Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam wlasnie na roznych forach na ten temat i widze ze czesciej dzieje sie to w silnikach z oznaczeniem A. Dzwonilem do serwisu i rozmawialem z serwisantem i sprawdzal niby po vinie i powiedzial ze jest to juz silnik poprawiony no ale niestety 100% pewnosci nie ma czy bedzie ok czy tez nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czytam wlasnie na roznych forach na ten temat i widze ze czesciej dzieje sie to w silnikach z oznaczeniem A. Dzwonilem do serwisu i rozmawialem z serwisantem i sprawdzal niby po vinie i powiedzial ze jest to juz silnik poprawiony no ale niestety 100% pewnosci nie ma czy bedzie ok czy tez nie.

 

Wiesz nauczyłem się, że to co mówią w serwisie trzeba dzielić przez trzy :) Powiem ci tak mi też mówili nawet dziś, że w tym silniku łańcuch nie strzela ;)

51872163352_7c9ff57746_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
łańcuch słychać zawsze, z tym że nie każdy go usłyszy, 99% klientów u nas na warsztacie jak stoją przy aucie a ja robie test nic nie słyszy ale jak zapraszam ich do kanału to jeszcze nie było takiego który by nie słyszał, i 99% pyta ile można na tym pojeździć :wink:, a profilaktyka zawsze jest tańsza od leczenia, w porównaniu do kolegi wyżej ok 3 razy taniej i pozostaje pytanie czy w tej opcji za 8,5 jest nowy rozrząd?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kompletnie ignorują odgłosy silnika. Większość w zasadzie nawet nigdy nie wyłącza radia. Każdy prawie pisze ze odgłosów nie było, ale sadze ze ich po prostu nie słyszeli lub słyszeli i nie zwracali uwagi. Nie mieli auta od początku i nie wiedzieli jak silnik pracuje bez tych odgłosów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz muszę wsadzić nowy silnik i będzie mnie to kosztować ok 8,5 tys :).

 

Może się okazać, że za 8,5 dostaniesz silnik z przebiegiem nie wiele mniejszym niż miałeś ty i z seryjnym rozrządem i być może niedługo powtórka z rozrywki będzie. No chyba , że w tym "nowym" silniku będzie też nowy rozrząd.

 

A tak wogóle to szybko łańcuszek poszedł- ja miałem 225 tys. jak strzelił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch słychać zawsze, z tym że nie każdy go usłyszy, 99% klientów u nas na warsztacie jak stoją przy aucie a ja robie test nic nie słyszy ale jak zapraszam ich do kanału to jeszcze nie było takiego który by nie słyszał, i 99% pyta ile można na tym pojeździć :wink:, a profilaktyka zawsze jest tańsza od leczenia, w porównaniu do kolegi wyżej ok 3 razy taniej i pozostaje pytanie czy w tej opcji za 8,5 jest nowy rozrząd?

 

Ok wiem że ja mogę nie słyszeć ale w serwisie też nie słyszeli ;)

51872163352_7c9ff57746_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch słychać zawsze, z tym że nie każdy go usłyszy, 99% klientów u nas na warsztacie jak stoją przy aucie a ja robie test nic nie słyszy ale jak zapraszam ich do kanału to jeszcze nie było takiego który by nie słyszał, i 99% pyta ile można na tym pojeździć :wink:, a profilaktyka zawsze jest tańsza od leczenia, w porównaniu do kolegi wyżej ok 3 razy taniej i pozostaje pytanie czy w tej opcji za 8,5 jest nowy rozrząd?

 

Ok wiem że ja mogę nie słyszeć ale w serwisie też nie słyszeli ;)

W serwisie slychac tylko zerwany :) bo drozsza naprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kompletnie ignorują odgłosy silnika. Większość w zasadzie nawet nigdy nie wyłącza radia. Każdy prawie pisze ze odgłosów nie było, ale sadze ze ich po prostu nie słyszeli lub słyszeli i nie zwracali uwagi. Nie mieli auta od początku i nie wiedzieli jak silnik pracuje bez tych odgłosów.

 

Owszem to prawda, ale auto jest po to aby nim jeździć a nie wsłuchiwać się czy ''bezobsługowy'' (jak twierdzi 99,9% sprzedawców BMW aut z tym silnikiem) rozrząd szura czy jeszcze nie, ale cóż widać, że z tym silnikiem to w zasadzie nie da się włączać radia... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie słuchać radia. Można miec gwarancje do 200 tysięcy km/6 lat i sie nie przejmować. Potem wymienić dla świętego spokoju i dalej sie nie przejmować, nie słyszałem by po wymianie sie komuś zerwał. Koszt wymiany lancucha nie jest wysoki. Raz na 200 tysięcy km wychodzi wręcz pomijalnie mało w zestawieniu z innymi kosztami. Ja na takim dystansie wydaje 3 -4 razy tyle na opony. Na paliwo 20 razy tyle. Na olej i filtry 2 razy tyle. Jedna wymiana kompletu klocków i tarcz kosztuje tyle co wymiana tego lancucha, tyle tez kosztują przyzwoite opony 17 cali. O czym jest ta dyskusja? Rozrząd we fiacie z pompa i robota to ok 1000 i tez na dystansie 200 tysięcy km trzeba to dla świętego spokoju zrobic blisko 3 razy. Koszt wychodzi łącznie ten sam co w BMW.

W czym wiec problem? Ano w tym, ze w Polsce kupuje sie zwykle auta z przebiegiem 300-500 tysięcy km, tyle ze stan licznika to 150-190 zależnie jak auto sie prezentuje, a potem płacz i zgrzytanie zębów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie słuchać radia. Można miec gwarancje do 200 tysięcy km/6 lat i sie nie przejmować. Potem wymienić dla świętego spokoju i dalej sie nie przejmować, nie słyszałem by po wymianie sie komuś zerwał. Koszt wymiany lancucha nie jest wysoki. Raz na 200 tysięcy km wychodzi wręcz pomijalnie mało w zestawieniu z innymi kosztami. Ja na takim dystansie wydaje 3 -4 razy tyle na opony. Na paliwo 20 razy tyle. Na olej i filtry 2 razy tyle. Jedna wymiana kompletu klocków i tarcz kosztuje tyle co wymiana tego lancucha, tyle tez kosztują przyzwoite opony 17 cali. O czym jest ta dyskusja? Rozrząd we fiacie z pompa i robota to ok 1000 i tez na dystansie 200 tysięcy km trzeba to dla świętego spokoju zrobic blisko 3 razy. Koszt wychodzi łącznie ten sam co w BMW.

W czym wiec problem? Ano w tym, ze w Polsce kupuje sie zwykle auta z przebiegiem 300-500 tysięcy km, tyle ze stan licznika to 150-190 zależnie jak auto sie prezentuje, a potem płacz i zgrzytanie zębów.

 

Oczywiście najłatwiej to powiedzieć, wszyscy mają kręcone i trzeba kupować tylko nowe to wtedy wiem kiedy szura, kiedy wymienić, kiedy pęknie - chociaż to też iluzja co szczególnie widać po koledze któremu strzelił przy ori przebiegu, przy auta z salonu itd itd... Ciekawe tylko, że fora zagraniczne - nawet wklejałem linka tutaj - są dosłownie zalane wpisami o pękniętych rozrządach i 90% tych ludzi nie przekroczyła 150-200 tyś km - oni też wg. Twojego mniemania mają skręcony licznik,a auta przejechało przez ręce handlarza? Bądź poważny a nie wypisuj bzdur.

 

A dyskusja jest m.in o tym, że ten silnik to porażka pod względem awaryjności i jedna z większych wtop koncernu, pomijam ściemę wciskaną przez sprzedawców odnośnie 'bezobsługowego' rozrządu... Ciekawe, że nikt nie pisze petycji o turbniach w m47, czy wałach.. a pod petycyją odnośnie rozrządu w n47 jest podpisanych ponad 5 tyś ludzi, sprawy sądowe i filmy dokumentalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w Polsce wymiana rozrzadu to 3 -4 tysiące zł a na zachodzie 3-4 tysiące euro. Do padajacych turbin ludzie sie przyzwyczaili a łańcuch to nowość i zaskoczenie bo jak sam zauważasz ludzie myślą ze jest wieczny, a wymian Turbo to koszt ok 1 tysiąca euro zarówno w PL jak i na zachodzie. I problemy z łańcuchem to nie nowość BMW bo w wielu markach jest ten problem przez ostatnie lata. Zreszta N47 nie jest nawet pierwszym silnikiem BMW ktory ma problemy z łańcuchem tyle, ze jest o wiele bardziej popularny. 5 tysiący głosów na ponad 2 miliony silników ( z grubszych szacunków ) to nie jest wielka liczba. W czasach gdy królował M47, czyli ok 10 lat temu nie było takich akcji internetowego zbierania podpisów i tak popularnych forów. Gdyby sie to działo dzis pewnie głosów byłoby o wiele wiecej. Dodatkowo zauważ ze silnik M47 został wyprodukowany w znane mniejszej liczbie egzemplarzy niż N47. Ogromna popularność diesli BMW to dopiero N47 - to jest silnik ktory został wyprodukowany w największej liczbie egzemplarzy ze wszystkich silników BMW.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w Polsce wymiana rozrzadu to 3 -4 tysiące zł a na zachodzie 3-4 tysiące euro. Do padajacych turbin ludzie sie przyzwyczaili a łańcuch to nowość i zaskoczenie bo jak sam zauważasz ludzie myślą ze jest wieczny, a wymian Turbo to koszt ok 1 tysiąca euro zarówno w PL jak i na zachodzie. I problemy z łańcuchem to nie nowość BMW bo w wielu markach jest ten problem przez ostatnie lata. Zreszta N47 nie jest nawet pierwszym silnikiem BMW ktory ma problemy z łańcuchem tyle, ze jest o wiele bardziej popularny. 5 tysiący głosów na ponad 2 miliony silników to nie jest wielka liczba. W czasach gdy królował M47, czyli ok 10 lat temu nie było takich akcji internetowego zbierania podpisów i tak popularnych forów. Gdyby sie to działo dzis pewnie głosów byłoby o wiele wiecej. Dodatkowo zauważ ze silnik M47 został wyprodukowany w znane mniejszej liczbie egzemplarzy niż N47. Ogromna popularność diesli BMW to dopiero N47 - to jest silnik ktory został wyprodukowany w największej liczbie egzemplarzy.

 

1. Czytałeś te fora, czy rzucasz ot tak kwotami? wymiana w DE to ok.1,5 E a zarobki średnio 4 x lepsze niż w PL, więc to żaden argument. Poza tym ja o herbacie a TY o kawie - wspominałem tylko odnośnie Twojej teorie o tych niewiarygodnie kręconych autach. Chcesz Nam wmówić, że Ci ludzie którzy w sporej liczbie piszą o pękniętych łańcucach na forach zagranicznych, też kupili kopnięte, skręcone, a turek rzucił na nich czar?

2. Ludzie nie myślą ot tak, że jest wieczny, tylko pod takim hasłem jest to auto sprzedawane.

3. 5 tyś głosów to tylko pod petycją, a ilu osobom tak naprawdę strzelił lub musieli wymieniać przy małych przebiegach? Przecież wiele osób wymienia (lub im strzela) nawet nie wiedząc, że istnieje coś takiego BMW forum. Sądzę, że ten odsetek jest bardzo duży.

4. M47 występował w wielu autach m.in e60, x3, Exx do 2007 roku, licząc z autami gwarancyjnymi do 2009 - wtedy też twierdzisz, że nie było akcji internetowych? :duh: Oczywiście warsztaty - każdy jeden który znam i który specjalizuje się w naprawach BMW przez 10 lat - ot tak się uwzięli na n47?

5. Nie będę się wdawał w liczby, choć nie uważam, że m47 który jest produkowany od 99' roku (chyba) z małymi zmianami jest mniej popularny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem te fora i czytam o kosztach na poziomie 4-7 tysięcy euro/funtów. Zreszta w Polsce w ASO kosztuje to podobnie Mało kto jedzie na wymianę zanim sie łańcuch zerwie. Kwestia kręcenia liczników to nie żadne teorie ale smutna Polska rzeczywistość. Jak chcesz wierzyć w bajki ze auta w wieku 5-6 lat nagle przestają jeździć, lub wręcz cofają sie w czasie to Twoja sprawa. Prawda jest taka, ze średni przebieg pojazdu 6 letniego w Polsce praktycznie nie rośnie, a bywa ze w wieku 8 lat nawet maleje. Sama magia. Oczywiscie nigdzie nie napisałem ze łańcuch nie jest wadliwy, To ty wkładasz mi w usta takie tezy.

 

Silników M47 wyprodukowano kilka razy mniej. Zasadniczo równolegle produkowano przez większość czasu tylko dwa modele 18d i 20d. Tymczasem samych odmian silnika N47 jest 6 tj. 16d 18d 20d 20d ED 23d 25d. Równolegle przez większość czasu produkowano aż 4 odmiany tego silnika. Od czasu jego wprowadzenia zdecydowana większość sprzedawanych w Europie przez BMW aut była wyposażona w któraś odmianę tego silnika. Na niektórych rynkach nawet 80-90 procent sprzedaży to był i jest silnik N47 gdyż zastapił on słabsze modele 3.0.

 

Dodatkowo przez ostatnie lata od czasu wprowadzenia silnika N47 BMW sprzedaje o wiele wiecej aut niż wcześniej. W związku z powyższym na rynku jest kilka razy wiecej aut z silnikiem N47 niż M47. Różnica w ilości jest wręcz gigantyczna i nie dotyczy to tylko e90, gdzie silnik M47 był montowany zaledwie przez dwa lata. Tymczasem problemow z silnikiem M47 jest wielokrotnie wiecej i sa to rożne problemy, moze dlatego nie jest tak łatwo zarzucić coś producentowi.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem te fora i czytam o kosztach na poziomie 4-7 tysięcy euro/funtów. Zreszta w Polsce w ASO kosztuje to podobnie Mało kto jedzie na wymianę zanim sie łańcuch zerwie. Kwestia kręcenia liczników to nie żadne teorie ale smutna Polska rzeczywistość. Jak chcesz wierzyć w bajki ze auta w wieku 5-6 lat nagle przestają jeździć, lub wręcz cofają sie w czasie to Twoja sprawa. Prawda jest taka, ze średni przebieg pojazdu 6 letniego w Polsce praktycznie nie rośnie, a bywa ze w wieku 8 lat nawet maleje. Sama magia. Oczywiscie nigdzie nie napisałem ze łańcuch nie jest wadliwy, To ty wkładasz mi w usta takie tezy.

 

Silników M47 wyprodukowano kilka razy mniej. Zasadniczo równolegle produkowano przez większość czasu tylko dwa modele 18d i 20d. Tymczasem samych odmian silnika N47 jest 6 tj. 16d 18d 20d 20d ED 23d 25d. Równolegle przez większość czasu produkowano aż 4 odmiany tego silnika. Od czasu jego wprowadzenia zdecydowana większość sprzedawanych w Europie przez BMW aut była wyposażona w któraś odmianę tego silnika. Na niektórych rynkach nawet 80-90 procent sprzedaży to był i jest silnik N47 gdyż zastapił on słabsze modele 3.0.

 

Dodatkowo przez ostatnie lata od czasu wprowadzenia silnika N47 BMW sprzedaje o wiele wiecej aut niż wcześniej. W związku z powyższym na rynku jest kilka razy wiecej aut z silnikiem N47 niż M47. Różnica w ilości jest wręcz gigantyczna i nie dotyczy to tylko e90, gdzie silnik M47 był montowany zaledwie przez dwa lata. Tymczasem problemow z silnikiem M47 jest wielokrotnie wiecej i sa to rożne problemy, moze dlatego nie jest tak łatwo zarzucić coś producentowi.

 

 

Odnośnie przebiegów napiszę wprost bo dalej masz problem ze zrozumieniem:

 

W krajach cywilizowanych typu, Niemcy, Francja, UK, Hiszpania, Włochy itd itd nie kręci się liczników (powiedzmy 95% ma ori przebiegi a większość jest 1 właścielami) a mimo tego fora są przepełnione ludźmi którym strzelił ten rozrząd przy przebiegu 150-200 najczęściej, a czasem nawet wcześniej, więc to nie jest kwestia naszego rynku - który owszem jest zepsuty oszustami - ale problemu ogólnego tych silników, a Ty próbujesz się podpierać tylko i wyłącznie naszym rynkiem używanych samochodów.

 

Poza tym poczekaj 1-2 lata a zobaczysz wysyp ludzi którym strzelił rozrząd w tym silniku, obróciła się panewka lub blok pęknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz mi gdzie ja napisałem ze łańcuchy strzelają tylko w Polsce? Próbujesz wcisnąć mi w usta rzeczy których nie napisałem. Zafiksowales sie na tym, ze znalazłeś rzekomy błąd w mojej wypowiedzi, a ja nic takiego nie napisałem. Rynek aut używanych w Polsce jest chory i ma to ogromny wpływ na to jak wygląda kwestia awaryjnosci aut, co nie zmienia faktu, ze napęd rozrzadu był wadliwy w silnikach N47.

 

Jesli sie cofniesz 1-2 lata wstecz znajdziesz multum problemow z silnikami M47. Ogrom wręcz. Także u osób ktore były pierwszymi właścicielami i ktore krótko po gwarancji wydały na naprawy kilkascie tysięcy. Cały czas uważasz, ze silnik N47 to jakaś nowość na rynku, a to jest silnik ktory wlasnie powoli schodzi z produkcji bo jest juz jego następca B47. N47 jest na rynku 7 lat.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym wiec problem? Ano w tym, ze w Polsce kupuje sie zwykle auta z przebiegiem 300-500 tysięcy km, tyle ze stan licznika to 150-190 zależnie jak auto sie prezentuje, a potem płacz i zgrzytanie zębów.

 

Np. tu i parę stron wcześniej. A problemem w tym przypadku nie jest przebieg - dlatego odwołuję się do sporej ilości przypadków pękniętych rozrządów na innych forach - tylko wadliwe wykonanie tego elementu, ale też i pęknięte bloki, obrócone panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrwałeś zdanie z kontekstu i nadałeś mu swoją interpretacje. Mimo, ze kilka razy napisałem ze nie o to mi chodziło dalej w to brniesz.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W m47 w e46 waly urywa... :mrgreen:

 

A tak poza tym to szukacie miodu w ...

Mowi sie trudno, wada fabryczna, trzeba zroibic i jezdzic ... zawsze jest cos w jakims aucie ... :P

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy ktoś przejechał 200 tys km w n47 bez wymiany łańcucha i bez zerwania? Jeśli nie, to w tym jest problem, za który winę ponosi bmw. Oni nadal twierdzą, że rozrząd nie jest częścią częścią eksploatacyjną podlegającą wymianie zgodnie z jakimś interwałem.

Czy nie mam racji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przejechał 200 tys km w n47 bez wymiany łańcucha i bez zerwania? Jeśli nie, to w tym jest problem, za który winę ponosi bmw. Oni nadal twierdzą, że rozrząd nie jest częścią częścią eksploatacyjną podlegającą wymianie zgodnie z jakimś interwałem.

Czy nie mam racji?

270 tysięcy proszę.

viewtopic.php?f=70&t=238485&p=1778584#p1778584

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W m47 w e46 waly urywa... :mrgreen: . :P

W e90 tez urywa.

viewtopic.php?f=70&t=214969

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mamy klientów pod 300tkm i słychać ich łańcuch jeszcze przed wjazdem na warsztat (po rozmowie wychodzi że mają na to wywalone :wink: ) także nie ma reguły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przejechał 200 tys km w n47 bez wymiany łańcucha i bez zerwania? Jeśli nie, to w tym jest problem, za który winę ponosi bmw. Oni nadal twierdzą, że rozrząd nie jest częścią częścią eksploatacyjną podlegającą wymianie zgodnie z jakimś interwałem.

Czy nie mam racji?

270 tysięcy proszę.

viewtopic.php?f=70&t=238485&p=1778584#p1778584

 

Mi padł przy 167 tys km. Od zakupu zdążyłem przejechać 12 tyś km po prostu porażka. Kupiłem w salonie w dziale używanych więc będę się starał dochodzić swoich praw. Jeżeli mieliście podobną sytuacje ze swoim dajcie znać.

51872163352_7c9ff57746_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mamy klientów pod 300tkm i słychać ich łańcuch jeszcze przed wjazdem na warsztat (po rozmowie wychodzi że mają na to wywalone :wink: ) także nie ma reguły

Silniki a czy c??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.