Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bez znaczenia czy ON czy Pb - dobre bmw ma miec silnik 6 cylindrowy . Ta marka powinna byc wzorem dla innych producentów a nie jest . Kiedyś była . Generalnie ja już wiecej tego badziewia nie kupie !!!
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nowy przypadek N47

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=179196

Coraz bardziej przewiduje, że w moim następnym BMW będzie diesel 6 cylindrów albo benzyna 4 cylindry turbo :D

 

Co do podawanych linków problemów z tym silnikiem twierdze że to kwestia indywidualna pojedynczych przypadków !!

Nagle problemy z blokiem , łańcuchem rozrządu a za chwilę kolejny użytkownik dopisze że tłoki się urywają!!! a wszytko to wady konstrukcyjne!!!

Jak znam życie i podejście Polaka...kupić tanio auto(a jak tanio to wiadomo jakie) ...dożywotnio bezawaryjne no i żeby nic nie paliło :D

Oszczędzanie na paliwie..jakies ecodrivingi, jazdy na 5 biegu po mieście wymiany oleju jak się przypomni i później silnik jest awaryjny.

Pozdr.

Opublikowano

Co do tego oszczędzania na paliwie (ecodriving) to się w 100% zgadzam.

Opiszę nawet taki przykład.

X3 2007r. 150KM do przebiegu ok.75tyś km zero problemu. Oczywiście spalanie większe niż producent przewidywał. Stwierdziłem, że zrobię jej test na najniższe spalanie. Przez ok 3 tyś jeździliśmy autem strasznie delikatnie, aż pięknego dnia wywaliło błąd przepływki. Odkręcamy dolot kolektor tyle syfu, że szok. Wszystko wyczyszczone, wymieniony wkład odmy, skasowane adaptacje przepływki, jazda na autostradę wypalenie DPF zmieniony styl jazdy z powrotem na zakres 1900-3000 obr i cisza spokój. Zero problemów po tym zabiegu już przejechane jest ok 5 tyś.

Ecodriving dla aut z DPF to naprawdę kiepski pomysł.

Opublikowano

u mnie tez w N47 (320dA) halasuje, ale zrobilem juz nim ok 90tys (w sumie przejechane 107tys km) i jeszcze sie nie posypal. Zreszta na awaryjnosc nie powiem zlego slowa, bo przez ten okres nic sie nie zepsulo.

Tak jak ktos napisal wczesniej, prawdziwe BMW to benzynowa rzedowa 6, w tym sa najlepsi!

Opublikowano
Panowie spokojnie nie piszemy tu o awaryjnosci tylko o wadach fabrycznych silnika N47 . Teraz każdy szuka bmw z poprzednim sinikiem bo poszla fama , ze N47 sie psuje , otoż wcale się nie psuje. Poza hałasujacym rozrzadem nic sie tam nie dzieje do 200tys km , chyba ze kupiłes 300tysi zrobione na 180tys km. Jak bym mial teraz kupic auto z 2007 ze starszym silnikiem z 300tys km przebiegu bo te auta na zachodzie po tyle maja - bo nowszy silnik sie psuje to i tak wole auto z 2009 , ok 100tysi km stan bdb i zainwestowac w w wymiane lancuchów . GENERALNIE CHODZI O TO , ZE NOWA GENERACJA N47 POWINNA BYĆ CICHA JAK PSZCZOŁKA A NIE GLOSNIEJSZA OD 1.9D W CITROENIE BERLINGO I KONIEC !!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie

Po przeglądnięciu zagranicznych forów znalazłem informację że owa wada łańcucha rozrządu dotyczy silników z określonego okresu oraz oznaczenia:

There are two distinct methods of dealing with the problem depending on build date.

N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:

Renew:

- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009] >> this suggests that all cranks prior to that build have questionable sprockets??

- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.

- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:

Renew:

- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

Czy spotkał się ktoś z was z tą wadą w przypadku silnika o oznaczeniu N47D20C????

Pozdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Bmw to przereklamowany badziew który ma dobre zawieszenie i trakcie pozatym materiały wykończeniowe , nowe silniki , drgajaca buda i lewarek , i inne problemy jakich nie spotkałem w A4 B8

 

Lubie takie posty ... :cry2: :cry2: Poczytaj sobie o 2.0TDI na PD ...

z 2.0CR z poczatkow produkcji tez bym uwazal z odwaznymi opiniami bo zastosowany sposob napedzenia pompy oleju (gniazdo sie wyrabia i pompa przestaje pompowac olej do motoru :D - dosc czesta usterka w PDkach ) jest identyczny. Zmieniono go chyba dopiero w wersji z LED'ami(tylne lampy) czyli 2009 .

nie slyszalem zeby komus po 150k km w 320d tak sie zatkal DPF ze nie nadawal sie juz do niczego(no chyba ze ktos upala samochod w miescie i stoi caly dzien w korkach) ... a taki przypadek spotkal mojego znajomego 2.0cr b8 i poplynol na tym zdrowo(GCS cos o tym wie :D ). W efekcie nowe auto puszcza baka jak sie da w palnik ...widok sredni :)

 

Jesli chodzi o glosnosc 320d to pamietajcie o tym ze w Audi silnik nie jest tak cofniety do srodka jak w bejcy... inaczej jest rozlozona masa samochodu wiec ... sami sobie odpowiedzcie... przegroda z powietrzem robi duza roznice.

 

BMW dalo dupy z rozrzadem - fakt faktem nie ma co sie oszukiwac, jak widac sa poprawki i pewnie juz nowe wychodza bez wad. To samo bylo z 2.0TDI od poczatku problemy z tym motorem w roznych wydaniach i o roznych kodach , a to pekaly glowice , a to sypaly sie napedy pompy oleju , a to buda telepie bo walki wyrownazajace prace silnika sie sypaly ...

3.0TDI w A6 z poczatkow produkcji(224ps) i to z B7 (204ps) tez mialo powazne wady typu : napinacze rozrzadu (potrafil rozrzad przeskoczyc a uwierz mi ze w V6 to duzo wiekszy klopot... bylo spotkanie 3go stopnia i szukaj nowego motoru), wtryskiwacze byly wadliwe (laly paliwo jak chcialy i kiedy chcialy ) w efekcie kolesiowi na autobanie wypalilo dziurke w tloku ... , lecialy kola dwumasowe - znam przypdek gdzie gosc zajezdzil 2 w ciagu 60-100k(zobacz ile wytrzymuje dwumas w 3.0d) . i robi sie ... 5k(napinacze do V6 + wymiana -rozrzad z tylu) + 5k(wtryski) + 5k(dwumasy) i pojawia sie pietnastka :D .

Mozna wziasc na stol 2.0TFSI - fajny silnik ale... potrafi lykac 1l oleju na 1000km(jest kilka takich przypadkow, problemy z uszczelniaczami) :roll: ... a w pierwszych latach produkcji tez sam blok silnika potrafil strzelic ... (o czym nie slyszalem w benzynowych R6 ani R4 )

Wiec do wyboru do koloru... co kto lubi :norty:

 

podsumowujac:

 

NIE MA DZIS SILNIKOW IDEALNYCH !! bo takie sa nieoplacalne. Trzeba wiedziec o wadach kazdego motoru ktory sie kupuje i kalkulowac. N47 to nowa konstrukcja , bez konkurencji jesli chodzi o spalanie, dynamike i elastycznosc w przedziale do 2litrow. Kazdy nowy motor ma wady i nie kupuje sie takiego silnika od kopa bo sie mozna wsadzic na mine... - chyba ze sie kupuje nowy na gwarancji !!

 

Co do wykonczenia... proponuje kolego rozbierz sobie drzwi w A4B8 a rozbierz w 3ce... nawet mat wygluszajacych w Audi nie uswiadczysz... no chyba ze po lifcie to sie zmienilo ? W efekcie podobno super (bo gra mocno przecietnie... )naglosnienei B&O odstaje od X-iona bez wzmacniacza z mojej eks 3ki... (a ucho mam dobre :D ). Dzwiek leci po poszyciu samochodu i tyle z basu i czystosci...Stoisz na zew i slyszysz to samo co wewnatrz... :mrgreen: Przy wyzszych predkosciach szumia klamki w B8 (mowa o 2008)...

Co do materialow... E9x wyszlo w 2005 roku ... B8 w 2008 ... E9x LCI duzo nie zmienil w wygladzie we wnetrzu ale materialy sa lepsze , design nie powala fakt faktem , w A4 jest bardzo przyjemnie ale ...puknij np w bok drzwi - jest pusto jak w 1er... tego np w Audi B6/B7(bo to identyczny samochod) nie bylo ... aw B8 jest no i co ? . Ramka naokolo licznika zrobiona z tandetnego plastiku jednemu skrzypi, inny twierdzi ze ma w swoim modelu beznadziejnie spasowana...

 

Ksiegowi teraz samochodu produkuja i takie sa fakty .

Dla mnie Audi to swietny samochod ale nie koniecznie dla mnie , BMW to BMW :D nie Skoda . Jesli mialbym kupowac kolejne audi to tylko 4x4 , chociaz i tak RWD dla mnie jest ciekawszym napedem z pkt widzenia zajawionego kierowcy... Teraz jezdze 4x4 i moze do limuzyny taki naped jest fajny , ale jak przesiadam sie w 1ke to mam mega frajde na kazdym wirazu .

 

 

Pozatym na forum wchodza ludzie zajawieni i z problemem ... kilka jest tylko takich przypadkow ze gosc pisze posta bo auto mu super jezdzi (osobiscie znam jednego takiego osobnika)

Opublikowano

Czy spotkał się ktoś z was z tą wadą w przypadku silnika o oznaczeniu N47D20C????

 

tak - ja się spotkałem założyłem silnik N47D20C Z ROKU 2010 IDEAŁ prawie zero przebiegu i niestety po 20 tysiach to samo i nawet bardziej hałasuje niż stary także 6000zł w plecy !

Opublikowano
mmcv z dpf w b8 to masz racje robiłem już 2 sztuki na off obydwie ok 150tysi przelotu , co do usterek silników VAG to masz racje
Opublikowano

no to szczerze wspolczuje . moze masz wybitnego pecha, a moze reszta uzytkownikow z nowym 2.0d ma mega szczescie nei wiem co bardziej prawdopodobne...

 

 

mmcv z dpf w b8 to masz racje robiłem już 2 sztuki na off obydwie ok 150tysi przelotu , co do usterek silników VAG to masz racje

:cool2:

Opublikowano

spoko rozdłubie się motorek i powymienia co trzeba inaczej ciężko będzie sprzedać - przyjedzie klient zaraz hasło ASO i przegląd a tam spece powiedzą ze koszta bo silnik zepsiuty rozrząd ma itd

 

ale najagorsze jest to ze do tej operacji trzeba poł motory rozbroić - no nic nie wyjścia

Opublikowano
Czy spotkał się ktoś z was z tą wadą w przypadku silnika o oznaczeniu N47D20C????

 

tak - ja się spotkałem założyłem silnik N47D20C Z ROKU 2010 IDEAŁ prawie zero przebiegu i niestety po 20 tysiach to samo i nawet bardziej hałasuje niż stary także 6000zł w plecy !

 

Moj N47 z kwietnia 2010 miał tę wadę.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
Ja mam 320 i 85k jak narazie nie słyszę żadnych niepokojących dzwięków auto z maja 2009
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Dzisiaj na parkingu wyczailem f10 520d i chrobotalo jeszcze bardziej niz u mnie :mad2: albo bylo bardziej slyszalne bo nie klekotal tak jak moj :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Hałasują, lub będą hałasować wszystkie 4-cylindrowe diesle produkowane do marca 2011,czyli -16d, -18d, -20d, -23d, w seriach 1, 3, 5, X1, X3, a także Mini

Jeżeli problemu nie ma to się na pewno objawi :D

Ważne, jest żeby zrobić naprawę w okresie gwarancji :8) , zgodnie z zacytowaną w tym wątku PUMĄ.

Po naprawie BMW zapewnia, że nie dojdzie do zerwania łańcucha, ale nie ma pewności, że łańcuch, mimo zmienionych ślizgów i zębatek nie będzie hałasowac.

Jeżeli nawet będzie hałasować to wtedy pozostaje to kwestią "komfortu" i nie podlega powtórnej naprawie. :norty:

 

Każde moje BMW sobie coś tam hałasowało:

Z4 2.0 pykało

Z4 3.0si na postoju terkotało

320d w sedanie chodziło jak traktor...trzeba to polubić i tyle.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

z zacytowanej PUMY.

Jak ktos juz zrobil naprawe i dalej ma swierszcze w silniku to tak ma byc :cool2:

 

Attention:

No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!

 

Not allowed engine change because of this claim!

 

A to, ze kazdy silnik bedzie kiedys swiszczal to pewne - wystarczy poczytac fora francuskie, hiszpanskie, niemieckie, angielskie - setki przypadkow, ktore ludziom wychodza przy 2000km, jak i przy 200.000km. Nie ma tu reguly.

Skoro BMW przez 4 lata (do 2007 do 2011) "tluklo" takie silniki to problem jest im generalnie znany i nie ma tu mowy o wadliwej serii lancuchow, kol zebatych czy slizgow - po prostu ten typ tak ma, tak zostal skonstruowany i tyle :mrgreen:

 

Ci,korzy maja silniki produkowane po 5.01.2009 maja wiecej 'farta' bo naprawa jest duzo prostsza - nie trzeba wymieniac walu, a jedynie lancuch, dwie zebatki i dwa slizgi. Wczesniejsze silniki czeka niestety wymiana walu co jak wiemy wiaze sie nie tylko ze zrzuceniem silnika ale jego "demolka"

Zadziwiajace jest to czy zmiana ktora nastapila 5.01.2009 miala na celu latwiejsze naprawy gwarancyjne czy wynikala z czegos innego :norty:

Beste Maschine der Welt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.