Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik jak silnik. Na plus że oszczedny... te benzyniaki nowe 4cyl są slabiutkie pod kazdym wzgledem...
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Oryginalnie myślałem o 1.8TSI, ale szefu wyszedl z propozycja odsprzedaży swojego auta. 03.2014, dbane serwisowane aso I ogólnie spoko, ale naczytalem się o N47, a ile ludzi tyle opinii. O skrzyni za dużo nie znalazłem. I szukam konstruktywnych opinii o całości..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie ten silnik N47 ma tylko jedną wadę rozrząd. Jak będziesz robił krótkie odcinki to jeszcze DPF się męczy. Rozrząd wymienisz jakby co w kasie do 4000 zł. Poza tym to extra silniki i nie ma co się bać. Super jeżdżą, całkiem cicho chodzą. W e46 mam skrzynie automatyczną GM uważaną przez wszystkoch za mega bubla. Moja e46 ma na liczniku 300 tysi, a może i więcej i złego słowa o niej nie powiem. Także nie łam się kupuj. Kupujesz z pewnego źródła i nie ma co się bać, ewentualnie targuj na rozrząd.
Opublikowano
W ASO nie wymienią mi jakby sie delikatnie nałgało? Gwara nie obejmuje tego? Da się jakoś bezinwazyjnie sprawdzić stan rozrządu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to nie ma już akcji serwisowych na te rozrządy. Jak ich pociśniesz to może ci trochę koszty obniżą, ale kasa i tak będzie większa niż te 4000 zł w prywatnych zakładach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na TEN rozrząd nigdy nie było akcji.

Bierz i ani się nie zastanawiaj. Rozrządy o których czytasz to roczniki 2008.

W tym już jest wiele poprawek. Mniejsza szansa na awarię choć profilaktycznie przy 200.000km można go wymienić, albo jak go usłyszysz - tak jak ja to teraz robię.

4000 wymiana to już tylko dla biznesmenów, poszukasz to i wymienisz za poniżej 3 - bo mnie to tyle wynosi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Nie ma co przesadzać. Jak go usłyszysz to wymienisz i tyle. Podkreślam, że silnik jest na serio godny polecenia. Moj jest z 2009 i mam go ponad dwa lata. Z silnikiem nic się złego nie dzieje. Regularna wymiana oleju plus wyłączony durny START/STOP i auto śmiga jak marzenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na TEN rozrząd nigdy nie było akcji.

Bierz i ani się nie zastanawiaj. Rozrządy o których czytasz to roczniki 2008.

W tym już jest wiele poprawek. Mniejsza szansa na awarię choć profilaktycznie przy 200.000km można go wymienić, albo jak go usłyszysz - tak jak ja to teraz robię.

4000 wymiana to już tylko dla biznesmenów, poszukasz to i wymienisz za poniżej 3 - bo mnie to tyle wynosi.

Akurat rozrząd w n47 się nic nie zmienił. Miałem pare f30 z 2014 z rozwalonym rozrzadem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, też widuje, ale to jezdzone musi być na hama...
Opublikowano
Moja siostra cioteczna pracuje w salonie BMW i mówiła, że rekord w f30 to zerwany rozrząd po 1tys km od czasu odjechania z salonu NOWEGO egzemplarza. Nie wiem jak to możliwe
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja jutro odbiór.

Niestety trafiłem na zapaleńca mechanika i musiałem dokupić kilka uszczelek jak pod wtryski, turbo, nakrętki połosi (xdrive). Przyznam że rozpytując po warsztatach to nikt o nich nie wspominał.

Łańcuch już był masakrycznie wciągnięty a dzwonił tylko przy odpalaniu.

No i tak.

Robota 1500

Części 1500

Części zamienniki Febi i SWAG a wszystko w pudełkach ori. Łańcuchy iwis a prowadnice pozmianowe, te wyciszone z czarnym środkiem że startym nr bmw..

https://m.fotosik.pl/zdjecie/47a4135aa9949476

Opublikowano

Witam!


Panowie proszę o poradę czy już zmieniać rozrząd - przebieg 185 tyś. Jak się silnik rozgrzeje to od około 1800 obrotów słychać w kabinie szelest ( wydaje się że to łańcuch ).

Zamieszczam nagranie z pracy silnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniać... Następny etap to wysypanie się napinacza i cześć.
Opublikowano

Witam panowie.

Mam okazję kupić BMW E90 320D z 2011r. Jeśli dobrze kojarzę, jednostka w tym aucie to N47, która cieszy się dość złą sławą ze względu na rozrząd. Czy faktycznie jest to aż tak duży i kosztowny problem, aby zrezygnować z zakupu auta? Egzemplarz naprawdę zadbany i z dobry rąk.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednostka cieszy się bardzo dobrą opinią, należy wymienić rozrząd i tyle. Co to za problem w dzisiejszych czasach...
Opublikowano
Z tego co czytałem, to problem polega na dostaniu się do skrzętnie ukrytego rozrządu, przez co wymiana potrafi kosztować (PODOBNO) 4-5tyś. Nie wiem na ile to jest prawda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrząd to koszt koło 3 tysi teraz. Co do silnika to w wesji 143KM jest to super ekonomiczna i dynamiczna jednostka. Od ponad dwóch lat nim śmigam i jedyne co było zepsute to sterownik świec ( naprawa własnoręczna - koszt 0zł) oraz zasyfiały EGR ( pół roku temu go przeczyściłem, ale na dniach wymienie na nowy). Według mnie mogę polecić ten silnik każdemu. Wyłącz thlko START/STOP i zmieniaj olej co max 15 tysi i będziesz zadowolony.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja tez Panowie juz dawno po wymianie rozrzadu i mega zadowolony jestem, polecam kazdemu, calkowity komfort psychiczny, zero czarnych mysli z tylu glowy. Jak ktos dobrze wspomnial wczesniej - koszt to tak naprawde tyle co koszt dobrych kol zimowych. Oprocz rozrzadu to silnik jest swietny - dosc dynamiczny, oszczedny, calkiem cicho pracujacy. To udana jednostka, tak naprawde z jedna wada (tylko, nie az).


Tak naprawde kazdy silnik BMW ma jakies wady/zalety, nie ma zlotego srodka. Wg mnie N47 to calkiem dobry kompromis, pomiedzy moca, a oszczednoscia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja tez Panowie juz dawno po wymianie rozrzadu i mega zadowolony jestem, polecam kazdemu, calkowity komfort psychiczny, zero czarnych mysli z tylu glowy. Jak ktos dobrze wspomnial wczesniej - koszt to tak naprawde tyle co koszt dobrych kol zimowych. Oprocz rozrzadu to silnik jest swietny - dosc dynamiczny, oszczedny, calkiem cicho pracujacy. To udana jednostka, tak naprawde z jedna wada (tylko, nie az).


Tak naprawde kazdy silnik BMW ma jakies wady/zalety, nie ma zlotego srodka. Wg mnie N47 to calkiem dobry kompromis, pomiedzy moca, a oszczednoscia.

Jaki przebieg, jakie objawy?

***** ***
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.