Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To już wolałbym kupić nowy silnik niż ten remontować.

 

Czasami warto wyremontować. Nie wiadomo co kupisz, a silniki do tanich nie należą. U mnie szczęście w nieszczęściu, że cały dół przeżył. Dlatego od siebie polecam wymianę rozrządu w N47 dużo przed 200.000.


Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już wolałbym kupić nowy silnik niż ten remontować.

Nowy w aso to wartosc wieksza niz twoje auto.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Część

Mam dylemat co do rozrządu w moim e90, już nie wiem czy wymieniać czy zostawić. Raz go słyszę, raz nie. :)

Mam 280 tys przebiegu, rozrząd wymieniany był przy 150 tys.

I teraz jedni mi mówią, że jak był wymieniany to już jest założony poprawiony i się nie wymienia, inni że co 150 tyś to jest maks i trzeba wymienić jak nawet nie słychać, bo może nie dawać oznak zużycia i się zerwać.

Może macie jakiegoś ogarniętego mechanika z okolic Rawy Mazowieckiej, Grójca, Tomaszowa Mazowieckiego, żeby sprawdził.


Wrzucam jeszcze filmik do odsłuchu bo ja to już nie wiem.



Dzięki :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zerwanie vs wymiana, sam policz co wyjdzie drozej.
Opublikowano
Usiądź za kierownicą, odpal na zimnym, dodaj gazu na 1200-1300 obr/min. i posłuchaj szurania z okolic ekranu navi. Po 130tys. może już być do wymiany, zależy to od interwałów olejowych. Wymiana rozrządu - 3200zł, wymiana słupka - 10000zł?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile kosztują dobrej jakości części żeby samemu wymienić? Widzę że rozstrzał cenowy na allegro jest duży.
Opublikowano

Już się umówiłem w Bukowie pod Wrocławiem, nie ma co czekać. Wolę jeździć ze spokojną głową, a nie cały czas myśleć czy, aby dzisiaj nie strzeli.


Aktualna cena 3650 na częściach iwis coś takiego.

Opublikowano
Już się umówiłem w Bukowie pod Wrocławiem, nie ma co czekać. Wolę jeździć ze spokojną głową, a nie cały czas myśleć czy, aby dzisiaj nie strzeli.


Aktualna cena 3650 na częściach iwis coś takiego.

 

Bracia Fąfara - pełen profesjonalizm.

Opublikowano

Tylko dziwi mnie fakt, że rozrząd wymieniają w 3-5 godziny i później odrazy można wracać do domu.

Gdzie w innym warsztacie powiedzieli mi, że samochód musi odstać co najmniej 12 godzin, aby wszystkie uszczelnienia wyschły, żeby olej nie ciekł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

że samochód musi odstać co najmniej 12 godzin, aby wszystkie uszczelnienia wyschły, żeby olej nie ciekł.

Spytam z ciekawości.Po wymianie rozrządu o jakich uszczelnieniach piszesz które muszą wyschnąć żeby olej nie ciekł ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Robiłem u Fąfary w 2h i po roku silnik był suchy jak pieprz. Bajki jakieś.
Opublikowano

Jak robiłem rozeznanie po serwisach to tak mi powiedział mechanik, że składa na silikon który musi wyschnąć.

Nie wiem co bo się na tym nie znam :) .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak robiłem rozeznanie po serwisach to tak mi powiedział mechanik, że składa na silikon który musi wyschnąć.

Nie wiem co bo się na tym nie znam :) .

Zaprzestano produkować nowe uszczelki do BMW :shock: :shock:

Omijaj szerokim łukiem tego "mechanika" bo inaczej jest duże prawdopodobieństwo że będziesz często go odwiedzał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, zaprzestano. Od n47 b/c nie ma uszczelek. Ja rowniez stosuje uszczelnienia, ktore potrzebuja czasu aby wyschly wiec oddaje auta po 24h. Jak bym robil taka masowke jak Fafara, pewnie bym szukal czegos innego to raz a dwa, za duzo sie naogladalem wciagnietego, nie wyschnietego silikonu w smokach silnikow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, zaprzestano. Od n47 b/c nie ma uszczelek. Ja rowniez stosuje uszczelnienia

Po wymianie rozrządu w n47 b/c które konkretnie uszczelki są niedostępne ? Przyznam że zaskoczyła mnie ta informacja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie sa nie dostepne, nie wystepuja. Zmieniona jest konstrukcja silnika. Brak uszczelki miski oraz pokrywy rozrzadu.
Opublikowano

Ja już po. 230tys km. Górny łańcuch wyciągnięty. Na niskich obrotach nie było nic słychac, dopiero od 1500+ grzechotanie. Do 200tys auto serwisowane przez poprzedniego właściciela w ASO... :| Co raczej pomógło w rozciąganiu niż zapobiegło.

Screenshot-20211226-210813-Drive.jpg


Jak ktoś wie ile cm powinien mieć łańcuch to z chęcia zmierzę swój po 230tys.

20211226-210555.jpg

Opublikowano
Jestem nowy na forum i przymierzam się do kupienia pierwszego bmw tylko mam pytanie, na które nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi. Jak to z tym łańcuchem rozrządu jest? Mówię o e90 i e60 do 2007 roku, w których silnikach jest on położony od strony chłodnicy, a w których od skrzyni? Sam doszedłem tylko, że w silnikach diesla n47 jest z tyłu, a jak z resztą?
Opublikowano
Jestem nowy na forum i przymierzam się do kupienia pierwszego bmw tylko mam pytanie, na które nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi. Jak to z tym łańcuchem rozrządu jest? Mówię o e90 i e60 do 2007 roku, w których silnikach jest on położony od strony chłodnicy, a w których od skrzyni? Sam doszedłem tylko, że w silnikach diesla n47 jest z tyłu, a jak z resztą?

W tych autach z 2.0 dieslem rozrząd z przodu jest w silnikach m47, które wyglądają tak: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/BMW-M47-E87.jpg

***** ***

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.