Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wał sie nie zużywa. Wprost przeciwnie wymiana wału jest zalecana dlatego ze zębatka na wale jest zbyt twarda. Jest mnóstwo aut które robią ponad 100 tysięcy km rocznie. Silnik N47 jest Na rynku ponad 7 lat wiec sobie policz czy nikt nie przejechał 400 tysięcy. Można nawet znaleźć na sprzedaż auta z tym silnikiem i przebiegiem ok pół miliona.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego silniki n47 na rynku już dawno pokonały 500.000 km, rozrząd w niemieckich warunkach drogowych wytrzymuje 300.000km pod warunkiem przewagi tras nad miastem, miałem już 3 auta z tym silnikiem z początku produkcji dwa z września 2007 roku i i jak ktoś dużo jeździ i regularnie wymienia olej to silnik rewelacja, a przypadki zerwania łańcucha dotyczą głównie ludzi co przyjeżdżają na stację paliw tankując za 50 zł, którzy kupili żużla i tym bardziej doprowadzili go do śmiertelnego stanu ...
Opublikowano

 

szura czy szeleści ??

 

Bąki puszcza i pierdzi ... na zimnym silniku będziesz słyszał chrakterystyczny metaliczny dźwięk podobny do stukającej panewki :cool2: Jak jesteś tak wnikliwy to kup sobie stetoskop i zacznij osłuchiwać silnik, dosłyszysz jeszcze zgrzyty, piski i jęczenie :mad2:

Opublikowano
Czy zerwał się już komus łańcuch w silniku C?

Nie ma znaczenia jaka litera, rozrząd nie jest wieczny i ma prawo się zerwać, a dupny olej i długie interwały wymiany oleju tylko mu pomagają ...

Opublikowano
Czy zerwał się już komus łańcuch w silniku C?

Nie ma znaczenia jaka litera, rozrząd nie jest wieczny i ma prawo się zerwać, a dupny olej i długie interwały wymiany oleju tylko mu pomagają ...

Nawet nie gadaj, bo jak patrze do swojej książki serwisowej i widzę, że niemcy zmieniali olej co 30 tys i jeszcze olej BMW to mnie krew zalewa. Normalnie sobie BMW jaja robi z tymi 30 tys.

Pozdrawiam,

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym momencie ASO'wcy zmieniają co 24kkm :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy zerwał się już komus łańcuch w silniku C?

Nie ma znaczenia jaka litera, rozrząd nie jest wieczny i ma prawo się zerwać, a dupny olej i długie interwały wymiany oleju tylko mu pomagają ...

Olej należy wymieniać co ok.15tys.ok, jak najbardziej .

Należy jeszcze pamiętać że... i z tym przebiegiem może byś już miksem oleju + ON (kłania się DPF) . To na pewno znacząco poprawia smarowanie i wydłuża bezawaryjną pracę rozrządu i nie tylko, turbo i jednostki napędowej również :mad2: .

Tak na marginesie.Ciekaw jestem ilu z tych ludzi co tak pedantycznie dobierają olej ( i dobrze), sprawdzają stosunkowo często( o ile mają taką możliwość - bagnet ) poziom oleju czy nie przedostał się ON i zdają sobie sprawę lub też bagatelizują konsekwencje jego obecności.

Opublikowano
BMW tymi wymianami co 30.000 dba o klienta żeby częściej do nich zaglądał i zostawiam jeszcze więcej pieniędzy producent nie zarabia na sprzedaży auta tylko na jego serwisie :-) odnośnie oleju dostaw ten BMW i Castrola na bok bo to syf i zalej coś normalnego Valvoline albo Amsoil ze specyfikacja LL-04 wymieniaj co 10.000 km i ciesz sie radością z jazdy rachunek jest prosty 10 wymian po 10.000 km razy 250 zł daje 2500 zł na 100.000 km zakładając 5 l oleju i filtr oleju i powietrza, i turbo będzie długo żyło i rozrząd :-)
Opublikowano
Już nie przesadzajcie z tymi olejami, fakt lepiej jest zmienić co 15 tyś, ale w naszym oddziale w DE ''stare'' m47 i m57 w różniastych BMW, olej wymieniali co 30 tyś km ( a nawet czasem przedłużali...) auta robiły po 300-400 tyś km i nic się nie działo. Jak ktoś dużo jeździ i prawie sama trasa to spokojnie 20 tyś km.
Opublikowano
Proponuje wziąść w rękę łańcuch z n47 i naciągnąć go na prasie urywa się moment nie ten wyrób co m47 lub m57 sorry taki mamy wyrób :cool2: jak jeździśna rowerze to jak porównać łańcuch z schimano alivio do lx lub xtr nieby to samo ale pod względem wytrzymałości na rozciąganie i zerwanie to przepaść :duh:
Opublikowano
Jeszcze nie polepszyli tego łańcucha? Słyszałem, że ponoć te najnowsze do N47 są jakieś wytrzymalsze, grubsze i mają jakieś inne rolki/ślizgi, czy to prawda?
Opublikowano (edytowane)
Kolego nic nie poprawili bo ten sam łańcuch z n47 z 10.2007 siedzi w F10,20, 30 żeby nie być gołosłownym a to co mówią to bzdura https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/11318510014, co gorsze również w n57 także koniec niezawodności, trzeba po porstu przyjąc strategie grupy vw gdzie rozrzad jest na pasku 120.000 i wymiana a wtedy temat rozrzadu w n47 przejdzie do lamusa

 

Strategie VW? naturalne porównywalny silnik dla 2.0 n47 to VAG 2.0 tdi CR gdzie wymianę paska przewidzieli dopiero po 180 tk. Pasek i reszta kosztuje ok. 900 zł z wymianą więc prawie 4x taniej niż w rozrząd w N47. Poza tym ''sorry'' ale wolę z góry wiedzieć na ile mniej więcej +/- w tym przypadku 10 tyś km, producent przewidział interwał wymiany paska niż jeździć na niepewnym bo przecież ''niewymiennym'' rozrządzie w BMW, który może strzelić przy 80 albo 130 - jak mu się zachce :norty:

Edytowane przez qwertykk
Opublikowano
Proponuje wziąść w rękę łańcuch z n47 i naciągnąć go na prasie urywa się moment nie ten wyrób co m47 lub m57 sorry taki mamy wyrób :cool2: jak jeździśna rowerze to jak porównać łańcuch z schimano alivio do lx lub xtr nieby to samo ale pod względem wytrzymałości na rozciąganie i zerwanie to przepaść :duh:

ma zerwanie to się zgodzę, ale wyciągają się tak samo. To ogólnie jest zły przykład, bo łańcuch rowerowy jest poddawany też tzw przekosom i wtedy najbardziej dostaje w d.... łańcuch w silniku aż tak źle nie ma bo chodzi cały czas w tej samej pozycji. Poza tym ma lepsze smarowanie. Wszystkie łańcuchy się wyciągają nawet te stare motory które latały na łańcuchach powyżej 250000 wypadałoby wymienić.

Opublikowano
Producent auta nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegow i dyfrze. Tez Ci to tak przeszkadza? Dokładnie tak samo wiadomo ze to bzdura bo olej nie jest wieczny. Żaden łańcuch nie jest wieczny. Ludzie którzy maja troche rozeznania wymieniają olej po 80-100 tysiącach i nie patrzą na producenta. Łańcuch najdalej po 200 o ile wcześniej nie szura.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Wniosek jest prosty kupują N ... nie wiedzac co siedzi trzeba wymienic rozrzad w grupie vw dodajac pompe wody plus napinacz w zaleznosci czy silnik jest ulozony wzdluznie ( zdjecie przodu auta czyli pas przedni z chlodnicami) czy poprzecznie mamy koszt okolo 2500 zl takze 3000 zl w BMW wydaje sie byc znikomym kosztem gdyz tu robicizna robi koszt wyjecie silnika albo zabawy przy grodzi, tak czy tak skrzynie biegow trzeba zdjac i jak kto woli, grodz auta jest bardzo przemyslana pod tym kątem dla wyjecia silnika, wyjecie skrzyni, czy odpiecie walu i wydechu rowniez z rezsta kolega gorik79 zna to bardzo dobrze z zautopsji, jezeli chodzi o zmiane technologiczna lancucha to watpie zalezy jaka partia wyszla od febiego :cool2: Edytowane przez Wipler
Opublikowano (edytowane)
Nie cytuj ... Regulamin ... Porownie 10 garów w ukladzie v do 4 w R to troche roznica te 10.000 zl to jakbym ostatnio onet czytal tam rozrzadu sie nie wymienia tylko moduł sterowania silnikiem ktorego nie ma w zamienniku, takze albo 22.000 zl albo uzywany motor ... dramat mozesz poszukac i IC sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O ... jak znajde ten bzdetny artykuł z onetu to wrzuce :cool2: a sama wymiana rozrzadu w vw tuareg v10 tdi to poczytaj kolego http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=921 na przyszlosc onet klamie i artykuly tam pisza debile ... Jeżeli chodzi o sam stan lancucha np w m47 to odkrecasz korek oleju i widzisz lancuch u vw zdejmujesz obudowe rozrzadu i widzisz w jakim stanie jezt pasek i czy kliny nie sa powycinane w n47 mozesz zobaczec ... gore korpusu skrzyni jak dasz rade a napewno kolor grodzi :cool2: patrzac juz że strony finasowej koszt paliwa dla 5.0 tdi na 100.000 km przy cenie 5,32 zl/l i 18l/100 km to ponad 100.000 zl biorac pod uwage podatki w niemczech ten silnik jest wogole nieoplacalny a skoro przy tych obostrzeniach bedzie prawie wogole albo slabo sprzedawal to producent musimzarobic na czym ??? Na serwisie :cool2: akurat patrzac na ceny uzywanych vw tuareg z 5.0 tdi v10 to sa tansze niz z 2.5 v6 w benzynie ... przemawia rozsadek ...
Producent auta nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegow i dyfrze.
zdziwilbys sie zalezy jak kto jezdzi, skrzynia nie wymieniac w automacie hmm ok ... W manualu raczej zalezy jak kto jezdzi ... Dyfer umowmy sie pare strzalow ze sprzegla w skrzyni manulanej i opilki zrobia swoje ... W dyfrze wymienia sie olej po 180.000 km zaden koszt a potem zdziwnie na podnosniku obracajac kolo skad luzy ... dziekuje postojeidac Twoim tokiem myslenia producent żaleca wymiane oleju co 30.000 km a potwm statystyki awaryjnosci ... wole ufac zdorwemu rozsadkowi niz producentowi naturlanie tylko do okresu gwarancji ... Najbardziej rajcujaće jest to jak mlodziez wiejska upala gume a potem narzeka że cos wyje z tylu auta tyle na temat dyfra ... Edytowane przez Wipler
Opublikowano (edytowane)

Tak na marginesie.Ciekaw jestem ilu z tych ludzi co tak pedantycznie dobierają olej .

Ciekaw jestem ilu ludzi zna realny przebieg swojego auta... odnosnie bagnetu to juz np w silniku n45n go nie ma i tendencja producenta jest taka ze czlowiek ma jezdzic a pod maske ... to juz serwis ... jezeli chodzi o strawdzanie stanu oleju na bagnecie to nauczony jestem przez dziadka ze olej w aucie i poziom to podstawa, jak ktos tego nie rozumie to niech kupi auto z grupy vw z oznaczeniem tsi to szybko sie nauczy gdzie jest wlew oleju i bagnet :cool2:

. Nie ma sensu :cool2:
zacznijmy od tego że nie ma sensu porownywac silnika V do R jak tego nie rozumiesz to szkoda naszej dyskusji ... Edytowane przez Wipler
Opublikowano

Kolego ale w linku który podałeś jak byk jest napisane iż są nowe łańcuchy od 04/2013 - górny zmienlil się na numer: 11 31 8 572 503.

Jak zamawiałem w lipcu do mojego N57 kupowałem już ten nowy.

Co ciekawe kupowałem w sierpniu, a w lipcu zmienil się jeszcze napinacz - czyli rozrząd jest cały czas modernizowany.

 

Kolego nic nie poprawili bo ten sam łańcuch z n47 z 10.2007 siedzi w F10,20, 30 żeby nie być gołosłownym a to co mówią to bzdura https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/11318510014, co gorsze również w n57 także koniec niezawodności, trzeba po porstu przyjąc strategie grupy vw gdzie rozrzad jest na pasku 120.000 i wymiana a wtedy temat rozrzadu w n47 przejdzie do lamusa
Opublikowano (edytowane)
Gdzie masz taka adnotacje ??? Juz wierze w to ze producent robi cos na korzysc tak samo ulatwil wszystkim zycie i z m47'przeniosl lancuch do tylu gratuluje wiary :mad2:,w linku który podałem nawiazuje do numeru 11 31 8 572 503 ktory pochodzi z 10.2007 takze chyba Cie oszukali :-) masz tu jeszcze raz link i numer 11 31 8 572 503 pasuje do i cala lista ponizej https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/11318510014 prosze bardzo 330 d n57 https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_4089/0/51386/0/0/0/0/11318572503/acuch-rozdzadu modernizowany w snach :mad2: Edytowane przez Wipler
Opublikowano

Kliknij na link pod rysunkiem, i wyświetlą ci się wszystkie części na zespol gornego lancucha.

masz tam 2 pozycje 01 stara do 04/2013 i nową od 04/2013

 

albo kliknij poniżej:

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_4089/0/55310/0/0/0/0/11318572503/mechanizm-ster-acuch-sterujacy-grny

Opublikowano (edytowane)
114d hmm ma ten sam numer i gdzie tan zapis o modernizacji ten sam numer co 330 d n57 to albo program klamie albo Ciebie oszukano :cool2: numer 11 31 8 572 503 widnieje od 10.2007 i to jest ten sam łańcuch moge Cie tylko pocieszyc ze pierwszy czyli nr 11 31 8 510 014r robiło febi drugi nr 11 31 8 572 503 robi swag fakt ze ten drugi jest pare gram ciezszy to znaczy że mocniejszy :cool2: Edytowane przez Wipler

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.