Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z twojej opowieści wynika, ze łańcuch było słychać ale nie potrafiłeś tego dźwięku rozpoznać.

 

@falconus. Za 800 euro zrobisz w Polsce wymianę na org częściach. Dobre opony sa droższe.

 

Trzeba wymienić i spać spokojnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Z twojej opowieści wynika, ze łańcuch było słychać ale nie potrafiłeś tego dźwięku rozpoznać.

 

@falconus. Za 800 euro zrobisz w Polsce wymianę na org częściach. Dobre opony sa droższe.

 

Trzeba wymienić i spać spokojnie.

 

Nie było żadnego metalicznego pogłosu itd., a sam mechanik specjalizujący się tylko i wyłącznie w BMW, który problem zna od podszewki, bo regularnie takowe łańcuchy wymienia twierdził, że u mnie nie słychać zupełnie nic i w ogóle na razie potrzeby takiej wymiany nie ma. Zrobiłem to profilaktycznie. Poza tym - to chyba jest logiczne, że gdybyś przystawił auto, które ma nakręcone 150k, a takie, które jest nowe, to każda część będzie pracować nieco inaczej.

 

EDIT

 

I jeszcze odnośnie zmiany dźwięku pracy silnika. Jestem dość wyczulony na wszelkie zmiany związane z odgłosami dobiegającego z silnika mojego auta, oraz jego wnętrza. Dla mnie (poniekąd człowieka dość ściśle związanego z muzyką) nawet drobna zmiana tonacji jest wyczuwalna, więc mówiąc o tym, że nastąpiła pewna zmiana, nie mam na myśli, że silnik nagle wskoczył na jakiś niewytłumaczalnie wyższy poziom kultury pracy :).

Opublikowano
No tak, ale Ty nie wymieniłeś całego silnika tylko łańcuch. Różnica w odglosach jest jak twierdzisz bardzo duża.

 

"I jeszcze odnośnie zmiany dźwięku pracy silnika. Jestem dość wyczulony na wszelkie zmiany związane z odgłosami dobiegającego z silnika mojego auta, oraz jego wnętrza. Dla mnie (poniekąd człowieka dość ściśle związanego z muzyką) nawet drobna zmiana tonacji jest wyczuwalna, więc mówiąc o tym, że nastąpiła pewna zmiana, nie mam na myśli, że silnik nagle wskoczył na jakiś niewytłumaczalnie wyższy poziom kultury pracy :)."

 

No i gwoli ścisłości, nigdzie nie napisałem, że różnica jest bardzo duża.

Opublikowano
No tak, ale Ty nie wymieniłeś całego silnika tylko łańcuch. Różnica w odglosach jest jak twierdzisz bardzo duża.

 

"I jeszcze odnośnie zmiany dźwięku pracy silnika. Jestem dość wyczulony na wszelkie zmiany związane z odgłosami dobiegającego z silnika mojego auta, oraz jego wnętrza. Dla mnie (poniekąd człowieka dość ściśle związanego z muzyką) nawet drobna zmiana tonacji jest wyczuwalna, więc mówiąc o tym, że nastąpiła pewna zmiana, nie mam na myśli, że silnik nagle wskoczył na jakiś niewytłumaczalnie wyższy poziom kultury pracy :)."

 

No i gwoli ścisłości, nigdzie nie napisałem, że różnica jest bardzo duża.

 

Mi chodziło o ten fragment:

"Ogólnie wydaje zupełnie inne dźwięki " to nie znaczy ze jest dużo ciszej. Ja wiem jak słychać łańcuch to nie jest tak ze silnik pracuje dużo głośniej. Ma po prostu inny dźwięk. Moim zdanie jest to do wykrycia na słuch. Szczegolnie jak postawisz obok siebie auta bez odgłosów lancucha i masz bezpośrednie porównanie. Oczywiscie sa osoby ktore tego nie słyszą mimo ze "pokazujesz palcem".

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Skoro zagłębiamy się w moje posty, to warto zwrócić też uwagę na punkt, w którym napisałem, że razem z łańcuchem wymieniłem olej oraz dolałem LM Spulung i dopiero po 4-5kkm będę wiedział na pewno, na ile zmiana łańcucha wywarła wpływ na ogół. Możliwe też jest natomiast, że ktoś kto ma słuch nakierowany na odgłosy łańcucha, wyczułby niepokojące zmiany. W każdym razie - ustosunkowując się do wszelkich tutaj opisanych odgłosów, które miałem okazje "odłsuchać" na youtube, porównać opisy owych dźwięków, to nic nie wskazywało na ponadprzeciętne zużycie łańcucha oraz podzespołów z nim związanych, jak dla innych samochodów o tym przebiegu.
Opublikowano

Powiem tak, na podstawie filmików bardzo słabo mi idzie rozpoznawanie odgłosów lancucha. Na żywo co innego. Raz nawet zakład wygrałem. U znajomego nawet ASO nie chciało przyznać ze coś jest nie tak z łańcuchem. W końcu jednak za drugim zgłoszeniem wymienili łańcuch (na gwarancji). Znajomy nie słyszał nic mimo bezpośredniego porównania z moim silnikiem gdzie lancucha nie słychać.

 

Zamiast LM spulung sugeruje stosować brandowany przez BMW produkt Basf. Byc moze to nawet to samo co LM, ale można kupic taniej w ASO.

Tu info

viewtopic.php?f=163&t=248501&p=1884719#p1884661

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Powiem tak, na podstawie filmików bardzo słabo mi idzie rozpoznawanie odgłosów lancucha. Na żywo co innego. Raz nawet zakład wygrałem. U znajomego nawet ASO nie chciało przyznać ze coś jest nie tak z łańcuchem. W końcu jednak za drugim zgłoszeniem wymienili łańcuch (na gwarancji). Znajomy nie słyszał nic mimo bezpośredniego porównania z moim silnikiem gdzie lancucha nie słychać.

 

Zamiast LM spulung sugeruje stosować brandowany przez BMW produkt Basf. Byc moze to nawet to samo co LM, ale można kupic taniej w ASO.

Tu info

viewtopic.php?f=163&t=248501&p=1884719#p1884661

 

No, to gratuluję wygranego zakładu, wiesz zatem o czym mówisz! Może kiedyś będziemy się gdzieś widzieć to przynajmniej będę miał odzwierciedlenie, na ile u mnie robota przyniosła efekt ;).

Co do dodatku - muszę kiedyś spróbować, nosi on jakąś specjalną nazwę? Tzn - czy gdybym wszedł do ASO i powiem, że chciałbym dodatek do paliwa, to nie zostanę zaskoczony przez 50 opcji :roll: ? . Masz jakąś orientacje w cenie? Ja ostatnio za butelkę Spulunga płaciłem 49,- zł brutto. No i jeszcze powiedz, jak wrażenia? Bo jak mniemam, sam używasz tego dodatku?

Opublikowano

Za dodatek płaciłem po rabacie ztcp 38 zł brutto. Sa dwa rodzaje. Do diesla i do benzyny. Ja mowie ze che do diesla i nie maja problemu z identyfikacja. :) Owszem stosuje go, ale profilaktycznie bo nic sie u mnie z wtryskami nie dzieje. Raz na 2-3 zbiorniki.

Wiem jednak, ze ten dodatek pomógł ludziom z dość poważnymi problemami z wtryskami (słychać było juz charakterystyczne dzwonienie).

Polecam szczegolnie do wtryskow piezzo 3 generacji (184KM itp )

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dzięki, koniecznie muszę spróbować. Dzwonienie? Mów, kolego, może i ja coś nowego sobie znajdę do zalepienia :lol: . W domu już się śmieją ze mnie, że zajmuję się głównie wynajdowaniem problemów w samochodach :norty:
Opublikowano

Chodzi o taki charakterystyczny dźwięk jakby dzwonienia zaworów. Głownie na zimnym silniku i mocniejszym ciut przyspieszeniu na niskich obrotach. To juz jest sygnał ze są problemy z wtryskami. W 90 procentach przypadków dolanie tego płynu pomaga (3 zbiorniki pod rząd ). Czasem wtrysk jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Nie można tego lekceważyć bo moze dojść do wypalenia dziury w tłoku. Problem dotyczy w zasadzie wszystkich współczesnych diesli.

 

Ja tez na słuch diagnozuje ;). W 2/3 przypadków trafnie. Jeżdzę juz duzo i wiem jakie powinny być prawidłowe odgłosy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Chciałem jeszcze zapytać o to takie metaliczne cykanie, Oprócz tego szurania jest jeszcze to metaliczne cykanie. głównie to słychać przy 2 i 3 (jak już jest ciepły) na tym filmiku, ale na żywo to przy zimnych też słychać. Gdzieś przeczytałem że to zawory, co o tym sądzicie? Chyba że to też łańcuch.

 

Doszedłeś już co to za cykanie? U mnie w ostatnich dniach tez to zauwazyłem... Coś jakby wentylator o cos przycierał albo coś podobnego z tym mi się to kojarzy.

Sam sie teraz zastanawiam co to jest.

 

W kwestii tego cykania nadal nie wiem co to jest, ale znalazłem filmik na yt zupełnie przypadkiem

polecam 1:45 tu tez słychać bardzo wyraźnie to co u Ciebie na tym filmiku. A auto ma na filmiku 2 tys km zakładam, że rzeczywisty przebieg więc chyba nie ma się co martwić :cool2:
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Opublikowano
Cyka bo to diesel. Diesle to takie inne silniki niż benzynowe i mają to do siebie, że głośniej pracują wydając terkocący dźwięk :duh:
Opublikowano

Oczywiście że chodzi normalnie u mnie po wymianie dokładnie tak samo.

Więc woliniarz nie ciesz się :) ten się długo nie zerwie.

Po twoim poście widać jakich "znafców" mamy na forum.

Opublikowano

Moja stara 320D na M47 chodziła aksamitnie to terkocze jak ursus w polu .... To chyba jeden z najbrzydziej i najgłośniej pracujących dizli ostatnimi czasy ...

 

Nie chodzi mi tu o zerwanie itp, chodzi to jak wiertarka udarowa...

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Chciałem jeszcze zapytać o to takie metaliczne cykanie, Oprócz tego szurania jest jeszcze to metaliczne cykanie. głównie to słychać przy 2 i 3 (jak już jest ciepły) na tym filmiku, ale na żywo to przy zimnych też słychać. Gdzieś przeczytałem że to zawory, co o tym sądzicie? Chyba że to też łańcuch.

 

Doszedłeś już co to za cykanie? U mnie w ostatnich dniach tez to zauwazyłem... Coś jakby wentylator o cos przycierał albo coś podobnego z tym mi się to kojarzy.

Sam sie teraz zastanawiam co to jest.

 

W kwestii tego cykania nadal nie wiem co to jest, ale znalazłem filmik na yt zupełnie przypadkiem

polecam 1:45 tu tez słychać bardzo wyraźnie to co u Ciebie na tym filmiku. A auto ma na filmiku 2 tys km zakładam, że rzeczywisty przebieg więc chyba nie ma się co martwić :cool2:

 

Potwierdzam ze dobrze znalazles, wiesz o co mi chodzi, widze ze slyszysz tak jak ja.

Chociaz ja nie mam pojecia co to za cykanie,

Opublikowano
Moja stara 320D na M47 chodziła aksamitnie to terkocze jak ursus w polu .... To chyba jeden z najbrzydziej i najgłośniej pracujących dizli ostatnimi czasy ...

 

Nie chodzi mi tu o zerwanie itp, chodzi to jak wiertarka udarowa...

 

 

pzdr. Łukasz

Ty to już lepiej nic nie pisz na tematy o których masz blade pojęcie...

Opublikowano
Moja stara 320D na M47 chodziła aksamitnie to terkocze jak ursus w polu .... To chyba jeden z najbrzydziej i najgłośniej pracujących dizli ostatnimi czasy ...

 

Nie chodzi mi tu o zerwanie itp, chodzi to jak wiertarka udarowa...

 

 

pzdr. Łukasz

Ty to już lepiej nic nie pisz na tematy o których masz blade pojęcie...

może spalanie i moc jest ok ale awaryjność i kultura pracy jest kiepska, może B47 to zmieni, ale najlepiej jak się wypowie K8 ;)

Opublikowano
Przebrnąłem przez 122 strony tego wątku (cieżka sprawa, 2 dni czytania) i mam w głowie jedno pytanie : na forum pojawiały się przypadki zerwanych łancuchów w n47d20a, ale czy komuś zerwał się łancuch w n47d20c ?
Opublikowano
Przebrnąłem przez 122 strony tego wątku (cieżka sprawa, 2 dni czytania) i mam w głowie jedno pytanie : na forum pojawiały się przypadki zerwanych łancuchów w n47d20a, ale czy komuś zerwał się łancuch w n47d20c ?

 

potwierdzam, dwa dni robocze i bolące oczy!!!

ale ponawiam pytanie czy komuś zerwał się łańcuszek w N47D20C???????

Opublikowano
Moja stara 320D na M47 chodziła aksamitnie to terkocze jak ursus w polu .... To chyba jeden z najbrzydziej i najgłośniej pracujących dizli ostatnimi czasy ...

 

Nie chodzi mi tu o zerwanie itp, chodzi to jak wiertarka udarowa...

 

 

pzdr. Łukasz

Ty to już lepiej nic nie pisz na tematy o których masz blade pojęcie...

może spalanie i moc jest ok ale awaryjność i kultura pracy jest kiepska, może B47 to zmieni, ale najlepiej jak się wypowie K8 ;)

Awaryjność jest bardzo niska, jedyny względnie częsty problem to łańcuch, ktory trzeba po prostu traktować jak element eksploatacyjny.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Przebrnąłem przez 122 strony tego wątku (cieżka sprawa, 2 dni czytania) i mam w głowie jedno pytanie : na forum pojawiały się przypadki zerwanych łancuchów w n47d20a, ale czy komuś zerwał się łancuch w n47d20c ?

 

potwierdzam, dwa dni robocze i bolące oczy!!!

ale ponawiam pytanie czy komuś zerwał się łańcuszek w N47D20C???????

Tu na forum nie kojarze, ale ogólnie tak.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Przebrnąłem przez 122 strony tego wątku (cieżka sprawa, 2 dni czytania) i mam w głowie jedno pytanie : na forum pojawiały się przypadki zerwanych łancuchów w n47d20a, ale czy komuś zerwał się łancuch w n47d20c ?

 

potwierdzam, dwa dni robocze i bolące oczy!!!

ale ponawiam pytanie czy komuś zerwał się łańcuszek w N47D20C???????

 

Jest tego mniej bo ludzie nauczeni doswiadczniem z silnikami z pierwszych lat producji zwracja na to wieksza uwage.

Przypominam ,ze jak bmw wprowadzalo ten silnik to byl on reklamowany jako bezogslugowy ze wzgledu na lancuch - a tu pulpa :norty:

Moi dwaj znajomi wymienili bo szuralo - wlasnie w C. Nikt normalyn nie ryzykuje zerwania lanucha i podwojnych kosztow w tym przypadku.

Albo zmieniasz albo sprzedajesz :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.