Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
koledzy widze tutaj temat sie rozkrecił i mysle ze ktos mi tutaj doradzi,a nie chce zakładac nowego tematu,problem tkwi w M47N2 2007 r 163ps,a mianowicie w "szuraniu" łancucha,co dziwne ze owe szuranie/szelest słychac tylko jak silnik sie rozgrzeje,czyli na zimnym silniku jak olej jest gesty pracuje cicutko,i moje pytanie co moze byc przyczyną,,jest mozliwosc ze padł napinacz ktory defakto napina oba łancuszki rozrzadu?,oraz mozna pokusic sie i sprobowac wymienic sam napinacz?spotkał sie ktos na forum aby napinacz mogł nie wyrabiac (nie napinac) łancucha? olej motul 5w30 x-clean,czy moze ma ktos inny pomysł dlaczego lancuch w tym silniku moze szurac?
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
koledzy widze tutaj temat sie rozkrecił i mysle ze ktos mi tutaj doradzi,a nie chce zakładac nowego tematu,problem tkwi w M47N2 2007 r 163ps,a mianowicie w "szuraniu" łancucha,co dziwne ze owe szuranie/szelest słychac tylko jak silnik sie rozgrzeje,czyli na zimnym silniku jak olej jest gesty pracuje cicutko,i moje pytanie co moze byc przyczyną,,jest mozliwosc ze padł napinacz ktory defakto napina oba łancuszki rozrzadu?,oraz mozna pokusic sie i sprobowac wymienic sam napinacz?spotkał sie ktos na forum aby napinacz mogł nie wyrabiac (nie napinac) łancucha? olej motul 5w30 x-clean,czy moze ma ktos inny pomysł dlaczego lancuch w tym silniku moze szurac?

 

Nikt Ci nie powie na słuch, co jest przyczyną na 100%. Trzeba rozebrać i wszystko będzie wiadomo. Jaki przebieg?

Opublikowano
205kkm ale co bedzie wiadomo,jak mam to zauwazyc? łancuch bedzie luzny?czy jak mam to wzrokowo stwierdzic co bedzie uszkodzone?:) tam przypadkiem na napinaczu nie ma zapadek ktore z naciagnieciem łancuchów zapada sie i w drugą strone juz nie cofnie?jesli tak to po tym mozna poznac ze łancuchy do wymiany,generalnie ja nie slyszałem aby w M47N2 wymieniało sie napinacz czy łancuchy,dlatego jestem zdziwiony ze przydazyło sie to własnie w tym silniku;)
Opublikowano
205kkm ale co bedzie wiadomo,jak mam to zauwazyc? łancuch bedzie luzny?czy jak mam to wzrokowo stwierdzic co bedzie uszkodzone?:) tam przypadkiem na napinaczu nie ma zapadek ktore z naciagnieciem łancuchów zapada sie i w drugą strone juz nie cofnie?jesli tak to po tym mozna poznac ze łancuchy do wymiany,generalnie ja nie slyszałem aby w M47N2 wymieniało sie napinacz czy łancuchy,dlatego jestem zdziwiony ze przydazyło sie to własnie w tym silniku;)

Myślę że to nie wina łańcucha, bo ja też nie slyszałem aby w M47N2 wymienić łańcuchy, może to pasek, alternator (łożysko), lub napinacz :norty:

Opublikowano
Właśnie został wymieniony rozrząd w E91 z 2008. Na szczęście nie doszło do zerwania łańcucha. Najpierw "poszedł" napinacz , a potem jeden z plastikowych ślizgów rozwalił się na pół. Objawem była głośna praca silnika co skłoniło mnie do wizyty u mechanika - na szczęście w porę. Przebieg 220 tys. km (disel). Jak widać łańcuch rozrządu- to żadna gwarancja trwałości. :!:
Opublikowano
nie jest to pasek,łozysko,ani pompa wody,zapaliłem silnik po zrzuceniu pasków i nadal po zagrzaniu sie oleju szelesci:/ wymienie napinacz,jesli to nie pomorze ,wymienie całosc;/
Opublikowano
nie jest to pasek,łozysko,ani pompa wody,zapaliłem silnik po zrzuceniu pasków i nadal po zagrzaniu sie oleju szelesci:/ wymienie napinacz,jesli to nie pomorze ,wymienie całosc;/

Co ci da wymienianie napinacza skoro mówisz że, zrzuciłeś pasek i dalej to samo :?:

Opublikowano
Skrab napinacz łańcucha.

A to nie zrozumiałem ,myślałem że chodzi o osprzed alternatora i wspomagania pasek :roll:

Opublikowano
oczywiscie napinacz łancucha,nie widzi mi sie wymiana całego rozrządu i płóz,wydaje mi sie ze napinacz nie dostaje cisnienia oleju i łąncuch sobie szura po slizgach,ale to moje domysły,nie bede oddawał auta na diagnoze bo bym zbankrutował był w 3 warsztatach na diagnozie,pierwszy pompa wysookiego cisnienia,drugi,ze to zaciera sie pompa oleju,a w trzecim ze prawdopodobnie rozrząd i moze wystarczyc wymiana napinacza,ja obstawiam na napinacz/rozrząd,ale to dowiem sie jak wymienie;/ jesli nie pomoze rozbiore jeszcze raz i wymienie cały rozrząd
Opublikowano
orientuje sie ktos moze w M47n2 wymienie napinacz ze zslizgiem nie rozlanczając łancucha? czy bede musiał oba łąncuszki rozłączyc? z rysunku wynika ze powinien wyjsc,ale wole sie upewnic:)
Opublikowano
orientuje sie ktos moze w M47n2 wymienie napinacz ze zslizgiem nie rozlanczając łancucha? czy bede musiał oba łąncuszki rozłączyc? z rysunku wynika ze powinien wyjsc,ale wole sie upewnic:)

Napinacz wyjdzie. Wymienialem napinacz z lancuchem dolnym i gornym , troche roboty bylo.Zawias w dol , miska oleju do wyjecia , oslona rozrzadu tak samo oraz nasada z wtryskami i kolektor ssacy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

 

Niektórzy użytkownicy forum twierdzą, ze silniki N47 mają wadę rozrządu. Tylko jeśli to faktycznie jest wada fabryczna, to dlaczego niektorzy mają problem z rozrządem, a inni przejechali ponad 200 tys km i silniki działają bez zarzutu, rozrządu nie słychac... Moze żle rozumuje, ale jeśli cos jest wadą fabryczną to powinna ona sie ujwaniac we wszystkich egzemplarzach? A tu niektorzy maja problem, a inni wcale.... Jest jakaś recepta ? Pozdrawiam.

Opublikowano
Wypadałoby zacząć od definicji co to jest wada fabryczna. Może jeśli usterka przekroczy jakiś % ilościowy w wyprodukowanej partii to kwalifikuje się jako wada fabryczna? ee majacze, ide spać :mad2:

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Jako, że w tym wątku jakiś czas temu pisałem, że mimo tego, iż mi łańcuch pracuje bez zarzutu, to i tak twierdzę, że BMW spier....lo sprawę. Pragnę poinformować, Was co następuje:

przy przebiegu 140 tys. km. łańcuch zaczął szurać :duh: :duh: :duh:

BMW spier...lo ten łańcuch!!!!

Na razie nie robię z tym nic, ale jest to strasznie irytujące. Ostatnio mój szwagier, który stał 4 m od auta spytał co mi tak stuka? :mad2: Będę musiał więc coś pomyśleć.

Opublikowano

Doszedlem do wniosku ze nie ma sie tym co przejmowac :) ja mam prawie 200 kkm i ogolnie to nie wiem czy szura czy nie szura :)

Zrobilm 50 kkm tym autem i caly czas dzwiek z silnika jest taki sam

A jesli padnie to trudno... pomysli sie o swapie na 184 KM :D

Tylku tu nasuwa sie pytanie czy nowsze N47 pozbylo sie tego problemu?

Opublikowano
Tylku tu nasuwa sie pytanie czy nowsze N47 pozbylo sie tego problemu?

 

Nie - łańcuchy pękają we wszystkich dieslach, w jednych częściej w drugich rzadziej. W internecie znajdziesz chyba każdy model od Citroena po Mercedesa z pękniętym łańcuchem. Swego czasu pojawiało się dużo info o awariach 2.7 i 3.0 TDI w A6

Opublikowano
W internecie znajdziesz chyba każdy model od Citroena po Mercedesa z pękniętym łańcuchem.

W Internecie ostatnio znalazłem informację, że Elvis żyje, a Macierewicz jest jedynym ocalałym z Tu-151 :duh:

Opublikowano
Hehe no dobrze ze tylko trzech przezylo :norty:

 

On jest drugim przypadkiem w historii który występuje w trzech osobach.... Teraz już rozumiesz jak to możliwe ??

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.