Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co za bubel ten silnik, w aso 4 tysiące za części jeśli z wałkiem... promocja!.

Masz podobnie jak ja. U mnie od jakichś 10k zaczęło być słychać lekkie cykanie (bardziej na zimnym). Nikt mi jeszcze jednoznacznie tego nie stwierdził, ale wydaj mi się, że to właśnie łańcuch.

Opublikowano

Koledzy !

 

Znalazlem cos takiego : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.389518114485609.1073741831.184953304942092&type=1

 

Tu przedstawiciel servisu Wiltronic pisze:

 

Cytat:

"Tak, dokładnie, ma Pan racje. Właśnie wczoraj skończyliśmy wymianę rozrządu w N47N z 2010r i miałem okazję się przekonać o tym empirycznie, chociaż już wcześniej podejrzewałem, że tak musi być choćby z tego względu, że w ETK koło zębate na wale po 2009r dalej nie występuje jako osobna część. Kolejny dowód na to, że to co piszą na forach z przekonaniem jakby co najmniej widzieli to na własne oczy trzeba traktować z dużą dozą ostrożności. Nie pamiętałem o tym, że taka bzdura została w opisie wiec dziękuję za alarm i poprawiam "

 

Co wy na to :?:

Spora czesc ludzi uwaza, ze wlasnie przez poprawiony design i nieintegrowanie kola z walem, silniki N po 2009 sa lepsze i dodatkowo wymiana rozrzadu jest bardziej pewna. Ale czas leci i okazuje sie ,ze powoli auta z 2009 i 2010 dochodza do konkretnych przebiegow a co za tym idzie lanuchy potrafia szurac i urwywac sie.

 

Wiec jak to jest z tym kolem zebatym na wale po 2009 :?: Czy ktos moze potwierdzic ,ze kolo na walku roz. jest demontowalne, skoro prof. mechanik ze specjalizacja bmw tego nie potwierdza :?:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Koledzy !

 

Znalazlem cos takiego : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.389518114485609.1073741831.184953304942092&type=1

 

Tu przedstawiciel servisu Wiltronic pisze:

 

Cytat:

"Tak, dokładnie, ma Pan racje. Właśnie wczoraj skończyliśmy wymianę rozrządu w N47N z 2010r i miałem okazję się przekonać o tym empirycznie, chociaż już wcześniej podejrzewałem, że tak musi być choćby z tego względu, że w ETK koło zębate na wale po 2009r dalej nie występuje jako osobna część. Kolejny dowód na to, że to co piszą na forach z przekonaniem jakby co najmniej widzieli to na własne oczy trzeba traktować z dużą dozą ostrożności. Nie pamiętałem o tym, że taka bzdura została w opisie wiec dziękuję za alarm i poprawiam "

 

Co wy na to :?:

Spora czesc ludzi uwaza, ze wlasnie przez poprawiony design i nieintegrowanie kola z walem, silniki N po 2009 sa lepsze i dodatkowo wymiana rozrzadu jest bardziej pewna. Ale czas leci i okazuje sie ,ze powoli auta z 2009 i 2010 dochodza do konkretnych przebiegow a co za tym idzie lanuchy potrafia szurac i urwywac sie.

 

Wiec jak to jest z tym kolem zebatym na wale po 2009 :?: Czy ktos moze potwierdzic ,ze kolo na walku roz. jest demontowalne, skoro prof. mechanik ze specjalizacja bmw tego nie potwierdza :?:

 

Koło dalej nie jest wymienialne tylko został poprawiony materiał z jakiego zostało wykonane . Jest dożo trwalsze od poprzednika ... W samochodzie z silnikiem C nie trzeba wymieniać wału !

Opublikowano
Oczywiście, że powróci. Podejrzewam, również, że wymiana bez wałka jest bez sensu ponieważ wyszczerbione koło spowoduje szybsze zużycie nowego łańcucha. Jak wymieniać to tylko wszystko - potem olej co 10k a nie co 30k to może dłużej pożyje.... Są przypadki, że rzężenie wraca po 20kkm...
Opublikowano (edytowane)
Oczywiście, że powróci. Podejrzewam, również, że wymiana bez wałka jest bez sensu ponieważ wyszczerbione koło spowoduje szybsze zużycie nowego łańcucha. Jak wymieniać to tylko wszystko - potem olej co 10k a nie co 30k to może dłużej pożyje.... Są przypadki, że rzężenie wraca po 20kkm...

 

Dotyczy to również silników z F30/F31 ?

Edytowane przez kozakmcl
Opublikowano
Mimo tego co powiedział Ci mechanik nie wyciągałbym tak daleko idących wniosków. Pisałem już wcześniej - znam siedem aut z N47 i tylko w dwóch słyszalne jest szuranie. Przebieg (licznikowy) tych bezproblemowych od 130k do 217k km.
Opublikowano
Oczywiście, że powróci. Podejrzewam, również, że wymiana bez wałka jest bez sensu ponieważ wyszczerbione koło spowoduje szybsze zużycie nowego łańcucha. Jak wymieniać to tylko wszystko - potem olej co 10k a nie co 30k to może dłużej pożyje.... Są przypadki, że rzężenie wraca po 20kkm...

 

Ja rownierz uwazam ,ze problem powroci, ale po wyminanie mysle ,ze spokojnie mozna liczyc 100kkm spokoju.

Kiedys juz szukalem info na ten temat i pisalem na forum, ze znalazlem na niemieckim forum "rekordziste" gdzie auto z slnikiem wlasnie N47A przejechalo po wymianie ponad 120kkm. Ze stanem 265kkm zostalo sprzedane. Oczywiscie nie wymieniony zostal walek roz. bo nie bylo takiej potrzeby. Najbardziej scieraja sie kola dolne (przez zle zaprojektowany ksztalt zebow) i to ich nierowne scieranie sie powoduje rozciaganie lancucha a w kosekwencji jego pekanie. Napisze jeszcze raz : zestaw naprawczy do ma nowy ksztalt zebow. Po wymianie w paru przypadkach stwierdzono ponowne szuranie, ale nie bylo przypadku zerwania po wymianie.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Oczywiście, że powróci. Podejrzewam, również, że wymiana bez wałka jest bez sensu ponieważ wyszczerbione koło spowoduje szybsze zużycie nowego łańcucha. Jak wymieniać to tylko wszystko - potem olej co 10k a nie co 30k to może dłużej pożyje.... Są przypadki, że rzężenie wraca po 20kkm...

 

Ja rownierz uwazam ,ze problem powroci, ale po wyminanie mysle ,ze spokojnie mozna liczyc 100kkm spokoju.

Kiedys juz szukalem info na ten temat i pisalem na forum, ze znalazlem na niemieckim forum "rekordziste" gdzie auto z slnikiem wlasnie N47A przejechalo po wymianie ponad 120kkm. Ze stanem 265kkm zostalo sprzedane. Oczywiscie nie wymieniony zostal walek roz. bo nie bylo takiej potrzeby. Najbardziej scieraja sie kola dolne (przez zle zaprojektowany ksztalt zebow) i to ich nierowne scieranie sie powoduje rozciaganie lancucha a w kosekwencji jego pekanie. Napisze jeszcze raz : zestaw naprawczy do ma nowy ksztalt zebow. Po wymianie w paru przypadkach stwierdzono ponowne szuranie, ale nie bylo przypadku zerwania po wymianie.

 

Piszesz tu o silniku z onaczeniem "A", co z silnikami z oznaczeniem "C" ?

Opublikowano
Oczywiście, że powróci. Podejrzewam, również, że wymiana bez wałka jest bez sensu ponieważ wyszczerbione koło spowoduje szybsze zużycie nowego łańcucha. Jak wymieniać to tylko wszystko - potem olej co 10k a nie co 30k to może dłużej pożyje.... Są przypadki, że rzężenie wraca po 20kkm...

 

Ja rownierz uwazam ,ze problem powroci, ale po wyminanie mysle ,ze spokojnie mozna liczyc 100kkm spokoju.

Kiedys juz szukalem info na ten temat i pisalem na forum, ze znalazlem na niemieckim forum "rekordziste" gdzie auto z slnikiem wlasnie N47A przejechalo po wymianie ponad 120kkm. Ze stanem 265kkm zostalo sprzedane. Oczywiscie nie wymieniony zostal walek roz. bo nie bylo takiej potrzeby. Najbardziej scieraja sie kola dolne (przez zle zaprojektowany ksztalt zebow) i to ich nierowne scieranie sie powoduje rozciaganie lancucha a w kosekwencji jego pekanie. Napisze jeszcze raz : zestaw naprawczy do ma nowy ksztalt zebow. Po wymianie w paru przypadkach stwierdzono ponowne szuranie, ale nie bylo przypadku zerwania po wymianie.

Skoro w zestawie naprawczym są nowe zębatki z poprawionym kształtem, to nie trzyma się kupy teza, że problem wróci. Zresztą jak sam zauważasz nie ma przypadków zerwania łańcucha po naprawie. A aut które zrobiły już koło miliona km z tym silnikiem pewnie trochę jest.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Wlasnie A sa jakby bardziej awaryjne. Ponoc w C zmieniono juz ksztalt kol i sa mniej podatne na scieranie. Ale....

Jak sie okazuje, przynajniej sledzac przypadki z forow ( polskich i zagranicznych) pojawiaja sie juz dosc czesto przypadki szurania w silnikach C. O zerwaniu lancucha w silniku C czytalem moze 2 razy.

Moze dlatego ,ze urzytkownicy, nauczeni wlasnie przez przypadki pekanie lancucha w silnikach z poczatku produkcji ( ozn A) przywiazuje do silnika wieksza uwage i reaguja szybciej.

Czesc z napraw wykonywana jest jeszcze na gwarancji, wiec urzytkownicy sa zadowoleni i nie narzekaja. Narzekac beda nastepni wlasiciele, gdy gwarancja sie skonczy i trzeba bedzie pokryc koszta samemu :cry2:

Jak dla mnie to kupujac kilkuletnie bmw, mozna spokojnie doliczyc sobie 3-4 tys na tzw. "pakiet startowy" wlasnie na wymiane rozrzadu. Taki jest obedny rynek moto. :mad2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Dobrze, niech sobie są bardziej awaryjne. Tyle, że nowe części które się wymienia przy okazji naprawy są dokładnie takie same dla A i dla C. Po naprawie niczym się już nie różnią pod względem trwałości.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Oj oj....

Bmw twierdzi ,ze zestaw naprawczy jest super i wogole to auto przejedzie 1000 0000 km na nim. :norty:

 

jak pisalem wyzej ... ja uwazam ,ze 100kkm to raczej przejedzie, a potem zobaczymy :mrgreen:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

chyba podwójną, potrójną wymianą silnika... ledwo co kulają do 140-150tyś to po zestawie naprawczym miałby dociągnąć mln km? nie sądzę

 

Albo potrojna wymiana rozrzadu :cool2:

 

Ps. to tylko moja opinia - nie linczowac za mocno :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.