Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uważam, że temat rozrządu jest rozdmuchany przez prasę i mechaników, a w następstwie oczywiście użytkowników BMW. Jeśli nie ma jakichkolwiek objawów - potwierdzonych przez zaufanego mechanika to nie ma potrzeby dmuchać na zimne i wymieniać rozrządu... Nawet na tym forum jest temat człowieka, który zrobił już ponad 400kkm na fabrycznym zestawie...

problem jest i nie ma co się oszukiwać - jednym pęka szybciej, innym przy większym przelocie...

co było poruszane już niejednokrotnie bardzo ważną sprawą jest wymiana oliwy co 10-15k km, jak również deaktywacja systemu Start-stop

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
problem jest i nie ma co się oszukiwać - jednym pęka szybciej, innym przy większym przelocie...

co było poruszane już niejednokrotnie bardzo ważną sprawą jest wymiana oliwy co 10-15k km, jak również deaktywacja systemu Start-stop

 

Dokładnie tak jak w tym temacie https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=352561

Tylko również jest opinia, że najwięcej leci w silnikach x18D

Opublikowano

Nie mówię, że problemu nie ma. Zbierając jednak informacje w Internecie czy rozmawiając z mechanikami można dostać depresji :D


Zgadzam się, że trzeba wymieniać olej odpowiednio często - sam robię to co 12kkm oraz mam wykodowany Start-Stop.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Byłem na początku lutego u braci Fąfara w Bukowie na wymianie rozrządu w N47 (120d) + wymiana oleju z filtrem. Koszt: 3 050zł. Cała akcja trwała 3h. Jakby ktoś się zastanawiał czy do nich jechać to nie ma nad czym. Polecam to za małe słowo...

Jak macie jakieś pytania piszcie.

7c79f42ad3590483med.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zdjeciu to masz jeden, malo istotny lancuch wymieniony. Jak oni wszystkie w 3h robia, nie mam pojęcia. Dla mnie nierealne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie to od pokrywy rozrządu. Jeśli tak to według instrukcji bmw trzeba tam walnąć silikon loctite 5970. Ale pewny nie jestem.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UD71-EUR-04-2009-E87N-BMW-118d&diagId=11_4078

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/HbfuuUD

Opublikowano
Panowie, jakieś propozycję warsztatu do wymiany rozrządu w okolicach Warszawy, na Mazowszu? Wielokrotnie w tym wątku polecani są bracia Fąfara, których poważnie borę pod uwagę, jednak może jest ktoś był w jakimś podobnym miejscu (jakość/cena) bliżej stolicy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Boziu może i loctite jest czarny. Pytaliście się co to jest, to wkleiłem, że tak ma być. A jaki silikon stosuje Fąfara to nie wiem. Pewnie tańszy, albo ma dostawce jakiegoś innego. Według BMW ma być tam nasmyrane i o to chodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, jakieś propozycję warsztatu do wymiany rozrządu w okolicach Warszawy, na Mazowszu? Wielokrotnie w tym wątku polecani są bracia Fąfara, których poważnie borę pod uwagę, jednak może jest ktoś był w jakimś podobnym miejscu (jakość/cena) bliżej stolicy?

 

Jest kilka miejsc w Wa-wie ale ceny pewnie podchodzą pod 5k.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Boziu może i loctite jest czarny. Pytaliście się co to jest, to wkleiłem, że tak ma być. A jaki silikon stosuje Fąfara to nie wiem. Pewnie tańszy, albo ma dostawce jakiegoś innego. Według BMW ma być tam nasmyrane i o to chodzi.

 

właśnie nie ma być ''nasmyrane'' byle czym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy j napisałem że ma być nasmyrane byle czym?

Ma być nasmyrane silikonem. BMW stosuje LOCTITE 5970, ale wiadomo jest on drogi więc myślę, że takie zakłady nie stosują LOCTITE tylko produkty tańszych firm np. ELRING 036.161, który jest niby odpowiednikiem, tylko 3 razy tańszym.

Kolor chyba dla ciebie nie ma większego znaczania, bo nie silikonujesz wanny. Loctite jest czarny a ERLING szary. Pewnie znajdziesz i uszczelki czerwone i białe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie nie bo loctite jest tylko o parę złotych droższy od badziewnego silikonu erlinga https://intercars.pl/produkty/1305885-silikon-loctite-5970-50-ml , rozbieram często silniki po erlingu, dirko i innych badziewiach i wiem o czym piszę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dyskusja idzie w złym kierunku bo za zyna mnie irytować :duh:

Przeczytaj jakie było twoje pytanie na początku?

Czy w poście nie padła na to odpowiedz?

Nie wiem z jakiego powodu się o to zapytałeś, nie mam pojęcia co robisz w życiu prywatnym i ile silników rozebrałeś.

Zapytałeś to odpowiedziałem.

Co do preparatów bardzo chwale sobie Loctite, ale jest drogi. Podejrzewam, że chłopaki nie stosują nawet tego Erlinga, tylko coś dużo, dużo tańszego o gorszych parametrach. Taka jest mentalność polaków. Zaoszczędzimy 10 zł jesteśmy do przodu. Kolega z rozrzadem tez mogl pojechac do ASO i 3x więcej zapłacić. W ASO miałby LOCTITE.

Też miałem nie przyjemność rozbierać po moim byłym mechaniku vacu pompe. Nawalił tyle białego badziewia, że z roboty na 15 minut zrobiło się kilka godzin w silniku M47N. Takim sposobem obraziłem się na kilku mechaników i stwierdziłem, że sam jestem dokładniejszy, a już na pewno lepszy w diagnozach.p

Opublikowano

Witam

Proszę o pomoc w ocenie pracy rozrządu w moim samochodzie. Wydaje mi się, że jest słyszalny delikatny dźwięk, natomiast nie jest to typowe "cykanie" jak w innych filmach w internecie. Dźwięk ten jest bardzo słabo słyszalny, trzeba się dobrze wsłuchać, aby go usłyszeć. Stojąc obok samochodu nie słychać go. Czy to normalna praca rozrządu w tym silniku? Czytałem, że podobno praca rozrządu w N47 jest słyszalna, natomiast nie wiem czy to prawda, a jeśli tak to w jakim stopniu.

Poniżej 3 filmy do oceny





Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego jak Ty chcesz żeby na forum po odgłosach z filmu ktoś miał oceniać stan twojego rozrządu to się później nie zdziw jak będziesz musiał silnik wymieniać. Jak kupiłeś N47 to trzeba mieć to wkalkulowane w koszty, tak jak w samochodzie z silnikiem na pasku.
Opublikowano

antiol ile ma przebiegu i jaki rocznik?

Jak go słyszysz to jedź i wymień, będziesz spokojnie spał :wink:

Opublikowano
antiol ile ma przebiegu i jaki rocznik?

Jak go słyszysz to jedź i wymień, będziesz spokojnie spał :wink:

 

185 tys. km - przebieg na 100 procent oryginalny, końcówka 2008 roku, silnik z oznaczeniem N47D20C.

Opublikowano

To wymieniaj i będziesz miał spokój. Sam piszesz, że go słyszysz.

Wymieniłem swój przy przebiegu 98 tyś. zaraz po kupnie auta. Siedział oryginalny i też było go słychać.

Tylko ja już kiedyś przerabiałem zatarcie silnika, tylko w innej marce.

Opublikowano
Pytam, ponieważ zacząłem się "dosłuchiwać" po przeczytaniu tego tematu, wcześniej nic niepokojącego nie słyszałem. Dlatego nie wiem czy faktycznie coś lekko jest słyszalne, czy już sobie podświadomie to wmawiam. Na wielu filmikach rozrząd po wymianie pracuje głośniej niż u mnie dlatego może ktoś, kto jest w temacie coś usłyszy - tak jak poprzedni użytkownicy wstawiali filmy z pytaniem czy Waszym zdaniem jest coś niepokojącego słyszalne. Mimo rocznika 2008 mam silnik C - ale nie wiem, czy jakieś istotne poprawki były wprowadzone w stosunku do A w tym roczniku...
Opublikowano
Na moje skromne ucho pracuje ok. Ale przy tym przebiegu jeśli masz jakiś niepokój to wymień i spij dobrze. Tym bardziej jak odwiedzasz forum, interesujesz się tym temat, Ciebie samego coś niepokoi to tylko masz coraz bardziej nabita głowę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.