pewnie dokładnie tak samo, ale normalnie w przypadku 'zwykłego' n47a i pekniętego bloku zalecam wymianę całego silnika na wersję 'C' do tego nowy rozrząd i spokój na dłuższy czas.

Edytowane przez qwertykk
Opublikowano

Kolego qwertykk czy w silniku N47D20C również pękają bloki?

co prócz rozrządu jest problematyczne w N47D20C z końca 2008?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.