Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Temat odnośnie łańcucha w n47, proszę o ocenę czy na poniższym filmiku szura coś czy nie za bardzo. już tyle się tego nasłuchałem a nadal nie jestem pewien dokładnie na co zwracać uwagę.

różne natężenia głośności zależą od tego gdzie stałem przy aucie. od 7 do 14 sek nagrywane było nad samym silniekiem, natężenie dzwieku było tak mocne że trochę amplituda nagrania jest przebita, i nie wiem czy dobrze to nagrało.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PHi9_jUDjsc

Opublikowano

dziękuje za odpowiedź

To nagrywane było po około minucie pracy silnika. Słyszę tam jakby takie pukanie, stukanie z częstotliwośćią około 6Hz(6 razy na sekunde) zwłaszcz od około 18 sekundy lepiej to jest słyszalne. Domyślam się że dźwięk nagrany dyktafon zawsze jest trochę zmieniony ale dziwny dla mnie jest ten stukot, chyba że tak ma być nigdy nie miałem dizla.

Opublikowano
W M47 i M57 nie strzelają :)

 

A to ciekawe, bo znajomemu w M57 strzelił rozrząd.... auto 183tys km, ma je od nowości.

 

Tak z ciekawości - w którym dokładnie M57 strzelił ten rozrząd?

Ja słyszałem o zerwanym łańcuchy w 3.0d 235KM.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witam

Temat odnośnie łańcucha w n47, proszę o ocenę czy na poniższym filmiku szura coś czy nie za bardzo. już tyle się tego nasłuchałem a nadal nie jestem pewien dokładnie na co zwracać uwagę.

różne natężenia głośności zależą od tego gdzie stałem przy aucie. od 7 do 14 sek nagrywane było nad samym silniekiem, natężenie dzwieku było tak mocne że trochę amplituda nagrania jest przebita, i nie wiem czy dobrze to nagrało.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PHi9_jUDjsc

Szura jak holewa :cool2:

Cofnij sobie temat ze 100 stron wstecz i poszukaj filmikow , ktore wrzucilem przed i po wymianie :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Ja też jestem tego zdania że szura. :( A najlepiej słychać jak staniesz przy otwartych drzwiach trzymając rękę na kierownicy :D
Opublikowano (edytowane)

Szura jak holewa :cool2:

Cofnij sobie temat ze 100 stron wstecz i poszukaj filmikow , ktore wrzucilem przed i po wymianie :cool2:

 

A już myślałem że kolega turbojajko nic nie słyszy i sobie robi jaja że niby tak chałasuje, chociaż nie ma niczego specjalnego(dwuznacznie odebrałem tego posta przez te emotikony)

 

dziękuję za odpowiedzi, jutro jeszcze raz posłucham zgodnie z podpowiedzią od skrab i K8v8M na żywo i go rozgrzeje sprawdzę czy są różnice.

Chyba wiem już czego szukać. coś jak świerszcze i nierówno faluje, jakby łańcuch, np przy starych motorach typu MZ(miałem kiedyś taki) jak był bardzo luźny łańcuch to tak nierównomiernie falując nito dzwonił nito świstał jak świerszcz i zazwyczaj na średnich obrotach natężenie hałasu łańcucha do hałasu silnika jest największe. Na wysokich silnik go zagłusza a na niskich łańcuch jeszcze tak nie szura.

Tylko ja na tym moim nagraniu nie słyszałem specjalnie tego szurania, na żywo gdy słuchałem to wydawało mi się że za głośno puka i jakby praca ogólnie była trochę głośna.

I dlatego zapytałem was specjalistów, bo jeszcze zielony jestem.

Edytowane przez falconus
Opublikowano

Szura jak holewa :cool2:

Cofnij sobie temat ze 100 stron wstecz i poszukaj filmikow , ktore wrzucilem przed i po wymianie :cool2:

 

A już myślałem że kolega turbojajko nic nie słyszy i sobie robi jaja że niby tak chałasuje, chociaż nie ma niczego specjalnego(dwuznacznie odebrałem tego posta przez te emotikony)

 

dziękuję za odpowiedzi, jutro jeszcze raz posłucham zgodnie z podpowiedzią od skrab i K8v8M na żywo i go rozgrzeje sprawdzę czy są różnice.

Chyba wiem już czego szukać. coś jak świerszcze i nierówno faluje, jakby łańcuch, np przy starych motorach typu MZ(miałem kiedyś taki) jak był bardzo luźny łańcuch to tak nierównomiernie falując nito dzwonił nito świstał jak świerszcz i zazwyczaj na średnich obrotach natężenie hałasu łańcucha do hałasu silnika jest największe. Na wysokich silnik go zagłusza a na niskich łańcuch jeszcze tak nie szura.

Tylko ja na tym moim nagraniu nie słyszałem specjalnie tego szurania, na żywo gdy słuchałem to wydawało mi się że za głośno puka i jakby praca ogólnie była trochę głośna.

I dlatego zapytałem was specjalistów, bo jeszcze zielony jestem.

Na YT są filmiki z szurającymi łańcuchami w tych silnikach, to możesz sobie porównać.

-------------------

Artur

Opublikowano

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie.

Filmiki od miesiaca chyba wszystkie przejrzalem na yt..

Bylem dzisiaj. Kilka minut silnik pochodzil. Pogazowalem do 2500 i totalnie tego metalicznego szurania nie slyszalem. Jedynie taki zlewajacy sie szum glownie na wolnych obrotach, ale podobno tak pracuje ten silnik. W dodatku jakos dzisiaj klekot dizla byl delikatniejszy. Zdecydowalem sie go brac. Juz zbyt wiele tych trojek obejrzalem w kazdej cos mozna znalezc.

Sprzedawca dopisal roczna gwarancje na silnik, bo twierdzi ze tego lancucha jest pewien, niby pracuje dobrze.

Jutro wieczorem moze odbiore auto to w tym tygodniu wrzuce kakretny filmik z pracy silnika, zimny cieply itd. Moze komus sie przyda.

Pozdrawiam

(Brak polskiej klawiatury, sorki)

Opublikowano
roczna gwarancja na silnik... co to za bzdura?? gosc ci gwarantuje ze przez rok sie uzywany silnik nie zepsuje?? przeciez to jakas fantazja :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego fantazja? Teść kupował ostatnio samochód 3 letni i też dostał gwarancję na rok na silnik + osprzęt + skrzynia biegów. Było to coś w rodzaju ubezpieczenia od awarii - w razie czego ubezpieczyciel pokrywał koszty naprawy. Jak to faktycznie by było przy jakiejś awarii to ciężko powiedzieć. Rok minął nic się nie popsuło :)
Opublikowano
roczna gwarancja na silnik... co to za bzdura?? gosc ci gwarantuje ze przez rok sie uzywany silnik nie zepsuje?? przeciez to jakas fantazja :)

Nie ma w tym nic niezwykłego. Oczywiście gwarancja musi być pisemna i mieć sensowne warunki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
roczna gwarancja na silnik... co to za bzdura?? gosc ci gwarantuje ze przez rok sie uzywany silnik nie zepsuje?? przeciez to jakas fantazja :)

Nie ma w tym nic niezwykłego. Oczywiście gwarancja musi być pisemna i mieć sensowne warunki.

 

Jasne, że nie ma nic dziwnego. W tym kraju istnieje coś takiego co się nazywa swoboda umów, jeśli tylko obie strony się zgodzą można wpisać w taką umowę wszystko i jest ona ważna.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Opublikowano
roczna gwarancja na silnik... co to za bzdura?? gosc ci gwarantuje ze przez rok sie uzywany silnik nie zepsuje?? przeciez to jakas fantazja :)

Nie ma w tym nic niezwykłego. Oczywiście gwarancja musi być pisemna i mieć sensowne warunki.

 

Jasne, że nie ma nic dziwnego. W tym kraju istnieje coś takiego co się nazywa swoboda umów, jeśli tylko obie strony się zgodzą można wpisać w taką umowę wszystko i jest ona ważna.

No nie do końca. Jesli umowa jest pomiędzy firma a konsumentem to pewnych zapisów byc nie moze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Sam nie wiem jak to w Niemczech dokładnie działa, ale ta gwarancja o której zapewniono mnie to ma polegać na tym, że jeżeli coś się z samochodem stanie to w ich warsztacie to będą naprawiać, dwóch znajomych też takie coś otrzymało od dilera handlującego autami i jednemu przestało chodzić sterowanie szyby to oddal i rzeczywiście to naprawiono. Napisałem na silnik, ale ta gwarancja niby obejmuje całe auto(tylko mnie reszta nie interesuje) a rozmowa o gwarancji się zaczęła po tym jak gość stwierdził że się zna na tych silnikach bo trójkami handluje od kilku lat i naprawdę szeleszczący łańcuch z daleka usłyszy to mu powiedziałem czy da gwarancje na silnik na 10000km i odrazu się zgodził, powiedział że da na całość bo wie w jakim stanie auta otrzymuje od BMW. Chociaż ja to tak traktuje jako półśrodek który daje trochę spokoju ponieważ w tych przepisach tutaj się nie za bardzo łapie.

pozdrawiam

Opublikowano
Właśnie jestem po wymianie rozrządu, samochód jest z 2008 i ma obecnie na liczniku 115k km co jest raczej niemożliwe i skłaniałbym się do 300k km.

Byłem u kilku mechaników z Radomia i okolic na oględzinach. Wszyscy mówili że rozrząd więc zdecydowałem się na wymianę.

Znalazłem "specjalistę" od diesli pod Radomiem który podjął się wymiany rozrządu bez wyciągania silnika. Wyjął skrzynię biegów, wał i wydech.

Za robociznę policzył sobie 1100zł za samą wymianę rozrządu + części do rozrządu czyli łańcuchy, ślizgi, napinacze, koła zębate, uszczelki za jakieś 1500zł.

Wymieniałem również simeringi i olej w skrzyni biegów. Olej do skrzyni 1,5l jakieś 90zł.

Jednak muszę powiedzieć że wielkiej różnicy nie ma. Przed wymianą podczas rozruchu przez kilka sekund 4-5s było słychać dość dziwną i głośną pracę silnika. Takie szuranie jak w autobusie. Teraz już tego nie ma. Jest tylko takie pyknięcie podczas rozruchu i od razu zaczyna pracować prawidłowo.

 

Jednak silnik jak i lewarek skrzyni biegów na luzie trzęsie się nadal. Czy to jest normalne dla tych silników???

Dodatkowo dodam że wymieniałem pasek osprzętu i rolki.

 

Na bank się tak trzęsą, jedne bardziej inne trochu mniej. W ciągu ostatniego tygodnia uruchomiłem ze 30 sztuk 320d, nawet takie które miało 35tyś przebiegu 2012 pierwsza rejestracja w salonie BMW(pewne auto) i trzęsło się jak wszystkie inne. A też mnie to odstraszało przy pierwszych e90/91 z n47 które oglądałem.

Opublikowano
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie.

Filmiki od miesiaca chyba wszystkie przejrzalem na yt..

Bylem dzisiaj. Kilka minut silnik pochodzil. Pogazowalem do 2500 i totalnie tego metalicznego szurania nie slyszalem. Jedynie taki zlewajacy sie szum glownie na wolnych obrotach, ale podobno tak pracuje ten silnik. W dodatku jakos dzisiaj klekot dizla byl delikatniejszy. Zdecydowalem sie go brac. Juz zbyt wiele tych trojek obejrzalem w kazdej cos mozna znalezc.

Sprzedawca dopisal roczna gwarancje na silnik, bo twierdzi ze tego lancucha jest pewien, niby pracuje dobrze.

Jutro wieczorem moze odbiore auto to w tym tygodniu wrzuce kakretny filmik z pracy silnika, zimny cieply itd. Moze komus sie przyda.

Pozdrawiam

(Brak polskiej klawiatury, sorki)

 

Doczytaj dokladnie co jest napisane w umowie gwarancyjnej. Jakie dokladnie podzespoly obejmuje gwarancja i w jakim czasie naprawa powinna byc dokonana. To wazne aby nie trzymali ci w razie w. auta 3 miesiace gdzies w warsztacie(albo pod).

Jesli umowa jest zawarta z firma zewnetrzna, ubezpieczycielem , przejdz sie do nich i wypytaj o szczegoly. Czy masz prawo do auta zastepczego , czy pokryte beda ewentualne koszta hotelu i wynajetego auta? - jak padnie gdzies na autostradzie.

Z mojego doswiadczenia podpowiem ci , ze warto zorjentowac sie prywatnie w firmach ubezpieczeniowych , mozna otrzymac o wiele wiecej za te sama co od handlarza.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.