Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
marcin04

 

czy masz może jakiś zestaw części użytych przy wymianie? z numerami?

 

Nie . Ale mechanik mówił ze poprawione są ślizgi , inaczej wyglądają . Nie mam nr części . Wymienili mi 3 łańcuchy , ślizgi , napinacz , wszystkie koła zębate , oczywiście poza tym na wale , uszczelki , przeczyścili wtryski sprawdzili korektor, olej Motul . Generalnie szuranie całkowicie zniknęło .

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tak się pytam bo też kiedyś robiłem łańcuch

a czy słychać taki charakterystyczny hałas rozrządu? metaliczny?

 

Było słychać przed wymianą . Po wymianie nie słychać absolutnie nic.

Opublikowano
Marcin, jak z tym płynem chłodzącym?

 

BTW fajna kiera.

 

Po dolaniu zrobiłem jakieś 250 km całe szczęście nie ubyło nic . Musieli przy rozbiórce silnika spuszczać i coś tam ubyło . Dzięki , kierownica m-pakietowa jest super , fajnie się trzyma .

Opublikowano

Marcin, a oprócz rozrządu coś przy okazji wymieniane bylo? np. sprzęgło? Czy tylko sam rozrząd?

Pytam bo jestem w trakcie wymiany. Przy rozbiórce wyszło że łożysko oporowe sprzęgła jest zużyte (hałasuje) a widzę też, że z kolei na elementach rozrządu ani śladu po jakimkolwiek zużyciu!!! W tej chwili kawa po herbacie i rorząd będzie i tak nowy ale zastanawiam się na ile jest to pewne że to rozrząd.

Wszystko na to wskazuje że to rozrząd bo szuranie występowało tylko gdy był silnik zagżany, odgłosy wewnątrz były identyczne z tymi które któryś z chłopaków wcześniej publikował, a szuranie było niezmienne niezależnie od tego czy sprzęgło wciskałem czy też nie.

 

Co do listy części do rozrządu, opublikuję Wam wkrótce zgodnie z numerami i opisami BMW z faktury.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Marcin, a oprócz rozrządu coś przy okazji wymieniane bylo? np. sprzęgło? Czy tylko sam rozrząd?

Pytam bo jestem w trakcie wymiany. Przy rozbiórce wyszło że łożysko oporowe sprzęgła jest zużyte (hałasuje) a widzę też, że z kolei na elementach rozrządu ani śladu po jakimkolwiek zużyciu!!! W tej chwili kawa po herbacie i rorząd będzie i tak nowy ale zastanawiam się na ile jest to pewne że to rozrząd.

Wszystko na to wskazuje że to rozrząd bo szuranie występowało tylko gdy był silnik zagżany, odgłosy wewnątrz były identyczne z tymi które któryś z chłopaków wcześniej publikował, a szuranie było niezmienne niezależnie od tego czy sprzęgło wciskałem czy też nie.

 

Co do listy części do rozrządu, opublikuję Wam wkrótce zgodnie z numerami i opisami BMW z faktury.

 

Pozdrawiam

 

Ja już wcześniej wymieniłem sprzęgło i koło zamachowe . Nie przejmuj się tym że nie widać zużycia , jest dużo przypadków urwanego łańcuszka bez żadnych oznak. Jak szurał to nie ma o czym mówić , dobrze robisz . Wymieniłem kompletny rozrząd uszczelki , wyczyścili wytryski i przeglądnęli korektor , klapki zawirowań . No to wymień sprzęgło a mechanicy niech sprawdza dwumasę , jak duże ma odchylenia . Jaki masz przebieg ?

Opublikowano

Mam 130kkm. Dwumas jeszcze ok więc wymieniam wyłącznie komplet sprzęgło.

Co do rozrządu, no tak musi zostać :) liczę na to że będzie już cichutko, tyle że pozostanie mi zagwostka czy na 100% to łańcuch hałasował :)

Opublikowano
130km i sprzęgło poszło :?: :duh:

 

Mi też poszło przy 130 wymieniłem dlatego od razu też dwumase .

Opublikowano
Mam 130kkm. Dwumas jeszcze ok więc wymieniam wyłącznie komplet sprzęgło.

Co do rozrządu, no tak musi zostać :) liczę na to że będzie już cichutko, tyle że pozostanie mi zagwostka czy na 100% to łańcuch hałasował :)

 

Tak czy siak przy takim przebiegu już trzeba myśleć o rozrządzie , cisza jest bezcenna . Który rok samochodu ?

Opublikowano
130km i sprzęgło poszło :?: :duh:

 

Mi też poszło przy 130 wymieniłem dlatego od razu też dwumase .

To nieźle ,ja mam przebieg 220tys i sprzęgło ,dwu-mas ,turbo w org i dobrej kondycji wszystko było sprawdzane :D

Wszystko zależy od ,jak było auto wcześniej użytkowane .

Opublikowano

Mój to 2009 mam od 2013 i od 117 000 km.

Rocznie w tej chwili niewiele do 30 000km.

U mnie łożysko głównie hałasuje dlatego wymieniam już komplet. A jak poprzednik operował sprzęgłem tego nie wiem :) mogę się jedynie domyślać patrząc na tarczę :)

Opublikowano
Mój to 2009 mam od 2013 i od 117 000 km.

Rocznie w tej chwili niewiele do 30 000km.

U mnie łożysko głównie hałasuje dlatego wymieniam już komplet. A jak poprzednik operował sprzęgłem tego nie wiem :) mogę się jedynie domyślać patrząc na tarczę :)

To cale szczęście , nie musisz wymieniać wału :D

Opublikowano
Niestety ale mam wał z kołem. Nie będzie jednak wymieniany.

Wszystkie sa z kołem.

Od któregoś momentu podobno zostały zmienione na rozłączne.

Opublikowano
Wszystkie koła zębate na wale są zintegrowane . Od 2009 silniki N47D20C zmienili kształt zębów i nie trzeba wymieniać wału . Kilkanaście postów wcześniej wkleiłem zdjęcie wału z silnika A , widać jak zużyta jest zębatka .
Opublikowano
Kolego kształtu zębów zmieniać nie można. dla danego łańcucha jest tylko 1 prawidłowy kształt nie ważne czy pracuje w bmw, promie kosmicznym czy rozrzucaczu obornika. Natomiast zmienić można obróbkę cieplno chemiczna wału oraz jego materiał. Co zapewne w wersji c zostało poprawione
Opublikowano

A ja mam takie pytanie, czy rozrząd dla silnika w wersji A został jakiś sposób poprawiony? Co skutkuje mniejszym prawdopodobieństwem zerwania? Niektórzy twierdzą, że podobno niedawno poprawiono cześć zamienne i są dostępne podgumowane ślizgi.

 

Drugie pytanko co sądzicie o zamiennikach rozrządu Febi? Do tego dokupić OE koła łańcuchowe.

 

 

Sam kiedyś u siebie robiłem rozrząd po zerwaniu, jednak minęło już trochę kilometrów i ucząc się tym razem na własnych błędach będę chciał ponownie wymienić cały rozrząd. aktualnie jestem 95.000 km po wymianie.

Opublikowano
Nie jest wyszczególnionych jako osobna cześć żaden element dla wersji A C T i tym podobne. Części były modyfikowane i sa wspólne dla wszystkich odmian. To samo dotyczy wału. Wał jako cześć zamienia jest obecnie dokładnie taki sam dla wszystkich odmian.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.