Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne zadnego, rozrzad nigdy nie odbija sie o obudowe :D
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Człowieku ale o co Ci chodzi? Chce się po prostu dowiedzieć jak najwięcej, uwierz, że akurat na samochodzie nie oszczędzam, a mechanikiem nie jestem.

Nie wymieniaj, wszystko jest ok. To dwumasa. Zadowolony?

 

Fantazja ponosi? Grzecznie dopytuje bo po prostu nie wiem, nie znam się, inni mówią, że to co innego, chyba po to forum jest, nie?


A kolega wyżej chyba zapomniał, że sam filmiki wrzucał, a sam mnie do mechanika wysyła :duh:

 



Nic nie zapomniałem, ale jak wrzuciłem post z filmikami już byłem umówiony na jego wymiane a nie czekałem na potwierdzenie w kometarzach przez internet a tym bardziej nie podważałem komentujących. Zreszta szkoda gadać ;) jeździć, obserwować :-) poza tym nigdzie cię nie wysyłam, przecież chyba dorosły jesteś i umiesz podejmować sam decyzje :-)

Opublikowano
Cześć,

wymiana rozrządu w n47 e92, w wielkopolsce koło Leszna znajdzie się ktoś kto się w tym specjalizuje?

+- 100km

 


Myśle ze nie masz co się zastanawiać, wybór jest jeden.


Fhu Grzegorz Fąfara - PROFI AUTO SERWIS - warsztat samochodowy - mechanik

793 027 444

https://goo.gl/maps/TbqQ1GybBSFfsf9DA

Opublikowano
Cześć,

wymiana rozrządu w n47 e92, w wielkopolsce koło Leszna znajdzie się ktoś kto się w tym specjalizuje?

+- 100km

 


Myśle ze nie masz co się zastanawiać, wybór jest jeden.


Fhu Grzegorz Fąfara - PROFI AUTO SERWIS - warsztat samochodowy - mechanik

793 027 444

https://goo.gl/maps/TbqQ1GybBSFfsf9DA

 

dzięki, umówiony na 24.02 :D

Opublikowano

Cześć

Jestem tu nowy, więc sorry jak coś namieszam.

A więc a pro po silnika N47, to od sierpnia zeszłego roku mam e91 320d 163 km z 2009r i na dzień dzisiejszy 266tyś z haczykiem.

Jak do tej pory to zaraz po zakupie wymieniłem olej i wszystkie filtry, świece żarowe i moduł świec bo był walnięty. w październiku poszły nowe tarcze i klocki na przód i nowe klocki na tył.

W weekend stycznia wymieniałem calutki rozrząd razem z kołami bo z moich informacji nigdy nic nie było przy nim ruszane.

No i po zdjęciu pokrywy zaworów oraz dekla od strony skrzyni byłem w szoku ponieważ rozrząd cały był fabryczny z 2009r. Zero luzu na łańcuchach koła w stanie idealnym i ślizgi z resztą też.

Silniczek w środku był tak czyściutki i smok olejowy z resztą też, że aż sam byłem w szoku że silnik diesla po tylu latach i z takim przebiegiem może tak wyglądać. Inne diesle z jakimi miałem do czynienia zawsze wyglądały dużo gorzej i były zasyfione.

Pan który mi to auto sprzedawał sprowadził je z Niemiec na handel ( długa historia), zapewniał mnie że właśnie rozrząd jest tam od nowości, sprzęgło wymieniane było w zeszłym roku, co z resztą się potwierdziło po nabitej dacie produkcji na sprzęgle no i zapewniał mnie że olej był wymieniany co 10tyś. km co potwierdzała też książka serwisowa.

Więc moim skromnym zdaniem wychodzi że jak silnik jest od nowości zadbany to rozrząd wytrzymuje długo i dużo kilometrów. A że jak już miałem silnik wyciągnięty i rozebrany to poszło wszystko nowe dla świętego spokoju.

Niestety nie wiem jak wstawić zdjęcie wyciągniętego silnika, więc nie pokaże jak wyglądał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, dbane, wymiany co 10tys, n47, wyglada jak nowe po rozebraniu. Dobrze ze wymieniles, to malo istotne ze wygladaja lancuchy dobrze.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ;-)


Mam taki problem, że na zimnym silniku (N47) słychać takie szumienie, przed wymiana rozrządu miałem podobny bądź taki sam odgłos (nie jestem pewny bo wymiana była 1.5r temu).

Na nowym rozrządzie zrobiłem już 30tyś czy jest możliwe ze znowu cos się z rozrządem stało? Jeżdżę normalnie nie przeciążam auta i olej co 10-12tyś

Rozrząd robiłem w warsztacie gdzie wymiana rozrządu w N47 to codzienność na częściach IWIS'a


Miał ktoś taki przypadek lub wie co to może być bo rozkładam ręce a się boję bardzo.. :cry: :cry:

Opublikowano

Dźwięk łańcucha rozrządu jest specyficzny.


U Ciebie obstawiam łożyska i rolki na osprzęcie do tego musisz zerknąć na koło alternatora.

Wymiana wszystkich kół, napinacza i ogarnięcie alternatora robi naprawdę dużo jeśli chodzi o dźwięk silnika. Sam się przekonałem, wymieniłem wszystko co jest z przodu, łącznie z pompą wody. Silnik działa dużo dużo ciszej.

Opublikowano

@arkovsky

@raz3rek


Tylko dlaczego tylko na zimnym słychać to szumienie, jakby cos z kół przednich to by i na zimnym i na ciepłym było tak myślę choć się mogę mylić.


Według serwisu który to robił jest wszystko OK, niestety zapewne sprawdzane na ucho czy tam stetoskopem bo patrzenie do łańcuchów by się wiązało to dla mnie z kosztami dużymi :cry:

Postaram się nagrać i podesłać ten dziwny szum

Opublikowano

Był ktoś kiedyś w ASO na sprawdzeniu stanu łańcucha rozrządu? W jaki sposób oni to robią i jakie partie mogą skontrolować?


Dzwoniłem do ASO i jest taka możliwość sprawdzenia łańcucha ich specjalnym przyrządem, lecz jeżeli rozrząd był dawno nie wymieniany i jest leciwy to napinacz (któryś) może nie wytrzymać i puścić (podobnież były sporadyczne przypadki, lecz to były samochody z nigdy nie wymienianym rozrządem).



Co do mojego problemu, doszedłem do tematów w Internecie gdzie po wymianie rozrządu i tak odgłos "szumienia" powrócił ale dlaczego i jak zaradzić nie wiem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich mam pytanie dot. rozrządu w BMW e91 LCI 320d 184km N47 D20C czy rozrząd może być słychać w kabinie ? Charakterystyczne szumienie pojawia się przy zwiększaniu bądź utrzymywaniu prędkości jazdy, natomiast po spadku obrotów silnika szum zanika. Na postoju jakoś tego szumu szczególnie nie słychać ani na zimnym ani na ciepłym silniku. Czy ktoś również miał taki problem?


Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano
Witam wszystkich mam pytanie dot. rozrządu w BMW e91 LCI 320d 184km N47 D20C czy rozrząd może być słychać w kabinie ? Charakterystyczne szumienie pojawia się przy zwiększaniu bądź utrzymywaniu prędkości jazdy, natomiast po spadku obrotów silnika szum zanika. Na postoju jakoś tego szumu szczególnie nie słychać ani na zimnym ani na ciepłym silniku. Czy ktoś również miał taki problem?


Z góry dziękuję za pomoc :)

 


E90 2010 LCI N47 184km


U mnie o odpaleniu był specyficzny klekot przez około 3 sekundy, słyszany poza i w kabinie, potem wszystko wracało do normy. Okazało się, że po 207tys zerwały się dwa łańcuchy i narobiły się inne szkody opisane w tym temacie. Mechanik, który robil mi rozrząd od razu powiedział, że te silniki 184KM są tak ulepszone, że wytrzymują do 200 tys.


Pozdrawiam :)

Opublikowano

Witam, czy parę sekund po odpaleniu na cieplym silniku wasz też zaczyna głośniej pracować tak ja na filmie poniżej?


Zastanawia mnie czy to norma czy jednak oznaka że czas wymienić rozrząd. Dodam że wymieniany był 120tys km temu.

Opublikowano
Witam.Kupiłem e91 z 2010roku 2.0d 184km.Przebieg 256tys sprawdzałem historię serwisową i przy przebiegu 140tys był wymieniany kompletny rozrząd. Auto w środku jak nowe więc myślę że przebieg oryginalny.Zalany olejem rowe 0w30. Czy trzeba już myśleć o kolejnej wymianie tego wadliwego rozrządu. Podpowiedzcie jeszcze co by trzeba było sprawdzić tak na starcie aby auto pochodziło bez problemów.Oznaczenie silnika N47T
Opublikowano
Zaglądnąć do chłodniczki spalin, zaworu EGR, wyczyścić kolektor dolotowy i ewentualnie wymienić klapy wirowe. Zdemontować wtryskiwacze, wyczyścić dno gniazda i założyć nowe podkładki miedziane. Wszelkie wężyki od podciśnienia przy okazji bo będzie dobry dostęp, ściągnąć pasek wielorowkowy i sprawdzić luz na pompie wody, napinaczu, rolce. Dobrze byłoby również przyglądnąć się tłumikowi drgań - jeśli guma jest spękana kwalifikuje się do wymiany. No i chyba jedna z najważniejszych rzeczy w tych silnikach termostat, jako że nie masz wskazówki na desce lepiej wymienić niż zabić sobie filtr DPF stale niedogrzanym silnikiem. Osobiście założyłem oryginał BMW bo na zamiennikach kilka razy w innych autach się przejechałem.
Opublikowano

Cześć,

Jestem po wymianie:

Rozrządu

Panewki

Dpf, EGR, klapy off

Koło pasowe

Regeneracja turbiny

Do tego parę rurek itd. :)

Auto chodzi jak złoto, zalane 5w40 motul.

Pytanie z innej beczki po czym mechanik może rozróżnić silnik n47d20a od C?

Opublikowano

Robiąc serwis olejowy u kolegi w przedlifcie E91 zauważyłem podciśnieniowy zawór EGR i metalową obudowę filtra oleju + nakrętka filtra 6-ciokątna bodajże 36mm. Pokrywa silnika ma jasny środek i korek wlewu oleju jest przymocowany do pokrywy zaworów.


To tak na pierwszy rzut oka różnice między moim D20C.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć,

Jestem po wymianie:

Rozrządu

Panewki

Dpf, EGR, klapy off

Koło pasowe

Regeneracja turbiny

Do tego parę rurek itd. :)

Auto chodzi jak złoto, zalane 5w40 motul.

Pytanie z innej beczki po czym mechanik może rozróżnić silnik n47d20a od C?

 

Kolego, pytanie po jakim przebiegu wymiana panewek i w jakiej kondycji one byly? ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
E91 (184 KM/Chip 216KM już był :)) Auto żony z kwietnia 2012r. Auto kupione 3 lata temu z przebiegiem 175tys.Teraz 245tys.Wymiana oleju (valvoline)z wszystkimi filtrami (mann)co 10tys. W tym roku wymieniony tłumik drgań i tydzień temu czyszczenie dpf, wymiana czujnika ciśnienie i rurki odmy z powodu nieszczelności. Na ten moment żadnych dźwięków zużytego łańcucha. Czy był wcześniej wymieniany nie wiem. Można w jakiś sposób zweryfikować w jakim jest stanie czy"jeździć obserwować" a może wymienić dla świetego spokoju? Pozdrawiam
Opublikowano
Można wykręcić napinacz łańcucha ale za dużo nie powie. Najlepiej chyba wymienić i święty spokój. Oprócz łańcuchów masz też dużo innych rzeczy wymienionych stąd wysoka cena.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przymierzam się do wymiany rozrządu w F31 silnik N47. Mam do wyboru następujących producentów: FEBI, BGA, HEPU, JAPKO, FAI. Który z nich polecacie? Febi najbardziej dla mnie znana marka, ale jak z jakością jej części rozrządu? Z góry dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.