Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam, powoli przymierzam się do wymiany rozrządu - słychać szelest ale nie jest tragicznie. Przebieg 216tys.

Mam pytanie dotyczące części, które trzeba wymienić podczas zabawy z rozrządem. Mianowicie wysłałem zapytanie do sklepu, który sprzedaje oryginale części i otrzymałem zwrotną informację z cenami oraz częściami. Poniżej lista:

 

Łańcuch dolny

 

nr 1 - OE BMW 160 zł (13 52 8 575 471)

nr 2 - OE BMW 110 zł (13 52 7 797 906)

nr 4 - OE BMW 50 zł (13 52 8 515 670)

nr 6 - OE BMW 50 zł (13 52 8 515 671)

nr 7 - OE BMW 170 zł (13 52 7 797 905)

nr 9 - OE BMW 32 zł (13 52 7 797 909)

 

Łańcuch górny

 

nr 1 - OE BMW 235 zł (11 31 8 572 503)

nr 2 - 'zdublowana' część z poprzedniego schematu

nr 4 - OE BMW 135 zł (11 31 8 509 926)

nr 6 - OE BMW 56 zł (11 31 7 797 899)

nr 8 - OE BMW 52 zł (11 31 7 797 898)

nr 10 - OE BMW 145 zł (11 31 8 576 201)

 

Suma: 1195zł

 

Czy muszę coś dodatkowo dokupić aby nie było żadnej niespodzianki jak silnik zostanie już rozebrany?

Opublikowano
Ja jutro przystępuje do wymiany.

Przebieg 135 000.E91 320D 177 PS 2010 rok

szumi od zakupu czyli od 25000.

Zamierzam nim pojeździć i denerwuje mnie dźwięk podczas przyspieszania w przedziale 1200-2000 obr.Na jałowym cichutko

Cena zestawu u kolegi gorik79 1600 zł brutto

dodatkowo uszczelka dekla zaworów,miski olejowej,uszczelniacz na wał oraz uszczelki pod wtryski 360 zł brutto.

Robocizna - brat mechanik jako szkolenie z poznawania konstrukcji rozrządu w marce premium :D

Trzymajcie kciuki :)

w piątek po południu premiera jak nic nie wyskoczy w trakcie

 

Bryczka zrobiona czas pracy 11-19 i w piątek 11-14 ale bardzo spokojnym tempem.

Zdjęć nie robiłem, zresztą mnustwo tego w necie.

Koła zębate i łańcuchy praktycznie bez śladów wizualnego zużycia.

Z uwag dla następnych wymieniających bezwzględnie wymieniajcie uszczelki,pokrywy zaworów miski olejowej oraz uszczelniacz na wale i uszczelki pod wtryski.

Dostanie się do nich w przypadku wycieku to rozebranie dużej części tego co trzeba rozebrać do wymiany.

Chyba że warsztat da Wam gwarancję iż ciekło nie będzie.

Po wymianie chodzi cichutko, bezszelestnie.

Jeżdżąc dzisiaj po Warszawie z otwartym oknem pozbyłem się tego niemiłego szumu.

Generalnie robota wg brata nie straszna, wszystko logiczne jak to w BMW.

Wg jego opinii V10 TDI , 3,0 TDI to są rozrządy a tu to taka miła robota.

Więc nie demonizujmy wymiana nie jest taka droga (części 1960 brutto (rozrząd 1600 i uszczelki 360) w jak to określił kolega gorik79 superfull wersji, a jak ktoś będzie narzekał na drogą robociznę zapraszam na PW podam kontakt.

czyli jak za komplet opon runflat 17 dobrej marki.

Opublikowano

Ja mam M47 z 2005 roku.

Wg. Aso auto z poważniejszych rzeczy miało wymieniane jeden raz Turbo.

 

Ja od zakupu bodajże poniżej 180tyś km do 228 tys przebiegu obecnie jeżdze bezawaryjnie.

 

Kolega z uczelni ma nowszą n47 i jemu rzeczywiście coś nie ładnie szura, ale

jak dotąd jeździ.

Opublikowano
Zostawiłem dziś samochód na wymianę rozrządu . Chce zdementować informacje o tym iż koło zębate na wale jest wymienne . Koło nie jest wymienne tylko od 2009 r została poprawiona jego struktura i wytrzymałość - ma inny kształt i jest bardziej odporne na ścieranie , widziałem na własne oczy :) Pozdr . Wniosek jest jeden kupowanie silnika z oznaczeniem N przed 2009 to ryzykowna sprawa . Do wymiany rozrząd + wał .
Opublikowano
Nie masz co demontować. Nie przypominam sobie by ktoś tak twierdził.

 

Ty kolego z tego co czytałem nie miałeś nigdy BMW a wszytko co tu wypisujesz jest z google .

 

Tutaj np tak twierdzą w artykule w Auto - Świat - Nawet tam wypisują głupoty . Na forum też czytałem takie informacje .

 

http://www.auto-swiat.pl/1-problemy-rozrzadu-dieslu-n47

 

"Dość powiedzieć, że od 2009 r. koło zębate na wale korbowym jest wymienne. A może nie chodzi wcale o brak wyobraźni?W końcu trzeba jakoś przekonać klienta, że jazda kilkuletnim autem jest zbyt kosztowna i lepiej wymienić je na nowe."

Opublikowano

Oczywiscie, ze nigdy nie miałem BMW i miec nie zamierzam, bo to najbardziej pasujące sie auto na świecie, szczegolnie z wybuchajacym silnikiem N47, ktory jesli nie wybucha to sie rozpada grubo przed 10 tysięcami km. :cry2: :duh:

Jest oczywiste, ze pisałem o informacjach rzekomo podawanych na forum, bo w Google można znaleźć dowolną bzdurę.

Juz kolejny raz sa sugestie, ze na forum sa podawane tego rodzaju błędne informacje i kolejny raz pytam gdzie ktos coś takiego podawał. Nie w auto świecie tylko na forum.

Zreszta nawet tam ktos ponad rok temu napisał w komentarzu, ze to bzdury:

"

zębatka na wale

Nieprawda że zebatka na wale korbowym od 2009 roku jest wymienna.Zmieniowo kształt zębów, byc może materiał ale zebatka nadal jest zintegrowana z wałem"

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Oczywiscie, ze nigdy nie miałem BMW i miec nie zamierzam, bo to najbardziej pasujące sie auto na świecie, szczegolnie z wybuchajacym silnikiem N47, ktory jesli nie wybucha to sie rozpada grubo przed 10 tysięcami km. :cry2: :duh:

Jest oczywiste, ze pisałem o informacjach rzekomo podawanych na forum, bo w Google można znaleźć dowolną bzdurę.

Juz kolejny raz sa sugestie, ze na forum sa podawane tego rodzaju błędne informacje i kolejny raz pytam gdzie ktos coś takiego podawał. Nie w auto świecie tylko na forum.

Zreszta nawet tam ktos ponad rok temu napisał w komentarzu, ze to bzdury:

"

zębatka na wale

Nieprawda że zebatka na wale korbowym od 2009 roku jest wymienna.Zmieniowo kształt zębów, byc może materiał ale zebatka nadal jest zintegrowana z wałem"

 

No to zanim zaczniesz się wymądrzać to najpierw pomyśl . Rozmawiałem z chłopakami którzy robią mi samochód maja ponad 10 lat pracy w ASO i zgodnie powiedzieli ze silnik M47 jest mniej awaryjny od N47 . Ale Ty masz najwięcej do powiedzenia na ten temat :) Jedynym większym problemem było Turbo . Ogólnie im nowszy silnik tym coraz więcej awarii . 3 L silnik diesla jeszcze przed N to jedyna bardzo wydarzona jednostka napędowa . 2.0 jest super ale awaryjne na maxa :/ Jak chcesz jeździć bmw za 60 tys które nowe kosztuje 170 trzeba naprawiać , jak nie to kup nowe :) Aha i jeszcze dla zainteresowanych klapki korektora w N47 są poprawione co nie znaczy że nie mogą się urwać . Ale zdarza się to bardzo bardzo rzadko .

Opublikowano

No tak, i dlatego, ze współczesne Auta i silniki sa takie awaryjne BMW obniżyło o jakieś 30-40 procent cenę za dodatkowa gwarancje. Lubią dokładać do interesu, a do tego jeszcze wydłużyli ja do 6lat/200 tysięcy km. Logiczne. :duh:

Za sześćdziesiąt klika tysięcy można kupić BMW do ktorego można za dodatkowe kilka tysięcy dokupić rozszerzona gwarancje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No tak, i dlatego, ze współczesne Auta i silniki sa takie awaryjne BMW obniżyło o jakieś 30-40 procent cenę za dodatkowa gwarancje. Lubią dokładać do interesu, a do tego jeszcze wydłużyli ja do 6lat/200 tysięcy km. Logiczne. :duh:

 

Ale Ty jesteś [list=]ciężki

masakra . Tobie by nawet inżynier z BMW nie przegadał . Całe forum próbuje Ci przegadać do rozumu a Ty dalej swoje :)

Ciekawe dlaczego ja przy przebiegu 130 tys musiałem wymienić 2- masowe koło, sprzęgło a teraz przy 140 tyś rozrząd . Samochód z oryginalnym przebiegiem który jeździł w Niemczech . Kupiłem prosto od 1 właściciela nie od handlarza . 2010 r

Opublikowano

No dobra. Działamy. Motor wyjęty. Rozrząd jeszcze nie rozebrany, ale na pierwszy rzut oka wszystką wygląda i współpracuje ładnie. Mam nadzieję, że nie będzie to interwencja "bez potrzeby".

Będą części OE. Dodatkowo zmiana kompletnego sprzęgła (okazuje się, że obecne jest na finishu).

 

Wkrótce link z relacją zdjęciową.

Opublikowano

@marcin

 

Nie wiem dlaczego Ty musiales wymienić koło dwumasowe i sprzęgło. Ale pewnie dlatego, ze sie zużyło. Jest to element eksploatacyjny, ktorego trwalosc bardzo mocno zależy od sposobu eksploatacji. Ja nie musiałem przy takim przebiegu wymieniać ani sprzęgła ani koła dwumasowego, ani nawet klocków hamulcowych. A znam marki gdzie sprzęgło i dwumasa zmieniona przy 130 tysiącach to super wynik, bo zwykle pada szybciej. http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/news/subaru-tak-dobre-ze-az-zle,1502907,320?from=mobile#ipad

 

 

 

Łańcuch jest znaną wtopa z tym silnikiem, sa jednak tacy którym nie pękł przy 300 tysiącach.

 

Za chwile sie dowiem, ze auta sa teraz strasznie awaryjne bo trzeba w nich zmieniać olej i klocki hamulcowe :duh:

 

Chcesz sie dowiedzieć jak bardzo niezawodny jest M47 zajrzyj do wątku z mojego podpisu. To tylko cześć przypadków opisanych w dziale e90 i nie zawiera wymiany klocków czy sprzęgła.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Tak wtrącę do dyskusji Panowie.

Potraktujmy to forum jako wymianę spostrzeżeń, a najlepiej własnych doświadczeń, a nie forum do przekomarzania się i licytowania kto jest lepiej uświadomiony i mądrzejszy (bo zaczynam takie odnosić wrażenie po trosze).

 

Ja mam 318d N47 wersję C z 2009 roku. Ma 130kkm i była jak dla mnie nie tanim samochodem.

Z silnika szumi, czego wcześniej nawet bym niedopuszczał do świadomości. Zapewne teraz przed zakupem zastanowił bym się trochę dłużej (co nie znaczy że bym zdecydował, inaczej).

Ale trudno. Takie jest życie. Muszę się zająć tym rozrządem (mam jeszcze przy tym nadzieję,że to rzeczywiście to i nie wymienię kompletu na marne :mad2: ).

 

Natomiast przyznać trzeba (i nikt mnie tutaj nie przekona) że przy tak młodym samochodzie i małym przebiegu i takiej marce nie tego człowiek się spodziewa.

Zatem, tak ten silnik jest pod tym względem lipa.

Opublikowano

Po raz kolejny sie zapytam, bo dotąd nie uzyskałem odpowiedzi kiedy i gdzie BMW sie reklamowalo jako marka produkująca niezawodne samochody? Kiedy i gdzie były produkowane jakieś niezawodne modele BMW?. Nawet koszmarnie drogie BMW 850i miało problemy z przegrzewajacym sie silnikiem v12 i innymi usterkami.

 

 

Przejechalem z silnikami N47 w sumie juz ponad 300 tysięcy km i nie miałem żadnej usterki. Pisze to w ramach wymiany własnych doświadczeń o ktore prosisz. Tyle, ze ja nie kupowałem tych aut od emeryta z Niemiec, moze stad różnica. Miałem dwie beemki z silnikami z N47 z lat 2007/2008 i żadnych problemow z łańcuchem ani nawet sprzęgłem. Ba, nawet nigdy w żadnym BMW nie wymienialem klocków hamulcowych. Osoba która ode mnie kupiła trójkę tez problemow nie ma - poza spaloną żarówka. Klocki zdecydowała sie jednak wymienić mimo ze okładziny jeszcze sie w normie mieściły (komp pokazywał jeszcze 20 tysięcy ). W sumie słusznie.

Obserwuje ciągły spadek awaryjnosci BMW. Od roku 2009 widzę czesto serie 1 i 3 w czołówce aut o najniższej awaryjnosci w rożnych zestawieniach. No, ale jak pisałem teraz wymiana sprzęgła a pewnie wkrótce klocków hamulcowych zaczyna świadczyć o awaryjnosci. I to jeszcze pewnie awaryjnosci silnika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz co demontować. Nie przypominam sobie by ktoś tak twierdził.

 

Ty kolego z tego co czytałem nie miałeś nigdy BMW a wszytko co tu wypisujesz jest z google .

 

Tutaj np tak twierdzą w artykule w Auto - Świat - Nawet tam wypisują głupoty . Na forum też czytałem takie informacje .

 

http://www.auto-swiat.pl/1-problemy-rozrzadu-dieslu-n47

 

"Dość powiedzieć, że od 2009 r. koło zębate na wale korbowym jest wymienne. A może nie chodzi wcale o brak wyobraźni?W końcu trzeba jakoś przekonać klienta, że jazda kilkuletnim autem jest zbyt kosztowna i lepiej wymienić je na nowe."

redaktor widać ma pojęcie ale o gotowaniu rosołu......... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obserwuje ciągły spadek awaryjnosci BMW. Od roku 2009 widzę czesto serie 1 i 3 w czołówce aut o najniższej awaryjnosci w rożnych zestawieniach. .

chyba według Auto świat :D a tam piszą same bzdury...

pepegie pochwalisz się nowym nabytkiem :?:

Opublikowano
Po raz kolejny sie zapytam, bo dotąd nie uzyskałem odpowiedzi kiedy i gdzie BMW sie reklamowalo jako marka produkująca niezawodne samochody? Kiedy i gdzie były produkowane jakieś niezawodne modele BMW?

 

Nie wspomina też, że są awaryjne :) więc użytkowników taka rola.

 

Przejechalem z silnikami N47 w sumie juz ponad 300 tysięcy km i nie miałem żadnej usterki. Pisze to w ramach wymiany własnych doświadczeń o ktore prosisz. Miałem dwie beemki z silnikami z N47 z lat 2007/2008 i żadnych problemow z łańcuchem ani nawet sprzęgłem. Ba, nawet nigdy w żadnym BMW nie wymienialem klocków hamulcowych. Osoba która ode mnie kupiła trójkę tez problemow nie ma - poza spaloną żarówka.

 

Ok. Więc miałeś same okazy zdrowia. Ta opinia też jest cenna.

 

Tyle, ze ja nie kupowałem tych aut od emeryta z Niemiec, moze stad różnica.

 

Mój również nie jest "od emeryta". Mimo to jest wadliwy. A ponieważ na to zagadnienie jest przeznaczony cały temat widać, że nie jestem odosobniony w tym przypadku.

 

No, ale jak pisałem teraz wymiana sprzęgła a pewnie wkrótce klocków hamulcowych zaczyna świadczyć o awaryjnosci. I to jeszcze pewnie awaryjnosci silnika.

 

Nie popadajmy w przesadę. Nie mówmy o klockach czy sprzęgłach. Natomiast rozrząd nie jest układem eksploatacyjnym i czy tego chcesz czy nie musimy go traktować jako element który w założeniu nie powinien tak szybko się zużywać. Tym bardziej, że dostęp do niego wymaga tak skomplikowanych operacji.

Opublikowano

Ja uważam, ze wszelkie pracujące i trące powierzchnie wcześniej czy pózniej sie zużyją. Owszem rozrząd zużywa sie zbyt szybko, ale mam wrażenie ze moje egzemplarze były okazem zdrowia dlatego, ze nie wymienialem oleju co 30 tysięcy km jak sugeruje BMW i jak to robi 99 procent osób ktore sa pierwszymi właścicielami i pewnie 98 procent kolejnych.

Natomiast jak widzisz niektórzy tutaj uważają ze i sprzęgło nie ma prawa sie zużyć, bo to w końcu BMW.

Fakty natomiast sa takie, ze awaryjność aut sie zmniejsza i dotyczy to nie tylko BMW.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

PP zrezygnowałeś z bmw? Pochwal się co nabyłeś :cool2:

A Ty K8v8M wyluzuj bo cie i tak nikt nie lubi ,wnioskując po postach.

Opublikowano
Niestety taka jest smutna prawda, im nowsze BMW tym bardziej awaryjne. Pięknie opakowane oszczędności.

I wlasnie w związku z tym sukcesywnie poprawiali poważne wady silnika N52, tak ze od 2010 roku można uznać, ze to jednostka bezawaryjna. Jako pierwsze auto i jak dotąd jedno z dwóch wlasnie z tym silnikiem (130i) przeszło test dlugodystansowy autoswiata bez ani jednej usterki. Wlasnie dlatego, ze sa coraz bardziej awaryjne przeszły do historii problemy z rozrzadem silnika 1,6 prince, z cewkami w N43, poprawiono rozrząd w N47. Wlasnie w skutek tych coraz liczniejszych awarii obniżono cenę gwarancji do niecałych 2 tys euro netto za 6 lat /200 tysięcy km.

 

Bo wiadomo, ze w BMW pracują debile wg Ciebie. Z jednej strony jest coraz wiecej awarii a z drugiej chcą te wszystkie awarie przez kilka lat usuwać za jakieś śmieszne pieniądze. W citroenie gwarancja jest dużo droższa niż w BMW, ale pewnie dlatego ze BMW sie bardziej psuje. Te wszystkie biuletyny PUMA i zmodyfikowane części sa tylko po to by nowsze auta sie bardziej psuly i żeby BMW wiecej dokladalo do gwarancji która musi świadczyć w ramach kontraktów.

 

Chylę czoła przed geniuszami Twojego pokroju, moze sie zgłosisz ze swoimi madrosciami do BMW. Dostaniesz super pensje i psujący sie samochod służbowy. :duh:

Wlasnie dlatego w salonie KiA jest dwóch sprzedawców i 5 osób z obsługi klienta serwisu, dokładnie na odwrót jak w BMW. Wszystko przez to ze BMW sie ciagle psuje. Jak juz pisałem te najnowsze to z fabryki wyjeżdżają z zerwanym rozrzadem.

 

Smutne jest to, ze jak Cie za 10 lat będzie stać na to dzisiaj nowe BMW to powiesz, ze to super trwałe auto, a to najnowsze to szmelc. Widzę jak to działa od 15 lat. Najwiecej do powiedzenia o awaryjnosci nowych aut zawsze maja Ci których na nie nie stać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.