Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, przepraszam, że podepnę swoje pytania pod temat, lecz nie chciałem zakładać nowego.

Nie znalazłem informacji na ten temat.

Sytuacja następująca, dziewczyna wzięła autko, zrobiła 70 km postawiła na noc, po dniu idzie, odpala, auto po 5sec pracy gaśnie, nie wyskakuje żaden błąd, próba ponownego odpalenia to kręcenie rozrusznikiem i 300 obrotów i tyle. Nie odpala. Jutro jadę z kompem podłączyć się i może błędy jakieś zczytać, czytałem o zerwaniu łańcucha rozrządu, możliwe żeby [bAD] go po odpaleniu? Czy teraz gdy będę kręcić próbować to mogę większego bajzlu narobić w takim przypadku? Co poradzicie?

P.S. E91 2010r. n47 rozrząd z tyłu.

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli w ogóle nie odpala to może być rozrząd a jeśli odpala i gaśnie to może się zacinać zawór EGR. Odczytaj błędy.
Opublikowano
Temat obszerny. Również od niedawna posiadam N47 wcześniej miałem M47 bardzo dobre silniki co do N powiedzieć tego nie można mam obecnie 225tys rozrzad delikatnie słychać jak sami wiecie zapobiegawczo zrobić trzeba.jak bym miał czas podołał bym sam. Ale niestety czasu brak a w warunkach domowych napewno to trochę potrwa. Mam dwa pytania jakiej firmy rozrzad w firmie proponują mi swaga. I gdzie w lubelskim ktoś mógłby mi to zrobić?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Sorki,że tak wklejam tutaj ale jestem nowym użytkownikiem i chyba nie mogę dodawać jeszcze postów.Do rzeczy-318d n47 przy 195km zdecydowałem sie na wymianę rorządu i potrzebuje namiary na jakiś godny polecenia warsztat,jestem z Piły WLKP oczewiscie mogę dojechać do+- 200km.Dziekuje za wszystkie odpowiedzi oraz sxczęśliwego nowego roku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej dołóż jeszcze 100km i jedź do braci fąfara, umawiasz się z nimi na rano, 3 osoby zabierają się za twój samochód i w południe masz już rozrząd wymieniony z resztą sam poczytaj opinie o nich u nas na forum i ogólnie w necie. W innych warsztatach trzeba zostawić samochód przynajmniej na 2 dni. https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bukowie/fafara.html
Opublikowano

Trochę absurd jechać taki kawał wymieniać rozrząd. Nie jest to przecież żaden wynalazek z kosmosu tylko zwykły rozrząd do którego trzeba zwalić skrzynie. Zrobi to każdy ogarnięty mechanik posiadający odpowiednie narzędzia.

Przykładowy link warsztatu z Google jest ich o wiele więcej, poczytać opinie zadzwonić i na pewno ci to zrobią


http://www.auto-reaktywacja.pl



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Lepiej dołóż jeszcze 100km i jedź do braci fąfara, umawiasz się z nimi na rano, 3 osoby zabierają się za twój samochód i w południe masz już rozrząd wymieniony z resztą sam poczytaj opinie o nich u nas na forum i ogólnie w necie. W innych warsztatach trzeba zostawić samochód przynajmniej na 2 dni. https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bukowie/fafara.html

Dzięki guzior.Poczytalem, podzwonilem, pogadałem i tak we wtorek jadę do Panów Fąfara po nowy rozrząd. Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Panowie. Czytałem wiele opinii o tym silniku i awaryjności rozrzadu. W moim przypadku auto zostało kupione od osoby prywatnej,która serwisowala je w ASO oraz ogólnie dbała. Oznaczenie silnika to N47d20a,bardzo awaryjny wg wielu osób. Dla świętego spokoju postanowilem zmienić rozrzad na nowy. Auto nie dawalo jakichkolwiek znaków,że jest zurzyty. Przebieg 210 tys! Po dobraniu sie do rozrzadu mechanik stwierdził iż łańcuch byl tylko delikatnie podjechany i nie wygladal na taki,który mial zaraz ulec awarii. Przy okazji wymiany zdecydowalem sie na zmiane sprzegla bo bylo juz dość zużyte. Czesci nowego rozrzadu to Febi + niektore oryginalne BMW poniewaz nie mozna bylo ich dostac w zamienniku. Moim zdaniem jako uzytkownika tego silnika glównie awarie,o których można poczytac w tym poscie sa wynikiem zaniedbania wlaściciela. Kupujmy auto z pewnych rak,a napewno nam posluzy. W tym momencie mam przejechane 210 tys i nie zamierzam rozstawac sie z tym autem. X3 2.0d. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW!
Opublikowano
U mnie również to samo przebieg 225tys auto niedawno kupione z rozrządu cisza balansowki hałasują jak to bywa w tych silnikach również postanowiłem dokopać się do rozrządu i okazało się nie potrzebnie ale jak już było rozebrane wszystko szkoda było składać na starym. poszedł nowy oryginał.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Rozrząd ogarnięty u braci fąfara , 3 Godz pracy :) mistrzostwo świata ;)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Wczoraj byłem na wymianie rozrządu u Fąfary. Wymiana w 3 h :D Łańcuch było słychać tylko po odpaleniu zimnego silnika, później już cisza. Po rozebraniu okazało się że był rozciągnięty i pewnie niedługo musiałbym szukać nowego silnika. Teraz mam spokój na długi czas. Przebieg przy wymianie 208 tys km.
Opublikowano
Wczoraj byłem na wymianie rozrządu u Fąfary. Wymiana w 3 h :D Łańcuch było słychać tylko po odpaleniu zimnego silnika, później już cisza. Po rozebraniu okazało się że był rozciągnięty i pewnie niedługo musiałbym szukać nowego silnika. Teraz mam spokój na długi czas. Przebieg przy wymianie 208 tys km.

U mnie była taka sama diagnoza, a łańcuch było słychać od 70 tys, wymiana na 113tys

***** ***
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

E61 n47 2007, mam tym nalatane ponad 500tys, wg. mojej opinii za zbytnie rozciąganie/usterki łańcucha są odpowiedzialne zbyt niskie(fabryczne) wolne obroty na zimnym

silniku. Chodzi mi konkretnie o niski przepływ i ciśnienie oleju uruchamiające napinacz.


W 3-litrowych silnikach jest dokładnie taki sam rozrząd!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ale w 3-litrowych są niższe drgania dzięki lepszemu wyrównoważeniu i stąd trochę niższa usterkowość rozrządu.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Owszem ale drgania na zimnym silniku przy nie wystarczającym napięciu łańcucha są szczególnie szkodliwe, przy wyższych obrotach różnice w drganiach między

2 a 3l sa niewielkie.

Nie wiem dlaczego ale w moim n47 2007r, bez względu na temp. otoczenia po odpaleniu jest zawsze ok. 700/800 obrotów i nigdy więcej.


Ps.

W 3l ten rozrząd też nie ma lekko, te same łąńcuchy muszą uciągnąć elementy, które mają wyższą bezwładność /masę.

Wałki w głowicy i korbowy tj ok +50% masy w porównaniu z 2l.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorki, bez zbednego tlumaczenia, aaben ma racje.
Opublikowano

Z niezbędnym tłumaczeniem: nie kwestionuje oczywistej oczywistości, że silnik 6 cylindrowy pracuje bardziej harmonijnie i z mniejszymi wibracjami.

Ale jeśli to jest prawda, to nie sam rozrząd w silniku czterocylindrowym jest winny usterek, tylko właśnie owe wibracje i mniej harmonijna praca, która wg. mnie dotyczy przede wszystkim pracy w zakresie wolnych obrotów na zimnym silniku.

Opublikowano

Witam.

Czy polecicie Panowie firmę lub mechanika który wymieni rozrząd w silniku N47 za w miarę rozsądną cenę?

.

Okolice Gdańska.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.