Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wiem, że pewnie było już o tym pisane ale wolę dopytać

mam możliwość kupienia żonie BMW 118 z sinikiem n47 z 2007 chyba z czerwca

z informacji które mam o aucie to przebieg ok 170000 i nigdy nie był robiony rozrząd oczywiście na dzień dzisiejszy pracuje normalnie

domyślam się, że będę pewnie zmuszony go wymienić profilaktycznie za kilka tysięcy km i tu moje pytanie

z jakim kosztem muszę się liczyć jeśli na dzień dzisiejszy jest wszystko ok ale nie chcę za parę km mieć 7000 zł w plecy

autem będzie jeździła żona więc ona nie usłyszy, że coś jest z autem nie tak ...tylko jak coś się stanie to zadzwoni i zrobi :shock: a ja :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I u mnie rozrząd w końcu klęknął.E92 320d z kwietnia 2007.Na szczęście łańcuch się nie zerwał ale szuranie znacząco nasiliło sie oraz pojawiły sie wibracje.Przebieg to 185000 .Samochód od nowości użytkowany przez rodzine wiec przebieg na pewno nie jest wiekszy.Olej wymieniany poki auto było na gwarancji co 30tys ,po gwarancji co 15 tys.Mam prośbe do forumowiczów o polecenie solidnego mechanika w Warszawie lub okolicach który wykona wymianę.Najlepiej taki który już to wykonał komuś z Was lub znajomym i zrobił to rzetelnie.

 

I wymieniałeś już ten rozrząd? jezeli tak to w którym serwisie i co dokladnie wymieniałes (sam rozrząd czy coś jeszcze - np. wał) ?

Opublikowano
Nie no spojrz na date mojej wypowiedzi .Stało mi sie to 1 stycznia wieczorem.Nie mam az takiego tempa :) Sam aktualnie poszukuje najbardziej sumiennego mechanika i moje pytanie w tej kwesti jest nadal aktualne.Jesli macie jakies solidne informacje na temat na jakiej podstawie mozna zakwalfikowac zebatke na wale do dalszej eksploatacji to piszcie- czy jest jakas wiarygodna metoda pomiarowa czy robis ie to jedynie na wyczucie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie no spojrz na date mojej wypowiedzi .Stało mi sie to 1 stycznia wieczorem.Nie mam az takiego tempa :) Sam aktualnie poszukuje najbardziej sumiennego mechanika i moje pytanie w tej kwesti jest nadal aktualne.Jesli macie jakies solidne informacje na temat na jakiej podstawie mozna zakwalfikowac zebatke na wale do dalszej eksploatacji to piszcie- czy jest jakas wiarygodna metoda pomiarowa czy robis ie to jedynie na wyczucie

 

Z tego co tu jest pisane to kolega gorik79 z forum wykonywał takie prace, a i sam reklamował się że może zająć się rozrządem (posiada też części) ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

viewtopic.php?f=10&t=5734&start=1530

w połowie strony jest i właściciel :wink: , nawiązując do naszych maili niedługo będziemy robić silnik C i możesz sobie zobaczyć (zrobić zdjęcie) po przebiegu 100tkm będziesz miał odniesienie do tego co zobaczysz u siebie (chodzi mi o zębatkę na wale)

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chcę sprawdzić ,wymienić napinacz górnego łańcucha ,dojście do niego jest od dołu silnika czy z góry , w którym dokładnie miejscu on jest wkręcony ? Ktoś piał że ta operacja zajmuje 5-10 min.

 

Znalazłem

Opublikowano
E92 N47 03.2007 185kkm.Rozrząd wymieniony bez wału korbowego.Usługę wykonała firma Reduta BMW Porsche ul.Zwyciezców Warszawa.Póki co po przejechaniu 100km moge stwierdzić tylko jedno , że wszystko jest OK.Po odgłosie szurania nie ma ani śladu.Z moich spostrzeżeń dotyczących rozrządu w N47 z początkowgo okresu produkcji mogę powiedzieć że jeśli ktoś liczy że problem go nie dotyczy lub go ominie to raczej sie przeliczy (chyba że rozrzad został wymieniony przez poprzedniego właściciela).Mój samochód był od nowości serwisowany i jezdzony pedantycznie.Pierwsze zauwazalne choć nie natarczywe odgłosy nastapiły w okolicach 160kkm a przy 185kkm były juz ewidentnie głośne.Jeśli chodzi o obserwacje odgłosów rozrzadu to najbardziej jest to słyszalne w kabinie z racji umiejscowienia rozrzadu z tylu silnika - znajduje sie on relatywnie blisko uszu kierowcy a w kabinie w przeciwieństwie do obserwacji od zewnatrz nie jest az tak zagłuszany przez dzwiek pracy i tak głośnego silnika .Najlepiej słychać w zakresie 1500-2400rpm jednak osoba o słabym słuchu lub braku wrażliwości na bodźce nie zauważy tego we wczesnym stadium.Drugie auto z N47 ktore mam w rodzine jest z 08.2010 ma aktualnie 153kkm i rozrzad jest absolutnie cichy.
Opublikowano

i ja jestem po wymianie - nie wymieniałem kół zębatych, ani wału - zero cykania. 118d

 

Najlepiej słychać w zakresie 1500-2400rpm jednak osoba o słabym słuchu lub braku wrażliwości na bodźce nie zauważy tego we wczesnym stadium

 

Dodam, że najlepiej słyszalne podczas kiedy obroty spadają

 

 

To moja bunia po operacji, parę postów wcześniej znajdziecie film z luźnym łańcuchem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Temat taki goracy...a tu cisza...myslalem ze dowiem sie czegos nowego (moze ktos wynalazl zloty srodek na sprawdzenie stanu rozrzadu) a tu nic....;(

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano (edytowane)
i ja jestem po wymianie - nie wymieniałem kół zębatych, ani wału - zero cykania. 118d

 

Najlepiej słychać w zakresie 1500-2400rpm jednak osoba o słabym słuchu lub braku wrażliwości na bodźce nie zauważy tego we wczesnym stadium

 

Dodam, że najlepiej słyszalne podczas kiedy obroty spadają

 

 

To moja bunia po operacji, parę postów wcześniej znajdziecie film z luźnym łańcuchem

 

Co tak klekocze/gruchocze dziwnie?

Edytowane przez qwertykk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat taki goracy...a tu cisza...myslalem ze dowiem sie czegos nowego (moze ktos wynalazl zloty srodek na sprawdzenie stanu rozrzadu) a tu nic....;(

Bez rozkręcania można sprawdzić tylko w jakim stopniu jest wyciągnięty górny łańcuch przez sprawdzenie do jakiego stanu rozciąga się napinacz który możemy wykręcić bez większych problemów .Wykręcasz napinacz smarujesz smarem wkręcasz okręcasz parę razy silnikiem bez odpalania wykręcasz napinasz i widzisz po smarze do którego miejsca rozciągnął się napinacz ile jeszcze mu zostało ( o ile zostało ) do max. wysunięcia .

Opublikowano
Temat taki goracy...a tu cisza...myslalem ze dowiem sie czegos nowego (moze ktos wynalazl zloty srodek na sprawdzenie stanu rozrzadu) a tu nic....;(

 

Chyba juz w tym temacie wszystko zostalo powiedziane .. 1200 wpisow i 50 000 odslon :norty: :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Temat taki goracy...a tu cisza...myslalem ze dowiem sie czegos nowego (moze ktos wynalazl zloty srodek na sprawdzenie stanu rozrzadu) a tu nic....;(

 

Chyba juz w tym temacie wszystko zostalo powiedziane .. 1200 wpisow i 50 000 odslon :norty: :cool2:

I kilka przypadków problemow z łańcuchem...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dla odmiany pytanie: Czy jest jakas osoba która może powiedzieć - moje auto ma ponad 250kkm , nadal fabryczny rozrzad i wszystko jest ok?
Opublikowano

:D czyli moze jakies podsumowanie :D

 

Padaja czy nie padaja ?:D

Wymieniac czy nie wymieniac ?:D

Lumpy,lunety male robaczki z kamerkami na plecach ktore wejda do silnika i dadza fotki i cale rozeznanie ze staniu lancucha ?:D

 

miesiac fora nie odwiedzalem z braku neta :d i nie myslalem o tym a teraz jak net jest czytam i znowu mi zle :d

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
:D czyli moze jakies podsumowanie :D

 

Padaja czy nie padaja ?:D

Wymieniac czy nie wymieniac ?:D

Lumpy,lunety male robaczki z kamerkami na plecach ktore wejda do silnika i dadza fotki i cale rozeznanie ze staniu lancucha ?:D

 

miesiac fora nie odwiedzalem z braku neta :d i nie myslalem o tym a teraz jak net jest czytam i znowu mi zle :d

 

Wymienić jeśli zacznie być słyszalne szuranie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jezeli nic nie slychac na zimnym i max rozgrzanym silniku ?? mam wrażenie że właśnie gdzieś po środku czyli auto średnio rozgrzane występuje u mnie ten charakterystyczny szelest (ale nie słyszalny wewnątrz auta) ...
Opublikowano
:D czyli moze jakies podsumowanie :D

 

Padaja czy nie padaja ?:D

Wymieniac czy nie wymieniac ?:D

Lumpy,lunety male robaczki z kamerkami na plecach ktore wejda do silnika i dadza fotki i cale rozeznanie ze staniu lancucha ?:D

 

miesiac fora nie odwiedzalem z braku neta :d i nie myslalem o tym a teraz jak net jest czytam i znowu mi zle :d

 

Wymienić jeśli zacznie być słyszalne szuranie

 

Z tego co wiem ktos na forum nie mial zadnych oznak a w trasie mu strzelilo...wiec chyba nie zaczyna sie od szurania zawsze....

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
Szuranie jest raczej zawsze, a to ze nie każdy je słyszy to juz inna sprawa. Wiele osób słyszało szuranie w silnikach u innych osób, a właściciele tych aut nie byli tego świadomi. W razie awarii tez by napisali, ze żadnego szurania nie było.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.