Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra a jak wytłumaczyć hałas z rozrzadu w silnikach z przelotem 20-30 tysięcy km. Mam rozrzadu z takiego silnika i wszystko jak nowe slizgi napinacze łańcuchy. Po założeniu nowych części cisza niestety przez kolejne 20 tysi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No dobra a jak wytłumaczyć hałas z rozrzadu w silnikach z przelotem 20-30 tysięcy km. Mam rozrzadu z takiego silnika i wszystko jak nowe slizgi napinacze łańcuchy. Po założeniu nowych części cisza niestety przez kolejne 20 tysi

Tu sie nie wypowiem . Halas to jedno pekanie rozrzadu to drugie.

Wiadomo ze wszyscy sie martwia jak cos slychac.Kiedy trafia do mnie slupek jedynie widze same czesci a nie caly samochod.

Ostatnio mialem w rekach silnik N47N N47D20C po 2009 kolo walu mial innny ksztalt zebow , oraz inne numery pozostalych kol rozrzadu.Wiekszosc czesci jak szukalem napisane bylo zastapiono z numeru itd.....Cos poprawili ale nie jestem wstanie powiedziec czy na dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tłoczek wystaje max z jego obudowy 19.9 mm. A masz masz możliwość zwymiarowac dla mnie całą jego obudowę + gwint + podkładka. Ja mam możliwość wykonać taki wzorzec/sprawdzian np. z nacieciem na max wysunięty. Najważniejszy jest wymiar od łba (miejsca styku z głowicą) do końca tłoczka max wysuniętego.

Aha jeszcze uśmiech w stronę naszych specjalistów od diagnozy/kodowania/programowania. Sterownik silnika ma informacje z czujnka wałka rozrządu. W inpa tego nie znalazłem ale być może wszystkigo nie wiem. Na pewno można odczytać sygnał z tego czujnika -może DIS może ISID. W ten sposób możemy sprawdzić zwłoke/opóźnienie wałka rozrządu i ustalić jakieś wartości graniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tłoczek wystaje max z jego obudowy 19.9 mm. A masz masz możliwość zwymiarowac dla mnie całą jego obudowę + gwint + podkładka. Ja mam możliwość wykonać taki wzorzec/sprawdzian np. z nacieciem na max wysunięty. Najważniejszy jest wymiar od łba (miejsca styku z głowicą) do końca tłoczka max wysuniętego

.

Moge Ci wyslac stary napinacz bedzie szybciej i bez kosztow. Ja zrobilem cos takiego. http://ifotos.pl/zobacz/240220131_xaaensw.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super. Dziękuję. Myślę także że pomogliśmy wielu forumowiczom i każdy zainteresowany swoim autkiem będzie miał możliwość sprawdzić i może się uspokoić lub podjąć decyzję o wymianie. To nie jest 100% pewności ale zawsze coś i być może początek głębszej diagnostyki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd zmienili w 2011 w wersji 184KM, ale czy tam łańcuch nie będzie się zrywał to niewiadomo. W końcu problem zrywających się łańcuchów dotyczy wszystkich diesli, czasem rzadziej czasem częściej. Akurat N47 można tanio kupić za 3-5tys. Np w Audi 2.7 czy 3.0 tdi trzeba dać ponad 10tys i dobrze się naszukać dobrego egzemplarza. A łańcuchy rwą się tam nie rzadziej niż w N47 (i też są niedostępne bez wyjęcia silnika)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

We wczesniejszych postach ktos pisał ze w 2009 roku cos tam zmienili z tym rozrzadem....To prawda? Czytająć fora, to chyba w silniku 177 PS problem występuje rzadziej? Zastanawia mnie tez jedna rzecz: niektorzy mają z tym problem, inni mają już nalatane ponad 200k km i wszystko dobrze działa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest tak że każdemu musi się zerwać łańcuch. Podobnie jak nie każdemu zepsuje się nawigacja czy centralny zamek. Od 2009 koło zębate łańcucha na wale jest elementem oddzielnym (przed 2009 było integralną częścią wału) oraz zmienili sposób obróbki kół zębatych, które wcześniej przyczyniały się szybszego zużycia łańcucha. A łańcuch może się zerawć przy 50tys albo można jeździć do 500tys. Ostatnio oglądałem w DE 520d z przebiegiem 320tys z 2007 roku - silnik chodził jak marzenie. Coś jak w rowerze jeden jeździ 15 lat na jednym, a drugi wymienia co roku :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od 2009 koło zębate łańcucha na wale jest elementem oddzielnym (przed 2009 było integralną częścią wału)

 

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, jak już wcześniej pisali w tym temacie, koło zębate łańcucha na wale nie jest wymienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w koncu po 2009 r. to koło zębate jest wymienne na wale czy nie jest? :)

Czytając fora i problemy uzytkowników N47 głęboko się zastanawiam czy kupić auto z taką jednostką......?

Kup z silnikiem benzynowym R6 3.0. Jest to jedyna jednostka która jest właściwie bezawaryjna. W sensie, że nie ma typowych problemów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie chodzi o to ze musze mieć diesla z silnikiem do 2.0 ....

No to N47 jest najmniej awaryjnych silnikiem. Statystyki są nieublagane

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to ze muszę mieć diesla z silnikiem do 2.0 ....

 

Więc bierz 2.0d 163KM.

Żeby miał problem ze znacznie liczniejszymi problemami i do tego kosztowniejszymi?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, roznie piszą o nim i róznie gadaja.....

Nie patrz co gadają tylko sprawdź jak sie zmieniły statystyki awaryjnosci po 2008 roku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę N47 to bardzo dobra jednostka, chociaż czyta się o problemach z łańcuchem. Celowo mówię, że się czyta, bo ja tylko czytam. Nie widziałem.

Swoją drogą to podobnie jak z Yeti, też czytam ale nie widziałem :roll: :twisted: :mrgreen: :norty:

Wiem wiem, są tacy, którzy widzieli zerwany łańcuch. Ale są też tacy, którzy widzieli Yeti :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez przez 5 lat przejechalem w sumie ponad 250 tys km autami z tymi silnikami i nie miałem problemów. Nie tylko z łańcuchem ale z niczym innym. Osoba która kupiła ode mnie jedynkę tez jezdzi bezproblemowo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.