Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wałek w środku głowicy jest smarowany olejem ale to nie jego dotyczy problem tylko jego napędu który jest nasmarowany tylko raz fabrycznie.Z tego co można przeczytać wynika że są 2 rodzaje usterek 1: hałas "szuranie" oraz 2: zerwanie się.Z tematów przewijających sie na forum można wywnioskować że hałas pojawia sie losowo wzgledem przebiegu nawet przy kilkunastu tysiacach .Drugi rodzaj usterki to zerwanie i tu prosze forumowiczów o opinie kiedy takowego można sie "spodziwać" .Czy tak jak w przypadku szurania zakres przebiegów jest duży czy to dzieje się tylko przy wiekszych przebiegach i czy faktycznie jest tak że zebatka na wałe w silnikach od 2009 jest na tyle mocna że nie ulega wytarciu?
Opublikowano

Na to pytanie nie ma odpowiedzi. Lubiły strzelać łańcuchy w autach z małym przebiegiem, podobnie jak i w tych z dużym. Niektórzy jeżdżą z szuraniem od kilkudziesięciu tyś. km, a niektórym poszedł łańcuch i "po ptokach" :roll:

Jak twierdzą niektórzy, po kilkunastu tyś. od zmiany rozrządu pojawić się może ponownie szuranie, ale niby ASO uważa, że już przynajmniej nie pęknie łańcuch :norty:

Co do konstrukcji po 2009r. to do marca 2010r. był nadal silnik w wersji 177KM i dalej bywały przypadki szurania, czy zerwania. Ja mam już niby poprawioną wersję i mimo 190tyś. nic nie szura, więc odpukać może coś zmienili. Silnik ten sam, co aktualnie montowany we wszystkich modelach f30/31, f10/11, f25, itp.

Opublikowano
Spytam z ciekawości, żebym wiedział,czego nasłuchiwać- gdzież tam są te straszliwe odgłosy tarcia, itp. :roll: W których momentach nagrania? Mój motor osłuchiwali w ASO i się nie dosłuchali dziwnych dźwięków, a na warsztacie ponoć mieli wcześniej 2 szt. 177KM właśnie z tym problemem.

Staram się nie szukać sobie na siłę problemów, skoro ich nie ma, ale coś zawsze nowego warto się dowiedzieć.

 

Od marca 2009 te silniki mają ponoć poprawione te podzespoły - może dlatego jest u Ciebie spokój. U mnie też cicho a mam auto z maja 09.

 

Z tym marcem to pewne info? A już byłem zdecydowany na silnik 177 km ! a teraz to już sam nie wiem na co się zdecydować... przecież nie będę kupował specjalnie starszego auta (M47) bo tam było 'ponoć' mniej problemów. Jaki wybralibyście silnik 320d mając do dyspozycji max 66 tys.

tom

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Po przeczytaniu tego wątku musiałem zażyć leki uspokajające! Nie mam już zielonego pojęcia w jaki silnik celować. Musze się zastanowić czy jest sens w ogóle z takim budżetem porywać się na 320d. Bo z tego co widzę to starczy mi na auto z przebiegiem pod 200 tys (auto z DE). Tak na marginesie dźwięk tego szeleszczącego rozrządu jest paskudny !! wrrr Chciałbym posłuchać live czegoś takiego, może jest ktoś z okolic Cieszyna, Jastrzębia, może być nawet Bielsko-Biała?

 

tom

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano
Po przeczytaniu tego wątku musiałem zażyć leki uspokajające! Nie mam już zielonego pojęcia w jaki silnik celować. Musze się zastanowić czy jest sens w ogóle z takim budżetem porywać się na 320d. Bo z tego co widzę to starczy mi na auto z przebiegiem pod 200 tys (auto z DE). Tak na marginesie dźwięk tego szeleszczącego rozrządu jest paskudny !! wrrr Chciałbym posłuchać live czegoś takiego, może jest ktoś z okolic Cieszyna, Jastrzębia, może być nawet Bielsko-Biała?

 

tom

Dlatego Ci mówię że w e91 występuje silnik 318d M47 TU2 122km i jest nie zawodny bez klapek kol. i w niektórych przypadkach [np.z Belgia] bez DPF-a ja mam i sobie chwale :wink:

Opublikowano
Chciałbym posłuchać live czegoś takiego, może jest ktoś z okolic Cieszyna, Jastrzębia, może być nawet Bielsko-Biała?

 

tom

 

W niedzielę lecę do Budapesztu i będę śmigał przez Cieszyn (przejście Boguszowice) jak chcesz posłuchać to możemy gdzieś ustawić się na S1.

Opublikowano
Spytam z ciekawości, żebym wiedział,czego nasłuchiwać- gdzież tam są te straszliwe odgłosy tarcia, itp. :roll: W których momentach nagrania? Mój motor osłuchiwali w ASO i się nie dosłuchali dziwnych dźwięków, a na warsztacie ponoć mieli wcześniej 2 szt. 177KM właśnie z tym problemem.

Staram się nie szukać sobie na siłę problemów, skoro ich nie ma, ale coś zawsze nowego warto się dowiedzieć.

 

Od marca 2009 te silniki mają ponoć poprawione te podzespoły - może dlatego jest u Ciebie spokój. U mnie też cicho a mam auto z maja 09.

 

Z tym marcem to pewne info? A już byłem zdecydowany na silnik 177 km ! a teraz to już sam nie wiem na co się zdecydować... przecież nie będę kupował specjalnie starszego auta (M47) bo tam było 'ponoć' mniej problemów. Jaki wybralibyście silnik 320d mając do dyspozycji max 66 tys.

tom

Ja bym wybrał swoje 318d. Z tego co czytałem dbałość o silnik i rodzaj eksploatacji wpływa znacząco na kwestie łańcucha. Ja wymienialem olej co pól roku i w niewielkim stopniu uzywalem auta w mieście. Myśle ze problem z łańcuchem jeszcze długo nie wystąpi. O ile wogole.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Po przeczytaniu tego wątku musiałem zażyć leki uspokajające! Nie mam już zielonego pojęcia w jaki silnik celować. Musze się zastanowić czy jest sens w ogóle z takim budżetem porywać się na 320d. Bo z tego co widzę to starczy mi na auto z przebiegiem pod 200 tys (auto z DE). Tak na marginesie dźwięk tego szeleszczącego rozrządu jest paskudny !! wrrr Chciałbym posłuchać live czegoś takiego, może jest ktoś z okolic Cieszyna, Jastrzębia, może być nawet Bielsko-Biała?

 

tom

 

Wiesz Kolego, ja też jak czytałem przed zakupem forum, to powoli wątpiłem, czy na pewno kupić BMW :mad2:

No ale jakoś kupiłem z silnikiem N47 - od właściciela w Polsce i....jak na razie (odpukać) żadnych problemów. No dobra. Bądźmy uczciwi - cieknie dysza spryskiwacza. Z silnikiem wszystko OK. Myślę, że dziś za kasę o której piszesz można kupić zadbane 320d pre LCI, ja za swoje zapłaciłem wprawdzie "trochę" więcej, ale myślę, że 66 tys. w zupełności wystarczy. Ważne, żeby się nie podpalać i sprawdzić dokładnie auto (najlepiej w ASO) i unikać handlarzy, a czy to będzie silnik N47, czy inny nie ma wielkiego znaczenia.

Opublikowano
Nie masz się co martwić, w razie zerwania łańcucha, wkładasz używany słupek z innego auta i w kwocie 6k pln masz wszystko cacy :). Tych silników jest dużo.
Opublikowano

Ja bym wybrał swoje 318d. Z tego co czytałem dbałość o silnik i rodzaj eksploatacji wpływa znacząco na kwestie łańcucha. Ja wymienialem olej co pól roku i w niewielkim stopniu uzywalem auta w mieście. Myśle ze problem z łańcuchem jeszcze długo nie wystąpi. O ile wogole.

 

Najlepiej to, kupić BMW z N47 postawić w garażu wyjeżdżać raz w miesiącu na wymianę oleju, i jeździć tylko po autostradach.

Wtedy łańcuch ci się nie zerwie :wink:

Opublikowano
jak się dba to też się łańcuch zrywa, tylko ciut później :)

Jeśli to ciut będzie sto tysięcy km pózniej to sie opłaca dbać.

Nie możesz tego pojąc że to loteria, o rozrząd nie zadbasz ,chyba że o turbo to się zgodzę ...

Opublikowano (edytowane)

Co do smarowania ... to co olej chcesz wymianic po 3tys :D ? Uruchomienia silnika maja wplyw owszem zgadzam sie (starty spod swiatel tez), ale to znaczy ze ktos ma nie gasic silnika bo wysiada z samochodu :duh: . Czasem nie rozumiem o co CI chodzi i co chcesz przekazac... bez urazy ale zachowujesz sie tak jakbys tylko TY jedyny na swiecie dbal o samochod i TY jedyny na swiecie wiedzial jak o niego dbac... Zejdz na ziemie troszeczke , bedzie Nam wszystkim latwiej Cie zrozumiec... Bo widze ze po wymianie opon co 15-20tys powstanie zaraz nowa teoria odnosie wlaczania i wylaczania silnika a takze wymiany oleju ...

 

Rozrzad w N47 jest zle zaprojektowany i koniec kropka a to kiedy strzeli to juz indywidualne przypadki

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
Niestety, ale ilosc uruchomien, startów spod świateł i smarowanie ma ogromny wpływ na trwałość łańcucha. Szczęściu można pomoc.

Kto ci takich głupot naopowiadał? jest z gorszego materiału zrobiony i choćbyś lał najlepszy olej na świecie to jak ma pęknąć to i tak wcześniej czy później pęknie, w innych silnikach będziesz jeździł na mineralnym i będzie się trzymał nawet milion km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.