Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jesli jest mozliwosc zdjecia oslony bez wyjmowania silnika czy skrzyni to na pewno mozna (ja tego nie robilem w N47). trzeba aby uwazac aby nic nie polecialo do srodka i aby lancuch nie przeskoczyl gdzies o zabek. poznaczyc po swojemu gmp na kolach ale robic wszystko na polozeniu walu gdzie wszystkie tloki sa w polowie cylindra.

EDIT;

jak ktos to zrobil w tym silnku niech napisze bo mysle ze jednak sie nie da bez wyjmowania silnika lub skrzyni. a to dlatego ze sa tam dwie oslony jedna mala mniej wiecej od polowy gornego lancucha w gore i dolny slizg ktory jest napinany nie wyjdzie bez zdjecia dolnej oslony a ona nie zejdzie bez zdjecia kola zebatego do rozrusznika ....

ta oslona http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PN31&mospid=51029&btnr=11_4078&hg=11&fg=10

 

Górny napinacz można wymienić bez problemu. Nie trzeba nic blokować - wykręcić stary i wkręcić nowy. Niestety problem dotyczy dolnego łańcucha, a właściwie szyn napinających. Aby dostać się do dolnego napinacza trzeba zdemontować skrzynię biegów i koło dwumasoe, a wtedu to już warto wymienić wszystko.

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tu masz racje stad pytam czy ktos to robil. i przeczytaj moj post jeszcze raz.

ale chodzilo o to czy trzeba rozbierac tak jak do wymiany calego rozrzadu czyli wyjmowac silnik lub skrzynie

a odnosnie pajacow nie podkrecaj sie bo ci cos peknie.http://imageshack.us/mobile/gallery.php

Jakis czas temu kolega prosil mnie abym wymienil mu kpl.rozrzad. Powiedzialem ze potrzebuje wyjac silnik aby to zrobic.Nie zgodzil sie i wyciagneli mu skrzynie biegow ,potem rozkrecali reszte jaka wczesniej juz ktos opisywal.

Nie wiem ile zmarnowali czasu ale w koncu zmienili zdanie i dostalem wyciagniety silnik.

Opublikowano
nie trzeba wyjmować silnika da się to wymienić bez zbędnych ceregieli a i sorki za pajaca ale tyle bzdur się oczytałem w tym wątku że aż mi się nuż w kieszeni otwiera ale szczerze powiem że wątpie byto coś pomogło u siebie wymieniłem jakieś pół roku temu i było fajnie może 3-4 tys teraz raz go słychać raz nie w piątek wymieniałem olej i po wymianie cisza pomyślałem że może coś z filtrem było nie tak ale dzisiaj to samo taki urok a tak poza tym to z tego co wiem to nie jest silnik bmw .
Opublikowano
nie trzeba wyjmować silnika da się to wymienić bez zbędnych ceregieli a i sorki za pajaca ale tyle bzdur się oczytałem w tym wątku że aż mi się nuż w kieszeni otwiera ale szczerze powiem że wątpie byto coś pomogło u siebie wymieniłem jakieś pół roku temu i było fajnie może 3-4 tys teraz raz go słychać raz nie w piątek wymieniałem olej i po wymianie cisza pomyślałem że może coś z filtrem było nie tak ale dzisiaj to samo taki urok a tak poza tym to z tego co wiem to nie jest silnik bmw .

Ale gdzie w e9x nie jest silnik bmw :?:

Opublikowano

mnie zmylily sruby w glowicy na jednym z rysunkow. a tam rzeczywiscie jest otwor w glowicy dlatego napisalem dwie oslony. teraz popatrzcie wystarczylo zrobic dekiel w tym miejscu (glowica od czola oczywiscie strona rozrzadu i napinacze gornego lancucha mozna by bylo wymieniac bez wyjmowania skrzyn czy silnikow.

a mozesz rozwinac swoje ostatnie zdanie - to nie silnik bmw.

Opublikowano
nie jestem pewny gdzie to słyszałem i ile jest w tym prawdy ale podobno wspólny projekt z grupą psa.
Opublikowano
Ja mam u siebie zakodowane, żeby był non stop wyłączony i włączam go sobię ew guziczkiem jeżeli mam taką ochotę. Druga sprawa że to nie jest tak że pędzisz jak wiatr na trasie, zjeżdzasz na światłach z rozgrzaną turbinką i on sobie gaśnie, na szczęście jest to dosyć logicznie przemyślane i są dwie opcje :

 

1. Silnik po prostu się nie wyłączy

2. Silnik się wyłącza ale nie mylcie S7S z wyłączeniem zapłonu, to działa trochę inaczej bo obieg oleju jest podtrzymywany cały czas , to wbrew pozorom fajnie zrobiony system i nie ma co się bać o rozrząd, turbinę itp.

 

 

no to ciekawe w jaki sposób ten obieg oleju jest podtrzymywany? :shock:

Opublikowano
Łańcuch to jest cześć eksploatacyjna tak jak każda inna. Po zwykle maksymalnie 200 tys jest do wymiany ze względu na wyciągnięcie. A to ze mało kto to robi to inna sprawa, bo silnik przecież jezdzi to po co zmieniać.

 

Czy pisząc takie bzdury, bazujesz na własnym doświadczeniu?

Czy kiedykolwiek miałeś w rękach łańcuch z którejś ze starych konstrukcji po przebiegu 200tys i łańcuch był znacząco wyciagniety???.

Ja akurat mierzyłem kiedyś łańcuch z mojego pasata VR6 przy prawie 300tys (auto 15lat ) i zaufaj mi że różnice były mikronowe. - Czyli mozliwe że wyszły z powodu mało precyzyjnego pomiaru.

W tamtym wypadku Do wymiany poszły tylko ślizgacze, na których po 15 latach ekspolatacjii mógł sie wykruszać przynitowany cos ala-teflon.

W moim konkretnym przypadku ślizgacz były nienaruszone, ale i tak wymieniłem - gdyz koszt znikomy.

A łańcuch zaczyna sie wydłużac najczesciej gdy ma większe opory niz producent przewidział - np po wytarciu slizgaczy obciera o cos innego np obudowe.

A tak na zdrowy rozum to jeżeli GUMOWE paski potrafia pracowac po 120tys to co dopiero STALOWY najczesciej obrobiony cieplnie łańcuch!!!.

Opublikowano

Czy pisząc takie bzdury, bazujesz na własnym doświadczeniu?

Czy kiedykolwiek miałeś w rękach łańcuch z którejś ze starych konstrukcji po przebiegu 200tys i łańcuch był znacząco wyciagniety???.

Ja akurat mierzyłem kiedyś łańcuch z mojego pasata VR6 przy prawie 300tys (auto 15lat ) i zaufaj mi że różnice były mikronowe. - Czyli mozliwe że wyszły z powodu mało precyzyjnego pomiaru.

W tamtym wypadku Do wymiany poszły tylko ślizgacze, na których po 15 latach ekspolatacjii mógł sie wykruszać przynitowany cos ala-teflon.

W moim konkretnym przypadku ślizgacz były nienaruszone, ale i tak wymieniłem - gdyz koszt znikomy.

A łańcuch zaczyna sie wydłużac najczesciej gdy ma większe opory niz producent przewidział - np po wytarciu slizgaczy obciera o cos innego np obudowe.

A tak na zdrowy rozum to jeżeli GUMOWE paski potrafia pracowac po 120tys to co dopiero STALOWY najczesciej obrobiony cieplnie łańcuch!!!.

 

:cool2:

 

Już nie chciałem mu tego pisać, bo przecież w większości aut producent podaje żywotność łańcuch na 500 tys. km. No ale zaraz byłoby, że w skrzyni przewiduje olej dożywotnio, a producent skrzyni co 160 tys... itd. :duh:

Opublikowano

mnie bardzo interesuje w jaki sposob olej podawany jest na lancuch. widzialem przerozne rozwiazania ale tu nie mam pojecia. jak ktos wie moze przyblizy....

i zauwazylem inna rzecz. kilka osob napisalo (nie tylko na tym forum) ze tuz po wymianie oleju lancuch milknie mniej wicej do nastepnego odpalenia po jakims postoju. macie takie doswiadczenie?

Opublikowano
mnie bardzo interesuje w jaki sposob olej podawany jest na lancuch. widzialem przerozne rozwiazania ale tu nie mam pojecia. jak ktos wie moze przyblizy....

i zauwazylem inna rzecz. kilka osob napisalo (nie tylko na tym forum) ze tuz po wymianie oleju lancuch milknie mniej wicej do nastepnego odpalenia po jakims postoju. macie takie doswiadczenie?

 

Z tego co pamiętam, to ktoś pisał, że łańcuch nie jest smarowany olejem. Więc już nie wiem...

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie różnic w rozrządzie między silnikami D20A a D20C. Kolega musiał zmienić silnik bo w D20A obróciła się panewka i zmienił na D20C. Wszystko ładnie tylko strasznie słychać szuranie rozrządu. Czy można przełożyć zestaw rozrządu ze starego silnika D20A do nowego D20C. Dodam że przed awarią w starym silniku właśnie ten felerny rozrząd wymienił i zrobił raptem parę tys. Będzie pasowało do nowego silnika :?:
Opublikowano
mnie bardzo interesuje w jaki sposob olej podawany jest na lancuch. widzialem przerozne rozwiazania ale tu nie mam pojecia. jak ktos wie moze przyblizy....

i zauwazylem inna rzecz. kilka osob napisalo (nie tylko na tym forum) ze tuz po wymianie oleju lancuch milknie mniej wicej do nastepnego odpalenia po jakims postoju. macie takie doswiadczenie?

 

Z tego co pamiętam, to ktoś pisał, że łańcuch nie jest smarowany olejem. Więc już nie wiem...

 

chyba to nie mozliwe musi byc smarowany. do tej pory ja nie widzialem nie smarowanego....

Opublikowano
Rozrząd w N47D20A i N47D20C jest taki sam - można sprawdzić po numerach części. Łańcuch jest na 100% smarowany - na Realoem można znaleźć dyszę wtrysku oleju nr części - 13527797909. Jak kolega będzie robił rozrząd to może rozważyć zakup NAJNOWSZEGO SUPER EXTRA zestawu ślizgów z 1/2013. Podobno mają zapobiegać szuraniu łańcucha :lol:. Moja (swojego czasu też NAJNOWSZA SUPER EXTRA) wersja z 2012 niestety nie zapobiegła i po 15 tkm szuranie wróciło.
Opublikowano
Warsztat mi wymieniał. Przez około 10 tys była cisza potem coraz głośniej aż po 15 szurało podobnie jak przed wymianą
Opublikowano (edytowane)
Nie ma więc pewności że wymiana pomoże na 100% i problem nie powróci Edytowane przez vakial
Opublikowano
Ciężko powiedzieć co może być jednoznaczną przyczyną oprócz tego że ktoś to spie....ł. Wydaje mi się że oni sami dokładnie nie wiedzą albo udają że nie wiedzą i kombinują coś z tymi ślizgami. Tak jak wspomniałem wymieniłem u siebie komplet bez wału i była cisza na 10 tkm czyli został wyeliminowany skutek a nie przyczyna.....
Opublikowano
Moja (swojego czasu też NAJNOWSZA SUPER EXTRA) wersja z 2012 niestety nie zapobiegła i po 15 tkm szuranie wróciło.

Ciekawe czemu zaczęło szurać tak szybko? W moim był wymieniany 2011-04 (nie wiem czy to była "SUPER EXTRA" wersja ;) ) przy 170kkm, teraz jest 210kkm i 'cisza'. Mam go od ~184kkm.

 

Gdyby kogoś interesowało co (są nr częsci) i za ile wymienia(ło) ASO:

https://www.dropbox.com/s/fz6bgl9ocqogekb/Chain-FV1.jpg

https://www.dropbox.com/s/u190ivdjwabc8tz/Chain-FV2.jpg

Opublikowano
Zresztą teraz jestem już po wymianie silnika bo z silnikiem działy się niepokojące rzeczy niekoniecznie związane z rozrządem a muszę mieć niezawodne auto i zdecydowałem sie na wymianę na nowszy z 2011 roku własnie N47D20C. No ale jak ktoś zaraz napisze silnik to część eksploatacyjna a BMW to przecież marka premium i każdy szanujący się posiadacz tego cuda powinien się z tym liczyć :). Nie chciałem nic pisać już nic w tym temacie bo po co ale jak już piszę to nadmienię że jak mojego robili to w międzyczasie (od poniedziałku do czwartku) przyjechały 4 (CZTERY) N47 na lawetach - 2 padnięte rozrządy, jeden z brakiem ciśnienia oleju, jeden do diagnozy z podejrzeniem rozrządu.....

 

:shock: :shock: :shock:

 

Jakaś czarna seria

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano
Moja (swojego czasu też NAJNOWSZA SUPER EXTRA) wersja z 2012 niestety nie zapobiegła i po 15 tkm szuranie wróciło.

Ciekawe czemu zaczęło szurać tak szybko? W moim był wymieniany 2011-04 (nie wiem czy to była "SUPER EXTRA" wersja ;) ) przy 170kkm, teraz jest 210kkm i 'cisza'. Mam go od ~184kkm.

 

Gdyby kogoś interesowało co (są nr częsci) i za ile wymienia(ło) ASO:

https://www.dropbox.com/s/fz6bgl9ocqogekb/Chain-FV1.jpg

https://www.dropbox.com/s/u190ivdjwabc8tz/Chain-FV2.jpg

A pompa olejowa tam jest z jakiego powodu ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.