Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę, że w przypadku awarii M47 polegających na uszkodzeniu turbo oraz N47 polegających na awarii rozrządu, mamy do czynienia z zaprojektowaną celowo przez producenta wadą. Wada zaprojektowana w N47 przynosi bmw więcej zysków niż wada w M47, ponieważ jak mi się wydaje, bmw jest dostawcą i producentem części niezbędnych do naprawy rozrządu i jedynie dostawcą najważniejszej części niezbędnej do wymiany turbo. Także sama operacja wymiany rozrządu albo naprawy silnika po zerwaniu łańcucha pochłania więcej jednostek czasu podczas naprawy niż wymiana turbo w M47.
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Z tymi częściami to ostro pojechałeś. Może bmw to Masoni albo Iluminaci, na turbinach i rozrządzie dorobią się kasy a potem będzie NWO... dla mnie bzdura, chociaż na pewno jakiś procent prawdy w tym jest. Nie mniej jednak myślę, że to byłby strzał w kolano z dwururki, nikt nie jest tak głupi żeby odcinać gałąź na której się siedzi i pozbyć się reputacji budowanej latami.
Opublikowano
Nie ma w tym żadnej logiki. Części do wymiany rozrządu kosztują mniej niż 2 tysiące. Z tego połowa to podatki i inne koszty sprzedaży. Zarobek BMW na tych częściach to Maks 500 zł bo coś też kosztuje ich wytworzenie. Na naprawach BMW wyłącznie traci, bo na naprawie zarabia wyłącznie diler który prowadzi ASO. Płaci za naprawę albo bmw albo klient. Jeśli łańcuch się zerwie na gwarancji ro bmw na swoj koszt dostarcza nowy silnik plus płaci dilerom za jego wymianę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Z tymi częściami to ostro pojechałeś. Może bmw to Masoni albo Iluminaci, na turbinach i rozrządzie dorobią się kasy a potem będzie NWO... dla mnie bzdura, chociaż na pewno jakiś procent prawdy w tym jest. Nie mniej jednak myślę, że to byłby strzał w kolano z dwururki, nikt nie jest tak głupi żeby odcinać gałąź na której się siedzi i pozbyć się reputacji budowanej latami.

Reputacja bmw ucierpiała już dużo wcześniej przy okazji M47. Inne silniki też maja wady. W benzynowych 1,6 też padają rozrządu od lat. Nie kojarzę silnika bmw który nie miał by poważnych wad i typowych awarii. W usa bmw miało nawet ztcp proces w związku z usterkami pomp w 335i

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś słyszał o awarii rozrządu w N47 na podstawowej gwarancji? Chyba jednak zdecydowana większość ma miejsce po 100 tys km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma w tym żadnej logiki. Części do wymiany rozrządu kosztują mniej niż 2 tysiące. Z tego połowa to podatki i inne koszty sprzedaży. Zarobek BMW na tych częściach to Maks 500 zł bo coś też kosztuje ich wytworzenie. Na naprawach BMW wyłącznie traci, bo na naprawie zarabia wyłącznie diler który prowadzi ASO. Płaci za naprawę albo bmw albo klient. Jeśli łańcuch się zerwie na gwarancji ro bmw na swoj koszt dostarcza nowy silnik plus płaci dilerom za jego wymianę.

 

500 zł pomnóż przez dokładnie wszystkie egzemplarze N47 jakie do tej pory wyprodukowano i jakie będą wyprodukowane. To już daje ładną kwotę.

Przy czym oryginalnych części nie można niczym innym zastąpić. Nawet na takich rynkach jak nasz, nie da się zrobić "druciarstwa" jak z turbo. Pewny planowany zysk dla bmw. I do tego setki zadowolonych aso na całym świecie.

Opublikowano
Nie zysk tylko strata. 100 przypadkow zysku na częściach sprzedanych po gwarancji wyrównuje mniej więcej straty JEDNEGO przypadku wymiany silnika na gwarancji. Serio tak słabo u Ciebie z liczeniem ? Tu nie ma żadnego pewnego zysku. Są za to potencjalnie duże straty.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Czy ktoś słyszał o awarii rozrządu w N47 na podstawowej gwarancji? Chyba jednak zdecydowana większość ma miejsce po 100 tys km

Oczywiście że są takie przypadki. A nawet jeśli to nie jest podstawowa gwarancja to co to zmienia? I tak płaci bmw, bo to bmw oferuje rozszerzona gwarancje. Poza tym w większości przypadków jeśli auto spełnia parametry to bmw płaci za naprawę także po gwarancji w ramach goodwill. Standard to pokrycie kosztów części a klient płaci tylko za naprawę co znowu oznacza że bmw na tym traci bo kasa trafi do dilera.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Części do wymiany rozrządu kosztują mniej niż 2 tysiące. Z tego połowa to podatki i inne koszty sprzedaży. Zarobek BMW na tych częściach to Maks 500 zł bo coś też kosztuje ich wytworzenie.

Kiedyś, z racji wykonywanej pracy, miałem dostęp do danych importowych dla FIAT'a - konkretnie widziałem dokumenty dla alternatorów do seicento (była wada, że obudowa pękała). Cena zakupu tych alternatorów, z transportem z Włoch, wtedy akcyzą i podatkami wynosiła 19,5 EUR. W serwisie te alternatory były po 220 PLN (coś koło tego). EUR było coś koło 3,2 PLN.

 

Wracając do tematu - te części do wymiany rozrządu nie są produkowane na zamówienie - są to zmodyfikowane elementy montowane w milionie nowych silników, co przy takiej produkcji powoduje, że koszt tego kompletu to 500 PLN, nawet jak to robią w Niemczech/Francji (tam gdzie drogo).

 

Poza tym już większość producentów przyznała się, że na autach to zarobić nie idzie i trzeba pieniędzy szukać na serwisach.

 

pzdr,

Opublikowano
Z twojego przykładu z alternatora wynika, ze z części za która klient płaci 220 zł producent dostaje 80 zł a z tego odchodzą jeszcze podatki i koszty jej wytworzenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zysk tylko strata. 100 przypadkow zysku na częściach sprzedanych po gwarancji wyrównuje mniej więcej straty JEDNEGO przypadku wymiany silnika na gwarancji. Serio tak słabo u Ciebie z liczeniem ? Tu nie ma żadnego pewnego zysku. Są za to potencjalnie duże straty.

 

Jeśli mam rację twierdząc, że bmw wie o wadzie lub ją świadomie umieściło w silniku to w chwili gdy kupujesz nowy samochód w jego cenę wliczona jest już naprawa samochodu z tą wadą.

Opublikowano

Ja nawet myśle, ze brzozę smoleńską Putin własnoręcznie zasadził z myślą o katastofie prezydenckiego samolotu. Serio nie widzisz, ze tu zarabiają wszyscy tylko nie producent? Gdyby miał byc to interes dla BMW to by nie produkowali poprawionych części o większej trwałości. Dodatkowo byliby idiotamia gdyby wymyśli wymianę części która jest bardzo trudno dostępna i do tego tania zamiast czegoś drogiego i łatwo dostępnego.

Owszem turbo jest takim potencjalnym przykładem. Część kosztuje w ASO 4-5 tysięcy. Producent płaci za nią pewnie w granicach 200-500 zł i tu moze miec faktycznie zarobek, ale nie na łańcuchu i rolkach. Poza wszystkim BMW nie jest producentem ktory nie zarabia na sprzedaży aut. Większość opcji wyposażenia to czysty zysk. Nawigacja która kosztuje producenta 200-300 zł jest sprzedawana za 11 tysięcy. To jest interes a nie jakieś gówniane rolki i łańcuch. Różnice w kosztach produkcji poszczególnych wersji silnika sa na poziomie zero lub kilkuset zł czasem kilku tysięcy zł a w cenniku dochodzą do kilkudziesięciu tysięcy - to jest interes, a nie oddawanie większości zysku z danej opercji dla ASO czy nawet warsztatów niezależnym. Na zachodzie wymiana łańcucha kosztuje 10-15 tysięcy zł (w przeliczeniu )z czego BMW zarabia moze 500 zł. To ma byc interes ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Czy ktoś słyszał o awarii rozrządu w N47 na podstawowej gwarancji? Chyba jednak zdecydowana większość ma miejsce po 100 tys km

Oczywiście że są takie przypadki. A nawet jeśli to nie jest podstawowa gwarancja to co to zmienia? I tak płaci bmw, bo to bmw oferuje rozszerzona gwarancje. Poza tym w większości przypadków jeśli auto spełnia parametry to bmw płaci za naprawę także po gwarancji w ramach goodwill. Standard to pokrycie kosztów części a klient płaci tylko za naprawę co znowu oznacza że bmw na tym traci bo kasa trafi do dilera.

 

 

Jakie warunki twoim zdaniem trzeba spelnic ? moze zalatwisz mi system goodwill ? chyba ze ten serwis bedzie chcial za robocizne wiecej niz u janka w warsztacie czesci plus robocizna :D

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nawet myśle, ze brzozę smoleńską Putin własnoręcznie zasadził z myślą o katastofie prezydenckiego samolotu. Serio nie widzisz, ze tu zarabiają wszyscy tylko nie producent? Gdyby miał byc to interes dla BMW to by nie produkowali poprawionych części o większej trwałości. Dodatkowo byliby idiotamia gdyby wymyśli wymianę części która jest bardzo trudno dostępna i do tego tania zamiast czegoś drogiego i łatwo dostępnego.

Owszem turbo jest takim potencjalnym przykładem. Część kosztuje w ASO 4-5 tysięcy. Producent płaci za nią pewnie w granicach 200-500 zł i tu moze miec faktycznie zarobek, ale nie na łańcuchu i rolkach. Poza wszystkim BMW nie jest producentem ktory nie zarabia na sprzedaży aut. Większość opcji wyposażenia to czysty zysk. Nawigacja która kosztuje producenta 200-300 zł jest sprzedawana za 11 tysięcy. To jest interes a nie jakieś [bAD] rolki i łańcuch. Różnice w kosztach produkcji poszczególnych wersji silnika sa na poziomie zero lub kilkuset zł czasem kilku tysięcy zł a w cenniku dochodzą do kilkudziesięciu tysięcy - to jest interes, a nie oddawanie większości zysku z danej opercji dla ASO czy nawet warsztatów niezależnym. Na zachodzie wymiana łańcucha kosztuje 10-15 tysięcy zł (w przeliczeniu )z czego BMW zarabia moze 500 zł. To ma byc interes ?

 

Twoim zdaniem to nie jest interes? ok. A moim jest. Nie tak duży jak sprzedaż navi za 2500 euro, ale dział części zamiennych w bmw pokazał lepsze zyski, a sprzedaż bmw nie spada. Więc wszystko jest ok. Są nawet użytkownicy N47, którzy piszą, że problem z tym rozrządem to żaden problem bo koszt jego wymiany to koszt opon. A więc nawet klienci są zadowolenie bo mają stary silnik z nowym cichutkim rozrządem.

 

Czy naprawdę uważasz, że inżynierowie bmw z dostępem do najnowszych technologi i ponad 100 letniego doświadczenia nie potrafią sobie dać rady z rozrządem od kilku lat?

 

W najlepszym dla bmw przypadku zarabiają na tej części aż 3 razy. Pierwszy raz jak sprzedają nowy pojazd którego wartość powiększyli o koszt naprawy w okresie zwykłej gwarancji. Drugi raz jak ktoś wykupuje sobie gwarancję dodatkową / choć co do tego nie jestem pewien bo nieznam zasady rozliczeń pomiędzy aso a bmw/ i trzeci raz jak trzeba wymienić rozrząd po upływie okresu na jaki został zakupiony pakiet gwarancji dodatkowej.

 

Ale ja naprawdę mam nadzieję, że nie mam racji. Że w bmw nie obowiązuje zasada że "chciwość jest dobra", że produkują samochody z czystej pasji,

Opublikowano
Karbo...wydaje mi sie ze z czystej pasji to mozemy np uprawiac jakis sport :D

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
Jestem po wymianie, a raczej naprawie zerwanego rozrządu. Wymienione wszystkie łańcuchy i zębatki - oprócz tej na wale.

można wiedzieć jakie koszty naprawy/wymiany?

 

Całkowity koszt naprawy silnika po zerwaniu łańcucha wyniósł mnie 6900PLN

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Karbo...wydaje mi sie ze z czystej pasji to mozemy np uprawiac jakis sport :D

 

lub marchewkę ..

Opublikowano
Jestem po wymianie, a raczej naprawie zerwanego rozrządu. Wymienione wszystkie łańcuchy i zębatki - oprócz tej na wale.

można wiedzieć jakie koszty naprawy/wymiany?

 

Całkowity koszt naprawy silnika po zerwaniu łańcucha wyniósł mnie 6900PLN

 

 

Kolego miales objawy jakies przed zerwaniem ?bo nie wiem czy pisales czy nie...no kasa ladna...

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano
Karbo...wydaje mi sie ze z czystej pasji to mozemy np uprawiac jakis sport :D

 

lub marchewkę ..

 

to zalezy czy z miasta czy ze wsi :D

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Opublikowano

można wiedzieć jakie koszty naprawy/wymiany?

 

Całkowity koszt naprawy silnika po zerwaniu łańcucha wyniósł mnie 6900PLN

 

 

Kolego miales objawy jakies przed zerwaniem ?bo nie wiem czy pisales czy nie...no kasa ladna...

Zaraz po odpaleniu przez kilka sekund dość wyraźnie słychać było metaliczny szelest, później (tak mi się wydawało) było cicho. A łańcuch się po prostu zerwał podczas jazdy.

Teraz po naprawie jest naprawdę cicho - oczywiście nie biorąc pod uwagę klekotu diesla :D

Opublikowano

@K8v8M

 

Czy po napisaniu posta o tym, że to czysty przypadek, możesz napisać i przyznać, że w takim razie konstruktorzy BMW to jakieś 'lajkoniki' co to silnika zaprojektować nie potrafią?

Opublikowano
Ja po użytkowaniu prawie dwa lata mojego N47d20C chyba zdecyduję się na wymianę rozrządu. Same części to koszt ok 1800 zł brutto. Może mi ktoś polecić jakiś warsztat na śląsku gdzie już to robili i wiedzą o co chodzi ?
Sprzedam:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.