Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Lepiej wymienić i spać spokojnie. Ja niestety nie zdążyłem :cry2:

 

Wiadomo..Madry polak po szkodzie. Ja zapewne tez sie zdecyduje na wymiane, chyba ze mi cos pierdyknie wczesniej. Ale najpierw obadam cale auto czy warto :D

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
@K8v8M

 

Czy po napisaniu posta o tym, że to czysty przypadek, możesz napisać i przyznać, że w takim razie konstruktorzy BMW to jakieś 'lajkoniki' co to silnika zaprojektować nie potrafią?

Kolego. Zwroc uwagę że poprzedni model silnika miał o wiele więcej problemów. Postęp jest ogromny w zakresie niezawodności. Wiec jednak potrafili się uporać i zaprojektować tak by te problemy wyeliminować. Owszem zaliczyli wpadnę, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy to wina konstruktorów czy może jakości wykonania lub n p. Poddostawcy. To nie jest pierwszy silnik bmw który ma problemy z rozrządem i nie tylko bmw ma problemy z rozrządem w swoich silnikach. O mercedesie pisałem ale jest też VW z TSI i trochę innych. Spisek?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Odpowiedź jak u polityka - wymijająca :D

 

Czy to nie jest dziwne, że koreańskie, włoskie, francuskie na 'kłopotliwych' paskach rozrządu dają radę i to nieraz po 100kkm? A ostoja motoryzacji (bez żartów) - Niemcy, i to klasa premium, zalicza takie szkolne wpadki i rozrządy na łańcuszku też trzeba co 100kkm wymieniać?

Gdyby to była wina podwykonawcy to już by go nie było.

Moim skromnym zdaniem to się po prostu opłaca.

Opublikowano
Odpowiedź jak u polityka - wymijająca :D

 

Czy to nie jest dziwne, że koreańskie, włoskie, francuskie na 'kłopotliwych' paskach rozrządu dają radę i to nieraz po 100kkm? A ostoja motoryzacji (bez żartów) - Niemcy, i to klasa premium, zalicza takie szkolne wpadki i rozrządy na łańcuszku też trzeba co 100kkm wymieniać?

Gdyby to była wina podwykonawcy to już by go nie było.

Moim skromnym zdaniem to się po prostu opłaca.

A moim skromnym zdaniem ,tak mięło być ,bo w końcu o to chodziło Niemcom :norty:

Opublikowano
Odpowiedź jak u polityka - wymijająca :D

 

Czy to nie jest dziwne, że koreańskie, włoskie, francuskie na 'kłopotliwych' paskach rozrządu dają radę i to nieraz po 100kkm? A ostoja motoryzacji (bez żartów) - Niemcy, i to klasa premium, zalicza takie szkolne wpadki i rozrządy na łańcuszku też trzeba co 100kkm wymieniać?

Gdyby to była wina podwykonawcy to już by go nie było.

Moim skromnym zdaniem to się po prostu opłaca.

Gdyby się opłacało ro by nie wprowadzili modyfikacji.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
modernizację wprowadzili, bo za szybko się sypało , jeszcze na gwarancji , a miał być po.. :D

A guzik prawda. Po modernizacji nie trzeba wymieniać wału który kosztuje 4 razy tyle co części do rozrządu. Gdzie tu biznes? Wg pumy każda kolejna wersja wymaga wymiany mniejszej ilości części.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie będę więcej pisał o tym, że jak od 03.2007 (premiera silnika wg wiki) do końca 2009 nie potrafili tego poprawić to du.y a nie konstruktorzy. A w tych nowszych to podobno tylko 'szura' ale się nie zrywa więc jest lepiej, niewiele lepiej ale lepiej... ;)

 

Co do modernizacji wału to obawiam się, że trudno byłoby wmówić użytkownikom że to część eksploatacyjna do wymiany co 100kkm. W końcu na zachodzie też nie jest tak, że każdy sprzedaje 3-letnie auto z nalotem 99kkm ale są i tacy co jeżdżą do tych 200kkm i więcej.

 

Na koniec mogę zgodzić się, że jest to błąd ale nie zgodzę się, że niechciany. Jeśli z działu konstrukcji projekt był OK to może księgowi coś w kosztach za bardzo ścięli?

Opublikowano
K8v8M, już nie rób z bmw pokornego samarytanina. Trzepią kasę z klienta ile wlezie i nie chodzi już tylko o rozrząd.

Owszem trzepią kasę ale w innych miejscach a nie na łańcuchu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Byłem dzisiaj w ASO i niechcący podsłuchałem rozmowę. Sprawa dotyczyła X6 3,0d z marca 2010. Spory przebieg bo ok 300 tysięcy km. Auto straciło płyn chłodniczy i częściowo olej. Ale to mało istotne. Ważne co było wcześniej mianowicie przy przebiegu 280 tysięcy z powodu zerwania łańcucha doszło do demolki silnika i był on wymieniony na nowy w ASO

Tym którzy wierzą że w silnikach N57 łańcuch jest wieczny sugeruje głęboki oddech i przemyślenie sprawy. No i najpóźniej przy 200 tysiącach wymianę łańcucha i zębatek.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dobra rada :cool2:

 

silniki z serii N wymagają specjalnej troski.

 

Te z serii M, także. :cry:

Opublikowano
Chyba już wszystko w tym temacie zostało powiedziane . Wniosek jest jeden . Każdy posiadacz silnika N powinien wymienić rozrząd przy około 150 tys chyba że wcześniej czuć mocne szuranie . To jest po prostu element który szybko się zużywa i trzeba się liczyć z wymiana , jak nie to kupić nowy samochód z gwarancja ! Przy samochodzie średnio od 40 -70 tys pln 3 tys na wyminę rozrządu to chyba nie jest kosmiczna kwota? KONIEC TEMATU ! :)
Opublikowano
Chyba już wszystko w tym temacie zostało powiedziane . Wniosek jest jeden . Każdy posiadacz silnika N powinien wymienić rozrząd przy około 150 tys chyba że wcześniej czuć mocne szuranie . To jest po prostu element który szybko się zużywa i trzeba się liczyć z wymiana , jak nie to kupić nowy samochód z gwarancja ! Przy samochodzie średnio od 40 -70 tys pln 3 tys na wyminę rozrządu to chyba nie jest kosmiczna kwota? KONIEC TEMATU ! :)

Kolego jesteś w błędzie nie 3 tyś za naprawę tylko od 6500 do 13.000 w zależności od zakresu wymiany a to nie jest mało :cry2:

Opublikowano
Kolega napisał 3kPLN za wymianę - zanim się zerwie.

I co to zmienia fakt ,i tak trzeba wybulić z 6koła i tak :duh: najlepiej silnik M47 i problem z głowy :D

Opublikowano
Kolega napisał 3kPLN za wymianę - zanim się zerwie.

I co to zmienia fakt ,i tak trzeba wybulić z 6koła i tak :duh: najlepiej silnik M47 i problem z głowy :D

Tak i wybulic 12 koła na naprawy plus drugie tyle ekstra na paliwo. :duh:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

I co to zmienia fakt ,i tak trzeba wybulić z 6koła i tak :duh: najlepiej silnik M47 i problem z głowy :D

No to ja czegoś nie rozumiem - kilka postów wcześniej napisano, że komplet części to około 1800 PLN. No to chyba poza ASO BMW za 1200 PLN ktoś to zmieni?

 

Wg mnie idiotyzmem jest taki słaby rozrząd przy takiej konstrukcji/ułożeniu silnika ale wymiana paska rozrządu w samochodzie podobnej klasy to też >=1500 PLN więc tragedii nie ma. No chyba że komuś się zerwie ale z tego co ja znalazłem, to większość, którym się zerwał pisała, że 'coś tam' szurało więc 'sygnał ostrzegawczy' był.

Opublikowano
Mi się udało akurat kompletny rozrząd (czyli góra i dół), + łańcuch pompy, + koło pośrednie, wszystko SWAG - niecały 1k brutto. Jeśli ktoś kupuje Febi to niech kupuje poprawiony napinacz olejowy (jakaś wada była).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.